عجیب‌ ترین تفریحاتی که می‌ توان در پاریس انجام داد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه پاریس جاذبه‌های گردشگری شاخصی دارد، اما بسیاری از توریست‌ها به دنبال یافتن فرصت‌هایی بکر و متمایز در پایتخت فرانسه هستند.

تور اروپا

پایتخت فرانسه دارای برج ایفل، کلیسای نوتردام و موزه‌ لوور است، اما اگر شما یک مسافر فرصت‌طلب هستید که تنها به دنبال تفریحات عجیب و جاذبه‌هایی متفاوت از خیابان‌های پاریس است، گزینه‌های دیگری برای انتخاب وجود دارد. این مقاله به بررسی تفریحات جالب و جاذبه‌هایی کمتر شناخته‌شده در پاریس می‌پردازد که از نگاه گردشگران دور مانده‌اند.

تماشای رقص در کنار آب

بارانداز واقع‌شده در سکوی جنوبی بندر سنت برنارد (St Bernard) در شب‌های گرم تابستانی با حضور مردم مشتاق برای قدم زدن، برپایی بساط تفریح و تماشای رقص، جانی دوباره می‌گیرد. هر شب، از ابتدای ژوئن تا انتهای ماه اوت، رقصندگان در امتداد رودخانه و در نزدیکی «موسسه‌ی جهان عرب» در باغ تینو روسی (Tino Rossi) برای اجرای بهترین رقص سالسا، تانگو، والس (waltz) و سوئینگ (swing) دورهم جمع می‌شوند.

تفریحات پاریس

موزه‌ های عجیب‌ و غریب

زمان خود را در دیگر موزه‌ های پاریس صرف کنید. موزه‌ی آناتومیِ تطبیقی و فسیل‌شناسی با داشتن شمار فراوانی از اسکلت حیواناتی که در مقابل دیوارهایی با قفسه‌های چوبی و شیشه‌ای ایستاده‌اند، دریچه‌ای شگفت‌انگیز به دنیای علم در قرن نوزدهم گشوده است. در محوطه‌ی باغ، جایی که موزه واقع شده است، یک باغ گیاه‌شناسی، باغ‌وحش و شمار دیگری از موزه‌های تاریخ طبیعی به چشم می‌خورد. از دیگر موزه‌های محبوب پاریس می‌توان به موزه‌ که برانلی (Quai Branly)، موزه‌ی قرون‌ وسطی و موزه‌ هنر و مهارت‌ها اشاره کرد.

جاذبه های پاریس

شکار ویرانه‌ های روم باستان

این پایتخت زیبا همچنان شمار فراوانی از آثار دوران کهن از امپراطوری روم باستان را در خود نهفته است؛ یک آمفی‌ تئاتر، حمام‌های باستانی و تعداد زیادی از بقایای قدیمی از دیوارها، ستون‌ها و سنگ‌های حکاکی‌شده انتظار کشف شدن با چشمانی تیزبین را می‌کشند. درحالی‌که حمام‌های رومی در کلونی (Cluny) به‌طور قطع شگفت‌انگیزترین بقایای معماری دوران روم باستان هستند، غار باستان‌شناسی در نزدیکی کلیسای نوتردام، حکایت از وجود مرکز شهر باستانی لوتسیا (Lutetia) درست در جزیره‌ی ایل دولاسیته دارد.

روم پاریس

تجربه رایگان هنر خیابانی

بهترین مکان برای تماشای هنر خیابانی در قالب یک تور شهری، کانال سن مارتن (St Martin) در منطقه‌ی دهم پاریس است. اینجا یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق نوظهور در پاریس محسوب می‌شود. این منطقه با داشتن رستوران‌های شگفت‌انگیز، فروشگاه‌های هنری و گرافیتی‌های زیبا، مکانی ایده‌آل برای گشت‌وگذار است. برای اینکه مطمئن شوید بهترین گرافیتی‌های شهر را از دست نمی‌دهید، از وب‌سایت لوکالرز (Localers) دیدن کنید؛ هدف این وب‌سایت پیشنهاد بهترین تورهای گردشگری برای تمامی اعضای خانواده است. می‌توان شخصاً و بدون نیاز به یک راهنمای گردشگری به کانال سن مارتن رفت و با سرعت دلخواه خود به گشت‌وگذار در اطراف پرداخت.

هنر خیابانی پاریس

دیدار از بازارهای سرپوشیده قرن نوزدهم

بازارهای سرپوشیده‌ی قرن نوزدهمی در پاریس را کشف کنید؛ این بازارها که سنگ بنای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید امروزی بودند، تقریباً از بین رفته‌اند. آن‌ها بقایایی از دوران شکوفایی پس از انقلاب کبیر فرانسه برای طبقه‌ی متوسط جامعه بودند. امروزه کمتر از ۳۰ بازار در پاریس وجود دارد. برخی از شگفت‌انگیزترین نمونه‌های این بازارها از پاساژ ویویِن (Vivienne) در پشت کاخ سلطنتی شروع شده و تا شمال پاریس و انتهای خیابان کاده (Cadet) ادامه دارند. پاساژ گردی، تفریحی جذاب در یک روز بارانی در پاریس محسوب می‌شود.

پاساژهای پوشیده پاریس

گردش در امتداد تفرجگاه پلانته و پل هنرها

مسیری طولانی و باریک از درختان و گل‌ها به محوطه‌ی اطراف یک خط آهن قدیمی، زیبایی فراوانی بخشیده است. این تفرجگاه که از سوی مردم محلی به لا کولی وِرت (La Coulée Verte) مشهور است، از قلعه‌ باستیل، محوطه‌ی اطراف ایستگاه لیون (Lyon) و محله‌ی برسی (Bercy) آغاز شده و تا ورودی غربی پارک بوا دو وانسن (Bois de Vincennes) ادامه دارد. وقتی‌که از لذت تماشای باغ‌ها فارغ شدید، از بالای خط آهن خود را به روی زمین و سطح خیابان رسانده و در اطراف پل هنرها (Viaduc des Arts) گشت بزنید. می‌توان در اطراف این پلِ ریلی آتلیه‌ها، کارگاه‌ها، کافه‌ها و گالری‌هایی را یافت که در دالان‌های قوسی شکل زیر باغ قرار گرفته‌اند. بخش اصلی این دو جاذبه‌ی گردشگری در خیابان دومنیل (Daumesnil) در نزدیکی باستیل قرار دارد.

دیدار از محله‌ های لوکس پاریس

برای یک تجربه‌ی شیک و ناشناخته از محله‌ های زیبای پاریس، راهی بازارهای مشهور وسایل عتیقه و غرفه‌های فروش کالا با خریداران پرهیاهو، محصولات رنگارنگ و فروشندگان سمج در محله‌ی بِلویل (Belleville) شوید. خود را در خیابان مشجر کولانکورت (Caulaincourt) گم کرده و از فرصت به‌دست‌ آمده برای کشف حال و هوای اصیل فرانسوی استفاده کنید. عاشقان خوراکی باید خود را به خیابان وسوسه‌ کننده‌ی شهدا (des Martyrs) در منطقه نهم برسانند و از یکی از بهترین بازارهای خیابانی با نانوایی‌ها، پنیر فروشی‌ ها، اغذیه‌ فروشی‌ها، کافه‌ ها و رستوران‌ های پاریس دیدن کنند.

جاذبه های پاریس

تجربه رویدادهای هنری و فرهنگی در پاریس

بهترین تجربه‌ی سفر به پاریس با دیدار از یک رویداد مرسوم پاریسی همراه است. رویداد شب سفید (Nuit Blanche) در فصل پاییز هرسال برگزار می‌شود و در طول یک شب از سال گالری‌ها، موزه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی و هنری به‌طور رایگان باز هستند. افرادی که در ماه ژوئن به پاریس سفر می‌کنند، نباید فستیوال موسیقی این شهر را از دست بدهند. در این ماه، پاریس پر از رقصندگانی می‌شود که در ساعات ابتدایی روز به خیابان‌ها می‌آیند. مراسم روزهای میراث (Journées du Patrimoine) معمولاً در اواخر تابستان برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای دیدار از ساختمان‌های دولتی نظیر کاخ الیزه، ساختمان مجلس و ضرابخانه‌ی فرانسه است.

هنر پاریس

کلاس‌ های محلی

با یادگیری مهارتی که سبب خوشحالی دوستان و خانواده می‌شود، یک تکه از پاریس را با خود به خانه ببرید. گاهی اوقات خاطره‌انگیزترین تجربیات سفر زمانی پدید می‌آیند که به گذشته رجوع کرده و به پاریس از دریچه‌ی یک کلاس آموزشی نگاه می‌کنید؛ این کلاس می‌تواند شامل دوره‌های آموزش آشپزی، عکاسی، خوشنویسی، نویسندگی یا زبان باشد. به هنگام سفر به پاریس به یک کلاس آموزشی رفته و خاطرات شیرینی را برای خود رقم بزنید.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}