به این ۱۰ دلیل حداقل باید یک بار بارسلون را ببینید

یاسر ذبیحی نوری
  • یاسر ذبیحی نوری
  • 1396/10/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

نام بارسلون حتماً برای شما یادآور تیم فوتبال پرطرفدار آن است، اما این تیم تنها یکی از دلایلی است که این شهر زیبا و پر جنب و جوش در اسپانیا را ببینید.

تور اروپا

سفر به شهر افسونگر بارسلونا در تور ۸ روزه اسپانیا

 گفتن از بارسلون و جاذبه های متنوع گردشگری‌اش به اندازه‌ی یک کتاب زمان می‌برد. این شهر بندری با فرهنگ غنی، رستوران‌ های باکیفیت و معماری افسانه‌ای که دارد، حداقل یک بار هم که شده به این ده دلیل باید به آن سفر کنید.

1. کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)، شاهکار آنتونیو گائودی، معمار مشهور اسپانیایی، بیشتر از ۱۰۰ سال در حال ساخت و ساز بوده و انتظار می‌رود تا ۲۰ سال آینده نیز تکمیل نشود. این کلیسا که نماد‌های مذهبی در آن با تم‌های طبیعی و فرم‌های هندسی در آمیخته شده، یکی از جذاب‌ترین بناهایی است که در اروپا پیدا خواهید کرد.

کلیسای ساگرادا فمیلیا بارسلونا

2. محله گوتیک

«گوتیک کوآرتر» (Gothic Quarter) که مرکز تاریخی بارسلون است در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی به طور کامل بازسازی شد و ظاهری نئوکلاسیک و نئوگوتیک به خود گرفت. در حالی که بناهای زیادی همچون «کلیسای جامع گوتیک» در گوشه و کنار به چشم می‌خورد، رمز و راز‌هایی در این منطقه وجود دارد که از دید پنهان مانده‌اند؛ مانند جمجمه و استخوان‌‌های که نفرین‌ شده‌اند یا جعبه‌ی نامه‌های سری!
محله گوتیک بارسلونا

3. هنر معاصر

فارغ از وجود هنرمندان مشهوری مثل «پابلو پیکاسو» و «سالوادور دالی» که شهرتی جهانی در زمینه‌ی هنر به بارسلون داده‌اند، هنر معاصر، جایگاه آن را بیشتر محکم کرده است. «موزه هنرهای معاصر بارسلون» یا به‌اختصار MACBA، از معتبرترین مؤسسات هنری در کل اروپا به شمار می‌آید. این موزه که توسط «ریچارد میر»، معمار مشهور آمریکایی، طراحی‌شده، در سال 1995 میلادی گشایش یافت. از طرفی هنر خیابانی در بارسلون همواره عاشقان هنر و هنرمندان را از سراسر جهان مجذوب خود کرده است.

موزه هنرهای معاصر بارسلون

4. میراث آشپزی فرن آدریا

«فررن آدریا» (Ferran Adrià) همواره از پرطرفدارترین سرآشپزهای عصر حاضر بوده و رستوران «البویی» (ElBulli) در «کوستا براوا» (Costa Brava) به مدیریت او توانسته ۵ بار عنوان «بهترین رستوران جهان» را به دست آورد. هرچند این رستوران دیگر فعال نیست، اما میراث فرن آدریا و شاگردانش در هنر آشپزی معاصر بارسلون همچنان جاودان باقی مانده است.

رستوران البویی

5. موزه خوآن میرو

«خوآن میرو» (Joan Miro)، از هنرمندان سورئالیستی است که در بارسلون متولد و بزرگ شد، اما بعدها به فرانسه نقل مکان کرد. آثار او مشهور به استفاده از رنگ‌های اصلی برای ایجاد صحنه‌های مختلف هستند. او شخصاً در ایجاد «بنیاد خوآن میرو» در «مونجوئیک» (Montjuic) بارسلون نقش داشت که اکنون به موزه‌ای برای نمایش بزرگ‌ترین مجموعه آثار وی تبدیل‌ شده است.

موزه خوان میرو بارسلونا

6. اجراهای موسیقی

در سال‌های اخیر، بارسلون به رقیب برلین، در عرصه‌ی اجرای موسیقی زنده تبدیل‌ شده است. دو جشنواره‌ی «پریماورا ساند» (Primavera Sound) و سونار (Sonar) که هر دو در فصل بهار برگزار می‌شوند، شهرت جهانی دارند. در دیگر ایام سال هم مشهورترین دی جی‌های جهان به این شهر می‌آیند تا به اجرای برنامه بپردازند.

جشنواره پریماورا ساند

7. بازار بوکریا

تعداد کمی از بازارها در دنیا شبیه «بوکریا» (Boqueria) در خیابان رامبلا (Los Ramblas) وجود دارد. این بازار در اصل ساختمانی از قرن نوزدهم میلادی است که در آن دوران، به‌عنوان مکانی برای عرضه و نگهداری گوشت قرمز و ماهی طراحی و ساخته‌ شد. البته امروزه می‌توانید همه‌چیز، حتی میوه‌های عجیب‌ و غریب یا ادویه‌های نادر را در آن پیدا کنید!
بازار بوکریا

8. پسیج د گراسیا

«پسیج د گراسیا» (Passeig de Gracia)، معروف به شانزلیزه بارسلون، از «پلاکا کاتالونیا» (Placa Catalunya) تا «کارر گران د گراسیا» (Carrer Gran de Gracia) امتداد می‌یابد و بهترین مکانی است که می‌توانید طراحان و مغازه‌های مد روز دنیا همچون شنل، استلا مک‌کارتنی و گوچی را در آن پیدا کنید.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

9. ورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ (Camp Nou)، نه تنها یکی از میزبانان معروف‌ترین تیم‌‌های فوتبال جهان بوده، بلکه با ۱۰۰ هزار صندلی، بزرگ‌ترین استادیوم در اروپا نیز به شمار می‌رود. این ورزشگاه همواره یکی از جاذبه‌های گردشگری بارسلون بوده که علاقه‌مندان می‌توانند در «تور نیوکمپ» شرکت کنند و نقاط مختلف استادیوم، موزه تیم بارسلونا که جام‌ها، افتخارات و پیراهن ورزشی تیم را از نزدیک ببینند.

ورزشگاه نیوکمپ بارسلون

10. سواحل مدیترانه‌

در اروپا شهرهای معدودی وجود دارند که در آن علاوه جنب‌وجوش و فرهنگ غنی بتوان از سواحل زیبا نیز لذت برد. بارسلون به لطف بهره بردن از موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در ساحل دریای مدیترانه، این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند که با کرایه‌ی یک قایق از زیبایی‌های ساحل «کوستا براوا» لذت برده و به‌ صرف غذا در رستوران‌های ستاره‌دار میشلن بپردازند.

سواحل مدیترانه

یاسر ذبیحی نوری یاسر ذبیحی نوری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}