چگونه از جمعیت زیاد گردشگران در استکهلم در امان بمانیم؟

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/12/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

گاهی جمعیت گردشگران در جاذبه‌های گردشگری به حدی زیاد است که نه‌تنها از زیبایی اطراف لذت نمی‌بریم، بلکه به دنبال راهی هستیم که زودتر جایی خلوت پیدا کنیم. اما اگر بدانید چگونه می‌توانید از حضور این جمعیت خلاص شوید قطعا سفر راحت‌تری خواهید داشت.

تور اروپا

ممکن است عاشق سفر کردن باشید اما روبه‌رو شدن با جمعیت زیاد گردشگران شما را ناراحت کند. استکهلم پر از رستوران‌، جاذبه‌های گردشگری و کافه‌ است و همین باعث می‌شود با جمعیت زیاد گردشگران روبه‌رو شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا راه‌هایی برای خلاص شدن از جمعیت زیاد گردشگران در استکهلم را به شما توضیح دهیم. 

یا زود برسید یا دیر

مانند هر شهر دیگری جاذبه‌های گردشگری معروف مانند موزه واسا (Vasa Museum) که اخیراً به عنوان یکی از بهترین موزه‌های جهان شناخته شده است یا موزه‌ی آبا (Abba Museum) جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کنند. پس اگر کمی زودتر یا کمی دیرتر به این موزه‌ها یا جاذبه‌های گردشگری برسید می‌توانید پیش از اینکه جمعیت زیادی به این مکان‌ها بیایند از جاذبه‌ها دیدن کنید بدون آنکه دائم به دیگران برخورد کنید. برای موزه‌هایی مانند فتوگرافیسکا (Fotografiska) که ساعات مخصوصی برای بازدید دارند، بهترین ساعت برای بازدید بعد از صرف شام است.

سفر به استکهلم

به موزه های کمتر شناخته شده بروید

استکهلم دارای بیش از صد موزه است و این امر به این معناست که خیلی از موزه‌های آن به اندازه موزه‌های معروف شناخته شده نیستند. موزه میلِس‌گوردن (Millesgården) که بر روی پل لیدینگو (Lidingö) قرار گرفته، میزبان نمایشگاه‌هایی در محیط داخلی و فضای بیرونی موزه و همچنین دارای رستوران‌هایی با مناظر بی‌نظیر است. موزه‌ی یهودیان (Jewish Museum) مکانی بسیار خوب برای آشنایی با تاریخ یهودیان در سوئد و بازدید از نمایشگاه‌ها و گوش دادن به سخنرانی‌ها است. موزه تراموِی (Tramway Museum) مکانی بسیار خوب برای کودکان و بزرگسالان است تا با تاریخچه‌ی حمل و نقل در شهر آشنا شوند.

موزه های استکهلم

به پارک بروید

استکهلم دارای پارک‌های متعددی است که در هر زمانی از سال برای قدم زدن و لذت بردن از هنرهای زیبای شهر مناسب هستند. پارک یورگوردن (Djugården) همیشه ارزش بازدید کردن را دارد اما می‌توانید کمی دورتر به هاگاپارکن (Hagaparken) بروید که در فاصله‌ی کمی از اودِن‌پلان (Odenplan) در واساستان (Vasastan) قرار گرفته و دارای مسیرهای زیبایی برای قدم زدن، دریاچه‌های زیبایی برای ماهیگیری، اسکیت روی یخ، موزه‌ها و کافه‌های متعدد است. اگر فصل زمستان است به واساپارکن (Vasaparken) بروید و از دیدن مردم محلی که به اسکی و اسکیت مشغول هستند لذت ببرید. منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی ناکا ( Nacka) بسیار بزرگ است و در آنجا می‌توانید آرامش را به معنای واقعی کلمه پیدا کنید. می‌توانید در این پارک به قایق سواری یا کایاک سواری مشغول شوید یا به اسکی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و... بپردازید و یا فقط قدم بزنید و به چیدن توت و قارچ مشغول شوید.

پارک های استکهلم

در ساعات شلوغی از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید

هر شهری دارای ساعات شلوغی است که در آن استفاده از وسایل نقلیه عمومی مشکل می‌شود و اینجاست که پیاده‌روی لذت دو چندان خواهد داشت. در استکهلم می‌توانید از ایستگاه مرکزی (Central Station) تا یورگوردن (Djurgården) را در کمتر از ۳۰ دقیقه طی کنید. به علاوه اولد تاون یا گملا استان (Gamla Stan) بسیار نزدیک‌تر خواهد شد. اگر در استکهلم پیاده‌روی می‌کنید فراموش نکنید برای صرف قهوه به یکی از کافه‌هایی که در خیابان‌های شهر قرار دارند، سر بزنید. اگر هم قصد دارید از مترو استفاده کنید حتما نهایت لذت را از آن ببرید زیرا ایستگاه‌های متروی سوئد بزرگ‌ترین گالری‌های هنری جهان هستند و در هر ایستگاه می‌توانید از نوآوری و خلاقیت‌های هنری لذت ببرید. البته در ساعات شلوغی از این ایستگاه‌ها بازدید نکنید.

سفر به استکهلم

در خیابان های فرعی قدم بزنید

گملا استان (Gamla Stan) یکی از زیباترین محله‌ های استکهلم برای گردش است اما گاهی می‌تواند بسیار شلوغ شود. اگر کمی زودتر به خیابان‌های فرعی و کوچه‌های باریک برسید می‌توانید زودتر از گردشگران دیگر در این خیابان‌ها قدم بزنید. این خیابان‌ها معمولا پر از گالری‌های هنری، مغازه‌های زیبا، کافه‌ها و رستوران‌های دنج هستند که در زیرزمین‌ها یا حیاط‌ها واقع شده‌اند. حتما نشانه‌ها و علامت‌هایی را که با دست نوشته شده‌اند دنبال کنید تا راه‌تان را زودتر پیدا کنید.

سفر به استکهلم

از جاذبه های کمتر شناخته شده دیدن کنید

اگر می‌خواهید از جمعیت زیاد گردشگران خلاص شوید به کونگزهولمن (Kungsholmen)، هاماربی سیوستاد (Hammarby Sjöstad)، یا نواحی دورتر سودرمالم (Södermalm) بروید. گردشگران کمتری به این مناطق می‌آیند و شما می‌توانید با بازدید از این محل‌ها با فرهنگ سوئدی بیشتر آشنا شوید. در ابتدای کونگزهولمن ساختمان شهرداری را می‌بینید و کمی دورتر خود را در میان محله‌های دوست داشتنی که پر از رستوران‌ و کافه‌های محلی، مغازه‌ها و پارک‌های کوچک هستند، می‌یابید. هاماربی سیوستاد یکی از جدیدترین محله‌های استکهلم است و در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است. در این مرحله نه تنها می‌توانید در رستوران‌ های سوئدی و کافه‌ها به خوردن غذاهای سوئدی بپردازید بلکه می‌توانید شنا، اسکی و فعالیت‌های دیگر را امتحان کنید. این محله دارای خیابان‌های زیبا و شلوغی مانند نیتورگت (Nytorget) و گوتگاتان (Götgatan) است. اما اگر از این محله‌ها دور شوید می‌توانید مکان‌هایی را پیدا کنید که مردم محلی زندگی می‌کنند و استکهلم واقعی را در آنجا بیابید.

سفر به استکهلم

مانند مردم محلی غذا بخورید

رستوران‌های جدید زیادی در استکهلم باز شده است اما برخی از غذاخوری‌های کلاسیک که غذاهای سنتی سوئدی را سرو می‌کنند، چندان در میان گردشگران شناخته شده نیستند. رستوران کِی‌بی (KB) تنها چند قدم با میدان استورپلان (Stureplan) فاصله دارد اما اگر متوجه آن نشوید به‌راحتی از آن عبور می‌کنید. یکی دیگر از محله‌ها هورن‌اشتول (Hornstull) است که در منطقه سودرمالم در غرب استکهلم واقع شده است و هنوز در میان گردشگران شناخته شده نیست اما دارای غذاخوری‌ها و مغازه‌های زیادی است و برخی از بهترین لباس‌ فروشی‌ها و لوازم دست‌دوم را در خود جای داده است.

سفر به استکهلم

از جزیره های کوچک دیدن کنید

حتی در ماه‌های تابستان هم استکهلم می‌تواند بسیار شلوغ باشد؛ بنابراین اگر از جزیره‌های کوچک‌تری مانند مویا (Möja) یا کیمندو (Kymmendö) دیدن کنید، با جمعیت کمتری روبه‌رو خواهید شد. سندهمن (Sandhamn) و فیادرهولمارنا (Fjäderholmarna) قطعاً ارزش بازدید کردن را دارند و به اندازه کافی بزرگ هستند؛ بنابراین جمعیت کمتری را می‌توانید در آنجا ببینید. اما به خاطر داشته باشید که این دو جزیره به دلیل محبوبیت زیاد انتخاب خوبی برای بازدید در ماه‌های تابستان نیستند البته می‌توانید در سفرهای زمستانه به این جزایر سر بزنید و از طبیعت زیبای سوئد لذت ببرید.

سفر به استکهلم

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}