سفر مجازی به موزه‌ های معروف اروپا با بخش فرهنگ و هنر گوگل

    رضا‍ رجب پور
    • رضا‍ رجب پور
    • 1399/1/28
    • 4 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    تور مجازی گوگل به موزه‌های اروپا را در روزهای قرنطینه از دست ندهید!

    تور اروپا

    با گسترش شیوع ویروس کرونا (COVID19) در سراسر جهان و تعطیل شدن عموم مراکز فرهنگی، بسیاری از موزه‌های دنیا به سراغ نمایش آثار خود با کمک فناوری واقعیت مجازی (virtual reality) رفته‌اند.

    احتمالاً شما هم از قرنطینه خانگی در روزهای شیوع ویروس کرونا خسته شده‌اید و از خانه به انجام کارهای خود می‌پردازید یا اینکه اصلاً کاری برای انجام دادن ندارید.

    اگر شما هم با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، موزه‌هایی از سراسر جهان به لطف فناوری واقعیت مجازی، پایگاه داده‌های آنلاین، عکاسی با کیفیت فوق‌بالا و همکاری با بخش فرهنگ و هنر گوگل، دیدار از گالری‌های خود با کیفیت عالی را از داخل خانه میسر کرده‌اند.

    تور مجازی گوگل- موزه های اروپا

    شما به کمک فناوری نه‌تنها می‌توانید از راه دور از شاهکارهای هنری موردعلاقه‌ی خود دیدن کنید، بلکه می‌توانید با کمک قابلیت استریت ویو (Street View) در اطراف موزه‌ها نیز قدم بزنید.

    این امکان به شما حس بودن در محل موزه و تجربه‌ی حال و هوای خود موزه، دکوراسیون، نورپردازی، فاصله سه‌بعدی و فضای بین نمایشگاه‌ها و پلکان‌ها را می‌دهد.

    در بسیاری از موارد، یک موزه، در نوع خود یک اثر هنری زیبا است؛ بنابراین این منابع آنلاین شگفت‌انگیز گنجینه‌هایی ارزشمند برای افرادی هستند که در این روزهای قرنطینه دلشان به‌شدت برای فرهنگ و هنر تنگ شده است.

    این مقاله منتخبی از موزه‌هایی را به شما معرفی می‌کند که امکان بازدید آنلاین برای علاقه‌مندان به آثار هنری شگرف را فراهم کرده‌اند.

    تور مجازی گوگل- موزه های اروپا

    موزه رایکس، آمستردام

    موزه رایکس که در میدان خارق‌العاده‌ی موزه‌ها در آمستردام واقع شده، یکی از موزه‌های ملی هلند محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین موزه‌ی این کشور نیز به شمار می‌آید. کلکسیون این موزه بیش از یک میلیون اثر هنری، وسایل دست‌ساز و تاریخی آمستردام و هلند، از قرون وسطی تا قرن بیست و یکم، را در برمی‌گیرد.

    برای داشتن سفری مجازی در سراسر موزه، به ساعت‌ها زمان نیاز خواهید داشت. اگر آماده سفر هستید روی لینک کلیک کنید.

    تور مجازی موزه رایکس آمستردام

    موزه ونگوگ، آمستردام

    شعار موزه ونگوگ آوردن خود موزه به نزد شماست. به گفته آن‌ها، در این موزه جاذبه‌های فراوانی برای کودکان، بچه‌های مدرسه‌ای و عاشقان و شیفتگانِ کنجکاو هنر وجود دارد.

    موزه‌ی ونگوگ میزبان بزرگ‌ترین کلکسیون از آثار نقاشی ونسان ونگوگ در جهان است. می‌توان در این موزه شاهد پیشرفت‌های هنری ونگوگ در طول زمان بود و آثار وی را با دیگر هنرمندان عصر ونگوگ مقایسه کرد.

    موزه ونگوگ نیز قابلیت تور مجازی را برای علاقه‌مندان فراهم آورده است. روی لینک کلیک کنید و از گشت‌وگذار در این موزه لذت ببرید.

    موزه مجازی ونگوگ آمستردام

    خانه آنه فرانک، آمستردام

    محل اختفای آنه فرانک و خانواده‌ی وی در دوران اشغال نازی‌ها نیز در قالب هنر دیجیتال پا به عرصه می‌گذارد. راه‌های بسیار متفاوتی برای تجربه‌ی خانه‌ی مشهور آنه فرانک وجود دارد.

    اگر دارای تجهیزات پیشرفته نظیر عینک واقعیت مجازی هستید، تنها کافی است اپلیکیشن واقعیت مجازی مخصوص خانه آنه فرانک را دانلود کنید و حس بودن در آنجا را به دست آورید. نسخه آنلاین تور مجازی خانه آنه فرانک نیز کامل و جامع است و بسیار توصیه می‌شود.

    تور مجازی خانه آن فرانک - آمستردام

    گالری نقاشی گمالده، برلین

    گمالده گالری (Gemäldegalerie) در برلین میزبان برخی از مهم‌ترین آثار هنری، از قرن سیزدهم تا هجدهم میلادی، از هنرمندان مطرح آلمانی، ایتالیایی، هلندی و اهل فلاندرز نظیر آلبرشت دورِر، هانس هولباین، یان فن آیک، بوتیچلی، رافائل، تیتزیانو وِچِلی، کاراواجو، پیتر پاول، روبنز، رامبراند و ورمیِر است.

    با بخش فرهنگ و هنر گوگل همرا باشید و سفر مجازی‌تان به گمالده گالری را تجربه کنید.

    تور مجازی گمالده گالری - برلین

    جزیره موزه، برلین

    این مجموعه از گالری‌ها و موزه‌های سه‌گانه در برلین، در محوطه‌ی تاریخی ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده و دارای بخش تماشای آنلاین مختص به خود است. در جزیره‌ی موزه آثار شگفت‌انگیز بسیاری قرار دارد. توصیه‌ی ما به شما دیدار از گالری ملی آلته (Alte) و موزه پرگامون است.

    تور مجازی جزیره موزه - برلین

    گالری ملی آلته، برلین

    گالری ملی آلته، موسوم به گالری ملی قدیمی، یک گالری هنری مشهور در برلین در جزیره‌ی موزه است. این گالری آثار هنری متعلق به سبک‌های نئوکلاسیک، رمانتیسم آلمانی، امپرسیونیسم فرانسوی، مدرنیسم قرن‌های نوزدهم و بیستم و جنبش هنری بیدرمایر (Biedermeier) در اروپای مرکزی بین سال‌های ۱۸۱۵ تا ۱۸۴۸ را به نمایش می‌گذارد.

    گالری آلته همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین گالری آلمان برای نمایش آثار نقاشی و مجسمه‌سازی قرن نوزدهم به خود می‌بالد. تور مجازی گالری را با کلیک روی لینک آغاز کنید.

    موزه مجازی گالری ملی آلته - برلین

    موزه پرگامون، برلین

    موزه‌ی پرگامون نیز که در جزیره‌ی موزه برلین واقع شده، پربازدیدترین موزه‌ی هنری در آلمان است. این موزه به سه دسته کلکسیون آثار عهد عتیق، موزه‌ی خاورمیانه و موزه‌ی هنر اسلامی تقسیم می‌شود.

    پرگامون نام خود را از شهر باستانی و قدرتمند پرگامون در یونان باستان گرفته و آثار باستانی موجود در آن ذهن شما را به مرز انفجار می‌رسانند.

    تور مجازی موزه پرگامون را در بخش فرهنگ و هنر گوگل تجربه کنید.

    تور مجازی موزه ملی پرگامون - برلین

    موزه بریتانیا، لندن

    موزه بریتانیا در لندن دارای بزرگ‌ترین پایگاه داده آنلاین در جهان است، بنابراین تعطیلی موقتی این موزه در حال حاضر، ما را از کاوش و جست‌وجو درباره‌ی آثار هنری و تاریخی شگفت‌انگیز بازنمی‌دارد. این موزه حتی دارای پادکست‌هایی است که می‌توان در وب سایت آن پیدا کرد.

    شاید تصور کنید که به هنگام دیدار آنلاین از موزه‌ی بریتانیا، نتوانید ورودی باشکوه ساختمان موزه به سبک یونان باستان را مشاهده کنید، اما قابلیت استریت ویوی گوگل به شما کمک می‌کند که حس کنید درست در مقابل آن ایستاده‌اید.

    تماشای ابزارهای متعلق به عصر آهن و برنز، تمدن‌های یونان، روم باستان و خاورمیانه و نقاشی‌های دوران رنسانس در اروپا، شما را در این موزه به حیرت وامی‌دارد.

    با ورود به این لینک تور مجازی‌تان به موزه بریتانیا را آغاز کنید.

    تور مجازی موزه بریتانیا - لندن

    موزه تیت، لندن

    موزه‌ی تِیت (Tate) میزبان هنر تاریخی و معاصر بریتانیا است. آثار هنرمندان تاریخی بریتانیا نظیر ترنر و کانستِبِل در قالب بخشی از کلکسیون دائمی این گالری به نمایش درآمده‌اند.

    آثار فرانسیس بیکن و دیوید هاکنی نیز به‌تازگی به گالری اضافه شده‌اند، درحالی‌که هنرمندان معاصر نظیر تریسی اِمین و سَم تیلور-وود نیز دارای نمایشگاه‌های دوره‌ای در موزه‌ تِیت هستند.

    سفر مجازی به موزه تیت را از دست ندهید.

    تور مجازی موزه تیت - لندن

    کاخ ورسای، فرانسه

    در مورد کاخ ورسای کنجکاو شده‌اید؟ پس بیایید تا گشتی در تالار آینه بزنیم و از میان سرسراهای عظیم آن گذر کنیم. حالا شما می‌توانید حس و حال ماری آنتوانت در کاخ ورسای را درک کنید. وقتی‌که ما هم حضور در چنین بنای باشکوهی را تجربه می‌کنیم، حال وی در پیشنهاد خوردن کیک به فقرا به‌جای نان را درک خواهیم کرد.

    کاخ ورسای را از طریق تور مجازی و به‌صورت تماماً سه‌بعدی تجربه کنید. این تجربه شبیه به داشتن یک کاخ برای خودتان است.

    تور مجازی کاخ ورسای - پاریس

    موزه اورسی، پاریس

    موزه اورسی که تمرکز اصلی خود را صرف نمایش آثار هنر فرانسه بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ کرده، با کمک قابلیت استریت ویو گوگل، امکان بازدید برای تمامی بینندگان را فراهم ساخته است.

    آثار هنری این موزه در نوع خود شگفت‌انگیز هستند و نقاشی‌های هنرمندان امپرسیونیست و پست امپرسیونیست نظیر سزان، مونه، مانه، دگا، رنوار، سورا، سیسلی، گوگن و ونگوگ را به نمایش می‌گذارند.

    این همه‌ی ماجرا نیست، بلکه خود موزه یک ایستگاه سابق راه‌آهن است و تور مجازی موزه حس و حالی فوق‌العاده از فضای آن به شما می‌دهد. شما در این تور مجازی می‌توانید حتی صداهای پخش‌شده در ساختمان موزه را نیز بشنوید.

    تور مجازی موزه اورسی پاریس

    موزه لوور، پاریس

    لوور یکی از اولین موزه‌هایی بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آن، به صدر اخبار بین‌المللی راه یافت. این بنای مشهور بزرگ‌ترین موزه‌ی هنری جهان محسوب می‌شود. لوور که در همسایگی باغ تویلری و کور کره (Cour Carrée) قرار دارد، همچنان تعطیل است.

    خوشبختانه لوور دارای مجموعه‌ای از منابع گسترده‌ی آنلاین، از اطلاعات دقیق در مورد آثار هنری و تاریخی گرفته تا برنامه‌های آموزشی جذاب برای کودکان و همچنین چندین تور مجازی برای شما از داخل خانه است. با توجه به وسعت عظیم موزه‌ به مساحت ۶۰,۶۰۰ مترمربع، تور مجازی لوور تنها سر سوزنی از این بنای حیرت‌انگیز را به شما نشان خواهد داد؛ اما همین اندازه هم در نوع خود ارزشمند است.

    موزه لوور پاریس

    کلکسیونی از موزه های پاریس

    می‌توان شاهکارهای هنری موجود در ۱۴ موزه‌ی پاریسی را در قالب یک تور مجازی خارق‌العاده تجربه کرد. موزه‌های پاریس شامل مجموعه‌ای از ۱۴ موزه در منطقه شهری پاریس می‌شوند که تماشای آن‌ها به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. موزه‌های زیر، در فهرست تور مجازی موزه‌های پاریس قرار دارند:

    • موزه هنر مدرن شهر پاریس
    • خانه‌ی بالزاک
    • موزه بوردل
    • موزه تاریخ کارناواله
    • سرداب های پاریس
    • موزه هنر آسیایی سِرنوشی
    • موزه‌ی کِنیاک‌ژه
    • سردابه‌ی باستانی نوتردام
    • موزه‌ی گالیِرا
    • موزه‌ی ژنرال لِکلِرک و آزادی پاریس – موزه‌ی ژان مولن
    • موزه‌ی هنرهای زیبای کاخ کوچک پاریس
    • موزه‌ی زندگی رمانتیک
    • خانه ویکتور هوگو در پاریس
    • موزه‌ی زادکین

    تور مجازی موزه لوور پاریس

    گالری اوفیتزی، فلورانس

    تعجبی ندارد که زادگاه رنسانس، خانه‌ی پربازدیدترین موزه‌ی هنری در ایتالیا باشد. خاندان مشهور مدیچی کلکسیون هنری خود را در قرن شانزدهم وقف شهر فلورانس کردند و درنتیجه‌ی آن، گالری اوفیتزی تأسیس شد.

    این موزه تا به امروز فعالیت خود را در حوزه‌ی نمایش آثار نقاشی دوره‌ی رنسانس ادامه داده است. آثار هنرمندانی چون جوتو، میکل آنژ، رافائل، دوناتلو، لئوناردو داوینچی، بوتیچلی، کاراواجو، آلبرشت دورر و رامبراند در این موزه مورد تحسین بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

    موزه‌ی اوفیتزی نیز با کمک قابلیت استریت ویو، امکان بازدید آنلاین را برای شما فراهم کرده است.

    تور مجازی گالری اوفیتزی - فلورانس

    مرکز هنری موزه ملی رینا سوفیا، مادرید

    این موزه‌ی هنری که نام خود را از ملکه سوفیا گرفته، وقف هنر قرن بیستم میلادی شده است. دو نقاش برجسته‌ی اسپانیایی در قرن بیستم، یعنی پابلو پیکاسو و سالوادور دالی، جایگاه محکمی در این موزه دارند و کلکسیون آثار آن‌ها بسیار متنوع است. بدون شک، مشهورترین اثر موجود در این موزه، گِرنیکا (Guernica) از پابلو پیکاسو، نام دارد که وحشتِ دوران جنگ داخلی اسپانیا را به تصویر می‌کشد.

    در این موزه آثار هنری بسیاری از دیگر هنرمندان مشهور قرن اخیر نظیر خوان میرو، فرانسیس بیکن، ژرژ براک، سیندی شرمن و مَن ری به چشم می‌خورد. بد نیست از طریق تور مجازی گوگل مرکز هنری موزه ملی رینا سوفیا، گشتی در این موزه‌ی شگفت‌انگیز بزنید.

    رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}