چطور در پرواز صندلی های کنار هم داشته باشیم؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/9/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در سفر با هواپیما، رزرو صندلی در کنار خانواده یا دوستان یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید. شاید چیزی بدتر از این وجود نداشته باشد که وقتی به فرودگاه می­‌رسید متوجه شوید که نمی­‌توانید در هواپیما در کنار خانواده یا دوستانتان بنشینید.

تور اروپا

بلیط هواپیما نه تنها اغلب پرهزینه‌­ترین بخش سفر را به خود اختصاص می­‌دهد، بلکه ممکن است از جهاتی بیشتر از همه شما را پریشان کند. همه­‌ی مردم از سفر هوایی لذت نمی­‌برند به خصوص وقتی با غریبه­‌ها در پرواز تنها باشند. به علاوه سفر هوایی دردسرهای خودش را دارد مثلاً باید در صف بازرسی به انتظار ایستاد، جا برای وسایل پیدا کرد و ممکن است در این حین با رفتارهایی ناخوشایند از سوی همسفر کناری مواجه شوید. اگرچه به نظر می­‌رسد گاهی اوقات نمی­‌توان صندلی‌های مورد نظر را انتخاب کرد اما ما در این مطلب به شما نشان می‌­دهیم که گام­‌های مختلفی وجود دارد که با اقدام به موقع می‌توانید آن‌ها را به کار برده و سفری لذت­‌بخش در کنار خانواده و دوستانتان داشته باشید.

۱. جای خود را به موقع رزرو کنید

فرقی نمی­‌کند مقصد شما کجا باشد، در هر حال رزرو به موقع و اولِ وقت بلیط بهترین فرصت را برای شما مهیا می­‌کند تا بتوانید در کنار همسفران خودتان بنشینید. پروازها حدود 330 روز پیش از تاریخ سفر برای حراج باز می­‌شوند و خانواده‌­ها، به خصوص آن­‌ها که بچه­‌های کوچک به‌همراه دارند، لازم است هرچه سریع­‌تر بلیط خود را رزرو کنند. این راهکار را می‌­توانید در سفرهای گروهی هم استفاده کنید به‌علاوه‌­ اینکه می­‌توانید با شرکت هواپیمایی تماس گرفته و رزرو گروهی انجام دهید. اغلب شرکت‌­ها مجهز به واحد سفرهای گروهی هستند و در تماس با این دپارتمان می­‌توانید از کد تخفیف بهره­‌مند شده و در صورت رزرو زودهنگام از آن­‌ها بخواهید صندلی شما را در کنار همسفرتان ثبت کنند.

جای خود را به موقع رزرو کنید

۲. بیسیک اکونومی نخرید

حتماً می­‌دانید که کلاس­ های پروازی متفاوت هستند و مزایای یکسانی ندارند. کم‌­هزینه­‌ترین کلاس­‌ها امکانات کمتری هم در اختیار شما قرار می‌­دهند و گزینه‌­ای برای انتخاب صندلی وجود نخواهد داشت. در نتیجه اگر برایتان اهمیت دارد که در کنار همسفرتان بنشینید، بیسیک اکونومی نخرید و کلاسی را رزرو کنید که در حین خرید امکان انتخاب صندلی را به شما ارائه دهد.

بیسیک اکونومی نخرید

۳. بلیط همه افراد را در یک برنامه سفر یکسان رزرو کنید

قدم دیگری که می­‌توانید برای اطمینان از رزرو صندلی­‌های کنار هم بردارید، رزرو همه­‌ی آن­‌ها در یک برنامه سفر یکسان است. بدین ترتیب می­‌توانید همه­‌ی ویژگی­‌های صندلی‌­های خود را یک‌جا ببینید و پیشاپیش در کنار هم انتخاب کنید. همچنین وقتی همه را در یک برنامه سفر رزرو می­‌کنید احتمال آن بیشتر است که صندلی‌­ها کنار هم باشد.

بلیت همه افراد را در یک برنامه سفر یکسان رزرو کنید

۴. از مأمور گیت کمک بخواهید

وقتی به فرودگاه می­‌رسید و صندلی­‌هایتان کنار هم نیست، بدانید که هنوز دیر نشده و راهکاری وجود دارد. شما می­‌توانید با مأمور گیت صحبت کنید. آن­ها اغلب این قدرت را دارند که صندلی­‌ها را جا به جا کنند و تمام تلاششان را می­‌کنند تا مسافران کنار یکدیگر بنشینند. مأمورهای گیت معمولاً به خانواده­‌هایی که فرزندان کوچک به‌همراه دارند بیشتر در این امر کمک می­‌کنند، اما یادتان باشد زود رسیدن در بهره‌مندی از این راهکار تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رزرو صندلی کنار هم

۵. از دیگر مسافران بخواهید جایشان را با شما عوض کنند

در بدترین حالت می­‌توانید به سراغ این سناریو بروید که از دیگر مسافران بخواهید تا جایشان را با شما عوض کنند. هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد قبول کنند، اما می‌­توانید این راه را امتحان کنید چون برای برخی افراد تفاوت چندانی ندارد همچنین اگر شما صندلی خوبی مثلاً کنار پنجره، راهرو یا خروج اضطراری داشته باشید این شانس برای شما وجود خواهد داشت که با روی خوش صندلی وسط خود را با جای شما تعویض کنند.

از دیگر مسافران بخواهید جایشان را با شما عوض کنند

۶. مشتری ویژه باشید

کسانی که زیاد به سفرهای هوایی می‌­روند، مشتری ویژه ایرلاین‌ها می‌­شوند و صندلی­‌های بهتر به آن­‌ها اطلاع داده می­‌شود و می­‌توانند در یک برنامه سفر مشترک، صندلی­‌های کنار هم برای خود و همسفران انتخاب کنند. برای کسب درجه‌ی مشتری ویژه به قوانین هر شرکت رجوع کنید.

مشتری ویژه باشید

۷. زود چک این کنید

همان‌طور که رزرو به موقع یکی از بهترین روش‌­های تعیین صندلی موردنظر قبل از پر شدن هواپیما است، چک‌اینِ اول وقت هم می­‌تواند در این امر کمک کند. به محض این‌که چک‌اینِ پرواز شما فرا رسید از طریق وبسایت یا اپلیکیشن ایرلاین اقدام کنید و صندلی خود را انتخاب کنید.

زود چک این کنید

۸. برای انتخاب صندلی هزینه کنید

در پایان ممکن است به موقعیت‌­هایی بربخورید که نتوانید پیشاپیش صندلی را انتخاب کنید مگر این‌که هزینه­‌ای بابت آن پرداخت کنید. این امر در خطوط هوایی بین­‌المللی و به خصوص سفرهای بینِ قاره‌ای متداول است. به عنوان مثال فرض کنید بلیط ایرلاین دلتا از آمریکا به اروپا را رزرو کرد‌ه‌­اید که بخشِ بین‌­المللی ایرفرانس را هم شامل می‌شود. در این شرایط ممکن است شما بتوانید در ایرلاین دلتا صندلی خود را انتخاب کنید، اما برای ایرفرانس باید هزینه‌­ای جدا پرداخت کنید. مقدار هزینه به شرکت و برنامه‌ی سفر شما بستگی خواهد داشت و معمولاً در سفرهای بین‌­المللی بین پنج تا پنجاه دلار برای هر نفر تعیین می­‌شود.

رزرو صندلی کنار هم

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}