راهنمای سفر به استکهلم برای عاشقان غذا

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/12/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

غذا خوردن و امتحان کردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف یکی از بخش‌های لذت‌بخش و هیجان‌انگیز سفر است. پس بهتر است پیش از آغاز سفر با بهترین غذاخوری‌ها و رستوران‌ها که می‌توانند تجربه‌هایی متفاوت و به‌یادماندنی برای ما رقم بزنند آشنا شویم.

تور اروپا

 استکهلم با داشتن رستوران‌های بی‌شماری که برای هر بودجه‌ای مناسب هستند، یکی از پایتخت‌های غذا و خوراکی در شمال اروپا محسوب می‌شود. یکی از مشکلاتی که می‌تواند در استکهلم برای افرادی که عاشق غذا خوردن هستند پیش بیاید، این است که رستوران‌های این شهر به حدی متنوع هستند و غذاهای آنها به حدی خوشمزه است که انتخاب از میان این همه رستوران واقعا مشکل خواهد بود. امروز با معرفی بعضی از نام آشناترین رستوران‌ های استکهلم کار شما را راحت‌تر کرده و به شما در انتخاب یک رستوران خوب کمک خواهیم کرد.

اوسترمالم

اوسترمالم (Östermalm) را می‌توان پایتخت استایل در استکهلم تلقی کرد؛ زیرا این منطقه دارای برخی از شیک‌ترین بوتیک‌ها و بهترین رستوران‌ها است. رستوران‌های زیادی در اطراف ایستگاه متروی اوسترمالم‌استورگ (Östermalmstorg) وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. رستوران‌های اکستِد (Ekstedt)، مت‌بارِن (Matbaren)، ولت (Volt) و گاسترولوجیک (Gastrologik) چند نمونه از این رستوران‌ها هستند که همه‌ی آن‌ها ستاره میشلین دارند. اگر به منوی غذایی با کیفیت اهمیت می‌دهید، یکی از این پنج رستوران حتما رضایت شما را جلب خواهد کرد. اما اگر می‌خواهید کمی اقتصادی‌تر فکر کنید، فود هال اوسترمالمز (Östermalms) مکانی ایده‌آل برای نشستن در یکی از رستوران‌های فود هال و صرف غذایی خوب و اقتصادی است. در واقع می‌توان گفت اوسترمالم بهشتی برای عاشقان غذا محسوب می‌شود.

غذاخوری های استکهلم

اودن پلان

از اوسترمالم که کمی به سمت شمال بروید به ایستگاه متروی اودن پلان (Odenplan) بر خواهید خورد و می‌توانید برخی از بهترین رستوران‌های شهر را در آنجا بیابید. رستوران پیتزِریا 800 گرادِر (pizzeria 800 Grader) سال گذشته توسط مجله‌ی داگنز نی‌هتِر (Dagens Nyheter) به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های ارزان استکهلم انتخاب شد. رستوران لو اند اسلو اسموک‌هاوس (Low and Slow Smokehouse)، رستوران مخصوص غذاهای باربیکیو و کبابی است که آشپزی آمریکای جنوبی را به شمال سرزمین‌های نوردیک آورده است. از «اودن‌ پلان» که کمی پیاده بروید به اسپرانتو (Esperanto)، یک رستوران سوئدی-ژاپنی، می‌رسید که در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت ستاره میشلین شد. رستوران ایموتو (Imouto) یکی دیگر از رستوران‌های دارای ستاره میشلین است که سوشی‌های خیلی خوبی هم سرو می‌کند.

غذاخوری استکهلم

سوفو

جزیره سودرمالم (Södermalm) به‌عنوان یکی از زیباترین جزایر استکهلم شناخته می‌شود و منطقه‌ی پایین فولکونیاگاتان (Folkungagatan) که با نام سوفو (So-Fo) خوانده می‌شود، برخی از بهترین و ارزان‌ترین رستوران‌ها را در خود جای داده است. رستوران نیتورگت ۶ (Nytorget 6) که در میدانی با همین نام واقع شده است به همراه یک رستوران ژاپنی به نام بلو لایت یوکوهاما (Blue Light Yokohama)، برخی از برترین رستوران‌های این منطقه محسوب می‌شوند. اگر به‌دنبال یک محیط آرامش‌بخش هستید سوفو همان جایی است که باید بروید.

غذاخوری استکهلم

رادهوست

جزیره‌ی کونگزهولمن (Kungsholmen) بسیار زیبا است و با وجود اینکه با مترو تا این جزیره تنها چند دقیقه طول می‌کشد، این منطقه دنیایی کاملاً جدا از مرکز شهر شلوغ استکهلم است. یکی از ایستگاه‌های مترو به نام رادهوسِت (Radhuset) در مسیر برخی از بهترین رستوران‌های جزیره قرار دارد. رستوران کیچن اند تِیبل (Kitchen and Table) یکی از رستوران‌های زیبای سوئد با استایل نیویورکی است. رستوران اِی جی (AG) برخی از بهترین استیک‌های شهر را سرو می‌کند و رستوران داگ‌فود (Dogfood) یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن هات‌داگ محسوب می‌شود.

رستوران استکهلم

اسکانستول

اسکانستول (Skanstull) در سودرمالم (البته نه در منطقه سوفو) واقع شده است. اگر به‌دنبال خوردن غذای عالی هستید، بهتر است سری به این مکان بزنید. رستوران‌های با کیفیت زیادی در این منطقه وجود دارند. اما یکی از آنها به نام تیِتِرن (Teatern) مشهورتر از بقیه است. این مکان در واقع یک فودکورت است که البته به جای فست‌فود‌های ارزان‌قیمت چندین رستوران خوب و با کیفیت را در خود جای داده است که غذاهای عالی را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند. از پیتزا گرفته تا رامن و غذاهای دریایی و تاکو، هر نوع غذایی که بخواهید می‌توانید در این مکان پیدا کنید.

غذاخوری استکهلم

گملا استان

اولد‌تاون یا بافت قدیمی استکهلم، به نام گملا استان (Gamla Stan) برخی از بهترین رستوران‌های شهر را در خیابان‌های زیبای سنگفرش خود جای داده است. رستوران دِ هیری پیگ (The Hairy Pig) از بهترین تاپاس‌ و سوسیس‌های شهر را سرو می‌کند. رستوران کریپ (Kryp) غذاهای سوئدی را در محیطی دنج و آرامش‌بخش برای مشتریان فراهم می‌کند. یکی دیگر از رستوران‌های این منطقه فَم اسما هِز (Fem Sma Hus) به معنای پنج خانه‌ی کوچک است که در یک سرداب قدیمی مربوط به قرن هفدهم میلادی قرار گرفته و غذاهای خوشمزه‌ای در منوی غذایی خود دارد. غذاهای رستوران دِ گلدن پیس (The Golden Peace) واقعا بی‌نقص هستند. اگر به دنبال رستوران‌های مدرن هستید، رستوران پوبولوگی ( Pubologi) فضایی کاملا شیک دارد و منوی غذایی آن فوق‌العاده است.

غذاخوری استکهلم

انگبی

این رستوران در خارج از شهر در یکی از بخش‌های زیبای استکهلم واقع شده است. در اینجا اولین ذخیره‌ی طبیعی شهر یعنی یوداس‌کوگن (Judarskogens) قرار دارد. رستوران‌های خوب زیادی در این منطقه وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید علاوه بر صرف غذا از مناظر طبیعی هم لذت ببرید. رستوران استریدز کوک (Astrid’s Kok) یکی از معروف‌ترین رستوران‌های این منطقه است که غذاهای سوئدی متنوعی را از جمله میت بال و گوشت گاو سرو می‌کند. رستوران چاینا هاوس (China House) یکی از بهترین رستوران‌های چینی این منطقه است.

غذاخوری استکهلم

یورگوردن

این رستوران هم در فاصله دورتری از مرکز شهر در جزیره یورگوردن (Djurgarden) واقع شده است. در مرکز این جزیره یک پارک بسیار بزرگ قرار دارد. در جزیره‌ی یورگوردن دو رستوران وجود دارد که باعث می‌شوند مردم  از ایستگاه متروی اسلوسن (Slussen) سوار قایق شوند و این مسیر آبی را برای رسیدن به رستوران طی کند. رستوران اوکسن کروگ (Oaxen Krog) تنها رستوران این منطقه با دو ستاره‌ی میشلین است و به‌طور قطع بهترین رستوران استکهلم محسوب می‌شود. با رفتن به این رستوران می‌توانید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید. رستوران روسندالز ترادگارد (Rosendals Tradgard) هم در این جزیره قرار دارد که غذاهای ارگانیکی که مواد آن از گلخانه‌ی خودشان تهیه می‌شود را سرو می‌کنند.

رستوران استکهلم

وکسهلم

اگر دوست دارید از شهر خارج شوید و به سمت جزیره‌ها بروید، جزایر زیادی در استکهلم وجود دارد که می‌توانید رستوران‌های خوبی در آنها پیدا کنید. جزیره‌ی وکسهلم (Vaxholm) که به قلعه‌ی زیبایش شهرت دارد، گردشگران زیادی را به‌سمت این جزیره می‌کشاند. رستوران‌های خوبی در این بخش از جزیره وجود دارد؛ رستوران فلو (Flow) هم سوشی و هم غذای تایلندی سرو کرده و رستوران ملاندرز (Melanders) برخی از بهترین غذاهای دریایی جزیره را برای مشتریان فراهم می‌کند. رستوران بست آو ایندیا (Best of India) بهترین مکان برای صرف غذاهای هندی است و سوشی ایکا (Sushi Ika) هم از رستوران‌های معروف جزیره محسوب می‌شود.

رستوران استکهلم

لیدینگو

یکی دیگر از جزایر استکهلم، لیدینگو (Lidingo) نام دارد. این  جزیره نسبت به جزایر دیگر بزرگ‌تر است؛ بنابراین رستوران‌های بیشتری در آن پیدا می‌شود. یکی از بهترین رستوران‌های این جزیره پیِر ۱۶ (Pier 16) نام دارد. این رستوران درواقع در یک هتل واقع شده و بهترین غذاهای ایتالیایی را سرو می‌کند. پاستای این رستوران از معروف‌ترین غذاهای آن است. یکی دیگر از رستوران‌های معروف این جزیره بریگان (Bryggan) است که غذاهای دریایی و ریزوتوی قارچ آن شهرت زیادی دارد. اگر به هیچ‌کدام از این رستوران‌ها علاقه ندارید می‌توانید سری به گرادی ۴۵۰ (450 gradi) بزنید و از پیتزاهای ناپلئونی آن‌ها امتحان کنید.

رستوران استکهلم

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}