شگفتی های طبیعی سوئیس را از دست ندهید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/8/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

طبیعت زیبا و خیره کننده کشور سوئیس یکی از مهم‌ترین جنبه‌های گردشگری آن را تشکیل می‌دهد. در هر نقطه از این سرزمین چیزی برای نوازش روح بازدیدکنندگان پیدا می‌شود. برای آشنایی با جاذبه‌های طبیعی سوئیس با ما همراه شوید.

تور اروپا

برای کشور کوچکی مانند سوئیس، سرزمین کوهستان‌ها، این حجم از زیبایی‌های طبیعی و مناظر تماشایی حیرت انگیز است. تقریباً در هر قسمت این کشور، با منظره‌ای زیبا و نفس‌گیر پذیرایی می‌شوید که خاطرات به یاد ماندنی‌ای را برایتان رقم می‌زند. اگر روزی قصد شرکت در تور سوئیس را داشتید، بازدید از این مناظر را هرگز فراموش نکنید.

۱. ماترهورن

کوهستان «ماترهورن» (Matterhorn) یکی از معروف‌ترین کوه‌های دنیا به شمار می‌رود و عکس‌های زیادی از آن گرفته‌ شده‌اند. قله دندانه‌ای و با ابهت آن خود به تنهایی یک شگفتی خیره کننده است. ماترهورن با ۴۴۷۸ متر ارتفاع، بلندترین کوه آلپ محسوب می‌شود. این قله برای کوهنوردان یک بهشت واقعی بوده و منظره‌ای پانورامیک و باورنکردنی از آلپ را به نمایش می‌گذارد.

طبیعت دیدنی سوئیس

۲. آبشارهای راین

راین بزرگ‌ترین آبشار اروپا بوده و آب‌های خروشان آن که از شدت سرعت کف کرده‌اند ظاهری زیبا و پر ابهت دارند. سرعت آب این آبشار در زمستان ۲۵۰ متر مکعب در ثانیه است که در تابستان به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه می‌رسد. صخره‌های میان این آبشار نیز به نوبه خود شگفت انگیز هستند زیرا برای قرن‌ها در برابر نیروی فرسایشی آب آن مقاومت کرده‌اند. آبشارهای راین ۱۵۰ متر عرض و ۲۳ متر ارتفاع دارند.

آبشار‌های راین سوئیس

۳. اوشیننزی

شاید در کشور سوئیس دریاچه‌های بزرگ‌تری هم پیدا شود اما کمتر نمونه‌ای از نظر زیبایی به پای «اوشینِنزی» (Oeschinensee) می‌رسد. این دریاچه مانند یک آینه تصویر دیوارهای کوهستانی اطرافش را منعکس کرده و یکی از زیباترین و خیره کننده‌ترین دریاچه‌های آلپی برای عکاسی به شمار می‌رود. بیشترین عمق اوشیننزی به ۵۶ متر می‌رسد. سطح دریاچه به مدت ۵ ماه از دسامبر تا می یخ می‌بندد و در این دوره پاتیناژ یکی از تفریحات محبوب مردم منطقه می‌شود.

طبیعت دیدنی سوئیس

۴. یونگفرایوخ

نواحی یونگفرایوخ به که بام اروپا نیز شهرت دارد، یکی از تماشایی‌ترین مناطق آلپ سوئیس بوده و به وسیله خط ریلی به راحتی قابل دسترس است. این ناحیه از سال ۱۹۱۲ در دسترس گردشگران قرار گرفت و خط راه آهنی که مسافران را به سمت آن می‌برد، با ارتفاع ۳۴۵۴ متر، بلندترین نمونه در اروپا به شمار می‌رود. بلندترین رصدخانه دنیا نیز در یونگفرایوخ قرار دارد.

یونگفرا - سوئیس

۵. آبشار اشتاوباخ

در میان آبشارهای متعدد دره «لاوتربرونن» (Lauterbrunnen) می‌توانیم به آبشارهای «اشتاوباخ» (Staubbach) اشاره کنیم. آب این آبشار از ارتفاع ۳۰۰ متری به پایین می‌ریزد و ابهت عجیبی دارد. اشتاوباخ سومین آبشار بلند سوئیس بوده و بعد از بارش باران و اوایل فصل ذوب شدن برف‌ها تماشای آن بسیار خیره کننده خواهد بود. ارتفاع زیادی که این آب‌ها از آن فرو می‌ریزند، باعث می‌شود تا قسمت زیادی از آن تبدیل به غبار آب شده و نام آبشار نیز به همین معنی است.

طبیعت دیدنی سوئیس

۶. آیگر

«آیگر» (Eiger) همان جایی است که می‌توانید «دیواره مرگ» را پیدا کنید. این نام که همان جبهه شمالی بدنام آیگر را معرفی می‌کند، تاکنون جان سنگنوردان زیادی را گرفته است. این شهرتِ ناشی از ابهت و ترس برای قله مذکور اعتباری بیش از کوه‌های بلندتر یونگفراو و مونک که در همان نزدیکی هستند به هم زد.

طبیعت دیدنی سوئیس

۷. دریاچه لوسرن

دریاچه لوسرن شکل پیچیده‌ای دارد که شامل ۴ بازویی و انحناها تندی می‌شود. این دریاچه به صورت شمالی جنوبی امتداد دارد. برای آنکه به بهترین نحو از زیبایی آن لذت ببرید باید از بالای کوه‌های پیلاتوس، ریگی یا «اشتانسِرهورن» (Stanserhorn) تماشایش کنید. وقتی ابرها کنار بروند، منظره‌ای تماشایی از تپه‌های سر سبز و آبی زلال دریاچه به همراه قله‌های برفی پشت زمینه شما را حیرت زده می‌کند.

طبیعت دیدنی سوئیس

۸. اهرام سنگی اوزنی

اهرام صخره‌ای عجیب «اوزِنْیْ» (Euseigne) شگفتی منحصر به فردی هستند که بین ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سال قدمت دارند. این ستون‌های سنگی در عصر یخبندان متأخر شکل گرفتند. این صخره‌های حیرت انگیز در یکی از دره‌های «رون» قرار داشته و به لحاظ زمین شناسی بسیار حائز اهمیت هستند.

طبیعت دیدنی سوئیس

۹. آبشارهای ترومل باخ

جریان آبی که از یخچال آیگر می‌آید، در ادامه مسیر خود آبشار شگفت انگیز «ترومل باخ» (Trümmelbach) را با ۷۲ شاخه زیرزمینی شکل می‌دهد. به وسیله تعدادی پل و تونل می‌توانید از این آبشارهای زیبا دیدن کنید. بد نیست بدانید که ترومل باخ، بزرگ‌ترین آبشارهای زیرزمینی اروپا را دارد. این جاذبه حیرت انگیز در دره لاوتربرونن قرار داشته که اغلب آن را دره ۷۲ آبشار می‌نامند.

طبیعت دیدنی سوئیس

۱۰. دریاچه لمان

دریاچه «لِمان» (Léman) که بزرگ‌ترین دریاچه سوئیس و آلپ به شمار می‌رود، به نام دریاچه ژنو نیز شناخته می‌شود. این دریاچه ۷۳ کیلومتر طول داشته و در مرز غربی با فرانسه قرار دارد و تا مونترو امتداد می‌یابد. منظره کوهستانی آلپ با انعکاس باشکوهی که در آب دریاچه تشکیل می‌دهد، یکی از خیره کننده‌ترین مناظر ممکن را پیش روی شما می‌سازد.

جاذبه های گردشگری مونترو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}