چگونه هفته‌ ای عالی را در پرتغال سپری کنیم؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پرتغال کشوری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گوناگون است. این جاذبه‌ها در سراسر پرتغال پراکنده شده‌اند و تماشای همه‌ی آن‌ها سفری تقریباً یک‌هفته‌ای را می‌طلبد.

تور اروپا

آیا تنها یک هفته برای گشت‌وگذار در پرتغال فرصت دارید؟ توصیه‌ی ما به شما دیدار از جاذبه‌های این کشور زیبا تا جای ممکن، از جنوب آن یعنی آلگاروه تا شمال و شهر پورتو، است. اگرچه یک هفته زمان کمی برای آشنایی با فرهنگ و جاذبه‌های ناشناخته‌ی پرتغال است، اما می‌تواند مسافران ماجراجو را با این کشور رویایی آشنا کند. این مقاله شما را برای داشتن سفری مهیج به پرتغال راهنمایی خواهد کرد.

روزهای اول و دوم: آلگاروه

دو فرودگاه بزرگ بین‌المللی پرتغال در شهرهای لیسبون و پورتو قرار دارند؛ فرودگاه سوم در فارو است، اما بهتر است از طریق یکی از دو فرودگاه اول وارد کشور شد و سپس با پروازی غیرمستقیم به فارو رفت. به‌علاوه، قطارها و اتوبوس‌ها نیز شما را به مقصد آلگاروه (Algarve) می‌برند، اما ممکن است برخی مسافران ترجیح دهند از طریق هوایی خود را سریع‌تر به مقصد برسانند. فاصله‌ی لیسبون تا آلگاروه با هواپیما حدوداً ۴۵ دقیقه است.

آلگاوره پرتغال

ساحل، ستاره‌ی درخشان آلگاروه است و می‌توان در این منطقه سواحل حیرت‌انگیز و زیبایی را پیدا کرد. لاگوس (Lagos)، البوفیرا (Albufeira)، پورتیمائو (Portimão) و تاویرا (Tavira) برخی از مناطق محبوب‌تر در شهر برای توقف با سواحل زیبا، غارهای دریایی و صخره‌های فراوان هستند. توصیه‌ی ما دیدار از ساحل کامیلو (Camilo)، غار بِناگیل (Benagil)، ساحل سه برادر و فانوس دریایی در دماغه‌ی پیِداج (Piedade) است. اجاره‌ی خودرو آسان‌ترین راه برای رفتن از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر در آلگاروه محسوب می‌شود.

برخی از گردشگران دوست دارند هرچه سریع‌تر وارد آب شوند، درحالی‌که عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند از دور از ساحل لذت ببرند. پیاده‌روی، موج‌سواری، حمام آفتاب و قایق‌سواری تنها بخشی از تفریحات محبوب در این منطقه هستند.

دیگر جواهر موجود در آلگاروه، تالاب ریا فورموسا (Ria Formosa) و جزایر آن است. این گنجینه‌ی طبیعی در فهرست هفت جاذبه‌ی طبیعی پرتغال قرار دارد. فاصله‌ی این تالاب تا ساحل فارو بسیار اندک است. تماشای پرندگان یکی از تفریحات جذاب در تالاب ریا فورموسا به‌شمار می‌آید. بیش از ۲۰۰ گونه از پرندگان مختلف در اینجا زندگی می‌کنند.

ریو فورموسا پرتغال

اگر به دنبال امتحان کردن غذاهای دریایی در پرتغال هستید، باید بدانید که دهکده‌های ماهیگیری این کشور پر از رستوران‌های عالی برای سرو ماهی تازه و دیگر آبزیان دریایی هستند. بهترین غذای دریایی که می‌توان در آلگاروه امتحان کرد، یک خوراک ترکیبی به نام کاتاپلانا (cataplana) است؛ در تهیه‌ی این غذا، ماهی بخارپز همراه با حلزون در ظرفی مسی و به شیوه‌ای سنتی طبخ می‌شود.

غذاهای دریایی پرتغال

روزهای سوم و چهارم: لیسبون، بلم و سینترا

سوار بر خودرو شده یا اینکه با یک قطار راهی شمال کشور و شهر لیسبون، پایتخت پرشور و هنری پرتغال، شوید. پس از رسیدن و امتحان تارتِ پاستل دا ناتا (pastel da nata) برای اولین بار، چند ساعت را صرف گشت زدن در خیابان‌های پیچ‌درپیچ آلفاما (Alfama)، قدیمی‌ترین محله‌ی شهر و محبوب‌ترین مکان برای شنیدن موسیقی سنتی پرتغال یعنی فادو (fado)، کنید. برای گرفتن عکس و تماشای مناظر حیرت‌انگیز شهر، راهی قلعه‌ی سائو جورج (São Jorge) و مناطق مرتفع اطراف شوید.

قلعه سائو جورج

در میان این‌همه مکان تماشایی، باید برای غذا خوردن به کجا رفت؟ یافتن یک مکان ایده‌آل در لیسبون به‌سادگی بستن چشم‌ها و انتخاب یک گزینه در هر طرف است. اگر به دنبال غذایی ارزان و سریع هستید، گزینه‌ی محبوب برای شما یافتن یک کبابی و سفارش فرانگو آسادو (frango assado)، مرغ سرخ‌شده و تند پرتغالی، است. گزینه‌ی بعدی رفتن به محله‌ی کایس دو سودره (Cais do Sodré) و نشستن در یکی از کافه‌های نزدیک رودخانه برای خوردن یک غذای سریع همراه با تماشای منظره‌ای زیبا خواهد بود.

محله کاس دو سودره پرتغال

غروبِ لیسبون زمان مناسبی برای رفتن به بِلِم (Belém) برای گشت زدن در میان ساختمان‌های شگفت‌انگیز با معماری‌های باشکوه است. صومعه‌ جرونیمو، برج بلم و یادمان اکتشافات سه جاذبه‌ی مهم در این منطقه هستند که نباید بازدید از آن‌ها را فراموش کرد.

شکی نیست که بازدید از سینترا به یک روز کامل نیاز دارد؛ بنابراین بهتر است این کار را به روز بعد موکول کنید. راحت‌ترین راه برای رفتن به این منطقه با قطار از ایستگاه روسیو است. این سفر ریلی حدوداً یک ساعت به طول می‌انجامد و مسافران باید ۲.۲۵ یورو برای این سفر پرداخت کنند.

بهتر است با برنامه از سینترا دیدن کنید و مشخصاً به دیدار قلعه‌ها و کاخ‌هایی بروید که از همه محبوب‌تر هستند. کاخ پِنا (Pena)، کینتا دا رِگالیرا (Quinta da Regaleira) و قلعه‌ی موروها بدون شک از محبوب‌ترین جاذبه‌های سینترا برای مسافرانی هستند که بار اول به اینجا سفر می‌کنند.

کینتا دا رگالیرا پرتغال

روز پنجم: کویمبرا یا آویرو

در روز پنجم راهی پورتو شوید، اما در طول مسیر نیز یک‌بار توقف داشته باشید؛ دلیل این توقف دیدار از شهر تاریخی کویمبرا (Coimbra) در مرکز پرتغال و خانه‌ی قدیمی‌ترین دانشگاه کشور و همچنین آوِیرو (Aveiro)، پایتخت هنر مدرن پرتغال، است. آویرو شهری رمانتیک بوده و به «ونیز پرتغال» نیز شهرت دارد.

کویمبرا پرتغال

روزهای ششم و هفتم: پورتو

درنهایت سفر شما در شهر قدیمی پورتو، خانه‌ی کروسان‌های لذیذ، ساندویچ‌های پرکالریِ فرانسِزینیا (francesinha) و چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز به پایان می‌رسد. پورتو با داشتن این جاذبه‌ها، شخصیتی متفاوت برای خود خلق کرده است.

در انتهای این سفر یک‌هفته‌ای در سراسر این کشور زیبا، به نظر می‌رسد که وقت استراحت فرارسیده باشد؛ اما بهتر است تا قبل از آن از محله‌ی ریبیرا، به خاطر برخی از جاذبه‌های آن، دیدن کنید. عاشقان تاریخ احتمالاً دوست دارند از خانه‌ی هِنریِ دریانورد بازدید کنند. دیگر جاذبه‌ی این شهر، کاشی‌کاری‌های آزولِژو (azulejo) است.

از تفریحات لحظه آخری در پورتو می‌توان به قدم زدن در نزدیکی ساحل، تماشای مناظر اطراف از پشت‌بام یک ساختمان و خرید از یکی از بازارهای محلی اشاره کرد.

پورتو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}