در دهکده های سوئیس یک سفر رویایی را سپری کنید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/5/20
  • 4 دیدگاه
{{selectedRate}}

دهکده‌ها و روستاهای سوئیس در دل طبیعت بکر این کشور زیبایی بی‌نظیری دارند. گاهی بهتر است از شهرها و مناطق شلوغ و پرجمعیتِ توریستی فاصله گرفت و سری به دهکده‌های زیبایی زد که انگار از دلِ کتاب‌های افسانه‌ای بیرون آمده‌اند. 

تور اروپا

شهرهای سوئیس ممکن است زیبا باشند اما روستاهای کنار دریاچه‌ای این کشور و دهکده‌های سوئیس همراه با چشم‌انداز بی‌نظیر کوهستان آلپ حتی از شهرهایش هم زیباتر هستند. پس کتاب‌های راهنما را فراموش کنید و در سفر بعدی خود به سوئیس به جای زوریخ، ژنو و بازل از این ۱۰ دهکده‌ی زیبا و رویایی بازدید کنید.

دهکده های سوئیس

گریندل والد

دهکده‌ی گریندل‌والد (Grindelwald) که با نام گلیشر ویلِیج (Glacier Village) به معنای «دهکده‌ی یخچال‌های طبیعی» هم شناخته می‌شود، یکی از مقاصد محبوب برای کوه‌نوردان و ماجراجویان است. یکی از بهترین راه‌های درک این زیبایی و شکوه فِرست فلایِر (First Flyer) است. فرست فلایر این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند تا روی صندلی‌های زیپ‌لاین بنشینند و بر فراز این دهکده به پرواز درآیند. در این زیپ‌لاین ۴ نفر می‌توانند در کنار یکدیگر پرواز کنند.

چطور به گریندل والد برسیم؟

نزدیک‌ترین فرودگاه برای پرواز به این روستا، زوریخ کلوتن (Zurich-Kloten) است. از فرودگاه زوریخ کلوتن با خودرو حدود دو ساعت و نیم و با قطار سه ساعت طول می‌کشد تا به روستای زیبای گریندل‌والد برسید.

اگر با قطار مسافرت می‌کنید، باید ابتدا به ایستگاه راه‌آهن اینترلاکن او اس تی (Interlaken Ost) بروید و از آنجا با قطار بی.او. بی (BOB) رهسپار گریندل‌والد شوید. یکی دیگر از راه‌های دسترسی به این روستا، سفر با خودرو از طریق بزرگراه A6 شهر برن یا A8 منطقه‌ی ابوالدن به روستای اینترلاکین است. از آنجا باید به روستای ویلدرزویل (Wilderswil) بروید و سپس جاده اصلی را تا گریندل‌والد دنبال کنید.

گریندل والد - سوئیس

گواردا

در طول ماه‌‌های تابستان گردشگران می‌توانند به‌راحتی در کوه پیز بوین (Piz Buin) به کوه‌نوردی بپردازند. پس از این‌که نام پیز بوین بر روی یک برند کرم ضد آفتاب قرار گرفت، شهرت این کوه چند برابر شد. در فصل زمستان، مسابقات سورتمه‌سواری، پیست‌های اسکیت روی یخ، مسیرهای اسکی هیجان مضاعفی به دهکده می‌بخشند و گردشگران را سرگرم می‌کنند. این دهکده دارای ارزش ملی است و زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن نباید دست‌ِکم گرفته شود.

چطور به گواردا برسیم؟

شما می‌توانید با خودرو از زوریخ به گواردا برسید. این سفر حدوداً دو ساعت و نیم طول می‌کشد و مسیر سرسبز و زیبایی به طول 166 کیلومتر را پوشش می‌دهد. راه متداول دیگر برای رفتن به گواردا از طریق سنت موریتز است. در این شهر می‌توانید مسیر یک‌ساعته‌ی سنت موریتز تا گواردا را با اتوبوس، خودرو یا قطار بپیمایید.

دهکده های سوئیس

مورکوت

مورکوت (Morcote)، این دهکده‌ی زیبای کنار دریاچه در منطقه‌ی لوگانو در سوئیس، چندین جاذبه‌ی معماری را در خود جای داده است. این شگفتی‌های دنیای معماری به عنوان میراث ملی سوئیس ثبت شده‌اند و دارای ارزش ملیِ زیادی هستند. کلیسای سنت آنتونیو آبات (Sant Antonio Abate)، یک معبد مصری و چندین مجسمه‌ی یونانی در میان این جاذبه‌های معماری قرار دارند.

چطور به مورکوت برسیم؟

بهترین راه رسیدن به مورکوت، سفر به شهر لوگانو در نزدیکی آن است. این شهر در فاصله‌ی ۲۵ دقیقه‌ای مورکوت قرار دارد.

مورکوت - دهکده های زیبای سوئیس

گیمل والد

گیمِل والد (Gimmelwald) در میانه‌ی یک مسیر کوهستانی در برنیز اوبِرلند (Bernese Oberland) واقع شده است. گیمل والد یکی از دهکده‌های سوئیس است که در آن هیچ خودرویی رفت و آمد نمی‌کند. این ویژگی باعث شده است دهکده‌ی گیمِل والد به مقصدی ایده‌آل برای گذراندن ساعاتی به‌دور از زندگیِ شهری تبدیل شود. از استِکِلبرگ (Stechelberg) سوار تلکابین شوید و درحالی‌که به سمتِ گیمِل والد می‌روید، از مناظر شگفت‌انگیز کوهستان و آبشارها لذت ببرید.

چطور به گیمل والد برسیم؟

در ایستگاه راه‌آهن اینترلاکین، سوار قطار اینترلاکن-لاتربرونن (Lauterbrunnen) شوید. در لاتربرونن سوار اتوبوس شده و به روستای اشتلبرگ بروید. ضمناً می‌توانید از لاتربرونن تا اشتلبرگ را به مدت یک و نیم ساعت پیاده‌روی کنید و از دیدن مناظر لذت ببرید. در ایستگاه گوندالا (gondola) در روستای اشتلبرگ سوار تله‌کابین شوید تا شما را به گیمل والد برساند.

دهکده های سوئیس

اینترلاکن

اینترلاکن که توسط کوه‌ها احاطه شده است، مکانی محبوب برای پاراگلایدینگ محسوب می‌شود. اگر در اینترلاکن در حال قدم‌زدن هستید و به تماشای باغ‌های ژاپنی رفته‌اید، نگاهی به آسمان بیاندازید تا ده‌ها انسانی را ببینید که مانند پرندگان در آسمان در حال پرواز هستند. اینترلاکن مکانی ایده‌آل برای گردش در منطقه‌ی یونگفراو است و گردشگران می‌توانند از ایستگاه قطار اینترلاکن سوار قطار سریع‌السیر یونگفراویوخ (Jungfraujoch) شوند.

چطور به اینترلاکن برسیم؟

اینترلاکن یکی از در دسترس‌ترین روستاهای سوئیس است. برن (Bern) نزدیک‌ترین فرودگاه به اینترلاکن محسوب می‌شود. از فرودگاه برن تا اینترلاکن حدود ۴۵ دقیقه با اتومبیل و یک ساعت با قطار فاصله است. همچنین برای رسیدن به این روستای زیبا می‌توان از شهر زوریخ با قطار سفر کرد که حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد.

اینترلاکن سوئیس

آندرمات

آندِرمات (Andermatt) در قلب کوهستان آلپ در سوئیس واقع شده است. در این دهکده جاذبه‌ها و سرگرمی‌های زیادی برای گردشگران وجود دارد. از تفریحات تابستانه‌ی این دهکده می‌توان به کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواریِ کوهستان، پیاده‌روی و ماهیگیری اشاره کرد. عکاسان و افرادی که از تماشای تصاویر پانوراما و آرامش‌بخش لذت می‌برند می‌توانند سوار آهسته‌ترین قطار سریع‌السیر دنیا یعنی گلِیسیِر اکسپرس (The Glacier Express) شوند. این قطار شما را تا زِرمات (Zermatt) خواهد برد.

چطور به آندرمات برسیم؟

آندرمات در قلب سوئیس قرار دارد و می‌توان با قطار، خودرو و هواپیما به این روستا سفر کرد. نزدیک‌ترین شهر به آندرمات، لوسرن است. با خودرو می‌توانید مسیری زیبا و یک‌ساعته را از لوسرن تا آندرمات رانندگی کنید. همچنین با خودرو از شهر لوگانو یا زوریخ تا آندرمات در یک و نیم ساعت و از میلان تا آندرمات در دو ساعت و بیست دقیقه می‌توان رسید.

قطارهای زیادی از سرتاسر سوئیس به ایستگاه راه‌آهن آندرمات می‌آیند. قطار گلاسیر اکسپرس که به خاطر داشتن مسیری با چشم‌اندازهای زیبا در دنیا شهرت دارد، هرروز، چندین بار از آندرمات عبور می‌کند. برای رفتن از راه هوایی، نزدیک‌ترین فرودگاه به آندرمات در شهر بوچس (Buochs) واقع شده است. از این شهر با پروازی ۴۵ دقیقه‌ای می‌توان به آندرمات رسید. همچنین فرودگاه زوریخ هم یک و نیم ساعت از آندرمات فاصله دارد.

آندرمات - دهکده های زیبای سوئیس

اشپیتز (اسپیه)

اشپیتز (Spiez) یا اسپیه یک دهکده‌ی آرام در حاشیه‌ی دریاچه‌ی تون (Thun) است. در این دهکده یک قلعه‌ی بسیار زیبا وجود دارد که شکوه خاصی به آن بخشیده است. از جذابیت‌های دهکده‌ی اِشپیتز می‌توان به مسیر پیاده‌رویِ‌ ۲۲ کیلومتری آن اشاره کرد. زمانی‌که در این مسیر در حال قدم‌زدن هستید می‌توانید شاهد مناظر شگفت‌انگیز کوهستانی و آب‌های آبی و زیبای دریاچه‌ باشید. یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا کلیسای ۱۰۰۰ ساله‌ای در قلعه‌ی اشپیتز است.

چطور به اشپیز برسیم؟

اشپیز یکی از تقاطع‌های مهم در خطوط ریلی این کشور به شمار می‌آید و تمام قطارهای سوئیس در این روستا توقف می‌کنند.

اشپیتز - دهکده های زیبای سوئیس

لاتربرونن

لاتربرونن به‌درستی در میان زیباترین روستاهای سوئیس جای می‌گیرد. طبیعت زیبای این روستا و تفریحاتی که ارائه می‌دهد، واقعاً چشمگیر است. لاتربرونن یکی از دل‌نشین‌ترین چشم‌اندازهای کوهستان آلپ با آبشارهای بی‌شمار را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این روستای خوش‌منظره به خاطر آبشارهای خروشانش بسیار محبوب است.

در اطراف روستای لاتربرونن حدود ۷۲ آبشار وجود دارد. آبشار اشتوباخ (Staubbach) با ارتفاع ۳۰۰ متر، یکی از زیباترین آبشارهای این روستا است. این آبشار از سرتاسر روستا دیده می‌شود و زیبایی طبیعت لاتربرونن را دوچندان می‌کند.

تله‌کابین سواری از روستای اشتلبرگ (Stechelberg) تا کوه شیلتورن (Schilthorn) و دیدن چشم‌انداز رشته‌کوه‌های برنیز آلپ یکی دیگر از جذابیت‌های این روستا است. همچنین تفریحات زیادی مثل اسکی، کوه‌پیمایی، پیاده‌روی و ورزش‌های هیجان‌انگیز در لاتربرونن خواهید یافت.

چطور به لاتربرونن برسیم؟

برای رسیدن به لاتربرونن می‌توان از دو راه جاده و خطوط ریلی استفاده کرد. سریع‌ترین راه برای رسیدن به این روستای زیبای سوئیسی، سفر با قطار از ایستگاه اینترلاکن است. این سفر حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید.

دهکده های سوئیس

کرانز-مونتانا

اغلب دو روستای مجاور کرانز (Crans) و مونتانا (Montana) را باهم یک روستا در نظر می‌گیرند. کرانز-مونتانا یکی از بهترین و زیباترین روستاهای توریستی در نزدیکی کوه‌های والایس (Valais) آلپ به شمار می‌رود. با سفر به این روستا، مجذوب زیبایی طبیعی آن، دورنمای شگفت‌انگیز کوه‌های آلپ و قله‌ی مشهور مونت بلانک خواهید شد.

این دو روستا دارای چندین دریاچه هستند که می‌توانید در آنجا شنا کنید و از طبیعت اطراف لذت ببرید. همچنین مسیرهای متعدد کوه‌پیمایی شما را به نقاطی مرتفع‌تر هدایت می‌کنند و از آنجا می‌توانید چشم‌اندازی از کرانز-مونتانا و کوهستان آلپ سوئیسی را ببینید.

اگر به بازی گلف علاقه دارید، در مرکز این روستا یک زمین گلف ۱۸ حفره‌ای وجود دارد که با مناظر بی‌همتایی احاطه شده است. قدم زدن در خیابان‌های زیبا و پرنشاط این روستا، غذاهای خوشمزه و استنشاق هوای تازه و نیروبخش کوهستان را در سفر به کرانز-مونتانا فراموش نکنید.

چطور به کرانز-مونتانا برسیم؟

از راه هوایی، جاده‌ای و خطوط ریلی می‌توان به کرانز-مونتانا رسید. ژنو و برن نزدیک‌ترین شهرها به این روستا هستند. از شهر ژنو با خودرو حدود دو ساعت و با قطار ۳ ساعت طول خواهد کشید تا به کرانز-مونتانا برسید.

دهکده های سوئیس

ونگن

در فاصله‌ی کمی از پایتخت سوئیس یعنی در شهر زیبای برن در دامنه‌ی رشته‌کوه‌های آیگر مونخ یونگفراو (Eiger-Mönch-Jungfrau)، دهکده‌ای به نام وِنگِن (Wengen) قرار گرفته است. مناظر زیبای کوه‌های اطراف می‌تواند دلیل کافی برای بازدید از ونگن باشد. افرادی که به‌دنبال ماجراجویی‌های بیشتری هستند از سفر به این دهکده پشیمان نخواهند شد.

ونگن - دهکده های زیبای سوئیس

آپنزل

معماری‌های سنتی، نمای رنگیِ ساختمان‌های خیابان‌ها و میدان اصلیِ آپِنزِل (Appenzell)، هر سال گردشگران زیادی را به این دهکده می‌کشاند. یک قلعه‌ی باشکوه، کلیسای کاتولیک و تالار شهر که با نقاشی‌های دیواری پوشیده شده است، از جاذبه‌های این دهکده به‌شمار می‌روند. گردش در این روستا و بازدید از شاهکارهای معماریِ آن همیشه لذت‌بخش خواهد بود.

دهکده های سوئیس

زرنز

دهکده‌ی زِرنِز (Zernez) به‌عنوان دروازه‌ای به سوی پارک ملی سوئیس (Swiss National Park) شناخته می‌شود. این دهکده از کشورهای همسایه‌ی سوئیس مانند ایتالیا و اتریش هم قابل دسترسی است. کوه‌نوردان و دوچرخه‌سوارانِ کوهستان عاشق این دهکده خواهند شد؛ زیرا مسیرهای این روستای زیبا در میان دیگر روستاهای کشور بی‌رقیب است.

زرنز - دهکده های زیبای سوئیس

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}