چگونه صندلی کنار پنجره را در هواپیما رزرو کنیم؟

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/9/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

صندلی‌های کنار پنجره‌ی هواپیما معمولاً خواهان زیادی دارند و اگر شما نیز جزو طرفداران آن هستید، با ما همراه باشید تا با روش‌های گوناگونی آشنا شوید که برای رزرو این صندلی‌ها وجود دارد.

تور اروپا

اگر در سفر با هواپیما، صندلی وسط نصیب‌تان شود و صندلی‌تان بین یک بدن‌ساز و بچه‌ای گریان باشد، آنگاه ضرورت رزرو صندلی را با تمام وجود حس خواهید کرد! اگر صندلی‌تان را در کنار پنجره رزرو کنید، استفاده از سرویس بهداشتی برایتان سخت‌تر خواهد شد؛ با این حال بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند کنار پنجره باشند تا هم بتوانند بیرون را تماشا کنند، هم برای سرشان تکیه‌گاهی داشته باشند و از همه مهم‌تر، فقط یک مسافر در کنارشان بنشیند. اگر مدبرانه عمل کنید، فرصت‌های زیادی برای رزرو صندلی در کنار پنجره خواهید داشت که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد.

صندلی کنار پنجره هواپیما

مرحله اول

یادتان نرود هنگام رزرو پرواز، صندلی‌تان را خودتان تعیین کنید. بیشتر ایرلاین‌ها به مسافران اجازه می‌دهند که در صورت خرید آنلاین بلیط، انتخاب صندلی نیز بر عهده‌ی خودشان باشد. بعد از انتخاب پرواز، به دنبال لینکی با عنوان «انتخاب صندلی من» بگردید و بر روی یکی از صندلی‌هایی کلیک کنید که کنار پنجره قرار دارند. اگر پروازتان غیرمستقیم است، بر روی گزینه‌ی «پرواز بعدی» کلیک کنید تا انتخاب صندلی هواپیمای دوم نیز به دست خودتان باشد. اگر قصد دارید پروازتان را به صورت تلفنی رزرو کنید، از مسئول مربوطه بخواهید برایتان یکی از صندلی‌های کنار پنجره را در نظر بگیرد.

مرحله دوم

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما تمام صندلی‌های کنار پنجره پر بودند، ناامید نشوید و هر چند روز یک‌بار، نگاهی دوباره به آن بیندازید. سایت خطوط هوایی باید اجازه‌ی دسترسی به پروازهای رزرو شده را به مسافران بدهد. کافی است تا دوباره بر روی «انتخاب صندلی من» کلیک کنید تا اگر جایی خالی شده بود، سریعاً دست به کار شده و تغییرات جدید را ذخیره کنید.

رزرو صندلی هواپیما

مرحله سوم

اگر در مرحله‌ی قبلی هم موفق به رزرو صندلی مورد نظرتان نشدید، شانس‌تان را یک‌بار دیگر بعد از رسیدن به فرودگاه امتحان کنید. اگر بعضی از مسافران پروازشان را کنسل کرده باشند، چندین صندلی خالی می‌شود و اگر از کیوسک‌های هوشمند استفاده کنید، می‌توانید صندلی‌تان را تغییر دهید. در غیر این‌صورت از مسئول مربوطه بخواهید تا آخرین تغییرات را برایتان چک کند.

مرحله چهارم

اگر باز هم موفق به رزرو صندلی در کنار پنجره نشدید، حداقل یک ساعت زودتر از موعدِ مسافرگیری، خودتان را به درب ورودی برسانید. از مسئول ورودی مؤدبانه درخواست کنید تا اگر امکانش هست، جایتان را عوض کند. احتمالاً از همان ابتدا کاری از دست آن‌ها برنمی‌آید، اما تا لحظه‌ی آخرِ مسافرگیری در نزدیک میزشان منتظر شوید و دوباره از آن‌ها بخواهید تا وضعیت را بررسی کنند. اگر تا آن لحظه کسی به پرواز نرسیده باشد، مسئولان گیت باخبر می‌شوند و ممکن است یک صندلی در کنار پنجره گیر بیاورید. البته اگر جزء آخرین نفرات سوار هواپیما شوید، احتمال دارد جای کافی برای قرار دادن چمدان دستی در محفظه‌ی بالای سرتان نباشد.

مرحله پنجم

آخرین شانستان برای پیدا کردن صندلی در کنار پنجره این است که بعد از سوار شدن، به دنبال مسافرانی بگردید که به نظر تنها هستند. از آن‌ها بپرسید که مایلند جایشان را با شما عوض کنند یا خیر. شاید به نتیجه نرسید اما پرسیدن ضرر ندارد و اگر صندلی کنار پنجره تا این حد برایتان مهم است، می‌بایست ریسک جواب‌های منفی را نیز به جان بخرید.

صندلی کنار پنجره در هواپیما

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}