جاهای دیدنی پاریس در شب و تجربه یک سفر خوش

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/6/13
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی پاریس در شب پر از زیبایی و شگفتی است. این زیبایی‌ها با غرق شدن شهر در نورپردازی‌های شبانه صدچندان می‌شوند. پاریس در شب جانی دوباره می‌یابد و ما را به دل ماجراجویی‌هایی شگرف می‌برد.

تور اروپا

شاید تنها شهر ونیز توان رقابت با پاریس را داشته باشد؛ شهری که پس از تاریک شدن هوا زیباتر شده و رؤیایی می‌شود اما پاریس نیز به زندگی شبانه‌ی متنوع خود می‌بالد. جاهای دیدنی پاریس در شب نه تنها پر است از تفریحات رایگان و نسبتاً ارزان‌قیمت، بلکه برای تمامی سنین، سلیقه‌ها و سبک‌ها مناسب است.

اگر دانشجویان و جوانان ۲۰ ساله، برلین و نیویورک را به خاطر شور بالای آن‌ها دوست دارند و لندن نیز قطبی برای تماشای تئاترهایی با کلاس جهانی است، پاریس تخصص کمتری در این موارد دارد. مردم ممکن است در پاریس تمایل بیشتری به رقص‌های سنتی یا کلوپ‌های شیک در طول شب داشته باشند اما حقیقت این است که در پایتخت فرانسه تجربه‌های بیشتری فراتر از این کلیشه‌های آشنا وجود دارد.

زندگی شبانه پاریس

گردش شبانه در اطراف جاذبه های پاریس

به‌مانند هر آنچه در فیلم‌های «یک آمریکایی در پاریس» و «نیمه‌شب در پاریس» دیده‌اید، گشت‌وگذار در خیابان‌ های پاریس در طول شب با جاذبه‌های فراوان و غیرقابل توصیفی همراه است.

کرانه‌های رود سن محلی ایده‌آل برای گشت زدن در ماه‌های گرم‌تر سال است؛ مناطق مهم در امتداد رود سن شامل منطقه‌ی پل جدید، پل هنر و ایل دولاسیته هستند. توصیه‌ی ما قدم زدن در اطراف کرانه‌های رود سن با منظره‌ای از کلیسای نوتردام است. نوتردام زیبا در طول شب چراغانی می‌شود و نمای بیرونی آن مو را به تن شما سیخ می‌کند.

از دیگر مکان‌های جذاب پایتخت که برای گشت‌های دیرهنگام شبانه در میان مردم محلی محبوب است، محله‌ی مره (Marais) نام دارد. می‌توان در خیابان‌های باریک و قرون وسطایی این محله گشت زد و قبل از رفتن به یک رستوران یا کافه برای شام و نوشیدنی در خیابان مونتورگیل (Montorgueil)، در اطراف قدم زد. اینجا محلی ایده‌آل برای قدم زدن، قبل یا بعد از تماشای یک نمایش در سالنی قدیمی در نزدیکی بلوار گرند (Grands) است.

پاریس در شب

تماشای مناظر نورانی شهر از داخل رود سن

شاید این توصیه یک کلیشه باشد اما یک گشت شبانه با قایق در امتداد رود سن هم رمانتیک و هم تماشایی است؛ به‌علاوه این گشت یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای مهم‌ترین جاذبه‌های شهر پس از تاریکی هوا است. نمی‌توان از روی زمین خشک جاذبه‌های تماشایی پاریس در طول شب را مشاهده کرد.

جاذبه‌هایی که ارزش تماشا پس از تاریکی هوا را دارند شامل موزه لوور، پل هنر، مجلس فرانسه، کلیسای نوتردام و برج ایفل هستند. تمامی این جاذبه‌ها با نورپردازی‌های دقیق، منظره‌ای جادویی در طول شب دارند. انعکاس نور این جاذبه‌ها در آب، حتی بدبین‌ترین گردشگران را نیز وسوسه می‌کند. تا زمانی که یک دوربین عکاسی با تجهیزات مناسب تصویربرداری در شب داشته باشید، عکس‌های شبانگاهی در هر رقابتی با دیگر عکس‌ها پیروز می‌شوند.

اگر مشکلی با صرف شام، قبل یا پس از گشت شبانه با قایق، ندارید، گزینه‌های فراوان خوراکی از سوی تورهای قایقی پیش روی شما قرار دارد. برخی از این تورها در مقایسه با برخی دیگر رسمی‌تر هستند، درنتیجه توصیه می‌کنیم برای یافتن بهترین گزینه، متناسب با بودجه‌ی خود، بیشتر تحقیق کنید.

پاریس در شب

اپرا در شب

پایتخت فرانسه هیچ کمبودی از نظر کنسرت‌ها، اجراهای اپرا و فستیوال‌های موسیقی ندارد. این عرصه‌ی پرشور برای علاقه‌مندان به اپرا در پاریس به معنای این است که تقریباً همیشه اجرایی ارزشمند برای تماشا وجود دارد. سالن اپرای مدرن باستیل برنامه‌هایی ارائه می‌دهد که شامل اجراهای کلاسیک، معاصر و تجربی می‌شود.

اگر کنسرت راک بابِ میل شما است، بَتَکلان (Bataclan)، محل حملات تروریستی سال ۲۰۱۵، در اواخر سال ۲۰۱۶ بازگشایی شد و به گزینه‌ای محبوب در میان مردم محلی تبدیل گشت. سیت دولا موزیک (Cite de la Musique) یک مجتمع فرهنگی بزرگ، موسوم به لا ویلِت (La Villette)، است که در آن انواع مختلف کنسرت‌ها و اجراهای موزیکال، از کلاسیک گرفته تا موسیقی راک، برگزار می‌شود.

درنهایت اجراهای فوق‌العاده‌ی موسیقی جاز در رویدادهایی چون بانلو بلو (Banlieue Bleues) را از دست ندهید. این رویداد سالانه‌ی محبوب، بسیاری از هنرمندان بااستعداد موسیقی جاز از سراسر دنیا را به‌سوی خود می‌کشاند.

پاریس در شب

شنای شبانه در یک استخر سبک آرت دکو

آیا علاقه‌ای برای شنای قبل یا بعد از شام دارید؟ حتی اگر در فصل پاییز یا زمستان هم به پاریس می‌آیید، به فکر آوردن لباس شنای خود باشید؛ استخر پونتواز (Pontoise) یک استخر مجللِ قدیمی به سبک آرت دکو در منطقه‌ی تاریخی لاتین (لَتان) است که دمای آب آن با المنت‌های برقی گرم می‌شود.

از نورهای درخشان در کف آب لذت ببرید و جزئیات معماری شگفت‌انگیزی که این استخر را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای استراحت تبدیل کرده، تحسین کنید. این احتمالاً یکی از آرامش‌بخش‌ترین و زیباترین راه‌ها برای کمی ورزش باشد.

زندگی شبانه در پاریس

تماشای لوور در شب

لوور که زمانی خانه‌ی خاندان سلطنتی فرانسه بود، حالا تبدیل به یکی از مشهورترین موزه‌های جهان با نمای هرمی خاص خود و کلکسیونی از شاهکارهای بی‌نظیر شده است. مونالیزا از مهم‌ترین آثار موجود در این موزه محسوب می‌شود.

لوور چندین بار در طول هفته تا دیروقت باز است. می‌توان از این موزه در روزهای چهارشنبه و جمعه تا ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه بازدید کرد. به‌علاوه، در طول اولین شنبه‌ی هرماه، امکان دیدار رایگان از موزه بین ساعات ۱۸ تا ۲۱:۴۵ وجود دارد.

پاریس در شب

بازدید از مولن روژ

وقتی‌که به پاریس فکر می‌کنید، به یاد فرهنگ می‌افتید. مولن روژ (Moulin Rouge) همچنان ساختار خود به شکل یک آسیاب بادی را حفظ کرده و یکی از مشهورترین کلوپ‌های جهان محسوب می‌شود. اگر به دنبال تجربه‌ی یک نمایش مجلل با لباس‌های فاخر هستید، دیدار از این کلوپ را فراموش نکنید.

به خاطر داشته باشید که بلیط اجراهای این کلوپ معمولاً از چندین ماه قبل به فروش می‌رسند. به‌علاوه تماشاگران باید با لباس رسمی وارد این کلوپ شوند. ورود به کلوپ با لباس‌ها و کفش‌های ورزشی ممنوع است.

مولن روژ - زندگی شبانه پاریس

تجربه پاریس به طور رایگان

پاریس کیف پول شما را خالی نمی‌کند. روش‌های متعددی برای لذت بردن به‌طور رایگان، پس از تاریک شدن هوا، وجود دارد. از کنسرت‌های رایگان گرفته تا تماشای زیباترین خیابان‌های شهر در زیر نور چراغ‌ها، همواره چیزی برای لذت بردن وجود دارد.

یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه‌ی فرهنگ در پاریس، یافتن چند موزه است که در برخی شب‌های خاص در طول هفته به‌طور رایگان باز هستند؛ موزه‌ی هنرها و صنایع‌دستی یکی از این موزه‌ها است.

گذراندن شب همراه با کودکان

سفر همراه با خانواده؟ چرا شب را همراه با خانواده در یک موزه یا مجتمع فرهنگی سپری نکنیم؟ مرکز پمپیدو مکانی ایده‌آل برای سرگرم کردن همه افراد است و تا دیروقت از شما استقبال می‌کند. به‌علاوه تورهای جذابی در پاریس وجود دارد که پس از تاریک شدن هوا برگزار می‌شوند؛ تور دوساعته با اتوبوس و تور پیاده‌روی ترسناک، از جمله تورهای محبوب در شب‌های پاریس هستند.

پاریس در شب

مرکز پمپیدو

این موزه‌ی بزرگ محل خوبی برای تجربه‌ی کمی فرهنگ، در حین تفریح همراه با کودکان است. ورود به این مرکز برای تمامی افراد زیر ۱۸ سال رایگان است و همواره نمایشگاه‌های هنری متعددی برای مخاطبان جوان وجود دارد. مرکز پمپیدو همچنین دارای یک رستوران پشت‌بامی خانواده محور است که محل مناسبی برای صرف شام، پس از گشت‌وگذار، محسوب می‌شود.

پاریس در شب

تفرجگاه آبی سنت برنارد

دیگر تفرجگاه محبوب در پاریس، سنت برنارد نام دارد. این تفرجگاه درست از پشت کلیسای معروف نوتردام آغاز شده و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای برپایی بساط پیک‌نیک است.

تفرجگاه آبی سنت برنارد در طول شب‌های تابستان پر از جوانانی است که برای تفریح و تماشای مناظری از جزیره‌ی سن لویی (Saint Louis)، قدیمی‌ترین بخش پاریس، به اینجا می‌آیند. به‌علاوه، در ماه جولای نیز این تفرجگاه تبدیل به محلی برای برگزاری فستیوال رقص می‌شود. هر شب ۳ سبک متفاوت رقص در محوطه‌ی مخصوص کنسرت در مجاورت رودخانه برگزار می‌شود. تماشای این رقص‌ها رایگان است.

پاریس در شب

برج مونپارناس

دیگر سکوی دیدبانی که نباید آن را از دست داد، برج مونپارناس است. این برج ۲۱۰ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است. مونپارناس برای مدت‌های طولانی، بلندترین ساختمان پاریس محسوب می‌شد.

مونپارناس در منطقه‌ی پانزدهم پاریس واقع شده و با بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها احاطه شده است. می‌توان از بالای برج مونپارناس، اطراف پاریس به فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری را مشاهده کرد.

علاوه بر برج ایفل، مونپارناس نیز شامی مجلل را در رستوران خود در طبقه‌ی بالا به گردشگران پیشنهاد می‌دهد. به‌علاوه، تنها از بالای برج مونپارناس می‌توان برج ایفل با نورپردازی طلایی‌رنگ را تماشا کرد. بلیط ورود به این برج از ۱۵ یورو آغاز می‌شود.

پاریس در شب

پولیدور

علاقه‌مندان به سینما قطعاً عاشق یک رستوران کوچک با فضای گرم و صمیمی به نام پولیدور (Polidor) می‌شوند. اینجا مکانی است که وودی آلن فیلم مشهور خود با نام «نیمه‌شب در پاریس» را در آن ساخت.

فضای ساده با میزهای چوبی، رومیزی‌های قرمزرنگ و نورپردازی‌های ملایم، حال و هوایی محلی به این رستوران بخشیده است. خوراک‌های لذیذ مرغ همراه با پوره‌ی خانگی سیب‌زمینی در این رستوران سرو می‌شوند. قیمت منوی این رستوران شامل مبلغ ورودی، غذای اصلی و دسر، ۲۲ یورو است.

پولیدور پاریس در شب

باستیل

این محله که نقش مهمی در تاریخ اروپا ایفا می‌کند، در گذشته خانه‌ای برای خانواده‌های صنعتگر بود و در دهه‌ی ۱۹۹۰ تبدیل به منطقه‌ای مدرن شد. در این محله برای هر سلیقه‌ای یک نوع تفریح یافت می‌شود؛ فرقی نمی‌کند که شما طرفدار کدام سبک از موسیقی باشید.

برای مثال، می‌توان یک شب را در این منطقه در یک کافه‌ی جذاب نظیر کافه‌ی رد هاوس (Red House) به سبک غرب وحشی با ظاهر روستایی و سبک‌هایی از موسیقی راک و الکترونیک گذراند. یا اینکه به سراغ کلوپ ل, رِزِرووا (Le Réservoir) رفت و به موسیقی جاز، لاتین، راک و پاپ فرانسوی گوش داد. هر کاری را که دوست دارید انجام دهید! در آخر هفته‌ها، حتی می‌توان عضوی از یک گروه موسیقی جاز در این کلوپ شد.

پاریس در شب

محله لاتين و سن ژرمن

مناطق پنجم و ششم پاریس به این خاطر محبوب هستند که کافه‌هایی با سبک قدیمی نظیر کافه د فلور (Café de Flore) یا کافه مابیون (Café Mabillon) دارند. پاریسی‌ها عاشق صرف شام در این کافه‌ها هستند. محله‌ی لاتین همچنین به‌طور ویژه دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی است؛ به همین خاطر در میان دانشجویان از تمامی سنین محبوبیت فراوانی دارد؛ بنابراین، این محله برای افرادی که به دنبال سپری کردن یک شب آرام در کافه‌های دنج هستند، عالی به نظر می‌رسد.

برای مثال، کلوپ کاورن (Cavern)، یک کلوپ قدیمی به سبک انگلیسی است که ارزش امتحان کردن را دارد. در هر صورت، قطعاً می‌توان یک مکان جذاب در اطراف خیابان موفتارد (Mouffetard) و میدان کونترِ اسکارپ (Contrescarpe) پیدا کرد. تنها کافی است نگاهی به اطراف بیاندازید و یک کافه‌ی جذاب را شکار کنید.

محله لاتین پاریس در شب

یک شب در اپرای گارنیه

یک شب در سالن اپرای گارنیه همراه با یک برنامه‌ی جذاب، راهی ایده‌آل برای شروع شب در پاریس است. پیشنهاد ما این است که پیش از شروع اجرا به این سالن تئاتر بیایید تا بتوانید معماری و دکوراسیون شگرف آن را تحسین کنید.

اگر اجرای اپرا یا رقص باله مورد پسند شما نیست اما نمی‌خواهید یکی از زیباترین جاذبه‌های پاریس را از دست دهید، ما به شما تور شبانه‌ی «اسرار اپرا» را پیشنهاد می‌دهیم. این تور فرصتی بی‌نظیر برای آشنایی با تاریخچه‌ی اپرای گارنیه است.

اپرا در شب - پاریس

تور شبانه پاریس همراه با یک خودروی کلاسیک

همراه با یک خودروی کلاسیک سیتروئن، راهی خیابان‌های پرنور پاریس شده و از منظره‌ی شب در این شهر نهایت بهره را ببرید. شما در طول این مسیر از کنار جاذبه‌هایی چون طاق پیروزی، موزه‌ی لوور، برج ایفل، کلیسای نوتردام و کلیسای قلب مقدس در محله‌ی مونمارتر عبور می‌کنید.

این تور شبانه‌ی پاریس با یک راهنما و راننده‌ی جذاب و با دانش همراه است و شرکت‌کنندگان در آن تنها کافی است تا در صندلی عقب نشسته و از مناظر شهر لذت ببرند.

عکاسی شبانه در پاریس

این تور شبانه در پاریس تجربه‌ای بی‌نظیر برای عکاسان حرفه‌ای یا علاقه‌مندان به عکاسی است. همراه شدن با یک تور شبانه‌ی عکاسی و یک عکاس حرفه‌ای، همواره ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد، به‌خصوص اینکه اگر هدف شما افزایش مهارت‌های عکاسی‌تان باشد.

صرف‌نظر از توصیه‌های عکاسی ارزشمند در این تور، عکاسان راهنما بهترین نقاط شهر برای عکس گرفتن در شب و چگونگی خلق بهترین تصاویر را می‌شناسند؛ بنابراین، این تور می‌تواند روز شما را با عکس‌های فوق‌العاده جذاب خاتمه دهد. به خاطر داشته باشید که اگر قصد شرکت در این تور با عکاسی‌های طولانی‌مدت را دارید، حتماً سه‌پایه‌ی دوربین خود را به همراه بیاورید.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}