جایگزین های مقرون به صرفه برای دیدنی های معروف استکهلم

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1398/1/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

استکهلم، شهری بسیار زیبا است و دیدنی‌های فراوانی دارد؛ اما شاید به صرفه‌تر باشد که جایگزینی برای بعضی از جاذبه‌های گردشگری معروف آن پیدا کنید تا در تله‌ی آن‌ها گیر نیفتید.

تور اروپا

معمولاً استکهلم را شهری نسبتاً گران به‌حساب می‌آورند و دلیل آن به این موضوع برمی‌گردد که این شهر در بیشتر موارد، خدماتی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. پایتخت کشور سوئد، رستوران‌هایی عالی و مکان‌های دیدنی بی‌نظیر و گالری‌های جالبی را در برمی‌گیرد که ارزش هزینه‌ای که برایشان می‌پردازید را دارند. بعضی از جاذبه‌های گردشگری این شهر از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند و در عین حال، نقاط ضعف مختلفی دارند. بسیاری از گردشگران نمی‌دانند که موارد جایگزین متعددی برای این جاذبه‌ها وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانند هم در وقت خود صرفه‌جویی کنند و سفری اقتصادی به استکهلم داشته باشند و هم در تله‌ی بعضی از رستوران‌ها و دیدنی‌های معروف استکهلم نیفتند. در این مقاله با تعدادی از این موارد بیشتر آشنا می‌شوید.

بعضی از تورهای قایق سواری

بسیاری از تورهای قایق‌رانی در استکهلم، کیفیت بسیار خوبی دارند و راهنماهای کاردان آن‌ها، شما را از مسیرهای دیدنی و مفرح عبور داده تا بخش‌های مختلفی از شهر و مجمع‌الجزایر اطراف آن را تماشا کنید. اما بهتر است بدانید که سیستم قایق‌رانی شهری استکهلم نیز کیفیت بالایی دارد که در واقع یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید به جای هزینه برای تور، اول مسیرهای قایق‌های شهری را چک کنید. از این طریق می‌توانید هم از مناظر اطراف لذت ببرید و هم در مخارجتان صرفه‌جویی کنید.

استکهلم

رستوران های بیش از حد گران محله قدیمی

محله قدیمی استکهلم یا همان گاملا ستان، خیابان‌های دیدنی و بناهای تماشایی بسیاری برای دیدن دارد که از این میان می‌توان به موزه‌ی نوبل اشاره کرد. گاملا ستان، یکی از زیباترین محله های استکهلم به‌شمار می‌رود و به همین دلیل گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. همین موضوع باعث شده تا بعضی از رستوران‌های محله‌ی قدیمی از موقعیت این ناحیه و تعداد مشتریانش سوءاستفاده کنند و غذا و نوشیدنی‌های خود را با قیمتی بسیار بالا به فروش برسانند. یادتان باشد به رستوران‌هایی نروید که قیمت‌ غذاها را در منوی خود ذکر نمی‌کنند. همچنین بهتر است قبل از مراجعه، قیمت‌ها را به‌صورت آنلاین چک کنید تا مطمئن شوید بیش از حد معمول از شما بابت غذا هزینه دریافت نمی‌کنند.

محله قدیمی استکهلم

مغازه های محله گاملا ستان

تعدادی از مغازه‌های محله‌ی قدیمی شهر همچون مغازه‌های عتیقه فروشی و فروشگاه‌های دسته دوم فروشی، اجناس جالب و زیبایی را به‌فروش می‌رسانند که معمولاً بیشتر آن‌ها جزو صنایع دستی هستند. در عین حال، مغازه‌های بسیاری هم در این ناحیه وجود دارند که اجناس آن‌ها به‌صورت تولید انبوه بوده و کیفیت‌شان چندان تعریفی ندارد. از غذا گرفته تا صنایع دستی و اجناس دیگر را می‌توانید در نواحی دیگرِ شهر پیدا و با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری کنید. برای مثال استادزمیشن استکهلم (Stockholms Stadsmission)، یکی از مغازه‌های با اعتبار محله‌ی قدیمی است و اجناس دسته دوم جالبی در آن پیدا می‌شود. در مجموع گشت و گذار در میان مغازه‌های محله‌ی قدیمی، راه خوبی برای گذراندن وقت به‌حساب می‌آید؛ اما بهتر است خودتان را برای قیمت‌های نجومی بعضی از اجناس نیز آماده کنید تا اگر چشمتان اتفاقی به برچسب قیمت افتاد، فشارتان نیفتد!

مغازه های استکهلم

موزه واسا

معمولاً بسیاری از گردشگران شهر استکهلم، بازدید از موزه‌ی واسا (Vasa Museum) را در صدر لیست بازدیدهای خود قرار می‌دهند و حق هم دارند. اما در صورتی‌که زمان‌تان محدود است و علاقه‌ی چندانی هم به موزه‌های دریانوردی ندارید، برای فرار از صف های طولانی می‌توانید به جای واسا از بعضی دیگر از موزه‌های معروف استکهلم و آثار خلاقانه‌ی آن‌ها دیدن کنید. برای مثال می‌توانید سری به موزه هنر مدرن (Moderna Museet) یا فوتوگرافیسکا (Fotografiska) بزنید که گالری مختص به عکاسی است و آنقدر معروف شده که قصد دارند شعبه‌ی دیگری از آن در لندن افتتاح کنند. در این میان، موزه قوم‌نگاری (Museum of Ethnography) آن‌طور که سزاوارش بوده مورد توجه قرار نگرفته و می‌توان گفت که یکی از جاذبه های پنهان استکهلم است؛ در صورتی‌که آثار منحصر به‌فرد بسیاری از جمله چایخانه‌ای ژاپنی را در برمی‌گیرد.

موزه های استکهلم

گرونا لوند

شهربازی گرونا لوند (Gröna Lund)، گزینه‌ی خوبی برای تفریح به‌حساب می‌آید؛ اما نسبتاً کوچک بوده و ورودی آن تقریباً گران است؛ در صورتی‌که در مقایسه با بعضی دیگر از پارک‌های تفریحی، بازی‌های آن چندان برتری به خصوصی ندارند. اگر می‌خواهید در تابستان چندین بار به این شهربازی بروید، تخفیف‌های خوبی را برایتان در نظر می‌گیرند؛ اما اگر مدت زمان کوتاهی را در استکهلم هستید، بهتر است گزینه‌های جایگزین این پارک را هم مدنظر داشته باشید. موزه‌ی بازی استکهلم (Stockholms Spelmuseum)، مکان مفرح و جالبی برای گردش است اما اگر به‌دنبال شهربازی و هیجان بیشتری می‌گردید، ارزشش را دارد که به پارک تفریحی لیسبرگ (Liseberg) در گوتنبرگ بروید که بسیار معروف‌تر از گرونا لوند بوده و شهرت آن بیشتر به ترن هوایی چوبی‌اش برمی‌گردد.

گرونا لوند

چشم انداز گلوبن

بزرگ‌ترین سازه‌ی کروی در دنیا یعنی گلوبن (Globen)، در شهر استکهلم واقع شده است. ساختمان گلوبن را با نام اریکسون گلوب (Ericsson Globe) نیز می‌شناسند و رویدادها و کنسرت‌های مختلفی را در آن برگزار می‌کنند. این امکان وجود دارد که به بالای این ساختمان رفته و علاوه بر تماشای معماری بی‌نظیرش، مناظر اطراف را از زاویه‌ای بهتر تماشا کنید. قطعاً این کار، تجربه‌ی جالبی برایتان خواهد بود؛ اما هزینه‌ی آن نسبتاً گران است و اگر نتوانید از قبل برای خود بلیط رزرو کنید، باید در صف‌های طولانی آن مدت‌ها به انتظار بایستید. بهتر است بدانید که جاذبه های رایگان و طبیعی متعددی در استکهلم وجود دارد که می‌توانیداز طریق آن‌ها به چشم‌اندازهایی به زیبایی چشم‌انداز گلوبن اشراف داشته باشید. یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین برای گلوبن، اسکینارویکس‌برگت (Skinnarviksberget) است که حتی می‌توانید پیک‌نیک خود را همراهتان به دل طبیعت برده و در عین حال از دورنمای شهر لذت ببرید.

گلوبن استکهلم

آرلاندا اکسپرس

درست است که قطارهای سریع‌السیر آرلاندا اکسپرس (Arlanda Express) جزو جاذبه‌های دیدنی استکهلم به‌شمار نمی‌روند، اما می‌توانند گردشگران را در تله‌ی خود گیر بیندازند. بسیاری از مردم بعد از پایین آمدن از هواپیما، گزینه‌های مختلف حمل و نقل را چک نمی‌کنند و مستقیم به سمت قطارهای آرلاندا اکسپرس می‌روند که به خاطر سرعت بالایشان شهرت دارند. اتوبوس‌های متعددی در فرودگاه وجود دارند که با قیمت پایین‌تری شما را به مقصد می‌رسانند و در مسیر نیز می‌توانید فرصت را غنیمت شمرده و مناظر اطراف را تماشا کنید. البته در نهایت انتخاب با خودتان است که سرعت بیشتر را ترجیح بدهید یا سر فرصت و با هزینه‌ی به صرفه‌تر به مقصد برسید.

آرلاندا اکسپرس استکهلم

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}