مهم ترین جاذبه های نرماندی را بشناسید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/10/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

نرماندی یکی از مناطق تاریخی شگفت‌انگیز در فرانسه است. نرماندی در دوران قرون وسطی یکی از دوک‌نشین‌های مهم نظیر بورگاندی بود و از نظر قدرت و پرستیژ با پادشاهی فرانسه رقابت داشت.

تور اروپا

نرماندی با مناظر زیبا و تاریخ غنی خود، جاذبه‌های فراوانی برای جذب گردشگران دارد. نرماندی با داشتن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه یعنی مونت سنت میشل و همچنین قلعه‌های اسرارآمیز، کلیساهای باشکوه و شهرهای باستانی زیبا نظیر روئن، به خود می‌بالد.

جاهای دیدنی نرماندی

مناطق ساحلی شهرهای اونفلور و دوویل در تابستان بسیار پرطرفدار می‌شوند و زیبایی طبیعی خط ساحلی، جنگل‌ها و دشت‌های این منطقه نیز در نوع خود یک جاذبه‌ی گردشگری هستند.

بازدید از نرماندی برای عاشقان تاریخ جنگ جهانی دوم ضروری است. نبرد نرماندی نام یکی از نبردهای این جنگ است. نرماندی در خلال این جنگ با اشغال از سوی آلمان به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفت و به محل پیاده شدن سربازان نیروهای متفقین تبدیل شد. توریست‌ها می‌توانند در این منطقه از گورستان‌های نظامی، موزه‌های یادبود و سواحل پیاده شدن نیروهای متفقین نظیر ساحل اوماها و ساحل آرومانش دیدن کنند.

جاهای دیدنی نرماندی

خواندن این مقاله شما را با تمامی جاذبه‌های نرماندی آشنا می‌کند.

۱. مونت سنت میشل

مونت سنت میشل به‌عنوان یک مقصد زیارتی مهم در دوران قرون وسطی، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است. صومعه‌ی سنت میشل که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، دارای ماهیتی افسانه‌ای است و بیش از ۱۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

به نظر می‌رسد مناره‌های سبک گوتیک این صومعه تا خود بهشت می‌روند، زیرا گردشگران برای عبور از خلیج شومِ سنت میشل از اینجا عبور می‌کنند. وقتی‌که مد دریا پایین است، امکان عبور سنتی با پای پیاده برای رسیدن به مونت سنت میشل مهیا می‌شود.

در زمان بالا بودن مد، مونت سنت میشل به جزیره‌ای تبدیل می‌شود که تنها از طریق یک راه دسترسی به آن ممکن است. مهم‌ترین جاذبه‌ی این مجموعه، صومعه‌ی اَبی چرچ (Abbey Church) است که زائران باید با پیمودن مسیری سربالایی به طول ۲۰۰ متر و پشت‌سر گذاشتن ۳۵۰ پله، خود را به آن در بالاترین نقطه از مونت سنت میشل برسانند.

جاهای دیدنی نرماندی

۲. روئن

وقتی‌که گردشگران در اطراف شهر قدیمی روئن (Rouen) قدم می‌زنند، از بودن در محیطی تاریخی در کوچه‌های سنگ‌فرش و پیچ‌درپیچ آن با خانه‌های نیمه چوبی لذت می‌برند. کلیساهای سبک گوتیک در هر گوشه‌ای از این شهر پیدا می‌شوند و بسیاری از آن‌ها بخشی از دستاوردهای بی‌نظیر معماری قرون وسطایی هستند.

کلیسای جامع و شگفت‌انگیز این شهر با مجموعه‌ای از نقاشی‌های کلود مونه آراسته شده است. این نقاشی‌ها جزئیاتی دقیق از نمای بیرونی کلیسا در عصری متفاوت را به تصویر می‌کشند.

دیگر جاذبه‌ی ارزشمند روئن، برج ساعت گروس اورلوژ (Gros-Horloge) در مرکز شهر است. علاقه‌مندان به فرهنگ نیز باید از موزه‌ی هنرهای زیبا با مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار هنری دیدن کنند. روئن همچنین به شهری معروف است که ژاندارک در آن محاکمه شد.

گردشگران می‌توانند از برجی دیدن کنند که این زن جوان و شجاع در مقابل قاضی ایستاد و سپس به شهادت رسید. او بعدها تبدیل به یک قدیس شد و حالا کلیسایی وقف روح شکست‌ناپذیر وی شده است.

جاهای دیدنی نرماندی - روئن

۳. اونفلور

اونفلور با بندر قدیمی و زیبای خود در دهانه‌ی رود سن، یکی از دلرباترین شهرهای اروپا است. خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌های نیمه چوبی به این شهر حال و هوایی قدیمی بخشیده‌اند. این بندر دریانوردی قدیمی در قرن شانزدهم محلی برای سوار کردن مسافرانی بود که قصد سفر به کانادا را داشتند.

در شمال این بندر، ساختمان قرن شانزدهمی لوتِنانس (Lieutenance)، خانه‌ی قدیمی فرماندار شهر، قرار دارد. این خانه بر روی بقایای دیوارهای باستانی شهر بنا شده است.

موزه‌ی دریانوردی یکی دیگر از جاذبه‌های مهم اونفلور است. این موزه در کلیسای سابق سنت اتین، متعلق به قرون چهاردهم و پانزدهم، قرار دارد. موزه‌ی دریانوردی اونفلور تاریخ دریانوردی، ماهیگیری و کشتی‌سازی در این شهر را روایت می‌کند.

عاشقان هنر امپرسیونیسم نیز می‌توانند به موزه‌ی اوژن بودین (Eugène Boudin) با بیش از ۲۰۰ اثر هنری سر بزنند. نقاشی‌های بودین نیمی از آثار این موزه را شامل می‌شوند. باقی نقاشی‌ها کار دست دیگر هنرمندان امپرسیونیست نظیر گوستاو کوربه، اوژن ایزابه (Eugène Isabey) و پول هوئت (Paul Huet) هستند که خط ساحلی نرماندی را به تصویر کشیده‌اند.

جاهای دیدنی نرماندی - اونفلور

۴. موزه یادبود کان

در نرماندی سفلا و در نزدیکی کانال انگلیسی (English Channel)، کان (Caen) نقشی مهم و حیاتی در دوران اشغال این شهر به دست نازی‌ها ایفا کرد.

کان بهترین نقطه‌ی شروع کاوش‌های شما در محل سواحل پیاده شدن نیروهای متفقین و جست‌وجوی بناهای یادبود دوران جنگ جهانی دوم است. سه‌چهارم از این شهر در خلال حمله‌ی نیروهای متفقین در ژوئن و جولای ۱۹۴۴ از بین رفت؛ اگرچه کلیساهای تاریخی شهر همچنان دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

موزه‌ی یادبود کان که برای ادای احترام به قربانیان کان در خلال این جنگ ساخته شده است، داستان جنگ جهانی دوم، پیاده شدن نیروهای متفقین در ساحل نرماندی و نبرد نرماندی را روایت می‌کند. موزه‌ی یادبود کان همچنین مرکزی برای تاریخ و صلح در نرماندی است و هدف آموزش مردم و ترویج مفهوم صلح را در سر می‌پروراند.

جاهای دیدنی نرماندی - موزه کان

۵. بایو و پرده منقوش بایو

شهر بایو (Bayeaux) به خاطر پرده‌ی منقوش آن در موزه‌ی بایو معروف است. پرده‌ی منقوش بایو به‌عنوان یک شاهکار قرن یازدهمی از هنر قرون وسطایی، یک اثر ملیله‌دوزی است که با نخ‌های پشمی در ۱۰ رنگ متفاوت بافته شده است. این پرده‌ی منقوش ۷۰ متری، داستان فتح انگلیس در سال ۱۰۶۶ به دست دوک نرماندی در خلال نبرد هاستینگز (Hastings) را روایت می‌کند.

این پرده همچنین به «پارچه‌ی پیروزی» و «پرده‌ی منقوش ملکه ماتیلدا» نیز شهرت دارد. پرده‌ی منقوش بایو به خاطر ارزش فرهنگی آن به‌عنوان یک اثر روایت کننده‌ی تاریخ، در برنامه‌ی حافظه‌ی جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این اثر ۵۸ صحنه‌ی مختلف را با جزئیاتی خارق‌العاده به تصویر کشیده و در آن ۶۲۳ شخصیت، ۷۵۹ حیوان و ۳۷ بنا و کشتی دیده می‌شود.

جاهای دیدنی نرماندی - بایو

۶. ساحل و موزه اوماها

ساحل اوماها برای بیش از ۱۰ کیلومتر بین مناطق ویرویل-سور-مِر (Vierville-sur-Mer) و کولویل-سور-مر (Colleville-sur-Mer) در دهانه‌ی رود ویر (Vire) امتداد یافته و ساحلی چشمگیر در امتداد کانال انگلیسی است. دسترسی به این ساحل به خاطر وجود صخره‌هایی به ارتفاع ۳۰ متر از سطح دریا بسیار دشوار است.

ساحل اوماها به‌عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ساحلِ محل پیاده شدنِ نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم، محل پیاده شدن لشکر اول و بیست و نهم پیاده‌نظام آمریکا همراه با سربازان بریتانیایی، فرانسوی و کانادایی در ششم ژوئن ۱۹۴۴ است. آن‌ها در این روز آغازگر نبرد نرماندی بودند.

وقتی‌که از این محوطه دیدن می‌کنید، صحنه‌های آن نبرد مرگبار در جلوی چشمان شما ظاهر می‌شود. در ششم ژوئن آن سال یکی از خون‌بارترین صحنه‌های تهاجم نیروهای متفقین به نرماندی شکل می‌گیرد. همچنان بقایای سنگرهای آلمانی و وسایل نظامی آن‌ها در امتداد صخره‌های ساحلی دیده می‌شود.

گورستان آمریکایی‌ها در کولویل-سور-مر، مشرف به ساحل اوماها است. این گورستان محل بیش از ۹,۰۰۰ سنگ قبری است که به‌دقت در کنار هم قرار گرفته‌اند و یکی از بزرگ‌ترین گورستان‌های آمریکایی در نرماندی محسوب می‌شود.

در نزدیکی ساحل اوماها و گورستان آمریکایی‌ها، موزه‌ی اوماها قرار دارد. این موزه داستان پیاده شدن نیروهای متفقین در نرماندی و آزادسازی پاریس را روایت می‌کند. موزه‌ی اوماها شامل کلکسیونی از ماشین‌های نظامی، تانک‌ها و سلاح‌ها و همچنین وسایل شخصی سربازان می‌شود.

جاهای دیدنی نرماندی - اوماها

۷. دوویل

دوویل (Deauville) از قرن نوزدهم تا به امروز، همواره بندری مهم در نرماندی بوده است و همچنان نیز یکی از برترین مقاصد ساحلی در فرانسه محسوب می‌شود. این منطقه‌ی ساحلی دو کیلومتر ساحل ماسه‌ای به همراه یک تفرجگاه ساحلی با تخته‌های چوبی برای قدم زدن را در برمی‌گیرد. نیروهای غریق نجات از ژوئن تا سپتامبر در این منطقه به‌طور روزانه حاضر می‌شوند.

وجود مکان‌هایی برای اجاره‌ی سایبان و صندلی مخصوص استراحت در ساحل و همچنین چادرهای راه‌راه به سبک قدیمی، دوویل را به مقصد ساحلی جذابی تبدیل کرده است.

جاذبه‌های دوویل فراتر از استراحت و ریلکس کردن در ساحل هستند. گردشگران می‌توانند علاوه بر گرفتن حمام آفتاب در ساحل، در بوتیک‌های لوکس دوویل گشت بزنند، به اسپاهای آن بروند یا اینکه از صرف یک غذای عالی در رستورانی مجلل لذت ببرند.

دوویل همچنین بسیاری از عاشقان طبیعت و علاقه‌مندان به ورزش در محیط‌های باز را برای رویدادهای قایق‌سواری، ورزش گلف و رقابت‌های سوارکاری به اینجا می‌کشاند. دوویل به‌عنوان یک مقصد بین‌المللی با رویدادها معتبری چون مسابقات کرجی رانی، مسابقات قهرمانی سوارکاری، فستیوال فیلم آمریکایی دوویل و رقابت‌های قایق‌رانی در خلال هفته‌ی بین‌المللی دوویل، به خود می‌بالد.

جاهای دیدنی نرماندی - دوویل

۸. ژیورنی و باغ مونه

باغ مونه برای عاشقان هنر امپرسیونیست، مکانی هیجان‌انگیز برای دیدار است. خانه‌ی سابق کلود مونه در ژیورنی یک خانه‌ی روستایی دوست‌داشتنی است که حدود یک ساعت با خودرو تا روئن فاصله دارد. اینجا یکی از برترین مقاصد تفریحی برای سفری یک‌روزه از پاریس است. گردشگران از تماشای باغ‌های این خانه که منبع الهامی برای بسیاری از نقاشی‌های مونه بوده‌اند، لذت خواهند برد.

این باغ از بهار تا پاییز لبریز از شکوفه‌های رنگارنگ گل‌هایی چون نرگس زرد، بنفشه، لاله، زنبق و سوسن، گل صدتومانی، رز، گل مروارید، گل ختمی و کوکب می‌شود. این گل‌ها آن‌چنان طبیعی کشت می‌شود که تصور می‌کنید، خودرو هستند. در طرف دیگر این خانه، باغ آبی با یک پل ژاپنی و حوضچه‌ی نیلوفر آبی به چشم می‌خورد. اطراف این باغ با درختان بید احاطه شده است.

مونه سال‌های بسیاری از عمر خود را صرف کشیدن نقاشی از زوایای مختلف این باغ کرد. او زیبایی طبیعی این مکان را از طریق حرکات استادانه‌ی قلم بر روی بوم به تصویر کشید. حتی کوچک‌ترین جزئیات این باغ، از انعکاس نور در آب گرفته تا نحوه‌ی برخورد تدریجی نور خورشید به گل‌های زنبق، نیز مورد توجه مونه در نقاشی‌های وی قرار گرفته‌اند.

موزه‌ی امپرسیونیسم شهر ژیورنی نیز محلی برای نمایش کلکسیونی عظیم از نقاشی‌های امپرسیونیست در قالب سه گالری مجزا است. این موزه در احاطه‌ی دشتی قرار دارد و طراحی باغ زیبای آن شبیه به باغ مونه است.

جاهای دیدنی نرماندی - ژیورنی

۹. فکامپ

فکامپ (Fécamp) به‌عنوان یک مقصد ساحلی محبوب در ساحل آلباتر (Albâtre)، یکی از بهترین مناطق نرماندی برای داشتن یک مسافرت آرامش‌بخش است. فکامپ که در سال ۱۸۳۲ شکل گرفت، یکی از اولین مناطق ساحلی در فرانسه بود و جمعیت فراوانی از فرهیختگان و فرهنگیان را به خود جذب کرد. امروزه مسافران و شخصیت‌های طراز اول به یک اندازه از مناظر اقیانوسی این منطقه لذت می‌برند.

گی دو موپاسانِ نویسنده برای مدتی در فکامپ زندگی کرد و برخی از داستان‌های وی در این شهر شکل گرفته‌اند. به‌جز بندر ماهیگیری، جاذبه‌ی گردشگری اصلی اینجا، کلیسای تثلیث مقدس، متعلق به قرن‌های دوازدهم و سیزدهم، است. فضای داخلی کلیسا بسیار بزرگ است و در آن یک سکوی خطابه‌ی باشکوه و یک محراب با سبک معماری رنسانس دیده می‌شود.

جاهای دیدنی نرماندی - فکامپ

۱۰. اترتات

منطقه‌ی ساحلی اِترتات (Étretat) در پایین صخره‌های آهکی سفیدرنگ در خط ساحلی آلباتر نرماندی جا خوش کرده است. ارتفاع این صخره‌ها به ۹۰ متر هم می‌رسد و تماشای مناظر اطراف از بالای آن‌ها فوق‌العاده است. مناظر اترتات مورد پسند کلود مونه واقع شدند و او زمستان سال ۱۸۶۸ را برای به تصویر کشیدن مناظر حیرت‌انگیز و ساحل درخشان در نقاشی‌ها خود در اینجا سپری کرد.

سواحل اترتات در تابستان محلی برای گرفتن حمام آفتاب مسافران است و اقیانوس نیز به منبعی برای کسب درآمد ماهیگیران تبدیل می‌شود. از ماهی‌های صیدشده‌ی ماهیگیران در تهیه‌ی غذاهای محلی استفاده می‌شود.

جاهای دیدنی نرماندی - اترتات

۱۱. سوئیس نرماندی

نام سوئیس نرماندی (Norman Switzerland) به نواری ییلاقی در دره‌ی اورن (Orne) در نرماندی سفلا اطلاق می‌شود. این قطعه‌ی زیبا از طبیعت روستایی با تپه‌های هموار، جنگل‌های انبوه، فضای باز وسیع، تنگه‌های عمیق و دریاچه‌های بکر همراه است. رودخانه‌ی پرپیچ‌وخم، پرتگاه‌های صخره‌ای در امتداد کرانه‌ی آن و جزایر کوچک در وسط آب، به این منظره، زیبایی بخصوصی بخشیده‌اند.

صخره‌ی اوئتر (Oëtre) در بلندترین نقطه از اینجا و منظره‌ی حیرت‌انگیز از بالای تنگه‌های رود روور (Rouvre)، از جاذبه‌های برجسته‌ی سوئیس نرماندی هستند. دیگر مناطق تماشایی در این منطقه شامل دره‌های وِر (Vère) و نوارو (Noireau) و باریکه‌ی دره‌ی اورن می‌شوند.

این محوطه دو پارک منطقه‌ای نیز دارد: پارک طبیعت منطقه‌ای نرماندی-ماین و پارک طبیعت منطقه‌ای پرش (Perche). هردوی این پارک‌ها دارای مسیرهای خوبی برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی هستند. پارک طبیعت ملی نرماندی-ماین همچنین فرصت‌های خوبی برای قایق‌سواری دارد.

سوئیس نرماندی

۱۲. قلعه فونتین آنری

زیباترین قلعه‌ی نرماندی، یعنی قلعه‌ی فونتین آنری (Fontaine-Henry)، از بودن در فضایی آرامش‌بخش در دره‌ی سرسبز مو (Mue) در نرماندی سفلا لذت می‌برد. این قلعه در ابتدای قرن سیزدهم ساخته شده است و خاندانی که صاحب فونتین آنری هستند، ۱۲۰۰ سال قدمت دارند.

این بنا در دوران رنسانس با تزئینات باشکوه تکمیل شد و حالا با نمای سنگی بیرونی خود، یکی از نمونه‌های مطرح از معماری گوتیک و رنسانس به شمار می‌آید. درون این قلعه نیز پر از وسایل زیبا و نقاشی‌های خارق‌العاده از هنرمندانی چون روبنز، تیتسیانو وُچلی و پیر مینارد است. درون قلعه یک کلیسای قرن سیزدهمی نیز وجود دارد که در قرن شانزدهم مرمت شده است.

قلعه فونتین آنری - نرماندی

۱۳. قلعه کان

ویلیام فاتح در سال ۱۰۶۰ میلادی و زمانی که شاه انگلیس شد، این قلعه را بنا کرد. قلعه‌ی کان یکی از بزرگ‌ترین بناهای قرون وسطایی در اروپا است و نمادی بی‌نظیر از میراث منطقه‌ی کان به شمار می‌آید. این قلعه در قرون وسطی یک دژ سلطنتی بود و بعدها به پایگاهی نظامی در خلال جنگ‌های صدساله برای انگلیس و یک پادگان برای پیاده‌نظام ارتش سلطنتی بریتانیا در خلال جنگ جهانی دوم تبدیل شد.

هر دو موزه‌ی نرماندی و موزه‌ی هنرهای زیبای کان در این قلعه قرار دارند. موزه‌ی نرماندی، ما را با فرهنگ و تاریخ منطقه نظیر تاریخ این قلعه آشنا می‌کند. موزه‌ی هنرهای زیبا نیز یکی از برترین موزه‌های هنری فرانسه محسوب می‌شود. کلکسیون این موزه بر روی آثار نقاشی اروپایی در قرن‌های شانزدهم و هفدهم تمرکز کرده است.

قلعه کان - نرماندی

۱۴. موزه یادبود نبرد نرماندی در بایو

بایو علاوه بر داشتن یک گورستان انگلیسی متعلق به جنگ جهانی دوم، میزبان موزه‌ی یادبود نبرد نرماندی نیز است. این موزه نقش نرماندی در جنگ جهانی دوم را با مروری بر وقایع جنگ، تشریح می‌کند. این موزه با ۲,۳۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی، کار شگفت‌انگیزی در توصیف عملیات نظامی نرماندی، از پیشروی نیروهای متفقین در ششم ژوئن ۱۹۴۴ تا آزادسازی پاریس در بیست و پنجم اوت همین سال، انجام داده است.

موزه‌ی بایو همچنین سالنی برای نمایش فیلم «نرماندی ۴۴، یک پیروزی حیاتی در غرب» دارد که بر اساس اسناد آرشیوی ساخته شده است. این فیلم عملیات مهم در نبرد نرماندی را به تصویر می‌کشد و توسط یک تاریخ‌نگار جنگ جهانی دوم ساخته شده است. در این موزه علاوه بر این سالن، نمایشگاهی از تجهیزات نظامی نظیر سلاح‌ها، ماشین‌های جنگی و خودروهای جیپ به چشم می‌خورد.

موزه یادبود نبرد نرماندی

۱۵. موزه آرومانش

در نزدیکی ساحل اوماها، ساحل آرومانش (Arromanches) قرار دارد که در طی عملیاتی موفق از سوی لشکر پنجاهم نورتامبرلند بریتانیا در روز ششم ژوئن ۱۹۴۴ تسخیر شد. ازآنجایی‌که آرومانش دارای یک بندر طبیعی نبود، نیروهای متفقین اقدام به پیاده‌سازی بنادر مصنوعی (موسوم به بنادر مولبری) در این ساحل کردند.

موزه‌ی آرومانش نیز مشرف به ساحل است و در نزدیکی محلی قرار دارد که بندر ساخته شده است. بقایای این بندر مصنوعی همچنان در ساحل ماسه‌ای و نزدیکی آب‌های آرومانش دیده می‌شود. این موزه جنبه‌های فنی و لجستیکی خارق‌العاده در عملیات مولبری (Mulberry) را به تصویر می‌کشد.

محتوای آموزشی این موزه، تدارکات موردنیاز برای ساخت و استفاده از بنادر مولبری را روایت می‌کند، درحالی‌که مدل‌های کاربردی نحوه‌ی کار بنادر مصنوعی را به تصویر می‌کشند. در نزدیکی این موزه، کافه‌ها و مغازه‌های فراوانی در میدان ششم ژوئن به چشم می‌خورد.

آرومانش - نرماندی

۱۶. دیپ

دیپ (Dieppe) به‌عنوان یک بندر دریانوردی تاریخی، در سال ۱۹۲۴ و زمانی که دوشسِ بری (Berry) به اینجا آمد تا از هوای تمیز و مزایای درمانی اقیانوس لذت ببرد، تبدیل به شیک‌ترین شهر ساحلی در فرانسه شد. دوشس این شهر را متحول کرد و آن را به یک مقصد ساحلی باشکوه بدل ساخت.

امروزه، گردشگران برای لذت بردن از اسکله‌ی چوبی و زیبای دیپ به اینجا می‌آیند. این اسکله شامل یک ساحل شنی، تفرجگاه ساحلی، زمین بازی مخصوص کودکان، زمین کوچک گلف و امکانات ماهیگیری و قایق‌سواری می‌شود. در ماه دسامبر، دیپ میزبان فستیوال بین‌المللی کایت‌سواری است.

کاخ‌موزه‌ی دیپ اندکی بالاتر از ساحل و بر روی یک صخره‌ی ناهموار قرار دارد. در این کاخ‌موزه کلکسیونی از آثار تاریخی و باستان‌شناسی و همچنین نقاشی‌های فرانسوی متعلق به قرون نوزدهم و بیستم نگهداری می‌شود.

دیپ - نرماندی

۱۷. اورو

در فاصله‌ی یک‌ساعته تا جنوب روئن، شهر اورو (Evreux) قرار دارد. مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر، کلیسای نوتردام، متعلق به قرن یازدهم میلادی، است. صحن این کلیسای باشکوه همچنان طاق‌های متعلق به عصر رمانسک را حفظ کرده است، هرچند کلیسای نوتردام در قرن سیزدهم میلادی به سبک گوتیک مورد مرمت قرار گرفت. این بنای مقدس با پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی تزئین شده است. این پنجره‌ها بین قرن‌های سیزدهم تا نوزدهم ساخته شده‌اند و در نوع خود شاهکار هستند.

اورو همچنین میزبان کاخ قرن پانزدهمی اسقف اعظم است که حالا از موزه‌ی هنر، تاریخ و باستان‌شناسی میزبانی می‌کند. دیگر جاذبه‌های ارزشمند اورو، برج ساعت اورلوژ و صومعه‌ی سنت توران (Saint-Taurin) هستند. در این صومعه محفظه‌ی آثار مقدس سنت توران، متعلق به قرن سیزدهم میلادی، نگهداری می‌شود. این محفظه نمونه‌ای شگرف از هنر طلاکاری است.

اورو - نرماندی

۱۸. تروویل

اگرچه تروویل (Trouville) نسبت به دوویل شکوه کمتری دارد، اما همان حال و هوا در آن دیده می‌شود. تروویل در قرن نوزدهم یک منطقه‌ی ساحلی لوکس بود. ساحل ماسه‌ای وسیع تروویل، زمانی به «ملکه‌ی سواحل» شهرت داشت و همچنان نیز گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند.

دیگر جاذبه‌ی گردشگری تروویل، بندر آن برای قایق‌سواری است. یکی از تفریحات بسیار توصیه‌شده در تروویل، رانندگی در جاده‌ای در امتداد پرتگاه نرماندی با منظره‌ای مشرف به دریا است.

تروویل - نرماندی

۱۹. آور

آور (Le Havre) که در دهانه‌ی رود سن ساخته شده، پس از مارسی دومین بندر بزرگ فرانسه است. کلود مونه بین سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۲۶ در «آور» زندگی می‌کرد و بسیاری از شاهکارهای نقاشی او در اینجا خلق شده‌اند.

آور در خلال جنگ جهانی دوم آسیب‌های فراوانی دید و تقریباً به‌طور کامل به دست آگوست پرِتِ معمار بازسازی شد. مرکز مدرن شهر میزبان معماری جذاب قرن بیستمی نظیر میدان شهرداری با ساختمان‌های کاربردی در اطراف آن است.

آور - نرماندی

۲۰. بک هلوان

یکی از زیباترین دهکده‌هایی که در چشم‌انداز روستایی نرماندی دیده می‌شود، بِک هِلوان (Le Bec-Hellouin) نام دارد. این دهکده در فهرست زیباترین روستاهای فرانسه قرار دارد. این روستای کوچک در دره‌ای آرام قرار دارد و در اطراف آن فضای سبز باز فراوان با درختان سرسبز به چشم می‌خورد.

بک هلوان که حال و هوایی قدیمی دارد، میزبان خانه‌هایی نیمه چوبی همراه با کلیسای قدیمی سنت آندره است. شهرت دیگر بک هلوان به خاطر کلیسای نوتردام آن است که به قرن یازدهم تعلق دارد.

بک هلوان - نرماندی

۲۱. ژومیژ

دیگر کلیسای تاریخی در ۳۵ کیلومتری بک هلوان، ژومیِژ (Jumièges) نام دارد. صومعه‌ی ژومیژ در دوران قرون وسطی برترین نماد مذهبی در نرماندی بود. اگرچه این صومعه در خلال جنگ صدساله تقریباً ویران شد، اما بقایای آن حکایت از گذشته‌ای باشکوه دارند.

این صومعه در قرن یازدهم میلادی ساخته شد و تحت فرمانروایی ویلیام فاتح، مرکزی بی‌نظیر برای آموزش بود. ژومیژ در قرن سیزدهم میلادی به سبک زیبای گوتیک به‌روز شد و عظمت و ثروت این عبادتگاه مذهبی را به رخ همگان کشاند.

ژومیژ - نرماندی

۲۲. بارفلور

بارفلور (Barfleur) یک دهکده‌ی ماهیگیری در نرماندی با خانه‌های سنگی زیبا در امتداد بندر است. زیبایی بارفلور، باعث شده تا نام این دهکده به فهرست زیباترین روستاهای فرانسه راه یابد. بارفلور در دوران ویلیام فاتح و به سبب موقعیت برتر آن در کانال انگلیسی، یک بندر دریانوردی مهم بود. بارفلور امروز نیز یک بندر ماهیگیری شلوغ با قایق‌هایی است که در اسکله منتظر تخلیه‌ی بار ماهی هستند.

رستوران‌های سنتی این منطقه، فرصت خوبی برای امتحان غذاهای محلی، به‌خصوص غذاهای دریایی، هستند. بارفلور همچنین یک مقصد تفریحی دریایی با سواحلی در همین حوالی و مسیرهایی برای قدم زدن در کنار آب است.

بارفلور - نرماندی

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}