چگونه ادینبرو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

    طناز قربانی
    • طناز قربانی
    • 1399/2/15
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    شاید تصور کنید برای دیدن جاذبه‌های شهر ادینبرو، ۲۴ ساعت زمان بسیار کمی است. اما جالب است بدانید که در همین ۲۴ ساعت می‌توانید به‌راحتی در ادینبرو گردش کنید و از دیدنی‌های شهر لذت ببرید.

    تور اروپا

    ادینبرو آن‌چنان شما را با زیبایی‌هایش تحت تاثیر قرار می‌دهد که هرگز از آن سیر نمی‌شوید. تماشای همه‌ی جاذبه‌های ادینبرو، از فستیوال‌ های اسکاتلند گرفته تا معماری‌های باشکوه و جاذبه‌های تاریخی در یک روز تقریبا غیرممکن است.

    اما اصلا جای نگرانی نیست؛ در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در ۲۴ ساعت، سفری به پایتخت اسکاتلند داشته باشید.

    گردش 24 ساعته در ادینبرو

    صبحانه در ادینبرو

    صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است. اگر به نیو تاون (New Town) می‌روید، کافه رستوران پاپی (Pappii) در خیابان هانوور (Hanover) با حال‌وهوایی آرامش‌بخش را برای صرف صبحانه انتخاب کنید.

    در این کافه می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند تخم مرغ بندیکت و انواع شیرینی‌ها را به‌عنوان صبحانه میل کنید. در روزهای آخر هفته، در تمام ساعات صبحانه سرو می‌شود.

    صبحانه در ادینبرو

    اگر به بافت قدیمی شهر یا اولد تاون (Old Town) می‌روید، سری به کافه و بار سنت جایلز (Saint Giles) بزنید. این کافه یکی از بهترین کافه های ادینبرو به‌شمار می‌رود و در این شهر بی‌رقیب است. صرف صبحانه در این کافه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای‌تان خواهد بود. یادتان نرود حتما از وافل‌های معروف کافه سنت جایلز امتحان کنید.

    اگر جزو افرادی هستید که پیش از آغار روز خود باید حتما یک فنجان قهوه بنوشید، حتما سری به کافه‌ی بِر اند کو (Burr & Co) بزنید. این کافه در خیابان جورج (George) قرار گرفته است.

    آرتیزان رُست (Artisan Roast) و برو لَب (Brew Lab) دو کافه‌ی محبوب دیگر ادینبرو هستند که می‌توانید برای صرف یک فنجان قهوه‌ی صبجگاهی به آن‌ها سر بزنید.

    صبحانه در ادینبرو

    گردش صبحگاهی در ادینبرو را از کجا آغاز کنیم؟

    پس از اینکه صبحانه‌ی خود را میل کردید و انرژی کافی برای گردش در ادینبرو پیدا کردید، سری به رویال مایل (Royal Mile) بزنید. از خیابان‌های جذاب سنگفرش شده با معماری‌های قرون وسطایی زیبا دیدن کنید و به اکتشاف در قلعه‌ی معروف این محله بپردازید.

     بهتر است هنگام صبح و پیش از هجوم گردشگران و شلوغ شدن این مکان از آن بازدید کنید. پس از این‌که چند عکس و سلفی گرفتید و کمی اطلاعات تاریخی کسب کردید، تماشای منظره‌ی پانورامای شهر را فراموش نکنید.

    سپس به تاریکخانه‌ (Camera Obscura)، قدیمی‌ترین جاذبه‌ی ادینبرو بروید و منظره‌ی شهر را از زاویه‌ای جدید تماشا کنید.  یکی دیگر از جاذبه‌های رویال مایل مجسمه‌ی دیوید هیوم (David Hume)، فیلسوف اسکاتلندی است.

    مجسمه دیوید هیوم در ادینبرو

     همچنین می‌توانید سری به کلیسای باشکوه سنت جایلز (St Giles) بزنید که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد. فراموش نکنید از گیفت‌شاپ‌ها هم دیدن کنید تا سوغاتی‌ها و یادگاری‌های زیبایی، از تارتان یا پارچه‌های پیچازی اسکاتلندی گرفته تا شورت‌برِد (نوعی بیسکوئیت اسکاتلندی) را برای خود یا عزیزان‌تان خریداری کنید.

    در رویال مایل می‌توانید ساختمان مجلس اسکاتلند، کاخ هولی رود (Holyrood) و تپه‌ی آرتورز سیت (Arthur’s Seat) را هم ببینید.

    کاخ هولی رود در ادینبرو

    ناهار در ادینبرو

    گردش در رویال مایل می‌تواند حسابی شما را گرسنه کند. پس سری به پل جورج چهارم (George IV Bridge) بزنید تا مکانی برای صرف ناهار پیدا کنید.

    غذاخوری اوت سایدر (The Outsider) یک رستوران مدرن است. در این رستوران می‌توانید غذاهای تازه و فصلی را میل کنید و از منظره‌ی زیبای قلعه لذت ببرید.

    اگر هوس غذاهای دریایی کردید، می‌توانید سری به اونداین (Ondine) بزنید. برای خوردن غذاهای ایتالیایی، رستوران مدرن کوچینا (Cucina) را انتخاب کنید.

    گرِین استور (Grain Store) در خیابان ویکتوریا (Victoria) رستورانی با فضای رمانتیک و آرامش‌بخش است. اگر هم دوست دارید ناهار خود را به‌صورت بیرون‌بر تهیه کنید، رستوران اونیک (Onik) همان‌جایی است که باید بروید.

    ناهار در ادینبرو

    بعدازظهر خود را در ادینبرو چگونه سپری کنیم؟

    هنگام بعدازظهر گردش خود را در خیابان رنگارنگ ویکتوریا آغاز کنید. این خیابان زیباترین خیابان ادینبرو محسوب می‌شود. ابتدا برای تماشای آثار هنری بومی سری به گالری رِد دور (Red Door Gallery) بزنید.

    گالری ادینبرو

    اگر دوست دارید با آثار ارزشمند ادبیات آشنا شوید به کتاب‌فروشیِ اولد تاون (Old Town) بروید. برای دیدن ایده‌های دکوراسیون هم سری به میوزیِم کانتکست (Museum Context) بزنید. چند دقیقه‌ای را در محله‌ی تاریخیِ گرَس مارکت سپری کنید و از تماشای ساختمان‌های قدیمی این محله لذت ببرید.

    در فاصله‌ی کمی از پل جورج چهارم، خیابان ویکتوریا و گرَس‌مارکت موزه‌ی ملی اسکاتلند قرار گرفته است. در این موزه آثار جالبی از اسکاتلند و جهان به نمایش گذاشته شده است. به‌علاوه، این موزه دارای کافه و روف‌گاردن است که اگر فرصت دارید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

    همچنین می‌توانید از موزه‌ی رایتِر (Writer’s Museum) بازدید کنید و با میراث ادبی ادینبرو بیشتر آشنا شوید. یکی دیگر از جاذبه‌های دیگر ادینبرو که می‌توانید از آن دیدن کنید، ماری کینگز کلوز (The Real Mary King’s Close) است. این مکان تصویر دقیقی از زندگی در دهه‌ی ۱۷۰۰ میلادی در یکی از مرموزترین نقاط ادینبرو را به‌نمایش می‌گذارد.

    موزه رایترز در ادینبرو

    شام در ادینبرو

    پس از یک روز گردش در اولد تاونِ ادینبرو، سوار تاکسی شوید و برای صرف شام و تجربه‌ی مهمان‌نوازی و غذاهای اسکاتلندی به لیث (Leith) بروید.

    رستوران فیشرِز (Fishers) هیچ‌وقت مشتریان را ناامید نمی‌کند. در رستوران مارتین ویشارت (Martin Wishart) می‌توانید غذاهای اسکاتلندی خوشمزه‌ای را میل کنید. این غذاها توسط سرآشپزهای مطرح و معروف تهیه می‌شوند. یکی دیگر از رستوران‌هایی که می‌توانید برای صرف شام در ادینبرو سر بزنید، رستوران گاردنِرز کاتِج (Gardner’s Cottage) همراه با غذاهای خوشمزه و خاص است.

    شام در ادینبرو

    گردش ۲۴ ساعته در ادینبرو را چگونه به پایان برسانیم؟

    گردش ۲۴ ساعته‌ی خود در ادینبرو را با رفتن به کافه‌ها و بارهای محلی به پایان برسانید. همچنین می‌توانید با تاکسی به نیو تاون و خیابان جورج بروید.

    طناز قربانی طناز قربانی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}