چگونه با بودجه ای محدود از فلورانس دیدن کنیم؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فلورانس با جاذبه‌های فراوان خود، مقصد محبوبی برای مسافران از سراسر دنیا است. با این‌حال، این شهر تنها مختص به افراد ثروتمند نبوده و می‌توان با بودجه‌های اندک هم از آن دیدن کرد.

تور اروپا

بودجه‌ی شما محدود است؟ برخلاف باور عموم، می‌توان با بودجه‌های اندک هم از شهر فلورانس دیدن کرد. این شهر با گزینه‌های متنوعی برای غذای عالی و ارزان‌قیمت، جاذبه‌های گردشگری رایگان و تفریحات فراوان برای انجام دادن، انتخابی مناسب بدون صرف مبالغ هنگفت است. خرید، موضوعی دیگر در فلورانس است، اما اگر بدانید که از کجا خرید کنید، می‌توانید بهترین‌ها را بیابید. هدف این مقاله آگاه کردن شما برای داشتن یک سفر مقرون‌ به‌صرفه به فلورانس است.

کجا اقامت کنیم؟

اولین موضوعی که به ذهن همه خطور می‌کند، مسئله‌ی اسکان است. در فلورانس هاستل‌ها، آپارتمان‌های خصوصی و هتل‌های فراوانی یافت می‌شود. تقریباً تمامی گزینه‌های اقامتی در نزدیکی جاذبه‌های موجود در شهر قرار دارند. اگر بودجه‌ی شما محدود است، اما نمی‌خواهید تا به‌مانند یک بَک‌پَکر زندگی کنید، هاستل‌ ها و هتل‌های اقتصادی ارزش امتحان کردن را دارند. هرگز آن‌ها را دستکم نگیرید؛ شما می‌توانید درست به‌مانند یک هتل، یک اتاق اختصاصی را بدون زرق‌وبرق فراوان و با امکانات کمتر، رزرو کنید. برای مثال، هاستل سِوِن سانتی (7Santi) انتخابی مناسب در حومه‌ی شهر فلورانس است، یا هتل باواریا (Bavaria) و هاستل آکادمی (Academy) در مرکز شهر و نزدیکی بناهای تاریخی واقع شده‌اند. هاستل‌ها یا مراکز اقامتی خصوصی گزینه‌های خوبی برای مسافران با بودجه‌های محدود هستند، اما مشخصاً بودجه یک مسئله‌ی نسبی است. اگر پول اضافی برای یک مکان لوکس‌تر را دارید، به سراغ بررسی گزینه‌های متنوع و گرفتن تخفیف‌های بیشتر در وب‌سایت هتل‌ها بروید.

سفر ارزان به فلورانس

چه غذاهایی بخوریم؟

از بین سوپرمارکت‌ها، ساندویچ‌ فروشی‌ها، غذاهای خیابانی و کافه‌ها، همیشه می‌توان گزینه‌ای ارزان‌قیمت را انتخاب و در عین‌حال فرهنگ خوراک یک منطقه را تجربه کرد. کافی‌شاپ‌ها در ایتالیا انواع شیرینی‌ها و ساندویچ‌های ساده را با قیمت‌های اندک (۲ تا ۴ یورو) سرو می‌کنند. ساندویچ‌فروشی‌ها هم انتخاب مناسبی برای مسافران با بودجه‌های محدود اما خوش‌خوراک هستند. ساندویچ‌ فروشی‌های متعددی در فلورانس وجود دارند که با پرداخت چند یورو بیشتر، ساندویچ‌های بزرگ‌تر و باکیفیت‌تری به مشتریان عرضه می‌کنند. ساندویچ‌ فروشی‌های ساندویچیک (SandwiChic) یا لا پروشوتریا (La Prosciutteria) ساندویچ‌هایی با کیفیت و قیمت مناسب دارند.

سفر اقتصادی و ارزان به فلورانس

همان‌طور که اکثر مسافران با بودجه‌های محدود می‌دانند، سوپرمارکت‌ها برای تهیه‌ی خوراکی‌های محلی، بدون نیاز به پرداخت قیمت‌های گزاف رستوران‌ ها، ضروری هستند. می‌توان سوپرمارکت‌های کوچک را در سراسر مرکز فلورانس پیدا کرد. اگر قیمت‌ها کمی بالا بودند، بد نیست تا به چند فروشگاه دیگر هم بروید.

جلاتو (بستنی ایتالیایی) یک خوراکی بسیار محبوب در ایتالیا بوده و قیمت آن حدوداً ۲ تا ۴ یورو است؛ بنابراین می‌توان تا جای ممکن جلاتو را امتحان کرد. به‌مانند اکثر شهرها، یافتن نهار در مقایسه با شام با قیمت‌های اندک راحت‌تر است، بنابراین به دنبال یک غذای خوب با قیمت مناسب برای نهار رفته و به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برای شام یک ساندویچ سفارش دهید. شما با این کار تجربه‌ی امتحان غذاهای لذیذ ایتالیایی را هم از دست نخواهید داد. سعی کنید تا به سراغ مکان‌هایی با نام تراتوریا (trattoria)، اوستریا (osteria) یا پیتزریا (pizzeria) به‌جای مکان‌هایی با عناوین رستورانته (ristorante) رفته و مبلغ کمتری بپردازید.

رستوران های ارزان در فلورانس

دور ماندن از دام‌های پهن‌شده برای توریست‌ها، مانند رستوران‌هایی با دید خوب یا واقع‌شده در نزدیکی میدان‌های اصلی شهر، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک فراوانی می‌کند. به‌علاوه رستوران‌های کمتر شناخته‌ شده تلاش می‌کنند تا غذاهای بهتری به مسافران ارائه دهند. به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، بیش از یک یورو برای یک فنجان اسپرسو، بیش از ۸ تا ۱۰ یورو برای یک پیتزا، بیش از ۹ تا ۱۰ یورو برای پاستا و بیش از ۱۵ تا ۲۲ یورو برای غذاهای اصلی حاوی گوشت و ماهی پرداخت نکنید.

چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر به دنبال خرید در فلورانس هستید، چرا به مکان‌هایی نظیر بازارهای روباز برای بردن حداکثر بهره از بودجه‌ی محدود خود نمی‌روید؟ شما می‌توانید در این بازارها بر سر قیمت چانه بزنید و به دنبال اجناسی خاص بگردید. به‌علاوه می‌توان در آخر هفته‌ها به سراغ بازارهای اشیاء عتیقه و وسایل دست‌دوم رفت و اجناس نفیس و با ارزشی را شکار کرد. فلورانس همچنین دارای شعبه‌هایی از اچ اند ام (H&M) و زارا (Zara) و دیگر برندهای مقرون‌ به‌صرفه اما قابل‌ قبول در خیابان‌های اطراف خود است.

سفر ارزان به فلورانس

صرف‌نظر از خرید، فلورانس صحنه‌ی باشکوهی از فرهنگ به شمار می‌آید. این شهر با داشتن معماری‌های تماشایی سبک رنسانس، تاریخ و هنر در مکان‌های عمومی، شما را خسته نمی‌کند. گشت‌وگذار در فلورانس با پای پیاده بسیار توصیه می‌شود؛ می‌توان در خلال گشت‌وگذار در شهر، با دکه‌های کوچک سرو خوراکی‌های اصیل ایتالیایی روبه‌رو شد و یک ظرف پاستا برای شام خود به مبلغ ۸ یورو خریداری کرد. در فلورانس مجسمه‌های فراوانی برای دیدن، میدان‌های زیبایی برای نشستن و مغازه‌هایی با ویترین‌های جذاب برای تماشا وجود دارد. کلیساها در همه جای شهر دیده می‌شوند و بازدید از اکثر آن‌ها رایگان است. اگر دیدید که درهای یک کلیسا باز است، برای تماشای معماری و هنر خیره‌کننده‌ی ایتالیایی وارد آن شوید. اگر به‌خوبی برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده باشید، می‌توانید حتی از برخی از موزه‌های فلورانس به‌طور رایگان دیدن کنید؛ زیرا شماری از موزه‌های این شهر در اولین یکشنبه‌ی هرماه برای بازدید عموم رایگان هستند. حتماً صبح خیلی زود به این موزه‌ها مراجعه کنید و به تماشای شاهکارهای رنسانس نظیر «زایش ونوس» و دیگر آثار خلق‌شده توسط بوتیچلی و رافائل بپردازید. در فلورانس بازارهای فراوانی برای کاوش وجود دارد؛ می‌توان در خیابان‌های فرعی این شهر گشت زد و حتی به دیدار یک باغ گل رزِ رایگان در نزدیکی میدان میکل‌ آنژ رفت.

سفر ارزان به فلورانس

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}