اگر ایرلاین چمدان شما را گم کرد چکار کنید؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/9/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با ظهور فناوری‌های نوین در صنعت حمل و نقل هوایی، عملکرد ایرلاین‌ها در زمینه‌های مختلف به خصوص ساماندهی بار روز به روز در حال بهتر شدن است.

تور اروپا

احتمال گم شدن چمدان توسط شرکت‌های هواپیمایی امروزه ۷۰ درصد نسبت به ده سال پیش کمتر شده است. به نقل از دپارتمان حمل و نقل، کمتر از ۰/۰۳ درصد از مسافران عملکرد نادرست در مورد چمدان و وسایل خود از سوی ایرلاین‌ها را تجربه می‌کنند که این مقدار کمترین رقم از سال ۱۹۸۷ محسوب می‌شود. با این حال هنوز هم گاهی این بدشانسی برای افرادی رخ می‌دهد و بعد از پرواز مجبور می‌شوند به دنبال چمدان خود بگردند. امیدواریم جزء این دسته افراد محدود نباشید، اما  قبل از سفر این مطلب را محض اطمینانِ خاطر بخوانید.

اگر به دنبال پرواز مناسب هستید، بر روی بلیط هواپیما کلیک کنید.

گم شدن چمدان در پرواز

۱. اولین قدم

اولین قدم در لحظه‌ای که متوجه می‌شوید چمدان شما در محل تحویل بار وجود ندارد، این است که فوری به ایرلاین این موضوع را اطلاع دهید. خوب است چند عکس از چمدان خود داشته باشید و به کارکنان فرودگاه نشان دهید. همچنین برند، سایز و رنگ چمدان و ساک خود را به طور دقیق بدانید. مسافران باید توجه کنند که رسید چمدان که معمولاْ در پشت کارت پرواز چسبانده می‌شود را حتماْ نگه دارند چرا که این بارکد کوچک در تأیید مشخصات چمدان حیاتی خواهد بود.

۲. نگذارید شما را فراموش کنند

هر کسی که چمدان خود را گم می‌کند باید در ارتباط مداوم با ایرلاین بماند تا زمانی که چمدان او را به وی بازگردانند. اجازه ندهید مسأله‌ی شما را فراموش کنند و البته لازم نیست ماجراهایی بی‌فایده مثل این‌که حالا بدون چمدان برای عروسی دخترخاله‌تان لباس ندارید را به گوش آن‌ها بخوانید؛ این حرف‌ها به سریع‌تر پیدا شدن چمدان شما کمکی نخواهد کرد.

گم شدن چمدان در پرواز

۳. غرامت آن را بررسی کنید

مسافران لازم است قوانین ایرلاین در خصوص گم شدن چمدان را بررسی کنند چرا که شاید این قوانین شامل دریافت غرامت برای چمدان گم شده شود. به عنوان مثال وقتی بیشتر از ۲۴ ساعت از گم شدن چمدان می‌گذرد، ایرلاین ممکن است موظف باشد هزینه‌ای برای خرید لباس به عنوان غرامت به مسافر بپردازد. کسانی که لوازم بهداشتی خود را از دست می‌دهند معمولاْ یک بسته شامل خمیردندان، دئودورانت و صابون به صورت رایگان از ایرلاین دریافت می‌کنند.

گم شدن چمدان در پرواز

۴. از گم شدن چمدان خود جلوگیری کنید

به طور حتم مهم‌ترین راهکار برای مواجه نشدن با مشکل مورد بحث این است که تلاش کنید این اتفاق رخ ندهد. مسافرانی که به شدت نگران گم شدن چمدان خود هستند، می‌توانند از چمدان‌های هوشمند «رادن» (Raden) یا «بلو اسمارت» (Bluesmart) خریداری کنند که به کمک اپلیکیشن مخصوص می‌توان مکان چمدان را ردیابی کرد. راه دیگر این است ‌که یک مسیریاب جی‌پی‌اس بخرید و درون هر چمدان -حتی قدیمی- نصب کنید و آن را تبدیل به یک چمدان هوشمند کنید. همچنین خوب است نگاهی به راهکارهای شرکتی که با آن سفر می‌کنید، بیندازید. ایرلاین‌ قطر و ایرلاین دلتا فناوری مخصوص خود را در برچسب‌‌های چمدان به کار گرفته‌اند که باعث می‌شود مسافران بتوانند از ساک‌های خود تا ‌‌آخرین لحظه که دوباره به دستشان می‌رسد، باخبر باشند. دلتا در بین ایرلاین‌های آمریکا کمترین آمار گم شدن چمدان را دارد.

گم شدن چمدان در پرواز

۵. برچسب های شناسایی را از قلم نیندازید

حتماْ دقت کنید تمام چمدان‌های شما برچسب شناسایی شامل نام و اطلاعات تماس داشته باشند و پس از تحویل دادن، اطمینان حاصل کنید روی برچسب چمدان شما نام و مقصد صحیح درج شده باشد چون گاهی در این مرحله اشتباه پیش می‌آید. نکته‌ی دیگر این‌که با چمدان‌هایی بیش از حد سنگین یا شکسته سفر نکنید یا چمدان‌هایی کهنه که ممکن است قبل از سوار شدن در هواپیما بشکنند.

از سوی دیگر اگر چمدان را کسی از ایرلاین تحویل نگرفته باشد، شرکت موظف است ۹۰ روز به دنبال صاحب ساک بگردد. اگر پس از ۹۰ روز صاحب چمدان پیدا نشد، ایرلاین می‌تواند آن را به جاهایی مانند «مرکز چمدان‌های تحویل گرفته نشده» (Unclaimed Luggage Center) بفروشد که در آن‌جا مردم می‌توانند این اشیای گمشده را خریداری کنند. مسافرانی که زمانی وسایلشان را گم کرده‌اند ممکن است در چنین مراکزی اشیایی را ببینند که به نظرشان آشنا بیاید.

گم شدن چمدان در پرواز

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}