واقعیت هایی جذاب درباره صنعت هواپیمایی

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/7/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

امروزه هواپیماها نقش مهمی در انتقال مسافران بین کشورهای مختلف بازی می‌کنند ولی آیا آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم؟

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

بدون شک هیچکس نمی‌تواند نقش مهم پرواز در زندگی پر سرعت امروزی را نادیده گرفته یا انکار کند. سؤال این است که ما واقعاً چقدر درباره پرواز می‌دانیم؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید از چند قسمت تشکیل شده است؟ یا اینکه خلبان‌ها چه می‌خورند؟ بدون شک واقعیت‌های جذاب و غافلگیر کننده‌ای درباره هواپیما و سفر هوایی وجود دارند که احتمالاً شما را شگفت‌زده خواهند کرد. به همین علت بود که آکادمی پرواز بالتیک فهرستی از هیجان‌انگیزترین واقعیت‌های پرواز را تهیه کرد. چه کسی می‌داند شاید بعد از خواندن این مقاله شما هم بتوانید واقعیت‌های جدیدی را به مرکز اطلاعاتی مغزتان در ارتباط با این حرفه اضافه کنید.

خلبان ها غذای متفاوتی می خورند

قوانین مختلفی در ایرلاین‌های گوناگون وجود دارند اما یک قانون است که بین تمام این قوانین ریز و درشت یکسان باقی مانده و آن متفاوت بودن غذای خلبان از دیگران است. آن‌ها باید همان غذای چند قسمتی بیزنس و فرست کلاس را بخورند و کمک خلبان هم برای جلوگیری از مسمومیت‌های غذایی باید پیش غذاهای مختلف را بخورد.

هواپیما

یک بوئینگ ۷۴۷ از شش میلیون قطعه تشکیل می شود

بوئینگ ۷۴۷ یکی از معروف‌ترین هواپیماهای مسافربری بدنه پهن است که به «جامبو جت» یا «ملکه آسمان‌ها» شهرت دارد. این هواپیما به خاطر اینکه اولین هواپیمای بزرگ تولید شده در جهان بود معروف شد. یک بوئینگ ۷۴۷  شش میلیون قطعه دارد که برای هدایت شدن توسط چند خلبان در قسمت جلو آن هم با دکمه‌ها و سوئیچ‌ها طراحی شده‌اند.

بیش از ۸۰ درصد مردم از پرواز می ترسند

آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع برخلاف ترس‌های ویژه مانند ترس از پرواز یا دیگر فوبیاها، می‌تواند باعث ایجاد ترس و نگرانی درباره چیزهای مختلفی در رابطه با فاصله داشتن از زمین شود. بسته به میزان جدیت این فوبیا، یک فرد آکروفوبیک می‌تواند از بالا رفتن از نردبان تا قرار گرفتن در بالاترین طبقه یک ساختمان احساس وحشت کند.

ترس از پرواز

هر موتور بوئینگ ۷۴۷ بیش از ۴۳۱۰ کیلوگرم وزن دارد

یک واقعیت جالب توجه دیگر درباره بوئینگ ۷۴۷ به وزن موتورهای آن ارتباط دارد. این هواپیما که یکی از محبوب‌ترین و زیباترین‌های آسمان است، از قطعات بی‌شماری تشکیل شده که موتور هم بخشی از آن‌ها به شمار می‌رود. این موتورها هر کدام بیش از ۴۳۱۰ کیلوگرم وزن و حدود ۸ میلیون دلار قیمت دارند.

شلوغ ترین فرودگاه تجاری جهان در آتلانتا قرار دارد

شلوغ‌ترین فرودگاه تجاری جهان فرودگاه «هارتسفیلد-جکسون» (Hartsfield- Jackson) در آتلانتا با بیش از ۹۷۰ هزار پرواز در سال است. بر اساس ترافیک مسافر، این فرودگاه از سال ۱۹۹۸ شلوغ‌ترین بوده و از سال ۲۰۰۵ از نظر تعداد لندینگ و بلند شدن هواپیما هم در صدر قرار گرفته است. هارتسفیلد-جکسون از سال ۲۰۱۲ عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص داد که شامل تعداد مسافر و تعداد پرواز بود. به طور متوسط حدود ۲۶۰ هزار مسافر در روز به این فرودگاه می‌روند.

فرودگاه آتلانتا

بوئینگ ۷۴۷ سریع ترین هواپیما است

بوئینگ ۷۴۷ نه تنها یکی از شناخته‌شده‌ترین هواپیماهای جهان و اولین هواپیمای بدنه پهن است که ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارد. این هواپیما در سریع‌ترین حالت خود می‌تواند با ۹۵۵ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

تنها ۵ درصد مردم جهان سفر هوایی را تجربه کرده اند

اگر چه سهم سفرهای هوایی به سرعت رو به رشد است، اما طبق آمارها، تنها ۵ درصد از مردم جهان تا به حال سوار هواپیما شده‌اند. بسیاری از مردم به ویژه در مناطق توسعه نیافته، تاکنون سوار این وسیله نقلیه نشده و حتی احتمال اینکه این تجربه را در کل طول زندگی خود به دست آورند وجود ندارد. هر چند این اقلیت ۵ درصدی به طور منظم از این روش استفاده می‌کنند.

هواپیما

متوسط سن یک هواپیمای تجاری را با واحد زمان اندازه نمی گیرند

طول عمر یک هواپیما در واقع با واحد زمان اندازه گیری نمی‌شود. به جای آن چرخه‌های تحت فشار قرار گرفتن را برای محاسبه عمر هواپیما حساب می‌کنند. هر بار که هواپیما حین پرواز تحت فشار قرار بگیرد، فیوزلاژ آن باید استرسی را تحمل کند و به طور کل زمانی عمر یک هواپیما به پایان می‌رسد که در فلز‌های آن اثری از فرسودگی یا ترک خطرناک دیده شود. طول عمر ۲۰ ساله معمولاً به معنی ۵۱ هزار ساعت پرواز و تحمل ۷۵ هزار چرخه فشار است. اگر هواپیمایی برای پروازهای طولانی مورد استفاده قرار بگیرد، معمولا چرخه‌های فشار کمتری را تجربه می‌کند که باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

پر رفت و آمدترین مسافر جهان تام استاکر نام دارد

«تام استاکر» (Tom Stuker) در سال ۲۰۱۲ توانست با بیش از ۱ میلیون مایل سفر فرست کلاس عنوان پر رفت و آمدترین مسافر جهان را به خود اختصاص دهد. به طور کل او تا آن سال ۱۰ میلیون مایل سفر کرده بود. این فرد ۵۹ ساله ساکن نیوجرسی، برای مشاوره‌های خصوصی و آموزش فروش برای معامله اتومبیل به دور جهان سفر می‌کرد.

هواپیما

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}