غذاها و نوشیدنی های ارزان آمستردام را از کجا تهیه کنیم؟

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/10/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با صرف غذا در رستوران‌ها و کافه‌های ارزان، مخصوصا زمانی‌که در کشورهای اروپایی به‌سر می‌بریم، هم می‌توان با رستوران‌ها و کافه‌های قدیمی و محلی آشنا شد و هم می‌توان در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرد.

تور اروپا

هنگامی‌که در سفر به‌سر می‌برید، یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها صرف غذا در رستوران‌ها و کافه‌های ارزان است. در شهر زیبای آمستردام هم تعداد این رستوران‌ها کم نیستند. با ما همراه باشید تا رستوران‌ های آمستردام که می‌توان غذاهای ارزان در آن‌ها سِرو کرد را به شما معرفی کنیم تا نه‌تنها از غذاهای خوشمزه‌ی هلند لذت ببرید، بلکه در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی کنید.

 

رستوران شاجه پتاجه

اگر دوست دارید طعم فوق‌العاده‌ی سیب‌زمینی شیرین را در آمستردام امتحان کنید، سری به رستوران شاجه پتاجه (Schatje Patatje) در محله‌ی «دِ پایپ» بزنید. یک بشقاب بزرگ از سیب‌زمینی‌های شیرین سرخ‌شده‌ی این رستوران که با برش‌های ضخیم و همراه با پوست سرخ می‌شوند، با سس‌ خانگی‌ای که همراه این سیب‌زمینی سرو می‌شود تنها حدود ۵ یورو خواهد بود. پنیر فتای تهیه‌شده از شیر بز و سس هالوپینو از خوراکی‌های پرطرفدار رستوران شاجه پتاجه (Schatje Patatje) هستند. البته سس مایونز تازه‌ی رستوران را فراموش نکنید. هویج وحشی سرخ‌شده از جمله خوراکی‌های جدید منوی این رستوران است.

رستوران ارزان آمستردام - شاجه پتاجه

اونیگیری یا

سرآشپز «تاکایوکی» می‌داند که بیشتر مردم دنیا با سوشی آشنا هستند اما کمتر کسی «اونیگیری» را می‌شناسد. اونیگیری غذایی مشابه سوشی است که با برنج پخته شده تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی اونیگیری، کوفته‌های برنجیِ نمکین را با نوعی جلبک خوراکی تزئین می‌کنند. در رستوران «اونیگیری یا»، سرآشپز تاکایوکی، این کوفته‌ها را با ماهی سالمون تِریاکی، مرغ «کاراگه» و «ادامامه» (نوعی خوراک لوبیا) تهیه می‌کند. نتیجه‌ی هنرنمایی این سرآشپز، ردیف‌هایی از کوفته‌ برنجی‌های زیبا است که به شکل مثلثی در پلاستیک بسته‌بندی شده‌اند. علت بسته‌بندی این کوفته‌ها این است که افرادی که عجله دارند بتوانند آن‌ها را با خود برده و در بین راه میل کنند. یک عدد اونیگیری بین ۱/۵۰ تا ۲/۵۰ یورو قیمت دارد. می‌توانید تعدادی از این کوفته‌ها را خریداری کنید و برای یک پیک‌نیک عالی آماده شوید.

رستوران های ارزان آمستردام

رستوران فو فو

در نزدیکی یکی از پربازدیدترین کانال‌های آمستردام، یک رستوران خیلی کوچک وجود دارد که پنج نوع «رامن» (نوعی غذای ژاپنی که با استفاده از نودل چینی تهیه می‌شود) را به سه روش سرو می‌کند: رامن‌های کوچک، کلاسیک و بزرگ. رامن کلاسیک رستوران «فو فو»، «تونکوتسو» نام دارد و از تکه‌های گوشت، اسفناج، جوانه‌ی لوبیا و جلبک «کومبو» و یک تخم‌مرغ آب‌پز نصف شده تشکیل شده‌است. این غذا حجم زیادی دارد و برخی به سختی یک پرس از آن را تمام می‌کنند. افرادی که گیاه‌خوار و وگن هستند هم می‌توانند از غذاهای این رستوران لذت ببرند. رستوران فو فو مکانی محبوب است؛ پس بهتر است زودتر به رستوران برسید و اگر دیدید مشتریان در صف ایستاده‌اند، با آرامش و صبر منتظر نوبت خود بمانید.

رستوران های ارزان آمستردام

رستوران داپور کیتا

غذاهای اندونزیایی در همه‌جای آمستردام پیدا می‌شوند و کیفیت آن در مکان‌های مختلف متغیر است. رستوران «داپور کیتا» یکی از بهترین رستوران‌های اندونزیایی در آمستردام است. می‌توانید هفت روز هفته را برای صرف ناهار و شام به این رستوران بروید. یکی از ویژگی‌های این رستوران داشتن بوفه‌ی غذا است که امکان امتحان کردن چندین نوع غذا را به‌طور هم‌زمان به شما می‌دهد. به علاوه می‌توانید با مشاهده‌ی قیمت غذاها بهترین را برای خود امتحان کنید. برنج، گوشت گاو، لوبیای سبز سامبال، بادمجان سرخ‌شده، کاریِ ماهی، کباب «ساتای» و تخم‌مرغ طعم‌دار شده، همگی تنها ۱۰/۵۰ یورو خواهد شد. فراموش نکنید که غذای این رستوران بسیار خوشمزه است.

رستوران داپور کیتا

رستوران روتیسری یا مرغ بریان

رستوران روتیسری (Rotisserie) به معنای «مرغ بریان» یک رستوران با سبک نیویورکی است که با رفتن به آنجا عاشقش خواهید شد. شعبه‌ی غربی این غذاخوری انواع مرغ‌ بریان را با تمام مخلفات سرو می‌کند. نیمی از مرغ بریان به علاوه‌ی سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سیب‌زمینی به همراه ماکارونی و پنیر تنها ۱۲ یورو خواهد شد. می‌توانید یک پرس کامل را برای دو نفر سفارش دهید. غذاهای ارزان‌تر شامل همبرگر «پالپ فیکشن» و رویال با پنیر است که ۸/۷۵ یورو قیمت دارد. می‌توانید با نشستن در این رستوران کوچک، تیم روتیسری را در حال طبخ غذا ببینید.

رستوران های ارزان آمستردام

رستوران وینکل ۴۳

یکی از رستوران‌های آمستردام که حتما باید غذاهای آن را امتحان کنید، «وینکل ۴۳» نام دارد. پای سیب این رستوران معمولا به عنوان بهتری پای سیب شهر شناخته می‌شود. با پرداخت ۴/۵۰ یورو می‌توانید یک اسلایس از پای سیب را با خامه سفارش داده و میل کنید یا به همراه خود ببرید. یک تکه از این پای به اندازه‌ی کافی بزرگ هست؛ بنابراین می‌توانید آن را بین دو نفر تقسیم کنید. این رستوران هر روز به مدت چند ساعت باز است.

رستوران های ارزان آمستردام

رستوران جی اس

رستوران «جی اس» هیچ‌کدام از ویژگی‌های یک رستوران ارزان را ندارد؛ اما در شهری که وعده‌ی برانچ روز‌به‌روز بیشتر محبوب می‌شود، این رستوران مکان ایده‌آلی به‌شمار می‌آید. با پرداخت ۹ یورو، می‌توانید تخم‌مرغ بندیکت، مافین‌های سنتی انگلیسی و بیکن را سفارش داده و میل کنید. این منوع متنوع قیمت‌های مختلفی دارد. برای مثال کیمچی گوشت و تخم مرغ نیمرو به همراه دونات شکری حدود ۱۱ یورو خواهد شد.

رستوران های ارزان آمستردام

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}