راهنمای سفر به پاریس برحسب ماه‌ های سال

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر تماشایی پاریس، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود، در هرماه از سال حال و هوایی متفاوت به خود می‌گیرد. هرکدام از این ماه‌ها مناسب گردشگرانی با روحیات متفاوت هستند.

تور اروپا

آیا شما هم برای تجربه‌ی سبک زندگی پاریسی سر از پا نمی‌شناسید، اما دقیقاً نمی‌دانید که چه موقع از سال بهترین وقت برای دیدار از پایتخت فرانسه است؟ این مقاله به بررسی ماه‌ به‌ ماه پاریس پرداخته و شما را با جاذبه‌های این شهر در فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان آشنا می‌کند.

ژانویه

پاریس به‌مانند تمام شهرهای فرانسه، در این ماه درگیر مراسم سال نو و تعطیلات کریسمس است. به همین خاطر نسبت به باقی سال کمی خلوت‌تر به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر، همین امر سبب شده تا ژانویه یکی از ارزان‌ترین زمان‌های سال برای تهیه‌ی بلیت هواپیما و رزرو هتل به مقصد پاریس باشد. در نیمه‌ی دوم ماه اوضاع به حال سابق بازمی‌گردد، به‌خصوص که فروش‌های زمستانی آغاز شده و هفته‌های مد پاریس عاشقان دنیای فشن را به اینجا می‌کشاند.

پاریس در ژانویه

فوریه

ایام کم بازدید سال در پاریس تا روز منتهی به ولنتاین دیگر شباهتی به دوران گذشته ندارند. قیمت‌ها مجدداً به سطوح بالای خود بازگشته‌اند، اما درجه‌ هوا همچنان در پایین‌ترین حد خود است. پس اگر از به پهلو راه رفتن در شلوغی جمعیت آزرده می‌شوید، از تور پاریس در فوریه خودداری کنید. تنها رویداد قابل‌توجهی که در این ماه در پاریس برگزار می‌شود، کارناوال پاریس است که شباهت چندانی به کارناوال ریو یا نیواورلئان ندارد.

مارس

مارس بدترین ماه از بهترین فصل برای سفر به پاریس است. اگر بهار زودتر فرا برسد، می‌توان شاهد هفته‌هایی جذاب با آسمان صاف و شکوفه‌های گیلاس در پاریس بود، اما اگر این فصل دیرتر شروع شود، ماه مارس در آخرین روزهای زمستان طاقت‌فرسا می‌شود. اولین یکشنبه‌ی این ماه، آخرین فرصت برای دیدار رایگان از تمامی موزه‌ های پاریس است. به‌علاوه گردشگران می‌توانند در سومین آخر هفته‌ی این ماه تنها با پرداخت ۴ یورو به سینماهای این شهر بروند.

پاریس در بهار

آوریل

مردم دهه‌هاست که در مورد جاذبه‌های پاریس در ماه آوریل، به دلایل گوناگون، صحبت می‌کنند. یکی از آن‌ها هوای آفتابی و خنکی است که پس از چندین ماه خاکستری، دوباره رنگ و نشاط را به شهر می‌آورد. از همه مهم‌تر، جمعیت فراوانی که در تابستان تمامی مکان‌های گردشگری و پارک‌ها را به اشغال خود در می‌آورند، هنوز از راه نرسیده‌اند. به همین خاطر می‌توان مانند یک پاریسی اصیل به تحسین جاذبه‌های پایتخت پرداخت.

مه

ماه مه یکی از بهترین زمان‌ها برای تجربه‌ی سبک زندگی پاریسی، به لطف چند تعطیلی رسمی است. وقتی‌که این تعطیلات به روزهای سه‌شنبه یا پنج‌شنبه ختم می‌شود، شهر حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد و همین امر به پاریسی‌ها اجازه می‌دهد تا از فرصت استفاده کرده و برای روزهای دوشنبه یا جمعه هم مرخصی بگیرند. دو رویداد مهم در این ماه شب موزه‌ها (Nuit des Musées) و مسابقات تنیس رولان گَروس هستند.

پاریس در مه

ژوئن

علی‌رغم اینکه قیمت هتل‌ها در این ماه افزایش می‌یابد، ژوئن ماه ایده‌آلی برای سفر به پاریس، عمدتاً به خاطر فستیوال‌های موسیقی شهر، است. فستیوال موسیقی جاز هر آخر هفته در پارک گل‌ها (Parc Floral) برگزار می‌شود. این فستیوال موسیقی که ۳۵ سال است با شروع فصل تابستان آغاز می‌شود، تمامی تالارهای کنسرت، کافه‌ها، پارک‌ها و خیابان‌های شهر در شب را به اشغال خود درمی‌آورد.

جولای

جولای شلوغ‌ترین ماه سال در پاریس است؛ شمار توریست‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد و مردم محلی هنوز راهی تعطیلات تابستانی خود نشده‌اند. این امر باعث می‌شود تا مترو و اتوبوس‌های شهر به‌شدت شلوغ و گرم باشند. آلودگی شدید هوا در سال‌های اخیر به مشکلی حاد تبدیل شده و واکنش شهرداری پاریس به این مشکل، رایگان کردن وسایل حمل‌ونقل عمومی بوده است. مهم‌ترین جاذبه‌ی ماه جولای، رژه‌ها و آتش‌بازی‌های جشن‌های روز ملی فرانسه و تماشای مرحله‌ی پایانی مسابقات دوچرخه‌ سواری تور دو فرانس در خیابان شانزه لیزه (Tour de France on the Champs-Élysées) است.

پاریس در جولای

اوت

اوت در پاریس ماه عجیبی است. عمدتاً به این خاطر که پاریس هیچ شباهتی به قبل ندارد؛ تمامی پاریسی‌ها شهر را به مقصد خانه‌های ییلاقی یا هتل‌های ساحلی ترک کرده‌اند. اگر شما هم یکی از آن محلی‌هایی باشید که در شهر باقی مانده است، می‌توانید به‌راحتی در این ایام سال در مترو یک صندلی خالی برای خود پیدا کنید. با این‌حال این ماه چندان برای توریست‌ها خوشایند نیست. شمار فراوان توریست‌ها صف‌های طویلی را در مقابل بناهای مهم پاریس تشکیل می‌دهند، در حالی‌که اکثر رستوران‌ها و بوتیک‌های شهر به خاطر نبود صاحبانشان تعطیل است.

سپتامبر

سپتامبر ماهی رؤیایی در پاریس است؛ پاریسی‌ها به شهر باز می‌گردند و پس از گذراندن تعطیلات در ساحل سرحال هستند. به‌علاوه سیل گردشگران هم ناپدید شده‌ است. آفتاب در هفته‌های اول ماه و قبل از شروع فصل پاییز بسیار دل‌چسب است. بزرگ‌ترین رویدادهای این ماه هفته‌ی طراحی پاریس و هفته مد لباس‌های بهاره و تابستانه است. هفته‌ی طراحی پاریس سبب می‌شود تا قیمت هتل‌ها کمی در این ماه افزایش یابد. با این‌حال، پاریس در ماه سپتامبر در مقایسه با اوایل تابستان ارزان‌تر است.

پاریس در سپتامبر

اکتبر

به‌جز فصل بهار، پاییز هم بهترین زمان برای سفر به پاریس است. هوا کمی خنک شده و به میزان زیادی از جمعیت در مقایسه با تابستان کاسته شده است؛ بنابراین می‌توان بدون خسته شدن در شهر به تفریح پرداخت. اولین شنبه‌ی اکتبر به «شب بی‌خوابی» (Nuit Blanche)، یک رویداد هنری شبانه، اختصاص دارد. به‌علاوه در این ماه رویدادهای هنری تماشایی مانند نمایشگاه هنر معاصر پاریس (FIAC) و نمایشگاه هنر اوتسایدر (Outsider) هم برگزار می‌شود.

نوامبر

ماه نوامبر هم به‌مانند ماه مارس ترکیبی از زیبایی و قدم زدن‌های شگفت‌انگیز در پارک‌های پاریس با درختانی با برگ‌های طلایی‌رنگ و همچنین باران‌های وحشتناک است. زمستان در حال نزدیک شدن است و شهر کم‌کم آماده‌ی برگزاری مراسم سال نو و جشن‌های کریسمس می‌شود.

دسامبر

دسامبر معمولاً ماه سردی است و اغلب در آن باران فراوانی می‌بارد. شهر نور به‌راستی لقبی برازنده‌ای برای پاریس است و چراغانی‌های زمستانی آن در زمره‌ی بهترین‌ها در دنیا قرار دارند. ایام کریسمس و جشن‌های سال نو در پاریس با خوراکی‌های فراوان، بازارهای پرهیاهو و ویترین‌های رنگارنگ مغازه‌ها همراه است. تجربه‌ی خرید، چه برای آنها که در پاریس زندگی می‌کنند یا برای تهیه‌ی سوغاتی، جذاب‌ترین بخش دیدار از پاریس در این ماه محسوب می‌شود.

پاریس در دسامبر

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}