جاذبه های پنهان پراگ که فقط مردم محلی از آن ها خبر دارند

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1398/2/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در میان جاهای دیدنی معروف پراگ، جاذبه‌های گردشگری دیگری را نیز می‌توان پیدا کرد که ارزش دیدن دارند اما از چشم بسیاری از گردشگران به دور مانده‌اند.

تور اروپا

شهر پراگ تا دلتان بخواهد ساختمان‌هایی با معماری دیدنی و موزه‌های بی‌شمار را در خود جای داده و غذاهای لذیذ متنوعی را برای امتحان کردن در برمی‌گیرد. اگر به جاذبه‌های گردشگری معمول پراگ قانع نیستید و به دنبال دیدنی‌های پنهان آن می‌گردید، خبر خوب این است که پایتخت جمهوری چک یعنی پراگ، در این زمینه شما را مأیوس نمی‌کند. در این مقاله با بعضی از جاذبه‌های پنهان پراگ بیشتر آشنا خواهید شد که فقط مردم محلی از آن‌ها مطلع هستند و هنوز گردشگران بسیاری آن‌ها را کشف نکرده‌اند.

کافه لوور

تعداد کافه‌های کوچک و بزرگ با فضاهای خاص در پراگ کم نیست. برخی از کافه‌ های پراگ به دلیل قرار گرفتن در تراس‌های طبقات اول ساختمان‌ها، به‌سادگی قابل رویت نیستند. یکی از این کافه‌ها، به نام کافه لوور (Café Louvre) یکی از جاذبه‌های پنهان پراگ محسوب می‌شود. این کافه دارای فضای فان دِ سیِکل (fin de siècle) یا فضای مربوط به اواخر قرن نوزدهم است. کافه لوور در طول تاریخ میزبان افراد برجسته‌ای چون فرانتس کافکا و آلبرت انیشتین بوده است. پیشنهاد می‌شود از هات‌ چاکلت‌های این کافه حتما امتحان کنید زیرا گفته می‌شود بهترین هات‌ چاکلتِ شهر در کافه لوور سرو می‌شود.

جاذبه های پراگ

تئاتر ملی نمایش عروسکی

تئاتر ملی نمایش عروسکی (National Marionette Theatre) در پراگ، به نمایش خیمه شب‌بازی اختصاص دارد و در آن اپراها و نمایش‌های معروفی همچون «فلوت سحرآمیز» از موتزارت را اجرا می‌کند. در این تئاتر فقط از عروسک‌های دست‌باف استفاده می‌شود و همچنین کارگاه‌هایی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید عروسک خیمه شب‌بازی مخصوص به خودتان را بسازید. تئاتر ملی نمایش عروسکی پراگ، فرصت خوبی است تا شکل دیگری از اپرای دون ژوان موتزارت را تماشا کنید که قبلاً هرگز ندیده‌اید و همچنین می‌توانید در تورهای مخصوص آن شرکت کنید و اطلاعات بیشتری راجع به اتفاقات پشت صحنه‌ی نمایش به‌دست بیاورید.

تئاتر پراگ

بنای یادبود قربانیان کمونیسم

پراگ، خیابان های دیدنی و بناهای تاریخی بسیاری را در برمی‌گیرد که بعضی از آن‌ها در نقاط معروف‌تری از شهر قرار گرفته‌اند و به همین دلیل توجه بیشتری به آن‌ها می‌شود. در مقابل، یادمان‌های تماشایی دیگری همچون بنای یادبود قربانیان کمونیسم (Memorial to the Victims of Communism) از چشم‌ها به دور مانده است. این اثر هنری از مجسمه‌های برنز شامل ۷ مرد، تشکیل می‌شود و که مجسمه‌های انتهایی، ظاهری شکسته‌تر نسبت به مجسمه‌های ابتدایی دارند؛ یعنی این‌طور به نظر می‌رسند که در حال ناپدید شدن هستند. این بنای یادبود، تأثیر مخرب کمونیسم را بر روی بشر به تصویر می‌کشد.

بنای یادبود کمونیست پراگ

میت فکتوری

در سال‌های پس از پایان دوران حکومت کمونیست، هنرمندان معاصر زیادی در پراگ فعالیت می‌کردند. دیوید چِرنی (David Černý) یکی از هنرمندان معاصر کشور چک است که با مجسمه‌های عجیب و شگفت‌انگیزش دنیا را محو کارهای خود کرده است. مجسمه‌ی نوزادان غول‌پیکری که از برج مخابراتی ژیژکوف (Žižkov) بالا می‌روند، ازجمله آثار معروف این هنرمند است. دیوید چِرنی یک گالری هنری به نام میت فَکتوری (MeetFactory) را افتتاح کرد. این گالری محل برگزاری نمایشگاه‌های هنری، وُرک‌شاپ، تئاتر و اجراهای موزیکال است که هرکدام نشان‌دهنده‌ی گوشه‌ای از هنر جمهوری چک است.

میت فاکتوری پراگ

برج مخابراتی ژیژکوف

برج مخابراتی ژیژکوف (Žižkov) یکی از جاذبه‌های جالب پراگ است. روی بدنه‌ی این برج، مجسمه‌های غول‌پیکری از نوزادان مشاهده می‌شود. این مجسمه‌ها ظاهری مدرن و عجیب به شهر بخشیده‌اند. به‌علاوه، بالا رفتن از این برج مخابراتی می‌تواند تجربه‌ی جالبی باشد. از بالای برج منظره‌ی زیبایی از شهر قابل مشاهده است. البته این کار به افرادی که از ارتفاع می‌ترسند پیشنهاد نمی‌شود. محله‌ی ژیژکوف هم مکان جالبی برای گردشگران است و می‌‌توانید از این محله و کافه‌ها و بارهای متعددش بازدید کنید.

برج مخابراتی ژیژکوف

بازار ساپا

ساپا (Sapa)، بزرگ‌ترین بازار ویتنامی در پراگ به حساب می‌آید و اگر در این شهر به دنبال محصولات آسیایی می‌گردید، بازار ساپا بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. این بازار با نام هانوی کوچک پراگ (Little Hanoi) نیز شناخته می‌شود و بیشتر مردم محلی و گردشگران، این مکان را برای خرید غذا انتخاب می‌کنند؛ اما ساپا فقط به خوراکی محدود نمی‌شود و می‌توانید اجناس دیگری از گلدان و وسایل الکترونیکی کوچک گرفته تا لباس‌های ارزان قیمت و لوازم خانه را نیز در این بازار بخرید. فقط یادتان باشد خودتان را برای چانه زدن آماده کنید.

بازار ساپا پراگ

کوبوس

یکی دیگر از راه‌های آشنایی با هنر و فرهنگ جمهوری چک، بازدید از کوبوس (Qubus) است. کوبوس نام یک گالری هنری در نزدیکی محله‌ قدیمی پراگ است. مردم جمهوری چک یکی از قدیمی‌ترین ملت‌ها در هنر سرامیک هستند. باستان‌شناسان قدمت هنر سرامیک در این کشور را ۲۵,۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تخمین زده‌اند. در این گالری می‌توانید آثار سرامیکی را در اَشکال مختلف ببینید؛ از قابلمه‌ها و کاسه‌های سنتی گرفته تا ساعت‌ طلایی باروک که اعداد به‌صورت اِل ای دی (LED) بر روی نمایشگر آن نشان داده می‌شود.

گالری کوبوس پراگ

پارک دیووکا شارکا

دیووکا شارکا (Divoká Šárka)، ذخیره‌گاهی طبیعی در شهر پراگ است و یکی از بهترین نقاط داخل شهر به حساب می‌آید که می‌توانید در آن به کوهنوردی بپردازید. این پارک یک تنگ‌دره، مسیرهای دوچرخه‌سواری و کوهنوردی متعدد و یک استخر عمومی و مخزن سد را شامل می‌شود که می‌توانید در آن شنا کنید. پارک دیووکا شارکا به راحتی از طریق وسایل نقلیه‌ی عمومی قابل دسترسی است و حیوانات مختلف و گونه‌های کمیابی از پرندگان در آن زندگی می‌کنند. این پارک حتی چندین آبشار کوچک را نیز در برمی‌گیرد و طرفداران بسیاری در میان مردم محلی دارد که گاهی سگ‌های خود را برای پیاده‌روی به این مکان می‌آورند.

پارک دیووکا شارکا پراگ

باغ والنشتاین

باغ والنشتاین (Wallenstein Garden) از مجموعه‌ای از باغ‌های بسیار تماشایی سبک باروک تشکیل شده است و جزو جاذبه‌های پنهان پراگ به حساب می‌آید. این باغ‌ها به قرن ۱۷ میلادی تعلق دارند و امروزه هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. در این باغ می‌توانید از طاووس‌های وحشی، فواره‌های سنگ مرمر و غار مصنوعی آن نیز دیدن کنید. درواقع این باغ، بخشی از قصر والنشتاین به شمار می‌رود و در فصل تابستان به مکانی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی کلاسیک و رویدادهای هنری دیگر تبدیل می‌شود.

باغ والنشتاین پراگ

کراس کلاب

کراس کلاب (Cross Club)، رستوران و کلاب موسیقی است و ۳ طبقه استیج اجرا، چندین صحنه‌ی رقص و استودیوی مخصوص تمرین را در برمی‌گیرد. جالب‌ترین بخش این مکان، بیرون ساختمان به شمار می‌رود که بسیاری از فستیوال‌ها و کنسرت‌های زنده در فصل تابستان در آن برگزار می‌شود. هنرمندان محلی برای دکور نمای بیرونی این بنا از فلزهایی استفاده کرده‌اند که شاید جایشان در سطل زباله بوده و البته این دکور مدام در حال تغییر است. نتیجه‌ی کار، نمای جالبی را به‌وجود آورده که بازدیدکنندگان را به یاد ژانر استیم‌پانک (Steampunk) و رمان‌های ژول ورن می‌اندازد.

کراس کلاب پراگ

کوچیچی کاوارنا

کوچیچی کاوارنا (Kočičí Kavárna)، معروف‌ترین کافه‌ گربه در شهر پراگ به حساب می‌آید. ایده اصلی کافه‌های گربه به کشور ژاپن برمی‌گردد و کوچیچی کاوارنا نیز در تلاش است تا این ایده را در شهر پراگ دنبال کند. می‌توانید در مسیر خود سری به این کافه زده و کیک مخصوص آن را سفارش دهید که با قهوه طعم دلچسبی پیدا می‌کند و در عین حال با ۱۰ گربه‌ی این مکان نیز بازی کنید.

کافه گربه پراگ

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}