۱۱ راهنمای سفر مقرون به صرفه به استکهلم

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه استکهلم، به‌عنوان پایتخت سوئد، شهری گران‌قیمت برای مسافران خارجی است، اما همچنان می‌توان با بودجه‌های محدود هم به آن سفر کرد.

تور اروپا

استکهلم به‌طور غیررسمی پایتخت حوزه‌ی اسکاندیناوی محسوب می‌شود و چنین پایتختی اصلاً شهر ارزانی نیست. البته نه به این معنی که نتوان با بودجه‌ای محدود از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این شهر لذت برد. اگر بودجه‌ی سفرتان هم محدود است، این مقاله می‌تواند شما را در انتخاب محل مناسب برای اقامت، تفریح و تهیه‌ی خوراکی راهنمایی کند.

چه تفریحاتی انجام دهیم؟

دیدار از یک موزه

از بین ۷۰ موزه‌ی پایتخت سوئد، تعداد زیادی یا در تمام مدت سال رایگان هستند یا اینکه در برخی روزها به‌طور رایگان از گردشگران استقبال می‌کنند. مرکز معماری و طراحی استکهلم محلی رایگان برای همه بوده و قطعاً ارزش بازدید دارد. این مرکز درست در مجاورت موزه‌ هنر مدرن استکهلم قرار دارد و ورود به اکثر کلکسیون‌ها و نمایشگاه‌های دائمی آن رایگان است.

موزه استکهلم

سوار بر یک اتوبوس شوید

اتوبوس شماره‌ی ۴ استکهلم وسیله‌ای عالی برای تماشای شهر با مبلغی بسیار ناچیز است. بلیط یک‌طرفه برای سوار شدن به این وسیله‌ی نقلیه در استکهلم ۴۰ کرون است؛ اتوبوس شماره‌ی ۴ با این مبلغ از کنار محله‌ی سودرمالم (Södermalm) عبور کرده، از وسط محله‌های واساستان (Vasastan) و اوستِرمالم (Östermalm) گذشته و در آخرین مقصد شما را به ایستگاه رادیو و تلویزیون ملی سوئد می‌برد. این سفر بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد و شما را با ویژگی‌های محله‌ های استکهلم آشنا می‌کند. می‌توان در ایستگاه اسکانستول (Skanstull) در محله‌ی سودرمالم یا ایستگاه رادیو و تلویزیون ملی سوار این اتوبوس شد.

سفر به استکهلم

تماشای تئاتر در پارک

استکهلم از سال ۱۹۴۲ تا به امروز در حال برگزاری نمایش‌های رایگان در پارک‌های اطراف شهر است. از ماه ژوئن تا اوت، پارک تئاتِرن (Parkteatern) به محلی برای اجرای نمایش و رقص و همچنین برگزاری رویدادهای موسیقی زنده، از اپرا و جاز گرفته تا راک و پاپ، تبدیل می‌شود. بیش از ۱۸۰ اجرا در ۵۰ نقطه از شهر برگزار شده و نیازی به رزرو جا نیست. تنها کافیست تا یک زیرانداز و مقداری خوراکی با خود به همراه داشته باشید.

پارک تئاتر استکهلم

کجا غذا بخوریم؟

هوتورگهالن

هوتورگهالِن (Hötorgshallen) یکی از تالارهای افسانه‌ای مخصوص خوراکی در استکهلم است. در حالی‌که رستوران‌ها در این مرکز قیمت‌های گزافی دارند، اما دکه‌های فروش غذا خوراکی‌های خود را با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌کنند. می‌توان هر چیزی، از غذای یونانی گرفته تا غذاهای سنتی سوئدی، را تهیه کرد. همه‌ی این خوراکی‌ها به‌صورت آماده در دسترس هستند. بهتر است تا راهی پله‌های مرکز هنر و فرهنگ استکهلم در مقابل میدان هوتورگه (Hötorget) شده و غذای خود را بر روی این پله‌ها صرف کنید.

غذاخوری استکهلم

واپیانو

یک رستوران ایتالیایی با مدیریت آلمانی‌ها در استکهلم: دیگر چه مشکلی می‌تواند وجود داشته باشد؟ قطعاً هیچ مشکلی؛ زیرا در حالی‌که واپیانو (Vapiano) ذهن شما را از ایتالیا دور نخواهد کرد، با ارائه‌ی غذاهای تازه، لذیذ و البته مقرون‌ به‌صرفه، نظرتان را به خود جلب می‌کند. از پیتزا و پاستا گرفته تا انواع سالادها، غذاها در این رستوران طعم دل‌چسبی دارد و مناسب افراد با بودجه‌های محدود هستند.

سفر به استکهلم

بیجینگ 8

اگر کوفته‌های چینی باب میل شما هستند، هیچ کجا در استکهلم بهتر از بِیجینگ 8 (Beijing8) برای امتحان این خوراکی وجود ندارد. چندین رستوران چینی در اطراف استکهلم دیده می‌شود، اما این رستوران از سوی همه بهترین گزینه محسوب می‌شود. به‌علاوه، وقتی‌که ما از غذای ارزان‌قیمت صحبت می‌کنیم، بیجینگ 8 دوباره خودنمایی می‌کند؛ گران‌ترین غذا در منوی این رستوران حدوداً ۱۰۰ کرون بوده و قیمت‌ها از ۲۰ کرون آغاز می‌شوند. اینجا بهترین مکان برای لذت بردن از خوراکی‌های محبوب آسیایی در استکهلم است.

سفر به استکهلم

کجا اقامت کنیم؟

قایق قرمزرنگ مالارن

این هاستل درواقع از دو قایق تشکیل شده است که در کنار یکدیگر در ساحل دریاچه‌ی مالارِن (Mälaren) پهلو گرفته‌اند. این هاستل که تنها ۵ دقیقه تا شهر قدیمی استکهلم فاصله دارد، قیمت‌های مناسبی داشته و حدوداً ۵۰۰ کرون به ازای یک شب از مسافران دریافت می‌کند. ملحفه، اینترنت بی‌سیم و صبحانه‌ی رایگان، از جمله خدمات این هاستل هستند. هاستل قایق قرمزرنگ مالارن (Red Boat Mälaren) درهای خود را رأس ساعت ۱ بامداد می‌بندد، اما می‌توان در خارج از این ساعات هم به بیرون رفت‌وآمد کرد.

سفر به استکهلم

هتل وانادیس

هتل وانادیس (Vanadis) چهار نوع اتاق مختلف را به مسافران ارائه می‌دهد؛ این اتاق‌ها مناسبِ همه‌ی افراد، از بک‌پکرها گرفته تا خانواده‌هایی با بودجه‌های محدود، هستند. برخی اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی مشترک بوده، در حالی‌که اتاق‌های دیگر امکانات اختصاصی دارند. بهترین بخش وانادیس، استخر آن در وسط هتل است. به‌علاوه موقعیت مکانی شگفت‌انگیز هتل به گردشگران امکان می‌دهد تا از بالای یک تپه به تماشای مناظر زیبای اطراف بپردازند. هتل فاصله‌ی اندکی تا محله‌ی شلوغ واساستان (Vasastan) دارد.

سفر به استکهلم

هتل سوفو

دل‌فریب واژه‌ی مناسبی برای توصیف این هتل است؛ هتل سوفو (Sofo) با طراحی مدرن خود، محلی ایده‌آل برای شروع ماجراجویی‌های شما در محله‌ی لوکس سودرمالم محسوب می‌شود. اگرچه این هتل بسیار جذاب است، اما قیمت مناسبی دارد. مسافران می‌توانند به ازای پرداخت ۶۰۰ کرون برای یک شب در هتل سوفو اقامت کنند. اتاق‌های هتل کوچک اما مجلل بوده و به‌خوبی طراحی شده‌اند. یک رستوران خیلی خوب، تلویزیون‌های صفحه تخت در هر اتاق و اینترنت رایگان از دیگر مزایای این هتل است.

هتل استکهلم

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}