راهنمای یک سفر ارزان به پراگ

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/2/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با پرداخت هزینه‌ی کم هم می‌توان به شهرهای زیبای اروپایی مانند پراگ سفر کرد. تنها کافی است از اقامتگاه‌ها و رستوران‌های ارزان، جاذبه‌های گردشگری رایگان و فعالیت‌هایی که می‌توانید با هزینه‌ی کم یا رایگان به انجام آن‌ها بپردازید، اطلاع پیدا کنید.

تور اروپا

پراگ علاوه‌بر داشتن معماری‌های باشکوه و تاریخی جذاب، یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های اروپایی هم محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان، برای افرادی که به دنبال یک سفر ارزان به اروپا هستند تبدیل شود. در پراگ می‌توانید شاهد آثاری از گذشته‌های دور باشید. در این شهر تاریخی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ شرکت در تورهای گردشگریِ شهر، خوردن غذاهای خوشمزه و اقامت در اقامتگاه‌های عالی با قیمت‌های مناسب ازجمله کارهایی هستند که می‌توانید در سفر به پراگ انجام دهید. در ادامه راهنمای یک سفر ارزان به پراگ را خواهید خواند.

سفر به پراگ

اقامت

در پایتخت جمهوری چک اقامتگاه‌های خوبی برای افرادی که بودجه‌ی کمتری دارند، پیدا می‌شود. برخی از هتل های ارزان پراگ دارای اتاق‌هایی با قیمت کمتر از ۱۰۰ پوند در اختیار میهمانان قرار می‌دهند. در هاستل‌های پراگ هم می‌توانید با شبی کمتر از ۲۵ پوند به ازای هر نفر اقامت خوبی را تجربه کنید. چه در یک سفر کاری باشید و چه برای تفریح به سفر آمده باشید، هتل میس سوفی (Miss Sophie) در قلب این شهر تاریخی، هتلی است که مجموعه‌ای از اتاق‌های خصوصی و آپارتمان‌های زیبا را با قیمتی مناسب برای اقامت شما در پراگ فراهم می‌کند.

تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از پل چارلز به هتل موزائیک هاوس (Mosaic House) که یکی دیگر از هتل‌های ارزان پراگ است می‌رسید. این ساختمانِ دوستدارِ محیط زیست، مجموعه‌ای از اتاق‌ها با سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ی مشترک را برای مسافران آماده کرده است. در این هتل اتاق‌های خصوصی و اتاق‌هایی مخصوص خانم‌ها، برای خانم‌های کوله‌گردی که به تنهایی سفر می‌کنند، هم وجود دارد. بار، یکی دیگر از ویژگی‌های این هتل است که مسافران می‌توانند در آن‌جا از اجرای زنده‌ی موسیقی لذت ببرند. اگر به‌دنبال امکانات بهتر هستید، سری به هتل پلاس پراگ (Plus Prague) بزنید. در این هتل هم اتاق‌های خصوصی هم اتاق‌های مشترک که مناسب ۴ تا ۸ نفر هستند، پیدا می‌شود. از دیگر ویژگی‌های هتل پلاس پراگ می‌توان به استخر و باشگاه ورزشی آن اشاره کرد. به‌علاوه، هرکدام از اتاق‌ها دارای کمد و وای‌فای هم هستند.

هتل های پراگ

خورد و خوراک

تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌ های پراگ، چیزی فراتر از غذا خوردن در رستوران‌های گران‌قیمت محله‌ قدیمی پراگ است. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، برای غذا خوردن به رستوران‌ها و غذاخوری‌های محلی بروید که غذاهایی خوشمزه با قیمت مناسب برای مشتریان خود آماده می‌کنند. یکی از رستوران‌های معروف که غذاهای خوشمزه‌ی محلی را سرو می‌کند، یو مَجیسترا کِلی (U Magistra Kelly) نام دارد. در این رستوران می‌توانید سوسیس‌های خانگی به همراه نوشیدنی‌های مخصوص میل کنید. اگر به دنبال غذای متفاوت‌تری هستید، سری به رستوران لاوینگ هات (Loving Jut) بزنید. لاوینگ هات یکی از رستوران های گیاهی پراگ است که از آشپزی آسیایی در طبخ غذاهای خود الهام می‌گیرد. نودل و کاریِ تایلندی یکی از غذاهای مخصوص این رستوران است. برای صرف یک غذای عالی می‌توانید به کافه رستوران سَد مَنز تانگ (Sad Man's Tongue) بروید. این رستوران مکانی ایده‌آل برای رفع خستگی پس از یک روز گردش است. اگر می‌خواهید برگرهای معروف پراگ را امتحان کنید باید کمی بیشتر هزینه کنید؛ البته با کمتر از ۸ پوند هم چندین انتخاب خواهید داشت. پیشنهاد می‌شود حتما مرغ سوخاری ترد و خوشمزه‌ی پراگ را امتحان کنید. اگر به دنبال یک کافه‌ی دنج هستید، کافه نامبر تری (Cafe No. 3) همان‌جایی است که باید بروید. در این کافه نوشیدنی‌ها و غذاها با قیمتی مناسب سرو می‌شود. خدمات استثنائی این کافه بدون شک یکی از خاطرات خوب سفر شما خواهد بود.

سفر به پراگ

تورهای پیاده گردی

پراگ در مقایسه با دیگر پایتخت‌های اروپایی یک شهر متراکم به شمار می‌آید. این خبر خوبی است زیرا پیاده‌روی در خیابان‌های سنگفرش این شهر لطف دیگری دارد. یکی از فعالیت‌های رایگانی که می‌توانید در سفر به پراگ انجام دهید، شرکت در تورهای پیاده‌گردی است. این تورها هم ارزان‌قیمت و در خیلی از موارد رایگان هستند هم به اطلاعات شما می‌افزایند. شرکت‌هایی مانند سندِمَنز (Sandemans)، دیسکاور پراگ (Discover Prague) و پراگ اکستراوِیگِنزا (Prague Extravaganza) این تورهای پیاده‌گردی را برگزار می‌کنند.

سفر به پراگ

گردش

قطارهای محلی که از ایستگاه مرکزی پراگ حرکت می‌کنند بسیار ارزان هستند. این قطارها طیِ یک سفر ۴۰ دقیقه‌ای شما را به قلعه‌ی کارلشتین (Karlštejn) می‌رسانند. بلیط برگشت هم حدود ۵ پوند خواهد بود. ورود به محوطه‌ی قصر رایگان است اما برای رفتن به داخل قصر باید از طریق شرکت در تور اقدام کنید. سفر به کونتا هورا (Kutná Hora) و سدلِک اُسواری (Sedlec Ossuary) حدود دو ساعت زمان می‌برد و بلیط آن برای یک سفر رفت‌وبرگشت کمتر از ۲۵ پوند خواهد بود. همچنین می‌توانید با قطار به شهر تاریخی تابور (Tábor) بروید. این شهر تا مرکز شهر پراگ ۹۰ دقیقه فاصله دارد و هزینه‌ی بلیط آن حدود ۱۵ پوند خواهد بود.

سفر به پراگ

محله های پراگ

محله‌ی ژیژکوف (Žižkov) به دلیل شب‌های پرانرژی‌اش شهرت زیادی دارد. در سال‌های اخیر نسبت به دیگر محله‌های پراگ، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در محله‌ی ژیژکوف باز شده‌اند. اگر قصد خرید دارید، حتما سری به محله‌ی اسمیچوف (Smichov) بزنید. در این محله مراکز خرید و بوتیک‌ها، سینما و رستوران‌ها و کافه‌های ارزان‌قیمتی وجود دارند. مراکز خرید و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در محله‌ی مالا استرانا (Malá Strana) و استارِ مِستو (Staré Město) یا همان محله‌ی قدیمی کمی از دیگر محله‌ها گران‌تر هستند اما بیشتر بناهای تاریخی در این دو محله قرار دارند و بازدید از بیشتر آن‌ها رایگان است.

سفر به پراگ

حمل و نقل در پراگ

اگر می‌خواهید از نقاط دورتر بازدید کنید اصلا نگران نباشید؛ بیشتر محله‌های پراگ با وسایل نقلیه‌ی عمومی به یکدیگر متصل هستند. به‌علاوه، بلیط وسایل نقلیه‌ی عمومی بسیار ارزان است و از ۱ پوند آغاز می‌شود. همه‌ی وسایل نقلیه‌ی عمومی، از تراموا گرفته تا اتوبوس و مترو، با یک بلیط قابل استفاده هستند. یک بلیط نیم ساعته تنها حدود ۱ پوند و بلیط‌های ۹۰ دقیقه‌ای حدود ۱/۴۰ پوند هزینه خواهند داشت. بلیط‌های ۲۴ ساعته با قیمت حدود ۵ پوند و بلیط‌های ۷۲ ساعته با قیمت ۱۴ پوند انتخابی اقتصادی‌تر برای شما خواهند بود. این بلیط‌ها را می‌توانید از ایستگاه‌های مترو و سوپر مارکت‌ها تهیه کنید.

برای رفتن به فرودگاه از شهر یا بالعکس، می‌توانید با هزینه کردن ۲۰ پوند یک تاکسی بگیرید یا از اتوبوس‌های فرودگاه که مقرون‌ به‌صرفه هستند استفاده کنید.

سفر به پراگ

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}