معروف ترین خیابان های پاریس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/4/13
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای آن که بتوانید در گردش پاریس متخصص شوید باید از قبل درباره خیابان‌ها و بلوارهای معروفش کمی اطلاعات کسب کنید.

تور اروپا

پاریس، شهری با معروف‌ترین جاذبه‌ها و یادمان‌های جهان، برخی از مشهورترین بلوارهای دنیا را هم در خود جای داده است. از خیابان شانزلیزه گرفته تا خیابان ویکتور هوگو، در این فهرست شما را با این خیابان های معروف و دیدنی  پاریس آشنا خواهیم کرد.

اگر با تور فرانسه ایوار راهی پاریس شدید، قدم زدن در این خیابان‌ها را فراموش نکنید.

شانزلیزه 

«خیابان شانزلیزه» (Avenue des Champs-Élysées) با شکوه و افسونگری خاص خودش، مدت‌های طولانی است که گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. این خیابان یادمان طاق پیروزی را هم در خود دارد و می‌توانید انواع مغازه‌های طراحان معروف، رستوران‌های لوکس و غیره را در آن پیدا کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند بالای طاق پیروزی رفته و مناظری را از پاریس ببینند که هرگز از یاد نخواهند برد. در طرف دیگر این خیابان میدان کنکورد را خواهید یافت.

خیابان شانزلیزه

خیابان ویکتور هوگو

«خیابان ویکتور هوگو» (Victor Hugo) مانند بسیاری از خیابان‌های معروف این شهر، از طاق پیروزی آغاز می‌شود. ویکتور هوگو دومین خیابان بلند پاریس بوده و نامش را از نویسنده‌ای می‌گیرد که آخرین روزهای زندگی‌اش را در «هتل پارتیکولیه» (Hôtel Particulier) سپری کرد. مجسمه‌ای از او را می‌توانید در تقاطع با خیابان «هانری مَرتن» (Henri-Martin) ببینید. این خیابان به خاطر معماری زیبایش شهرت داشته و برای گشت و گذارهای معمولی ایده‌آل است.

خیابان ویکتور هوگو پاریس

خیابان مونتانیه

«خیابان مونتانیه» (Avenue Montaigne) گوهری به نام «تئاتر شانزلیزه» را در خود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند برای تماشای اپراهای گوناگون به آن سر بزنند. این اپرا دو ارکستر هم دارد. اگر زمان کافی داشتید پیشنهاد می‌کنیم در این ساختمان تاریخی به تماشای یک اجرای دیدنی بنشینید. علاوه بر این، خیابان مونتانیه به خاطر صنعت مد هم اهمیت دارد. می‌توانید برندهای معروفی مانند «ویتون» (Vuitton)، «لوئِوه» (Loewe) و «سلین» (Céline) را در آن پیدا کنید.

خیابان مونتین پاریس

خیابان ریوولی

خیابان ریوولی (Rue de Rivoli) بسیار شلوغ و پویا بوده و از قلب پاریس عبور می‌کند. این خیابان به موازات رودخانه سن امتداد یافته است. نام آن را از یکی از پیروزی‌های کلیدی ناپلئون در جنگ ریوولی گرفته اند. این بلوار زیبا موزه لوور و باغ تویلری را در خود جا داده است. کاخ سلطنتی هم در مقابل لوور قرار دارد. اگر دوست دارید با جنبه اشرافی قدیم پاریس آشنا شوید، این خیابان جای مناسبی خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم آن را به هیچ عنوان از دست ندهید!

خیابان ریوولی پاریس

خیابان اپرا

خیابان اپرا در قلب پاریس واقع شده و از لوور به اپرای گارنیه (Opéra Garnier) معروف‌ترین اپرا هاوس پاریس می‌رسد. برخلاف اکثر بلوارهای بزرگ این شهر، خیابان اپرا درختی ندارد زیرا معمار آن نمی‌خواست هیچ درختی منظره سر در ورودی ساختمان‌های باشکوهش را مخدوش کند. اپرا هاوس هنوز هم میزبان اجراهای گوناگون می‌شود و تورهای انفرادی و گروهی هم برای بازدید از آن وجود دارد. در اینجا می‌توانید محل نمایشنامه معروف «شبح اپرا» را هم تماشا کنید.

خیابان اپرا پاریس

خیابان سوفلو

«خیابان سوفلو» (Rue Soufflot) شما را از ورودی به باغ لوکزامبورگ و پانتئون هدایت می‌کند. هر دوی این جاذبه‌ها را باید در صدر فهرست بازدیدتان بگنجانید. بعد از گردش و اکتشاف در پانتئون و سبک معماری یونانی‌اش، به سمت باغ لوکزامبورگ رفته و در چمن‌های زیبایش کمی استراحت و تجدید قوا کنید. می‌توانید ناهاری پیک نیکی هم در آنجا نوش جان کنید.

خیابان سوفلو در پاریس

خیابان مارتیر

«خیابان مارتیر» (Rue des Martyrs) در ناحیه «سو-پی» (So-Pi) معروف واقع شده و با کافی‌شاپ‌های حرفه ای، غذاخوری‌های سالم و نقاط محبوب برای معاشرتش شهرت پیدا کرده است. «کلیسای تثلیث» (Trinité) نیز در پایین این خیابان قرار داشته و می‌توانید کلیسای ساکره کور (Sacré Cœur) را از بالا ببینید. برای صرف یک قهوه به تراس آفتابی کافی‌شاپ «KB» بروید یا از سالادهای رنگارنگ «رز بیکری» (Rose Bakery) نوش جان کنید. کارامل‌های «سباستین گودار» (Sebastien Gaudard) هم از دیگر جذابیت‌های این حوالی هستند.

خیابان مارتیر در پاریس

خیابان سن

«خیابان سن» (Rue de Seine) به موازات خیابان بناپارت امتداد داشته و به همان اندازه زیبا و دارای هویت پاریسی است. مغازه‌های شیرینی فروشی در این خیابان هم زیاد هستند. همانطور که از نامش حدس می‌زنید این خیابان شما را به رودخانه سن خواهد برد و از بلوار افسونگر سن ژرمن هم عبور می‌کند. کسانی که به شیرینی علاقه زیادی دارند باید به سراغ شکلات‌های بهشتی «پیر مارکولینی» (Pierre Marcolini) بروند. اگر به بستنی‌های ایتالیایی هم علاقه دارید «گروم» (Grom) جای مناسبی خواهد بود.

خیابان سن در پاریس

خیابان وینستون چرچیل

خیابان چرچیل خیلی از شانزلیزه کوتاه‌تر است اما با سازه‌هایی منحصر به فرد احاطه شده است. اگر به خاطر نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۹۰۰ و دوران قبل از جنگ جهانی نبود، شاید این خیابان اکنون ظاهر دیگری داشت. «کاخ بزرگ» و «کاخ کوچک» که در دو طرف خیابان رو به هم قرار دارند، تنها برای نمایشگاه جهانی ساخته شدند. نمای بیرونی آن دو بدون شک در هر زمان از روز که باشید شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به طور کل می‌توان گفت برجسته‌ترین قسمت این خیابان «پل الکساندر سوم» (Alexandre III) است. زیباترین پل پاریس برای پیوند دادن موزه انولید (Les Invalides) با دو کاخ نمایشگاهی ساخته شد. در طول آن می‌توانید آثار هنری زیبایی به نماد اتحاد روسیه و فرانسه در آن زمان را تماشا کنید.

خیابان وینستون چرچیل در پاریس

خیابان رزیه

«خیابان رزیه» (Rue des Rosiers) نام خود را از بوته‌های گل رز که در امتداد باروی قدیمی قرار داشتند گرفته است. این خیابان در «ماره» (Le Marais) در قلب محله یهودیان پاریس واقع شده و بنابراین می‌توانید در روز یکشنبه کمی هم به خرید در اینجا بپردازید. این خیابان با بوتیک‌های متنوع و غذاخوری‌هایی متناسب با بودجه‌های مختلف احاطه شده و نقشه‌اش به اواسط قرن نوزدهم بازمی‌گردد.

خیابان رزیه پاریس

خیابان آبره ووار

مونمارتر محله هنری معروف، پر از خیابان‌های کوچک و پیچ در پیچ است. هرچند اگر قرار باشد زیباترین را انتخاب کنید، باید ببینید کدام خیابان بیش از همه سوژه نقاشی هنرمندان بوده و ما به شما می‌گوییم که پاسخ «خیابان آبره ووار» (Rue l’Abreuvoir) خواهد بود. این خیابان شیب‌دار و سنگفرش با خانه‌هایی زیبا و پنجره‌هایی دلربا احاطه شده است. در انتهای آن برج ناقوس و گنبد کلیسای ساکره کور در دوردست را خواهید دید. در هر فصلی که به دیدن این خیابان بیایید با افسون و زیبایی خاصی روبرو خواهید شد.

 خیابان آبره ووار در پاریس

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}