با تفریحات رایگان در پاریس آشنا شوید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/7/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر فکر می‌کنید سفر به پایتخت فرانسه خرج زیادی روی دستتان می‌گذارد، قطعا با تفریحات رایگان در پاریس نیستید.

تور اروپا

شهر عشق، پایتخت مد، یک بهشت واقعی...

پاریس چهره‌های مختلفی دارد و اگر چه ورودی موزه‌ها یا یک وعده شام درجه یک می‌تواند گران باشد اما این پایتخت زیبا جاذبه‌ها و تفریحات رایگان هم دارد. چه دوست داشته باشید از برج یک کلیسای تاریخی بالا بروید یا در یک بازار شلوغ فرانسوی چیزهای هیجان انگیز ببینید، در فهرستی که از تفریحات رایگان در پاریس تهیه کرده‌ایم، موردی که باب میلتان باشد را پیدا خواهید کرد.

کلیسای ساکره کور

کلیسای سفید و مرمری ساکره کور در بلندای مونمارتر در منطقه هجدهم پاریس واقع شده است. فضای داخلی آن با موزاییک‌های مطلا کار شده و پنجره‌هایش شیشه‌های رنگی مرتفعی دارند. در اینجا می‌توانید صدای یکی از سنگین‌ترین ناقوس‌های جهان را گوش کنید. بازدید از این کلیسا رایگان است اما اگر بخواهید از گنبد بالا بروید یا به سرداب سر بزنید باید هزینه پرداخت کنید.

کلیسای ساکره کور

بازار سن توان

تماشای ویترین‌ها یک روش عالی برای لذت بردن از اشیای هنری و عجیبی است که هرگز نمی‌خواهید بخرید. برای اینکه به قوه تخیلتان آزادی عمل بدهید، بازار سن‌تُوان (St-Ouen) جایی ایده آل است. قالیچه‌هایی از پوست خرس، فرش‌های عتیقه و ناقوس‌های برنجی این بازار قدیمی شما را شگفت زده می‌کنند. برای دسترسی به بازار باید در ایستگاه متروی پورت دو کلینیان کور (Porte de Clignancourt) در خط چهار پیاده شوید و تا زیر پل پیاده روی کنید تا به غرفه‌های سوغاتی فروشی برسید و مسیرتان را به سمت کالاهای زیبای بازار پیدا کنید.

تفریحات رایگان در پاریس

پارک شان دو مارس

بالا رفتن تا بالای برج ایفل می‌تواند حسابی جیبتان را خالی کند اما مناظر پایین به یک اندازه خیره کننده هستند و زاویه دیدتان اهمیت چندانی در این امر ندارد. پارک شان دو مارس (Parc du Champ de Mars) فضای سبز و گل‌کاری‌هایی دارد که با دقت بسیار زیادی هرس شده‌اند. اگر با خودتان یک زیرانداز و کمی نوشیدنی و خوراکی به همراه داشته باشید بهترین تجربه پیک‌نیک انتظارتان را می‌کشد. همچنین می‌توانید بعد از غروب، نمایش نوری زیبای برج ایفل را هم تماشا کنید.

تفریحات رایگان در پاریس

گورستان پرلاشز

گورستان پرلاشز به شما اجازه می‌دهد با بزرگان ادبیات فرانسه مانند پروست (Proust) و بالزاک (Balzac) یا نام‌های درخشان مدرن مانند اسکار وایلد (Oscar Wilde) و ادیت پیاف (Edith Piaf) یا حتی جیم موریسون (Jim Morrison) دیدار کنید. خیابان‌های درختی و صدای کلاغ‌ها از پرلاشز یک پیاده روی عالی در اتمسفری به یاد ماندنی در پاریس می‌سازند. برای دسترسی به اینجا باید به سمت منطقه بیستم بروید و در ایستگاه‌های متروی پرلاشز در خط دو یا گامبتا (Gambetta) در خط سه پیاده شوید.

تفریحات رایگان در پاریس

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام یک نماد باابهت از این شهر به شمار می‌رود و هر بازدیدکننده‌ای باید آن را تماشا کند. اگر چه بعد از آتش سوزی ویرانگر آوریل سال ۲۰۱۹ بازدید از داخل کلیسا امکان پذیر نیست اما بعد از آن‌که دوباره به روی عموم باز شود، بازدید از‌ آن مانند قبل رایگان خواهد بود. با این وجود گردش در امتداد محله سن، برای تماشای کلیسای جامع از زاویه‌ای دیگر نیز لذت‌بخش است.

تفریحات رایگان در پاریس

بازار الیگر

با گردش در میان بهترین محصولات بومی در بازار مواد غذایی سر پوشیده میدان الیگر (Place d’Aligre) در منطقه دوازدهم، می‌توانید چشمانتان را مهمان رنگ‌های گوناگون کنید. در اینجا کوهی از پنیرها، گوشت‌های محلی و گل‌های رنگارنگ انتظارتان را می‌کشد. احتمالاً بعد از بازدیدتان از چند ردیف، دچار سرگیجه شوید. پیشنهاد می‌کنیم یک نوشیدنی عالی یا یک باگت ترد و خوشمزه را در این بازار امتحان کنید. برای رسیدن به بازار باید در ایستگاه لدرو-رولن (Ledru-Rollin) در خط هشت پیاده شوید.

تفریحات رایگان در پاریس

موزه هنر مدرن شهر پاریس

برای زاویه دیدی فراواقعی از فرهنگ فرانسه، باید به سراغ مجموعه‌های دائمی «موزه هنر مدرن» بروید. از کوبیسمِ براک (Braque) تا رقصنده‌های ماتیس قطعاً کاری را در این بین پیدا می‌کنید که مطابق با سلیقه‌تان باشد. برای دسترسی به موزه در ایستگاه آلما-مارسو (Alma-Marceau) در خط نه مترو پیاده شوید.

تفریحات رایگان در پاریس

آرن دو لوتس

در آرن دو لوتِس (Arènes de Lutèce) می‌توانید ردپای ویرانه‌های میراث رومی پاریس را دنبال کنید. این جاذبه در محله لاتین واقع شده است و به قرن اول میلادی تعلق دارد. گفته می‌شود اینجا طویل‌ترین آمفی‌تئاتر رومی جهان است. اگر چه این میدان دیگر میزبان جنگ‌های گلادیاتوری نیست، اما برای ورزش‌ رقابتی پتانک (pétanque) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفریحات رایگان در پاریس

گورستان مونپارناس

«گورستان مونپارناس» آرامگاه صدها پاریسی برجسته و روشنفکر است. اینجا اگر چه نسبت به پرلاشز کمتر به چشم می‌آید اما به همان اندازه گردشی آرام و دلپذیر را برایتان رقم می‌زند. در این گورستان مشاهیری چون ژان پل سارتر (Jean-Paul Sartre)، سیمون دوبووار (Simone de Beauvoir) یا ساموئل بکت (Samuel Beckett) را از نزدیک خواهید دید. می‌توانید با پیاده شدن در ایستگاه ادگار کینه (Edgar Quinet) در خط شش مترو به اینجا سر بزنید.

تفریحات رایگان در پاریس

پارک بوت شومون

شیب‌دارترین پارک پاریس، می‌تواند قاتل ماهیچه‌های پایتان باشد اما حواس پنجگانه شما در یک مهمانی خیره کننده شرکت می‌کنند. پارک بوت شومون (Buttes Chaumont) توسط طراح مناظر نابغه، بارون اوسمان (Baron Haussmann)، طراحی شده و پر از پرندگان گوناگون، صخره‌ها و حتی یک آبشار است. وقتی در اینجا هستید فراموش می‌کنید در پایتخت شلوغ فرانسه حضور دارید. می‌توانید از طریق ایستگاه‌های بوتزاریس (Botzaris) و «بوت شومون» در خط هفت به اینجا برسید.

تفریحات رایگان در پاریس

پارک مونسو

اگر دیدار از چهره‌های معروف در گورستان چندان باب میلتان نیست، می‌توانید در پارک مونسو (Monceau) قدم بزنید و مشاهیر را تماشا کنید. در اینجا مجسمه بزرگانی چون شوپن یا گی دو موپاسان قرار دارد. تاریخ غنی این پارک آن را برای گردش بسیار جذاب می‌کند. این باغ سرسبز شاهد کشتار سال ۱۸۷۱ بود. اگر دوست دارید از دیگر امتیازات رایگان این پارک نیز بهره‌مند شوید، به سراغ «موزه هنر آسیا» رفته و مجموعه‌ شگفت‌انگیز مجسمه‌های چینی نادر آن را تماشا کنید.

تفریحات رایگان در پاریس

آتلیه برانکوزی

با یک بازدید رایگان از استودیوی بازسازی شده برانکوزی (Brancusi)، می‌توانید مجسمه‌های لطیف او را تماشا کنید. این استودیو روبه‌روی «مرکز پمپیدو» واقع شده است. این مجسمه ساز انتزاعی متولد رومانی با کارهایی مانند «بوسه» به شهرت جهانی رسید. کارگاه برانکوزی می‌تواند به شما ایده‌ای درباره ذهنیت هنرمند بدهد.

تفریحات رایگان در پاریس

کانال سن مارتن

وقتی خورشید غروب می‌کند، به کنار آب رفته و به پاریسی‌های شیک بپیوندید. کانال سن مارتن (Canal St-Martin) بین رپوبلیک (République) و گر دو نور (Gare du Nord) در منطقه ۱۰ واقع شده و برای پیک نیک یا تماشای مردم بومی بسیار ایده آل خواهد بود.

تفریحات رایگان در پاریس

موزه کارناواله

در موزه کارناواله (Musée Carnavalet) می‌توانید از دوران باستان تا دوره اوج درخشش در دنیای مد امروزی فرانسه را تماشا کنید. بازدید از مجموعه دائمی این موزه رایگان بوده و دیدگاه خوبی از تاریخ فرانسه در گذر زمان را به شما عرضه می‌کند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو شومن ور (Chemin Vert) در خط هشت و سن پل (Saint Paul) در خط یک هستند. این موزه اکنون به روی عموم بسته است اما پروژه بازسازی چهار ساله آن بالاخره در اوایل سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

تفریحات رایگان در پاریس

خیابان موفتار

این خیابان سنگفرش میزبان یک بازار خیابانی با حضور نانواهای محلی، پنیر سازان و غرفه‌های شیرینی فروشی است. اگر شنبه‌ها به اینجا بیاید یک بازار مواد غذایی بزرگ را خواهید دید و تمام فضا پر از سر و صدای فروشندگان و خریداران شکم گردی می‌شود که با شور و شوق مشغول انتخاب کردن مواد خوراکی مد نظرشان هستند.

تفریحات رایگان در پاریس

بلویل

گردش در امتداد خیابان‌های بلویل (Belleville) منطقه‌ای با تاریخ شورشی و چند فرهنگی، می‌تواند تخیل هر کسی را برانگیزد. چایناتاون شلوغ این منطقه و ساکنین هنرمندش از آن جایی ایده آل برای کند و کاو می‌سازند. در خیابان بلویل قدم بزنید و جایی که گفته می‌شود خواننده تراژیک فرانسوی، ادیت پیاف در زیر یکی از چراغ‌هایش به دنیا آمد را ببینید. از آنجا به سمت راست پیچیده و وارد خیابان پیاده روی دنویه (Dénoyez) شوید و خیره‌کننده‌ترین هنر خیابانی پاریس را پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم بازدید خود را با گردش در پارک سبز و زیبای بلویل به پایان برسانید.

تفریحات رایگان در پاریس

لا پرومناد پلانته

لا پرومناد پلانته (La Promenade Plantée) مسیر ریلی گلکاری شده‌ای است که مناظری شگفت انگیز را به بازدیدکنندگان هدیه کرده و اجازه می‌دهد از دل این سر سبزی که بر فراز شلوغی شهر واقع شده عبور کنند. این مسیر ۴/۵ کیلومتری افسونگر از قسمت اعظم منطقه دوازده عبور کرده و می‌توانید از ایستگاه متروی باستیل و خیابان دومنیل (Daumesnil) آن را پیدا کنید.

تفریحات رایگان در پاریس

موزه زندگی رمانتیک

اگر برای یک سفر عاشقانه به پاریس آمده‌اید، هیچ جای رایگانی جذاب‌تر از این موزه نیست. این موزه وقف دو هنرمند دوره رمانتیک یعنی ژرژ ساند (George Sand) نویسنده و آری شفر (Ary Scheffer) نقاش شده است. این موزه در انتهای یک کوچه سنگفرش واقع شده و خود ویلا هم در گذشته به شفر تعلق داشت. در آن زمان نمایشگاه‌های محبوبی در این ویلا برپا می‌شد و چهره‌های سرشناسی مانند «دلاکروا» و «شوپن» در آن شرکت می‌کردند.

تفریحات رایگان در پاریس

باغ تویلری

با گردش در پارک تاریخی تویلری که بین موزه لوور و میدان کونکورد واقع شده، به سفر پاریسی خود جان تازه‌ای بدهید. در «باغ تویلری» می‌توانید قدم‌های ماری آنتوانت را احساس کنید. در همین جا بود که ناپلئون طاق پیروزی خود را ساخت.

تفریحات رایگان در پاریس

لو مره

منطقه سرزنده مره»(Marais) برای گردش یکشنبه ایده آل است. مسیر لویی چهاردهم را دنبال کرده و از محله یهودیان دیدن کنید. در میان راه با تعدادی مغازه قدیمی جذاب هم روبه‌رو خواهید شد. برای دسترسی به این منطقه باید در ایستگاه متروی رپوبلیک در خط سه یا یازده، ایستگاه ویل (Ville) در خط یازده یا سن پل در خط هشت پیاده شوید.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}