تفریحاتی که در سفر به قبرس حتما باید تجربه کنید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/4/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جزیره‌ی قبرس گوهر بی‌بدیلی در دریای مدیترانه است که با تاریخ شکوهمند، آثار باستانی، طبیعت وحشی، آب‌های نیلگون و سواحل ماسه‌ای گردشگران کنجکاو و ماجراجو را به‌سوی خود فرامی‌خواند.

تور اروپا

جزیره‌ی قبرس مشعل درخشانِ غنای فرهنگ، سنت و زیبایی‌های طبیعی در اروپا است. رهبران متعددی در طول تاریخ به این سرزمین لشکرکشی کرده‌اند تا به ثروت عظیم آن دست یابند و از موقعیت استراتژیک آن در میان سه قاره‌ی آفریقا، آسیا و اروپا سود بجویند. امروزه، مجموعه‌ای از این عوامل، جزیره‌ی رویایی قبرس را به‌رغم شرایط سیاسی آشفته‌ای که دارد، به مهم‌ترین مقصد گردشگری مدیترانه بدل ساخته‌ است. در این مقاله قصد داریم گردشگرانی را که در جستجوی تجربه‌های ناب و تکرار نشدنی در سفر هستند با بهترین جاذبه‌های قبرس آشنا کنیم.

لذت بردن از طبیعت کوهستان ترودوس

پیرامون کوهستان ترودوس را دهکده‌های مسحورکننده و طبیعت سبز و خرم مدیترانه‌ای در برگرفته است، این طبیعت بی‌همتا جای هیچ سوالی باقی نمی‌گذارد که چرا ترودوس را به‌عنوان قلب سبز جزیره‌ی قبرس می‌شناسند. در سرتاسر کوهستان ترودوس، مجموعه‌ای از مسیرهای کوه‌پیمایی، نقاطی برای دوچرخه‌سواری و امکاناتی برای اردو زدن پیدا می‌شود. هرچند این کوهستان به شهرت کوه‌ آلپ نمی‌رسد اما برای بازدیدکنندگان این فرصت را فراهم آورده است تا در ارتفاعات آن اسکی کنند و از چشم‌انداز برفی آن لذت ببرند. در زمستان، بارش برف قله‌های ترودوس را سفیدپوش می‌کند و سرزمین حیرت‌انگیزِ عجایب را پدید می‌آورد. به دلیل موقعیت مرکزی این کوهستان و کوچک بودن جزیره‌ی قبرس، در کمتر از یک ساعت می‌توان از شهرهای بزرگ اطراف به این منطقه رسید.

کوهستان ترودوس قبرس

کندوکاو کردن تاریخ در میان ویرانه‌ های کوریون

آثار باستانی معدودی در جهان یافت می‌شوند که نظیر شهر باستانی کوریون (Kourion) بی‌همتا باشند. ویرانه‌های کوریون که مشرف بر ساحل چشمگیر خلیج اپیسکوپی قرار گرفته‌اند، در هنگام غروب منظره‌ای تماشایی به خود می‌گیرند. بازار و حمام‌های قدیمی از آثار باستانی جالب‌توجه در این ویرانه‌ها به شمار می‌روند که با نشانه‌های مخصوصی علامت‌گذاری شده‌اند و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، به‌راحتی قابل‌تشخیص هستند. این ناحیه درگذشته شهر بازرگانی پرجنب‌وجوشی بود و روزگاری یکی از شهرهای مهم قبرس محسوب می‌شد. هنگامی‌که از این ویرانه‌ها دیدن می‌کنید، بازدید از آمفی‌تئاتر باشکوه یونانی ـ رومی (Greco-Roman) را از دست ندهید. اخیراً بیشتر قسمت‌های این آمفی‌تئاتر بازسازی‌ شده و کنسرت‌های موسیقی و تئاتر در آن اجرا می‌شود.

کوریون قبرس

تفریح خانوادگی در پارک آبی فاسوری

پارک آبی فاسوری (Fasouri) با اینکه بزرگ‌ترین پارک آبی دنیا به حساب نمی‌آید اما در بین محلی‌ها به‌عنوان بهترین پارک آبی قبرس مشهور است. پارک فاسوری در دل باغ‌های خوش‌منظره‌ی پرتقال در حومه‌ی شهر لیماسول قرار گرفته است. یکی از جالب‌ترین امکانات تفریحی در فاسوری وسایل بازی با تم کارخانه‌ی تولید آبمیوه است که شامل یک پرتقال بادی بزرگ می‌شود. این جاذبه‌ی تفریحی که شادی و هیجان را برای تمام اعضای خانواده تضمین می‌کند، بزرگ‌ترین استخر موج‌سواری اروپا را دارد و در سال ۲۰۰۷ جایزه‌ی ورد تراول (World Travel Awards) را برای بهترین پارک آبی در اروپا دریافت کرده است. از آنجایی‌که پارک فاسوری مساحت زیادی ندارد، وسایل بازی در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته و درنتیجه به‌راحتی می‌توانید مسیر خود را در محدوده‌ی آن پیدا کنید. از تفریحات سرگرم‌کننده‌ی دیگر می‌توان به کامیکازی (Kamikazi)، توپ‌های سیاه (Black Cannons) و سرسره‌ی رودخانه‌ی آرام اشاره کرد.

پار آبی قبرس

استراحت در سواحل آیاناپا

سواحل آیاناپا هرساله گردشگران جوان را به‌سوی خود می‌کشاند؛ این دسته از گردشگران به دنبال مهمانی‌های مهیج تابستانی در آفتاب گرم قبرسی هستند. هرچند سواحلی مثل نیسی در فصل گردشگری حسابی شلوغ می‌شوند، با‌ این وجود باز هم می‌توان سواحل کمتر شناخته‌شده‌ای را یافت که آرام و دلپذیر با کرانه‌های شنی وسیع باشند. سواحل ماکرونیسوس (Macronissos)، کرمیا (Kermia) و آیا تکلا (Agia Thekla) دارای شن‌های زیبای طلایی‌رنگ و آب‌های شفاف و درخشان هستند که محیطی دلپذیر را برای استراحت در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. علاوه بر این‌ها در نزدیکی ساحل ماکرونیسوس حتی مقبره‌ای باستانی وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. در سواحل آیاناپا امکانات ساحلی فوق‌العاده عالی وجود دارد و اکثر سواحل این منطقه نشان (پرچم آبی) را به خاطر پاکیزگی آب دریا دریافت کرده‌اند.

سواحل آیاناپا

گردش در خیابان لدرا

نیکوزیا پایتخت قبرس تنها پایتخت دوتکه‌ی روی زمین است؛ در این شهر متنوع و چند فرهنگی هیچ خیابانی نمادین‌تر از خیابان لدرا (Ledra Street) وجود ندارد. این شاهراه بزرگ خرید، نیکوزیای شمالی را که توسط ترکیه تصرف شده است به نیکوزیای جنوبیِ قبرس پیوند می‌زند. با پای پیاده می‌توان از میدان الِفتریا (Eleftheria square) به خیابان لدرا رسید که برای پیاده‌روی ایده آل است، در این خیابان رستوران‌ها و بارهای بی‌نظیر فراوانی وجود دارند که انواع غذاهای سنتی را طبخ می‌کنند و شما هم می‌توانید غذا را در آنجا صرف کنید. خیابان لدرا از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در سال ۲۰۰۸ به‌جهت عبور و مرور بین قبرس شمالی و جنوبی بازگشایی شد که نشان‌دهنده‌ی بهبود روابط بین دو جامعه‌ی ترک و یونانی در جزیره به‌حساب می‌آید.

خیابان لدرا قبرس

کاوش در شهر قدیمی لیماسول

لیماسول شهری در کرانه‌ی جنوبی قبرس است که در طی سال‌های گذشته، بافت فرسوده‌ی آن بازآفرینی شده است. در حال حاضر بسیاری از بخش‌های قدیمی شهر دارای سنگفرش و معابر پیاده‌روی است که منظره‌ای زیبا و تاریخی برای گشت‌وگذار در آن پدید آورده‌اند. گردشگران می‌توانند در اطراف قلعه‌ی قرون‌وسطایی شهر گردش کنند و غذاهای اصیل و خوشمزه‌ی این نواحی را امتحان کنند. بناهای قدیمی لیماسول ترکیب بی‌مانندی از معماری ونیزی و استعماری را به نمایش می‌گذارند؛ بارهای فراوانی در این بناهای قدیمی قرار گرفته که با فضای تاریخی و قدیمی خود، مکانی منحصربه‌فرد برای استراحت و صرف نوشیدنی خلق کرده‌اند. بوتیک‌های جذاب و فروشگاه‌های متنوع که در گوشه گوشه‌ی این شهر یافت می‌شوند، بهترین مکان برای سیر و سیاحت در قبرس به شمار می‌روند.

لیمالسول قبرس

ماجراجویی در آکاماس

شبه‌جزیره‌ی آکاماس از لحاظ تنوع زیستی بومی یکی از ۲۲ منطقه‌ی مهم اروپا در نظر گرفته می‌شود. این جزیره که با مناظر چشمگیری از کوهستان و جنگل خودنمایی می‌کند، مکانی استثنایی برای دیدن زیبایی‌های طبیعی قبرس محسوب می شود. در اساطیر یونان، آکاماس محلی بوده است که آفریدیت، الهه زیبایی، با معشوق خود آدونیس ملاقات می‌کند. مکان‌های فراوانی نظیر چشمه‌ی عشق یا فونتانا آموروسا (Fontana Amorosa) و حمام‌های آفریدیت در این منطقه وجود دارند که با قصه‌ها و افسانه‌هایی از خدایان اساطیری گره‌ خورده‌اند. این شبه‌جزیره برای گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی هستند، فوق‌العاده است؛ خودروهای آفرود مخصوص بیابان‌گردی و گردش در طبیعت در دسترس هستند که برای کاوش در مناظر اطراف عالی به نظر می‌رسند. بازدیدکنندگان از پوشش گیاهی و جانوری متنوع آکاماس شگفت‌زده خواهند شد و اگر بخت با آن‌ها یار باشد، شاهد تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی در خلیج لارا (Lara bay) خواهند بود.

آکاماس قبرس

بازدید از خرابه‌ های پافوس

در میان خرابه‌های باستانی پافوس که روزگاری یکی از شهرهای باشکوه این منطقه بوده است، قدم بزنید و در اتاقک‌های غار مانند زیرزمینی که ستون‌های خیره‌کننده‌‌ای دارد، کاوش کنید. به خاطر فرهنگ غنی این خرابه‌ها، تمام شهر پافوس در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. یکی دیگر از مکان‌های قدیمی در پارک باستانی پافوس، مقبره پادشاهان است که به‌خوبی از آن نگهداری می‌شود؛ البته هیچ پادشاهی در مقبره پادشاهان دفن نشده است اما به خاطر طبیعت باشکوهی که دارد به این عنوان شناخته می‌شود. این مقبره را از دل صخره‌های بومی پافوس تراشیده‌اند؛ طراحی آن به‌گونه‌ای است که به زیبایی با طبیعت اطراف این منطقه در هم می‌آمیزد. موزاییک‌های ظریفی در اینجا به چشم می‌خورند که به قرن دوم قبل از میلاد باز می‌گردند. این موزاییک‌ها فرهنگ و هنر تجسمی دوران پرافتخار گذشته را به بازدیدکنندگان می‌نمایاند.

پافوس قبرس

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}