تجربه شامی لذیذ در بهترین رستوران‌ های سورنتو

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/12/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در کنار جاذبه‌های گردشگری فراوان، رستوران‌های سورنتو نیز یکی از دلایل شهرت این شهر زیبا هستند که بهترین غذاهای ایتالیایی در منطقه را سرو می‌کنند. نام اکثر این رستوران‌ها در مجلات معتبر آشپزی آمده است.

تور اروپا

رستوران های سورنتو - ایتالیا

شهر ساحلی سورنتو در خلیج ناپل، از زمان رونق گرفتن تورهای گردشگری بزرگ برای افراد متمول در قرن نوزدهم میلادی، تبدیل به مقصد توریستی مشهوری شده است.

گردشگران در آن سال‌ها به سورنتو می‌آمدند تا از نزدیک به تحسین کوه وزوو، خرابه‌های پمپی و هرکولانیوم بپردازند و جزایر کاپری و ایسکیا را تماشا کنند.

سورنتو امروزه نیز مقصد جذب گردشگرانی است که به دنبال تفریح و خوش‌گذرانی در امتداد ساحل آمالفی هستند. سیل گردشگران سورنتو در حین تفریح در این شهر، سری نیز به رستوران‌های اطراف می‌زنند تا غذاهای اصیل ایتالیایی و محلی را تجربه کنند.

رستوران‌های سورنتو نمای خوبی به مناظر اطراف دارند و فرصت باهم بودن و تماشای زیبایی‌های شهر در محیطی دنج را به گردشگران می‌دهند.

رستوران های سورنتو - ایتالیا

این مقاله سعی دارد بهترین رستوران‌های سورنتو را به شما معرفی کند.

دون آلفونسو ۱۸۹۰

رستوران دون آلفونسو ۱۸۹۰ (Don Alfonso 1890) در دهکده‌ی کوچک سنت آگاتا سویی دو گلفی (Sant’Agata sui Due Golfi) در جنوب سورنتو قرار دارد.

این رستوران به خاطر غذاهای عالی و نوشیدنی‌های محبوب خود، دو ستاره میشلن دارد. آلفونسو یاکارینو، سرآشپز این رستوران، در کنار بزرگانی چون آلن دوکاسه‌ی فرانسوی آموزش دیده و این رستوران را از پدربزرگ خود به ارث برده است.

دون آلفونسو اولین و دومین ستاره‌ی خود را به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۰ دریافت کرد. فلسفه‌ی پشت غذاهای دون آلفونسو، ترکیب بهترین محصولات و روش‌های طبخ در منطقه‌ی کامپانیا با نوآوری‌های آشپزی است.

این رستوران، مزرعه‌ی مختص به خود را دارد که در شبه‌جزیره‌ی سورنتین واقع شده است. مواد اولیه‌ی مورداستفاده در دون آلفونسو، نظیر روغن زیتون فرا بکر، در این مزرعه تولید می‌شود.

رستوران دون آلفونسو 1980 - سورنتو

ایل بوکو

رستوران ایل بوکو (Il Buco) در قلب سورنتو و جایی واقع شده است که می‌توان در بیرون آن نشست و تنها چند قدم تا دریا فاصله داشت یا اینکه به داخل آن رفت و در جایی نشست که زیرزمین آن روزی یک صومعه‌ی قدیمی بود.

منتقدان آشپزی ایل بوکو را به خاطر سرو برخی از بهترین غذاهای سورنتو تحسین می‌کنند و آن را مستحق داشتن یک ستاره‌ی میشلن می‌دانند.

ایل بوکو مواد اولیه‌ی خود را با دقت فراوان از دریای مدیترانه و روستاهای اطراف تهیه کرده و با روش‌های مدرن آشپزی در آشپزخانه‌های خود ترکیب می‌کند.

رستوران دارای یک منوی امتحانی، یک منوی سنتی و یک منوی غذاهای تکی است و میهمانان می‌توانند غذای مخصوص سرآشپز را نیز انتخاب کنند.

منوی سنتی شامل غذاهایی نظیر پاستای کاندلا با سس راگوی ناپلی و رولت گوشتِ پرشده با اسکارول (نوعی سبزی شبیه به کلم) و سیب‌زمینی است.

در منوی غذاهای تکی کارپاچیوی بوفالو با پنیر موتزارلای برشته به رنگ طلایی و خرچنگ بخارپز به همراه شاه‌بلوط سرخ‌شده دیده می‌شود.

رستوران های سورنتو - ایتالیا

موزئو کاروسو

دیگر مرکز مهم در سورنتو برای امتحان غذاهای عالی، رستوران موزئو کاروسو (Museo Caruso) است. به عقیده‌ی مشتریان، غذاهای این رستوران در زمره‌ی «بهترین وعده‌های غذایی در ایتالیا» قرار دارند و این رستوران موفق به دریافت گواهینامه‌ی برتر از وب‌سایت تریپ‌اَدوایزر شده است.

موزئو کاروسو نام خود را از اپراخوان مشهور ایتالیایی و اهل ناپل، انریکو کاروزو، گرفته است. منوی این رستوران از نوع سنتی است، اما با روش‌های مدرن ترکیب شده و تزئینات غذاها نیز زیبا و به‌روز هستند.

دریای مدیترانه و طعم‌ها و غذاهای کلاسیک ناپلی، منبع الهام این رستوران بوده‌اند. می‌توان قبل از سفارش غذای اصلی، از منوی امتحانی، غذاهای مخصوص سرآشپز را چشید یا اینکه مستقیماً به سراغ منوی پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر رفت.

رستوران موزئو کاروسو - سورنتو

باینی دلفینو

شما رستوران باینی دِلفینو (Bagni Delfino) را در امتداد ساحل و در بندر مارینا گرانده (Marina Grande) پیدا خواهید کرد. جایی که یک دهکده‌ی ماهیگیری قدیمی همچنان شور و حال دنیای قدیم را به نمایش می‌گذارد.

رستوران در نزدیکی آب قرار دارد و میهمانان می‌توانند در حین صرف غذا از مناظر زیبای خلیج ناپل و شهر در دوردست‌ها لذت ببرند.

این رستوران خانوادگی در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد و حالا طبق نظرسنجی کاربران وب‌سایت تریپ‌ادوایزر، در رتبه‌ی دوم از میان ۲۲۹ رستوران سورنتو قرار دارد. باینی دلفینو حتی از رستوران‌های دارای ستاره‌ی میشلن نیز بهتر است.

رستوران باینی دلفینو - سورنتو

تراتسا بوسکه

تراتسا بوسکه (Terrazza Bosquet) رستوران هتل مشهور اکسلسیور ویتوریا (Excelsior Vittoria) است. این هتل که در سال ۱۸۳۴ تأسیس شده، حالا بیش از ۱۸۰ سال قدمت دارد و توسط نسل پنجم از خانواده‌ی فیورنتینو (Fiorentino) اداره می‌شود.

ریچارد واگنر، مرلین مونرو و سوفیا لورن در تمامی این سال‌ها از اقامت در این هتل لذت برده‌اند. رستوران دارای یک ستاره‌ی میشلن، به خاطر غذاهای عالی آن است که توسط لوییجی ترامونتانو تهیه می‌شوند.

هتل نیز دارای باغ مرکبات مختص به خود است که مواد اولیه‌ی بسیاری از غذاهای رستوران از آنجا به دست می‌آید. در میان غذاهای لذیذ این رستوران، رولت مانک‌فیش با سبزیجات مدیترانه‌ای، صدف با گوجه‌فرنگی شیرین، کیک لیمو با خامه با طعم ریحان و لیموناد دیده می‌شود.

رستوران تراتسکا بوسکه - سورنتو

دونا سوفیا

رستوران دونا سوفیا (Donna Sofia) خود را وقف بازیگر بزرگ و مشهور ایتالیایی، سوفیا لورن کرده و بر روی تمام دیوارهای سالن اصلی غذاخوری عکس‌های بی‌شماری از این چهره‌ی سرشناس دیده می‌شود.

به‌علاوه یک بالکن روباز برای صرف شام نیز در این رستوران وجود دارد. میهمانان می‌توانند در این بالکن انواع غذاهای کلاسیک ایتالیایی نظیر راویولی با ترافل، ماهی مرکب یا کالاماری و در انتها لیموناد را امتحان کنند.

شهرت دونا سوفیا به خاطر دنج بودن فضای آن در فاصله‌ی ۱۵ دقیقه‌ای تا ساحل اصلی و شلوغ سورنتو است. مزیت دیگر دونا سوفیا این است که رستوران یک خودروی اختصاصی به درب هتل شما می‌فرستد و شما را به‌طور رایگان به اینجا می‌آورد.

رستوران دونا سوفیا - سورنتو

تراتسا مارسیاله

درست در مقابل باغ‌های زیبای ویلا کوموناله (Villa Communale) و صومعه‌ی سن فرناندو، رستوران باشکوه تراتسا مارسیاله (Terrazza Marziale) قرار دارد.

این رستوران نمونه‌ای نادر از معماری کاتالانی-دراجی (دُراج شهری در کشور آلبانی است)، متعلق به قرن پانزدهم میلادی است. تراتسا مارسیاله یک هتل و همچنین یک رستوران شناخته‌شده با منویی از غذاهای کلاسیک مدیترانه‌ای و منطقه‌ی سورنتو است.

در منوی رستوران غذاهایی چون پاستاهای خانگی با فلفل سبز و شکوفه‌های کدوی سبز، ماهی خاردار با کِیپر (نوعی گیاه شبیه به میخک)، نعناع و اسفناج و سس سالموریلیو (salmoriglio) دیده می‌شود.

پای پرتقال و گردو همراه با نوعی بیسکوییت سنتی شکلاتی، دسرهای تراتسا مارسیاله را تشکیل می‌دهند.

رستوران تراتسا مارسیاله - سورنتو

آنتیکا تراتوریا

در قلب تاریخی سورنتو و در محیطی آرام و دنج، آنتیکا تراتوریا (Antica Trattoria)، مکانی ایده‌آل برای یک نهار یا شام آرامش‌بخش، پس از گشت‌وگذار در شهر، است.

به نام این رستوران در مجلات بین‌المللی نظیر مجله‌ی گورمِی (Gourmet) و مجله‌ی بون اَپِتی (Bon Appetit) اشاره شده است و کتاب راهنمای میشلن نیز آنتیکا تراتوریا را به مسافران سورنتو پیشنهاد می‌دهد.

آلدو دوریا (Aldo D’Oria)، مالک رستوران، در کشورهای سوئیس، آلمان و فرانسه کار کرده و این رستوران را از عموی خود به ارث برده است.

خوراک گوشت همراه با سبزیجات مدیترانه‌ای و سس پرووُلون (provolone)، میگو با سس ساردین و سیب‌زمینی طعم دار، کِیپر و اسکارول، ازجمله غذاهای محبوب آنتیکا تراتوریا هستند.

رستوران آنتیکا تراتوریا - سورنتو

دون جپی

دون جِپی (Don Geppi) بخشی از هتل باشکوه مَجِستیک (Majestic) در سنت آنجلو در شمال سورنتو است.

این هتل در خیابان ماریون کرافورد واقع شده است که نام خود را از رمان‌نویس مشهور آمریکایی، فرانسیس ماریون کرافورد گرفته است. او که بسیاری از کارهای خود را در ایتالیا نوشت، در قرن نوزدهم در سورنتو زندگی می‌کرد و در این شهر نیز از دنیا رفت.

دون جپی دیگر رستوران در شهر سورنتو با ستاره‌ی میشلن است و توانسته نقدهای مثبت فراوانی از مشتریان خود بگیرد؛ بنابراین دون جپی را می‌توان مکانd ایده‌آل برای صرف شام به هنگام اقامت در سورنتو نامید.

در منوی این رستوران خوراکی‌هایی چون میگوی قرمز، پلانکتون دریایی و سس مرکبات، ماهی عنبر با سس مایونز ذرت، ریزوتو با ماهیچه و سیب‌زمینی و هشت‌پای سرخ‌شده با اسکارول و لیمو دیده می‌شود.

رستوران دون جپی - سورنتو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}