راهنمای سفر انفرادی به مادرید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مادرید، پایتخت اسپانیا، شهری امن برای انجام سفرهای انفرادی است. پارک‌های فراوان، موزه‌های متعدد، بازارهای خوراکی و کافه‌های این شهر در میان مسافران تنها محبوبیت دارند.

تور اروپا

مادرید به لطف مردم میهمان‌نواز و شمار فراوان مسافرانش، شهری آسان برای یک سفر انفرادی است. با وجود زبان‌های متعدد، هاستل‌های ارزان‌ قیمت و مراکز تفریحی فراوان، سفر به مادرید می‌تواند با جذابیت‌های زیادی همراه باشد. اگر قصد سفر انفرادی به مادرید را دارید، این مقاله توصیه‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جاذبه‌ ها و تفریحات

به‌ طور انفرادی به سراغ بهترین جاذبه‌ های شهر بروید

یافتن جاذبه‌های شگفت‌انگیز در مادرید به‌صورت انفرادی، تفریحی آسان اما جذاب است. اگر اقدام به دانلود نقشه‌های آفلاین نرم‌افزار گوگل مپ کنید، می‌توانید شخصاً به گردش در شهر بپردازید. سفر خود را از میدان مرکزی، پوئرتا دل سول (Puerta del Sol)، آغاز کنید. حتماً به سراغ دیدار از برج ساعت و کیلومتر صفر مادرید بروید. در این محوطه یک تابلو بر روی زمین نصب شده که نقطه‌ی دقیق مرکزی اسپانیا را نشان می‌دهد.

سپس راهی میدان اصلی شهر شوید. این میدان باشکوهِ قرمز رنگ دارای ۲۳۷ بالکن است که رو به مجسمه‌ی برنزی شاه فیلیپ سوم قرار دارند. در یکی از کافه‌های فراوان اطراف میدان به استراحت پرداخته و ضمن لذت بردن از محیط اطراف، یک فنجان قهوه بنوشید.

پس از تأمین انرژی از دست‌ رفته، به طرف خیابان اصلی شهر رفته و از دو بنای باشکوه کلیسای آلمودنا (Almudena) و کاخ سلطنتی دیدن کنید. شما می‌توانید هم به درون ساختمان‌ها رفته و هم از بیرون به تحسین نمای خارجی این بناهای مرتفع بپردازید.

سفر به مادرید

در پارک‌ های شهر از طبیعت لذت ببرید

گذراندن وقت در فضای باز و میان درختان و گل‌ها در یکی از پارک‌های فراوان مادرید، فرصتی ایده‌آل برای یک لذت انفرادی است. پارک رتیرو در مرکزی‌ترین نقطه‌ی شهر قرار دارد و از مهم‌ترین پارک های مادرید است. می‌توان در این پارک به دویدن، پیاده‌روی یا پیک‌نیک پرداخت یا حتی با یک قایق کوچک به داخل دریاچه رفت. به هنگام حضور در این پارک حتماً از کاخ کریستال دیدن کنید. این بنای حیرت‌انگیز که از شیشه ساخته شده، اغلب اوقات میزبان نمایشگاه‌های هنری موقت است. کاسا د کامپو (Casa de Campo) بزرگ‌ترین پارک مادرید است. می‌توان از این پارک با مترو، اتوبوس یا تله‌کابین دیدن کرد.

کاخ کریستال مادرید

به دیدار یک موزه بروید

عرصه‌ی هنر در مادرید بسیار تماشایی است و دیدار از یکی از موزه‌های هنری برتر شهر، به‌صورت انفرادی، شما را ناامید نمی‌کند. مرکز هنری رینا سوفیا در موزه‌ی ملی، مکانی ایده‌آل برای آشنایی با هنر مدرن، به‌خصوص نقاشی مشهور گِرنیکا (Guernica) اثر پابلو پیکاسو، است. می‌توان در این مرکزی هنری آثاری از سالوادور دالی را هم پیدا کرد.

اگر بیشتر به هنر سنتی علاقه‌مند هستید، موزه‌ پرادو یکی از مشهورترین موزه‌های دنیا برای تماشای آثار هنر کلاسیک و مذهبی است. شاهکارهایی از فرانسیسکو گویا، بوش، اِل گرکو، موریلو و ولازکز در این موزه یافت می‌شود.

موزه های مادرید

کجا غذا بخوریم؟

برای صبحانه راهی یک کافی‌ شاپ شوید

صرف صبحانه در یکی از کافی‌ شاپ‌های مادرید، راهی عالی برای استفاده از اینترنت رایگان بی‌سیم، لذت بردن از یک غذای لذیذ و حتی دوست شدن با فردی دیگر از راه گفت‌وگو محسوب می‌شود. منطقه‌ی مالاسانیا (Malasana) پر از کافه‌های خوب و کافی‌ شاپ‌های کوچک برای شروع روزی شگفت‌انگیز است.

کافه های مادرید

همه‌ چیز را در یک بازار مواد خوراکی امتحان کنید

اگر علاقه‌ای به نشستنِ تنها در یک رستوران خوب ندارید، راهی یکی از بازارهای فراوان مواد خوراکی شوید. بازار سن آنتون (San Anton) یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراجعه‌ی انفرادی است. در طبقه‌ی اول بازار اقلام فراوانی برای بردن به خانه دیده می‌شود، در حالی‌که طبقه‌ی دوم میزبان غرفه‌های متعددی است که تاپاس‌ های لذیذ اسپانیایی می‌فروشند. در طبقه‌ی سوم بازار یک رستوران به همراه کافه‌ای دارای پشت‌ بام برای لذت بردن از خوراکی‌ها در حین تماشای مناظر اطراف مادرید از بالا، به چشم می‌خورد.

بازارهای مادرید

کجا اقامت کنیم؟

مادرید اقامتگاه‌های فراوانی، متناسب با بودجه‌ی شما برای سفر دارد. اگر به دنبال جایی آرام، دنج و لوکس هستید، هتل اونلی یو چوئکا (Only You Chueca) می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این هتل کوچک در نزدیکی بهترین کافه‌ها و رستوران‌های شهر قرار دارد.

اگر تمایل دارید تا در سفر خود با افراد جدیدی ملاقات کنید، در هاستل د هَت مادرید (The Hat Madrid) بمانید. این هاستل دکوراسیونی ساده دارد و در پشت‌بام آن یک کافه برای تماشای مناظر اطراف وجود دارد.

هاستل های مادرید

توصیه‌ های کاربردی

مراقب وسایل خود باشید

مادرید شهر خطرناکی نیست و نباید نگران مسافرت انفرادی به پایتخت اسپانیا بود، اما همان‌طور که می‌دانید جیب‌بری در مناطق شلوغ و توریستی امری کاملاً رایج است؛ بنابراین، چشم از وسایل خود، به‌خصوص به هنگام سوار شدن بر مترو یا دیدار از جاذبه‌های گردشگری، برندارید. به‌علاوه، با تاریک شدن هوا از گشت زدن انفرادی در خیابان‌های خلوت شهر خودداری کنید.

نگران غذا و آب آشامیدنی نباشید

شما می‌توانید آب آشامیدنی خود را از آب لوله‌کشی مادرید تأمین کنید؛ به‌علاوه لازم نیست تا نگران بهداشت مواد غذایی و سلامتی خود در این شهر باشید. اگر در مادرید بیمار شدید، داروخانه‌های شبانه‌روزی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات پزشکی به شما هستند.

سفر به مادرید

جابجایی در شهر

جابجایی در مادرید بسیار آسان بوده و پیاده‌روی راهی مناسب برای گشت‌وگذار در شهر است. با این‌حال، مترو وسیله‌ای ارزان‌قیمت و ساده برای جابجایی محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند از شبکه‌ی اتوبوس‌رانی هم استفاده کنند. اگر تا دیروقت در بیرون از هتل بودید، گرفتن یک تاکسی یا اوبر ایده‌ی خوبی برای بازگشت به محل اقامت است.

سفر به مادرید

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}