معروف ترین جاذبه های فرانسه همراه با زمان بازدید و قیمت بلیط

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1398/9/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تصور اینکه جاذبه‌های فرانسه تنها محدود به شهر پاریس می‌شوند، تصوری کاملا اشتباه است. اگرچه تعداد چشمگیری از جاهای دیدنی فرانسه در این شهر قرار دارند، ولی به‌عنوان یک گردشگر مطلع و هدفمند، همیشه باید با تمام مکان‌های دیدنی مقصد مورد نظر آشنا بود.

تور اروپا

در این مقاله از وبلاگ ایوار سعی شده است برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فرانسه همراه با قیمت بلیط و زمان بازدید این مکان‌ها را به شما معرفی کنیم. این جاذبه‌ها طیف مختلفی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی را شامل می‌شوند.

جاهای دیدنی فرانسه

 غارهای باستانی لاسکو - دوردونی

معروف‌ترین نقاشی‌های غاری متعلق به دوران پیشاتاریخ در کشور فرانسه را می‌توان در غارهای باستانی لاسکو (Lascaux) تماشا کرد. این غارها در جنوب غربی کشور فرانسه و در نزدیکی شهری کوچک به نام دوردونی قرار دارند.

راز سالم ماندن این نقاشی‌ها را می‌توان در مسدود شدن طبیعی بخش زیادی از ورودی این غار و محفوظ ماندن آن در برابر عوامل محیطی دانست. نقاشی‌های باستانی غار لاسکو فرانسه که قدمت آنها به دوران پارینه‌سنگی برمی‌گردد، در سال ۱۹۴۰ به صورت اتفاقی و توسط ۴ نوجوانی کشف شد که به دنبال سگ خود می‌گشتند!

این نقاشی‌ها که بیش از ۱۷ هزار سال قدمت دارند، در سال ۱۹۴۸ برای همگان به نمایش گذاشته شدند و امکان بازدید عمومی از آنها فراهم شد. این آثار در سال ۱۹۷۹ نیز توانستند در لیست میراث جهانی یونسکو جای بگیرد.

غارهای باستانی لاسکو

در دسامبر سال ۲۰۱۶، یک مرکز آموزشی و اطلاعاتی جدید به این مجموعه اضافه شد. در این مرکز سعی شده است با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف (مانند امکانات تعاملی، تصاویر سه‌بعدی و یا واقعیت مجازی)، امکان بازدید این آثار تاریخی را فراهم آورند.

ایده ساخت چنین مرکزی از حدود سال ۱۹۶۳ ایجاد شد؛ زمانی‌که کارشناسان دریافتند نقاشی‌های موجود در این غار بر اثر دی اکسید کربن تولید شده توسط گردشگرانی که از آن بازدید می‌کنند، به‌مرور زمان دچار فرسایش و آسیب شده است.

بنابراین آنها تصمیم گرفتند تا اجازه بازدید عمومی از داخل این غار برای مدتی هم که شده  را لغو کنند. به همین منظور، مجموعه آموزشی و اطلاعاتی بین‌المللی ذکر شده تأسیس شد تا گردشگران با استفاده از آن بتوانند از طریق روش‌های مختلف امکان بازدید از این نقاشی‌های پیش از تاریخ را داشته باشند و در عین حال آسیبی به اصل آثار وارد نشود.

جاهای دیدنی پاریس

در مورد بازدید از این مجموعه شدیداً توصیه می‌کنیم بلیطهای موردنیاز خود را حداقل ۲ روز پیش از بازدید تهیه کنید. تعداد بازدیدکنندگان از مجموعه غارهای لاسکو در طول روز محدود است، بنابراین رزرو آنلاین و پیش از موعد را به‌عنوان منطقی‌ترین راهکار در نظر داشته باشید.

البته معمولاً تعدادی بلیط هر روز به‌صورت حضوری در همان محل فروخته می‌شود، بنابراین درصورتی‌که موفق نشدید بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید، توصیه می‌کنیم صبح زود خود را به این سایت برسانید.

ساعات بازدید از این مجموعه در ماه‌های جولای و آگوست از ۸:۳۰ صبح آغاز شده و تا ۱۰ شب ادامه دارد ولی این ساعت در باقی ماه‌های سال کمی کوتاه‌تر است. هزینه بازدید از این مجموعه برای افراد بزرگ‌سال برابر ۱۶ یورو و برای کودکان ۱۰.۴ یورو است. 

جاذبه های فرانسه

کلیسای نوتردام - پاریس

یک مراسم تاج‌گذاری برای یکی از اعضای خاندان سلطنتی فرانسه را تصور کنید. در طول تاریخ، همواره بخش زیادی از شکوه و ابهت این دست مراسم‌ها به خاطر کلیسای فوق‌العادهای بوده که این مراسم در آن برگزار می‌شد. کلیسای نوتردام شهر پاریس یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر است، تا جایی‌که رئیس‌جمهور فرانسه آن را «قلب پاریس» نامیده است.

کلیسای جامع نوتردام به‌عنوان معروف‌ترین کلیسای گوتیک متعلق به قرون‌وسطی شناخته می‌شود و تمایز اصلی آن نسبت به سایر کلیساهای مشابه را می‌توان ویژگی‌های معماری، اندازه و قدمت آن دانست. این کلیسا روی ویرانه‌های دو کلیسای قدیمی ساخته شده بود.

کلیسای نوتردام

این دو کلیسا درواقع معبدهایی بودند که به ژوپیتر، خدای خدایان، اهدا و وقف شده بودند. در حدود سال ۱۱۶۰ میلادی بود که یک بیشاپِ اهل پاریس ایده ادغام این دو ساختمان و تبدیل آن به یک کلیسای بزرگ‌تر را را مطرح ساخت.

سنگ بنای این کلیسا در سال ۱۹۶۳ و توسط پاپ الکساندر سوم بنا و بخش‌های مختلف آن به مرور زمان تکمیل شد. برای مثال محراب اصلی در سال ۱۱۸۹ میلادی ساخته و بخش ورودی غربی در سال ۱۲۵۰ تکمیل شد. بخش‌های مختلف کلیسا نیز در طی ۱۰۰ سال بعد یک به یک ساخته شدند. به همین دلیل ساخت کلیسای جامع نوتردام پاریس در سال ۱۳۴۵ میلادی به اتمام رسید.

نمای کلیسای جامع نوتردام ۱۳۰ متر طول و ۴۸ متر عرض دارد، سقف آن نیز به ارتفاع ۳۵ متر می‌رسد. دو برج بسیار بلند به سبک معماری گوتیک نیز در بخش جلویی ساختمان ساخته شدند که هرکدام حدود ۶۹ متر ارتفاع داشته و در بخش غربی کلیسا قرار دارند.

جاهای دیدنی فرانسه

هرکدام از این برج‌ها دارای سه طبقه جداگانه هستند که بر روی درب‌هایشان تصاویری از پادشاهان قدیمی حکاکی شده است. نمای شرقی کلیسا نیز دارای یک پنجره بزرگ است که شیشه‌های آن با استفاده از نقاشی‌های مختلفی طراحی شده است.

 در طول جنگ جهانی دوم، حملات هوایی آسیب‌های زیادی را به کلیسای نوتردام پاریس متحمل کرد، ولی طی سال‌های بعد از جنگ، به لطف کمک‌های مردمی زیادی که به‌مرورزمان جمع‌آوری شد، بیشتر این آسیب‌ها مرمت شد ولی این مورد پایانِ بدشانسی‌های این جاذبه‌ی ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو نبود.

در ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۸ (آوریل ۲۰۱۹)، نوتردام دچار یک آتش‌سوزی گسترده شد. این آتش‌سوزی صدمات بسیار زیادی را به کلیسا وارد کرد، تا جایی که گفته می‌شود بخشی از سقف آن و همچنین برج مخروطی کلیسا فرو ریخت و بسیاری از آثار تاریخی و هنری قرار گرفته در داخل آن نیز به‌شدت آسیب دیده و برخی نیز نابود شدند. بخش‌های آسیب دیده کلیسای نوتردام در حال حاضر در دست تعمیر است.

کلیسای نوتردام - پاریس

کاخ ورسای - ورسای

کاخ ورسای (Palace of Versailles) یکی دیگر از جاذبه‌های کشور فرانسه است که توانسته در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد. این کاخ را می‌توان یک مجموعه باغ تفکیک‌شده و بسیار بزرگ دانست که در اواسط قرن هفدهم و توسط لویی چهاردهم فرانسه ساخته شده بود.

کاخ ورسای لقب بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی دنیا را به خود اختصاص داده است و در زمان یکی از پرقدرت‌ترین و طولانی‌ترین سلطنت‌های کشور فرانسه ساخته شده بود تا به‌عنوان نمادی از شکوه و ابهت آنها نشان داده شود.

کاخ ورسای شامل چندین باغ و چندین ساختمان و تالار می‌شود که بسیاری از آنها در طول انقلاب فرانسه دچار آسیب‌های فراوانی شد. برای مثال گفته می‌شود که تقریباً تمامی اسباب و اثاثیه به‌کار رفته در داخل این کاخ در زمان انقلاب فرانسه ناپدید و بسیاری از اتاق‌ها نیز مجدداً تعمیر و ساخته شدند.

جاذبه های گردشگری فرانسه

کار ساخت این کاخ از سال ۱۶۶۱ و تحت نظارت لویی لوا (Louis Le Vau) ساخته شد. هنرمندان بسیاری چون معماران، نقاش‌ها، باغبان‌های خبره و همچنین طراحان دکوراسیون داخلی در این پروژه همکاری کردند. کار طراحی و نقاشی‌های بکار رفته در داخل کاخ ورسای به عهده شارل لبرون (Charles Le Brun)، نقاش و طراح فرانسوی، بود.

گفته می‌شود که حدود ۳۰ هزار کارگر در ساخت این کاخ عظیم شرکت داشتند، تاجایی که خزانه‌های دولتی برای پرداخت دستمزد آنها دچار مشکل می‌شد.

لبرون و صدها هنرمند دیگر تمامی گوشه کناره‌های ساختمان این کاخ را به بهترین و شکیل‌ترین حالات ممکنِ آن زمان تزیین کردند. برای تزیین و دکوراسیون این کاخ از بهترین و مرغوب‌ترین وسایل و مواد اولیه استفاده شد.

هنگام ساخت بسیاری از این ساختمان‌ها و اتاق‌ها، از نمادهای اسطوره‌های یونانی و رومی استفاده شده است. برای مثال، در ساختمان متعلق به پادشاه، اتاق‌های مجزا ساخته شد که به هرکول، ونوس، دیانا، سیاره مشتری و یا حتی مریخ اهدا شده است.

اوج ظرافت تزییناتِ داخلی کاخ ورسای را می‌توان «سالن آیینه‌ها» دانست؛ سالنی با ۷۵ متر طول که در آن ۱۷ آینه بزرگ در یک سمت قرار دارند و در سمت دیگر همین تعداد پنجره، به همان ابعاد ساخته شده است که رو به باغ و آفتاب قرار دارند.

جاذبه های گردشگری فرانسه

در حال حاضر یک برنامه بازسازی گسترده و آرمان‌گرایانه در مجموعه کاخ ورسای در حال اجرا است که حدود ۴۰۰ میلیون یورو بودجه به آن اختصاص داده شده است. تخمین زده می‌شود که برنامه بازسازی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به اتمام برسد.

 بازدید از کاخ ورسای از سه‌شنبه تا یکشنبه مقدور است. بنابراین، دوشنبه‌ها این کاخ تعطیل است و امکان بازدید از آن وجود ندارد. در طول ماه‌های آوریل تا اکتبر، بازدید از ساعت ۹ صبح آغازشده و تا ۶:۳۰ ادامه دارد. در طول ماه‌های نوامبر تا مارس نیز بازدید تنها تا ساعت ۵:۳۰ ممکن است.

هزینه بلیط بازدید از مجموعه ورسای برای افراد بزرگ‌سال ۲۰ یورو و برای کودکان رایگان است. در زمان‌هایی که رویدادهای موسیقایی در این مجموعه برگزار می‌شود قیمت بلیط بزرگ‌سالان به ۲۷ یورو می‌رسد ولی برای کودکان همچنان رایگان است.

جاذبه های گردشگری فرانسه

قلعه مونت سنت میشل

مونت سنت میشل (Mont Saint Michel) درواقع نام یکی از کومونه‌های کشور فرانسه است که در نزدیکی ساحل نرماندی قرار گرفته است. ولی آنچه که توانسته این کومونه را مشهور سازد، قرارگیری یک قلعه تاریخی و دیدنی در این منطقه است که قلعه مونت سنت میشل نام دارد.

آمار ارائه‌شده توسط سازمان گردشگری فرانسه حاکی از آن است که این منطقه جزو یکی از ۱۰ منطقه گردشگری برتر کشور شمرده می‌شود. البته ثبت آن به‌عنوان میراث‌ جهانی یونسکو نیز قطعاً بدون تأثیر نبوده است، چراکه قرارگیری جاذبه‌ها در این لیست به‌عنوان یکی از معتبرترین و مهم‌ترین گزینه‌ها برای تصمیم‌گیری گردشگران شناخته می‌شود.

قلعه مونت سنت میشل شبیه به یک دژ جنگی احاطه شده با دیوارهای باستانی است. این قلعه درواقع یکی از تحسین‌برانگیزترین و الهام‌بخش‌ترین کلیساها با معماری گوتیک به‌شمار می‌رود که تابه‌حال ساخته شده است.

زمانی که مد آب دریا بالا باشد، بخش‌هایی از ساختمان شاید در آب غوطه‌ور شود و امکان دسترسی پیاده به آن ممکن نباشد. همین امر باعث می‌شود تا ظاهری مرموزتر هم پیدا کند. از سوی دیگر، در زمانی که آب دریا در حالت جزر قرار دارد، امکان دسترسی با پای پیاده به این قلعه وجود خواهد داشت.

قلعه مونت سنت میشل

افسانه‌های محلی بر این باور هستند که این ساختمان در سال ۷۰۸ میلادی و به دستور سنت آوبرت (Saint Aubert) ساخته شد. او که یکی از حکام و پیشگامان دینی فرانسه در آن زمان بود، وی بیان داشت که دستور ساخت این ساختمان را پس از الهاماتی که از سوی فرشته میکائیل به او شده بود، صادر کرد. بااین‌حال، سنت آوبرت این موضوع را جدی نگرفته آن را ناشی از توهمات ذهنی خود دانست.

این داستان برای بار دوم نیز اتفاق افتاد و همچنان توجه کافی به این موضوع نشان نداد ولی هنگامی‌که میکائیل را برای بار سوم دید و درخواستی مشابه را از او شنید، دستور ساخت کلیسا یا همان قلعه مونت سنت میشل را صادر کرد.

در زمان‌های دور، راهبان و عالمان دینی خود را با پای پیاده به این کلیسا می‌رساندند. آن‌ها سعی می‌کردند در زمانی که دریا در حالت جزر قرار دارد، خود را به انجام برسانند ولی گاهی اوقات دریا آن‌ها را غافلگیر می‌کرد و برخی از آنان را به اعماق خود فرومی‌برد و غرق می‌کرد.

اگرچه اگر امروز بخواهید خود را از شهر پاریس به این منطقه برسانید خطرات سابق و قدیمی شما را تهدید نخواهد کرد، ولی دسترسی به این منطقه کماکان چالش‌برانگیز خواهد بود. اگر قصد داشته باشید با استفاده از وسیله نقلیه یعنی خودرو به اینجا بیاید، بین ۳ الی ۴ ساعت رانندگی پیش روی شما خواهد بود. اگر هم بخواهید از اتوبوس‌های شهری استفاده کنید، این مدت‌زمان یک ساعت افزایش پیدا خواهد کرد.

جاهای دیدنی فرانسه

هنگامی‌که به قلعه مونت سنت میشل برسید،‌ حداقل به ۴ ساعت زمان برای بازدید از زوایای مختلف آن و همچنین صرف یک وعده غذایی احتیاج خواهید داشت. شاید ساده‌ترین کار آن باشد که یکی از تورهای تخصصی بازدید از این قلعه را خریداری کنید تا آنها خودشان شما را با استفاده از خودروهای ون به اینجا برسانند.

اگر هم دوست دارید مدت زمان بیشتری را در این کومونه سپری کنید، توصیه می‌کنیم شب قبل را در یکی از روستاهای اطراف اقامت داشته باشد و صبح زود خود را به اینجا برسانید.

بازدید از مونت سنت میشل از ساعت ۹ صبح آغاز شده و تا حدود ۷ عصر ادامه دارد. البته در ماه‌های سپتامبر تا آوریل، بازدید تنها تا ساعت ۶ ممکن است. هزینه بلیط برای کودکان و بزرگسالان برابر با ۱۰ یورو است. این بلیط شامل یک تور راهنمای داخل قلعه نیز می‌شود.

قلعه مونت سنت میشل فرانسه

کلیسای جامع رنس - رنس

رنس شهری در شمال فرانسه و در حدود ۱۳۰ کیلومتری شهر پاریس است. در میان تمام جاذبه‌هایی که در این شهر قرار دارند، سه مورد از آنها موفق شده‌اند در لیست میراث جهانی یونسکو جای بگیرند. در میان این سه جاذبه، کلیسای جامع رنس (Reims Cathedral) توانسته بیشترین شهرت و محبوبیت را به دست بیاورد. این کلیسا درواقع یکی از مکان‌های مورداستفاده‌ی پادشاهان فرانسه برای برگزاری مراسم‌های تاج‌گذاری بوده است و شباهت بسیاز زیادی به کلیسای نوتردام پاریس دارد.

کلیسای رنس که قدمت آن به قرن سیزدهم برمی‌گردد، به‌عنوان یکی از جواهرات و گوهرهای معماری گوتیک شناخته می‌شود. نمای بیرونی ساختمان آن با تندیس‌های فرشتگان تزیین شده است. این در حالی است که نما و تزئینات داخلی کلیسا به نحوی انجام شده که حالات روحی و عرفانی را به‌وضوح می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد.

جاهای دیدنی فرانسه

همان‌طور که پیش‌تر بیان شده بود، سه جاذبه از شهر رنس موفق شدند در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسند. جاذبه‌های دیگر قصر تائو (Palais du Tau) و موزه سنت رمی (Basilique Saint-Rémi) هستند که مورد اول مربوط به قرن هفدهم و مورد دوم مربوط به قرن یازدهم میلادی است.

بازدید از این کلیسا از حدود ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا ۷ عصر ادامه دارد. البته این ساعات بسته به ماه سال متغیر خواهد بود. ساعات بازدید از برج‌های کلیسا و ساختمان اصلی نیز اندکی با یکدیگر تفاوت دارند.

هزینه بازدید از برج‌ها برای کودکان رایگان ولی برای بزرگسالان ۸ یورو است. بازدید از ساختمان اصلی کلیسا برای کودکان همچنان رایگان و برای بزرگسالان ۱۱ یورو هزینه دارد.

کلیسای جامع رنس - رنس

برج ایفل - پاریس

برج ایفل (Eiffel Tower) نه‌تنها نمادین‌ترین جاذبه فرانسه و شهر پاریس است، بلکه به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دنیای گردشگری نیز شناخته می‌شود. در بیشتر لیست‌هایی که مبنی بر معرفی برترین جاهای دیدنی فرانسه منتشر می‌شوند، برج ایفل در صدر لیست قرار دارد.

با در نظر گرفتن شهرت و محبوبیت امروزی این برج، بسیار برایتان عجیب است اگر بدانید طرح اولیه‌ی آن با این دلیل که این سازه بسیار بزرگ است، رد شد. این برج نمادین در سال ۱۸۸۹ توسط الکساندر گوستاو ایفل (Alexandre-Gustave Eiffel)، برای یک نمایشگاه جهانی و به مناسبت یک‌‌صدمین سالگرد انقلاب فرانسه طراحی و ساخته شد.

این برج شامل حدود ۱۸ هزار قطعه آهن می‌شود که وزن آنها به بیش از ۱۰ هزار تن می‌رسد. تمام این قطعات با استفاده از دو میلیون و نیم قطعه پیچ و مهره به همدیگر متصل و محکم شده‌اند. نتیجه‌ی کار تبدیل به یکی از خلاقانه‌ترین و هنرمندانه‌ترین سازه‌های معماری ساخته شده توسط بشر تبدیل شد که امروزه به عنوان نمادین‌ترین جاذبه شهر پاریس شناخته می‌شود.

تصویر برج ایفل پاریس

این برج که ارتفاع آن به ۳۲۴ متر می‌رسد، تا پیش از ساخت ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) در آمریکا (با ۴۴۹ متر ارتفاع)، به‌عنوان بلندترین برج دنیا شناخته می‌شد. بنابراین جای تعجب نخواهد داشت که از بسیاری از مناطق شهر پاریس قادر باشید گوشه‌هایی از این برج را تماشا کنید.

بااین‌حال، قطعاً بخش‌هایی از شهر وجود دارد که نما و چشم‌انداز بسیار بهتری به این برج دارند و همین امر باعث شده است که در میان گردشگران بسیار محبوب باشند، چراکه زوایای بسیار مناسبی برای عکاسی از برج را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

 برج ایفل شامل سه طبقه می‌شود. برای دسترسی به طبقه اول گردشگران یا باید از آسانسور استفاده کنند یا اینکه ۳۶۰ پله را خودشان بالا بروند. طبقه اول در ارتفاع ۵۷ متری واقع شده است. برای دسترسی به طبقه دوم نیز به همین منوال یا باید از از آسانسور استفاده شود یا اینکه ۳۴۴ پله را را طی کنند. طبقه دوم در ارتفاع ۱۱۵ متری قرار دارد.

چشم‌اندازی که در هر یک از این دو طبقه انتظار شما را می‌کشد بدون شک فوق‌العاده و به‌یادماندنی خواهد بود. برای دسترسی به طبقه سوم چاره‌ای جز استفاده از آسانسور ندارید. بازدید از این طبقه یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که در سراسر شهر پاریس می‌توانید انجام دهید، البته آن‌قدر هیجان‌انگیز و یا ترسناک نیست که خدای‌ناکرده دچار مشکل قلبی و یا غش کردن شوید!

جاذبه های فرانسه

در طول ماه‌های ژوئن تا آگوست، از ساعت ۹ صبح الی ۰۰:۴۵ شب می‌توانید از آسانسور یا از پله‌های این برج استفاده کنید. در طول ماه‌های سپتامبر تا اواسط ژوئن، این ساعات محدودتر می‌شوند. در این بازه‌ی زمانی، امکان استفاده از آسانسور از ۹:۳۰ صبح تا ۱۱:۴۵ وجود دارد و پله‌ها نیز تنها تا ساعت ۶:۳۰ عصر باز هستند.

هزینه استفاده از آسانسور برای بالاترین طبقه، برای بزرگسالان ۲۵ یورو و برای کودکان ۱۲.۵ یورو است. این هزینه برای  طبقه دوم برای بزرگسالان و کودکان به‌ترتیب برابر با ۱۶ و ۸ یورو است این هزینه در صورت استفاده از پلکان برابر با ۱۰ و ۵ است.

برج ایفل پاریس

موزه لوور - پاریس

موزه لوور (Louvre Museum) را  شاید بتوان گل سرسبد تمامی موزه‌های جهان دانست. این موزه به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها جذابیت و اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چراکه تعداد زیادی از آثار ایران در لوور  نگهداری می‌شوند؛ آثاری که مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف بوده و ارزش مادی و معنوی بسیار زیادی دارند.

ساختمان این موزه که در ابتدا یک کاخ باشکوه و دیدنی متعلق به پادشاهان فرانسه بود و بعدها تغییر کاربری داد، تبدیل به یک موزه شد و امروزه همگی آن را به‌عنوان مهم‌ترین و بهترین موزه شهر پاریس در فرانسه می‌شناسند.

جاذبه های فرانسه

دسترسی به موزه لوور از طریق حیاط این مجموعه و عبور از همان هرم شیشه‌ای معروف امکان‌پذیر است. این هرم در سال ۱۹۱۷ و توسط یک معمار چینی - آمریکایی به نام آی.ام.پی طراحی شده بود. جالب است بدانید بیش از ۳۰ هزار قطعه هنری و تاریخی در درون موزه لوور نگهداری می‌شود که تقریبا تمام آن‌ها شاهکار محسوب می‌شوند؛ آثاری که بسیار متنوع بوده و از سراسر تمدن‌های جهان و به‌خصوص نقاشی‌های اروپایی متعلق به قرن‌های پانزدهم تا نوزدهم را شامل می‌شوند.

عموم گردشگران ترجیح می‌دهند از برخی گالری‌های خاص مانند مجسمه‌های کلاسیک، هنر رنسانس ایتالیایی یا نقاشی‌های قرن هفدهم فرانسه هم دیدن کنند. بنابراین ابتکار عمل و تصمیم‌گیری به‌دست خود شما خواهد بود. البته اگر آشنایی چندانی با جاذبه‌های قرار گرفته در داخل این موزه ندارید، توصیه می‌کنیم در یکی از تورهای همراه با راهنما شرکت کنید و جاذبه‌های منتخب را همراه با آنها تماشا کنید.

معروف‌ترین اثر هنری موجود در موزه لوور را می‌توان نقاشی نام‌آشنای مونالیزا (Mona Lisa) یا لبخند ژوکوند به فرانسوی La Joconde دانست که توسط نقاش، دانشمند و هنرمند بزرگ تاریخ، لئوناردو داوینچی در بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۵ کشیده شد.

جاذبه های فرانسه

در میان سایر آثار هنری سرشناسی که در این موزه می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، می‌توان به تندیس ونوس میلو (Venus de Milo) (مربوط به دوران یونان باستان)، تندیس تاریخی مرمرینِ نیکه ساموتراس (مجسمه پیروزی بالدار ساموتراس)، تابلو نقاشی ضیافت ازدواج در قانا (Wedding Feast at Cana) اثر پائولو ورونزه (Paolo Veronese) و یا دیوارنگاره‌های ساندرو بوتیچلی (Sandro Botticelli) اشاره کرد.

تابلو نقاشی آزادی هدایتگر مردم (Liberty Leading the People) که در سال ۱۸۳۱ توسط اوژن دولاکروا (Eugène Delacroix) کشیده شده بود نیز یکی دیگر از معروف‌ترین آثار موزه لوور است که توصیه می‌کنیم حتماً آن را از نزدیک تماشا کنید. این نقاشی سعی کرده تا سه روز شکوهمند و تاریخی مردم پاریس یعنی از ۲۷ تا ۲۹ جولای سال ۱۸۳۰ را به تصویر بکشد.

در کنار تمام این آثار عموماً اروپایی، شدیداً توصیه می‌کنیم از شاهکارهای هنری و تاریخی مربوط به دوران امپراتوری‌های ایرانی که در این موزه قرار دارند نیز دیدن کنید.

در این میان می‌توان به سنگ‌نگاره یادبود اونتاش ناپیریشا، سنگ‌نگاره زن عیلامی (ایلامی) و ندیمه، سنگ‌نگاره بز با دم ماهی از آثار دوره ایلامی، تخته بازی ۵۸ خانه، نقش برجسته آجری شیر کاخ آپادانا شوش، کتیبه داریوش بزرگ در کاخ آپادانای شوش و همچنین تندیس ناپیرآسو اشاره کرد. 

جاذبه های فرانسه

بلوار شانزلیزه - پاریس

بلوار شانزلیزه (Avenue des Champs-Élysées) معروف‌ترین و همچنین نمادین‌ترین بلوار در سراسر شهر پاریس است. جالب است بدانید این بلوار تا حدود قرن هفدهم مسیری ویرانه، ناشی از تردد ماشین‌های جنگی و درگیری‌های مختلف بود.

حدود یک قرن بعد، یکی از معماران طراح شهری معروف در پاریس به نام بارون اوسمان (Baron Haussman) نقشه‌ها و طراحی‌های جدیدی برای این بلوار انجام داد. این رویداد را می‌توان نقطه شروعی برای ظهور و شگفتی‌ساز شدن بلوار شانزلیزه پاریس دانست. 

بلوار شانزلیزه از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش پایینی این بلور به میدان کنکورد (Place du Concorde) منتهی می‌شود و موزه هنرهای زیبای پتی پله (Petit Palais) در همین بخش قرار گرفته است. بلوار شانزلیزه از سمت بالایی به طاق پیروزی (Arc de Triomphe) منتهی می‌شود، طاقی که از آن به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین بناهای به جا مانده در سراسر تاریخ پاریس یاد می‌شود.

بلوار شانزلیزه

اما آنچه که هویت منحصربه‌فردی به این بلوار می‌دهد، عوامل دیگری را هم شامل می‌شود. در سراسر مسیر بلوار شانزلیزه، فروشگاه‌های لوکس، هتل‌های مدرن و گران‌قیمت، بهترین رستوران‌های پاریس، کافه‌ها و سینماهای متعددی را مشاهده خواهید کرد.

تمامی ساختمان‌ها و خدمات تجاری‌ که در این منطقه قرار گرفته‌اند، در بالاترین سطح کیفی و زیبایی بصری طراحی شده‌اند. درواقع به همین خاطر است که از این بلوار همیشه به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق شهر پاریس یاد می‌شود و تقریباً آن‌را مخصوص قشر مرفه و ثروتمند می‌دانند.

بااین‌حال، کماکان توصیه می‌کنیم در طول سفر به شهر پاریس سعی کنید برای یک بار هم که شده در این بلوار قدم بزنید و از زیبایی‌های خاص آن لذت ببرید. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگرچه بلوار شانزلیزه عموماً به‌عنوان منطقه‌ای بسیار گران‌قیمت شناخته می‌شود ولی فروشگاه‌های مختلفی نیز در آن دایر هستند که امکان خرید باقیمت مناسب و معقول را در آنها خواهید داشت.

برخی از این فروشگاه‌ها تنها با هدف ارائه خدمات به گردشگران اقتصادی افتتاح‌ شده‌اند. برخی دیگر نیز مانند فروشگاه‌های مک دونالد، استارباکس و یا برگر کینگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که قیمت خدمات آن‌ها تقریباً در تمام دنیا یکسان است.

جاذبه های فرانسه

موزه اورسی - پاریس

اگر پس از تماشای موزه لوور همچنان عطش تماشای آثار هنری و قدیمی در شما باقی مانده است، توصیه می‌کنیم حتماً از موزه اورسی (Musée d'Orsay) نیز دیدن کنید؛ موزه‌ای که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر پاریس یادشده و برخی از مهم‌ترین آثار نقاشی و مجسمه‌سازی جهان را در خود جای داده است.

آثار جای گرفته در این موزه عموماً حول هنر امپرسیونیسم گردآوری‌ شده‌اند و در محیطی بسیار زیبا، لوکس و گران‌قیمت در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. تمامی آثار قرار گرفته در این موزه جزو کارهای بزرگ‌ترین و نام‌آشناترین استادهای هنر امپرسیونیسم هستند.

این اساتید درواقع طیفی از اساتید هنر امپرسیونیسم کلاسیک مانند ادگار دگا (Edgar Degas)، ادوار مانه (Edouard Manetکلود مونه (Claude Monet) و پیر آگوست رنوآر (Pierre-August Renoir) و همچنین اساتید مکتب پست امپرسیونیسم مانند پیر بونار (Pierre Bonnardپل سزان (Paul Cézanne) و ونسان ونگوگ (Vincent van Gogh) را شامل می‌شوند.

جاذبه های فرانسه

البته آثاری از سبک‌ پوینتیلیسم (یا همان هنر نقطه چینی) نیز در این موزه قرار گرفته‌اند که در میان معروف‌ترین هنرمندان این سبک می‌توان به ژرژ سورا (Georges Seurat) و پل سینیاک (Paul Signac) اشاره داشت.

شماری از معروف‌ترین آثار هنری ساخته شده توسط این هنرمندان در این موزه نگهداری شده و امکان بازدید از آنها را خواهید داشت که در میان معروف‌ترین آن‌ها شاید بتوان به تصویر پرتره ونسان ونگوگ از خودش و یا تابلو نقاشی معروف شب پرستاره اثر همین هنرمند اشاره کرد.

 البته اگر در حین بازدید از آثار احساس خستگی کردید، بتوانید به یکی از دو کافه‌ای که در داخل این موزه جای گرفته بروید، چیزی بنوشید و کمی استراحت کنید. مطمئن باشید نوشیدن یک فنجان قهوه فرانسوی در کافه‌های دوست‌داشتنی این موزه، به اندازه بازدید از آثار ارزشمند آن برای شما به‌یادماندنی خواهند بود.

موزه اورسی - پاریس

کاخ گارنیه - پاریس

مجموعه کاخ گارنیه (Garnier Palace) سال ۱۸۶۰ میلادی و به دستور ناپلئون سوم یا همان ناپلئون بناپارت معروف ساخته شد. این کاخ که نام دیگر آن خانه اپرا گارنیه است، توسط شارل گارنیه (Charles Garnier)، معماری اهل شهر پاریس و بر اساس سبک معماری باروک طراحی شد.

گفته می‌شود که شارل گارنیه در بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ به‌صورت خستگی‌ناپذیر روی این پروژه کار می‌کرد. امروزه این مجموعه به‌عنوان یکی از بهترین و سالم‌ترین نمادهای به جای مانده از دوران امپراتوری ناپلئون شناخته می‌شود.

نمای ورودی ساختمان شامل ستون‌های کلاسیک می‌شود که هشت مجسمه روی آنها قرار دارند. هرکدام از این مجسمه‌ها نشانگر موضوعی خاص و هنری هستند: شعر، موسیقی، تلاوت، آهنگ، درام و رقص و ...

تصویر داخل کاخ گارنیه

وقتی وارد ساختمان می‌شوید، در لژ اصلی مجسمه‌هایی نیم تنه از برخی آهنگسازان مطرح تاریخ مانند بتهوون (Beethoven)، موتزارت (Mozart) و یا روسینی (Rossini) را مشاهده خواهید کرد. کمی جلوتر مجسمه‌های از آپولون به لودر (یا آپولو به لودر) را نیز مشاهده خواهید کرد که در اطراف آن دو تمثیل نمادین از شعر و موسیقی قرار گرفته است.

در زمان ورود به ساختمان با یک محیط بزرگ مواجه خواهد شد که مساحت آن حدود ۱۱ هزار مترمربع است. بیشتر این مساحت ساختمان جهت نماسازی‌های بزرگ مانند ساخت پله‌های مرمرین بزرگ و نورپردازی آن‌ها به‌کار گرفته شده است.

مهم‌ترین بخش ساختمان را شاید بتوان همان سالن موسیقی اپرایش دانست؛ سالنی که می‌تواند حدود ۲۱۰۵ نفر را در خود بگنجاند. طراحی این سالن، بالکن‌های ساخته‌شده برای تماشاگران و به‌خصوص نقاشی‌های خارق‌العاده‌ای که روی سقف کشیده شده، همگی یک شاهکار بزرگ محسوب می‌شوند و کمک زیادی به محبوبیت کاخ گارنیه کرده‌اند.

اگر اهل تماشای آثار هنری و هنرهای نمایشی هستید، در طول سال رویدادهای مختلفی در کاخ گارنیه برگزار می‌شود که امکان شرکت در آنها را خواهید داشت. در این میان می‌توان به اجراهای اپرا، رقص باله، کنسرت‌های موسیقی سنتی و یا سایر رویدادهای دیگر اشاره کرد. حضور در این رویدادها یکی از بهترین روش‌ها برای لذت بردن هر چه بیشتر از این کاخ است.

در طول این بازدیدها نه تنها می‌توانید از ساختمان دیدن کنید، بلکه حال و هوای خاص اجراهای هنری در داخل این سالن فوق‌العاده را نیز تجربه خواهید کرد. ولی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بلیط این اجراها معمولاً به‌سرعت فروش رفته و به اتمام می‌رسند، بنابراین بلیط‌های موردنیاز خود را حتماً به‌موقع تهیه کنید.

کاخ گارنیه - پاریس

 میدان کنکورد - پاریس

اگر خاطرتان باشد، پیش‌تر بیان کرده بودیم که خیابان شانزلیزه از یک سو به میدان کنکورد (Place de la Concorde) می‌رسد ولی رویدادهای تاریخی مهمی در این میدان اتفاق افتاده که اهمیت بسیار زیادی به آن بخشیده است.

این میدان در بین سال‌های ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ میلادی و توسط معمار لوئی پانزدهم فرانسه ساخته شد. این میدان را می‌توان قلبِ اتفاقات قرن هجدهم در پاریس دانست. یک تندیس بزرگ به شکل یک ستون در ابعاد بسیار بزرگ و حیرت‌انگیز در وسط این میدان قرار گرفته است که توانسته میدان کنکورد را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین میدان‌های شهر پاریس کند.

در طول تاریخ شهر پاریس، اتفاقات بزرگ زیادی در این میدان رخ داده است که یکی از تاریخی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها اعدام شاه لوئی شانزدهم در همین میدان بود. این اقدام پس از پیروزی انقلاب فرانسه انجام شد. به‌طور کلی، در طی آن سال‌ها، میدان کنکورد محلی برای انجام اعدام‌هایی بود که در شهر پاریس و با استفاده از گیوتین انجام می‌شدند.

جاذبه های فرانسه

یکی از نکات جالب در مورد میدان کنکورد، دسترسی سریع و راحت آن به بخش‌ها و جاذبه‌های مهم شهر پاریس است. برای مثال، طاق پیروزی که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر است در فاصله بسیار کمی از این میدان قرار دارد، به‌طوری‌که بخش‌هایی از آن را می‌توانید از داخل میدان کنکورد تماشا کنید. بلوار معروف شانزلیزه نیز یکی از خروجی‌های همین میدان است. از سوی دیگر، از این نقطه شهر می‌توان دسترسی آسانی به موزه معروف لوور نیز داشته باشید.

بااین‌حال این نکته را در نظر داشته باشید که میدان کنکورد معمولاً شلوغ و پرترافیک است. در طول ساعات خاصی از روز که ترافیک کمتری در این میدان جریان دارد، راننده‌ها با سرعت زیادی در آن رانندگی می‌کنند و عموماً توجه زیادی به عابرین پیاده ندارند! بنابراین باید خودتان مراقب باشید که بر سر راه آنها قرار نگیرد.

 میدان کنکورد - پاریس

طاق پیروزی - پاریس

طاق پیروزی (Arc de Triomphe) شهر پاریس بنای یادبودی است که به سربازان فرانسوی اهدا شده است که  یا در انقلاب این کشور کشته شدند یا اینکه در طول جنگ‌های ناپلئون جان باخته‌اند. دستور ساخت این بنای یادبود توسط شخص ناپلئون و در سال ۱۸۰۶ صادر شد ولی عمر ناپلئون آن‌قدر کفاف نداد که خود او بتواند اتمام آن را در سال ۱۸۳۶ تماشا کند.

وظیفه طراحی طاق پیروزی به عهده ژان-فرانسوا-ترز شالگرین (JF Chalgrin) بود؛ معماری که خود هم متأسفانه پیش از اتمام ساخت این بنا درگذشت. طاق پیروزی حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد و شکوه و ابهت را در تمام بخش‌های آن و به‌خصوص در قوس‌های طراحی‌شده روی این ساختمان می‌توانید مشاهده کنید. تمام این جزئیات به این منظور طراحی و ساخته شده بودند تا افتخار، قدرت و پیروزی نیروهای فرانسوی را به تصویر بکشند.

جاذبه های پاریس

در بخش دیوارهای داخلی این بنای یادبود طرح‌ها و نوشته‌های مختلفی حکاکی شده است. در میان معروف‌ترین آنها می‌توان به اسامی ۶۶۰ فرمانده‌ای اشاره کرد که جان خود را در جنگ‌های فرانسه از دست داده‌اند و نام آنها روی دیوارهای طاق پیروزی پاریس حک شده است.

در زیر این طاق مقبره یک سرباز گمنام قرار گرفته است. این مقبره که در سال ۱۹۲۱ ساخته شد یک سرباز گمنام (به نمایندگی از تمامی سربازان گمنامی که در طول جنگ جهانی جان خود را در راه کشور از دست داده‌اند) در آن دفن شده است.

امروزه رویدادهایی که مرتبط با تعطیلات ملی باشند در طاق پیروزی برگزار می‌شوند. در این میان می‌توان به مراسمی اشاره کرد که هرساله به مناسبت آتش‌بس ۱۱ نوامبر سال ۱۹۱۸ و در همین روز برگزار می‌شود. علاوه بر این می‌توان به جشن روز پیروزی در اروپا اشاره کرد که در هشتم ماه مه هرسال برگزار می‌شود.

۸ مه درواقع روز پایان جنگ جهانی دوم و پایان حکمرانی نازی‌ها در منطقه بود. طاق پیروزی همچنین محل برگزاری جشن‌های روز ملی فرانسه یا همان جشن‌های روز باستیل است که هرساله در تاریخ ۱۴ جولای گرامی داشته می‌شوند.

طاق پیروزی - پاریس

 روستاهای آلزاس

کشور فرانسه شامل ۲۲ ناحیه داخلی می‌شود، آلزاس (Alsace) نام یکی از همین مناطق است که بیشتر به‌واسطه طبیعت سرسبز و روستاهای دیدنی خود شناخته می‌شود. منطقه آلزاس فرانسه را می‌توان تقریباً هم‌مرز با کشورهای آلمان و سوئیس دانست.

برخلاف هر آنچه از آثار هنری و تاریخی که در شهر پاریس تماشا کرده‌اید، در این بخش تنها باید به دنبال جاذبه‌های طبیعی باشید. به‌عبارت‌دیگر، می‌توان بیان داشت که بازدید از این منطقه به افرادی توصیه می‌شود که اهل طبیعت‌گردی هستند یا اینکه از تماشای جلوه‌های نسبت به تماشای آثار هنری لذت بیشتری می‌برند.

روستاهای مختلفی در منطقه آلزاس فرانسه وجود دارد، هرکدام از این روستاها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. بااین‌حال، جلوه‌های طبیعت، مناظر و چشم‌اندازها تقریباً در تمامی آنها شگفت‌انگیز و محصورکننده هستند. اگر قرار باشد تنها یکی از این شهرها و روستاهای کوچک را به شما توصیه می‌کنیم، کولمار (Colmar) می‌تواند مقصدی مناسب و هوشمندانه باشد.

 روستاهای آلزاس - کلمار فرانسه

دره لوآر

هنگامی‌که در دره لوآر (Loire Valley) فرانسه قدم می‌زنید، گمان می‌کنید که مشغول ورق زدن صفحات یک کتاب داستان کودکانه هستید که در هر صفحه‌ آن تصویری از یک قلعه و کاخ قرار گرفته است. در تمام طول این منطقه، مناظری این‌چنینی شامل دره‌ها، رودخانه‌ها و یا قلعه‌های قرون‌ وسطایی مختلف در انتظار شما هستند.

جالب است بدانید دره لوآر که به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی فرانسه شناخته می‌شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. در واقع تمام این منطقه که تحت عنوان «باغ فرانسه» شناخته می‌شود در یونسکو به ثبت رسیده است.

بعضی از کاخ‌ها و  قلعه‌هایی که در این منطقه قرار گرفته‌اند متعلق به قرون‌وسطی بوده و در بالای تپه‌ها ساخته‌ شده‌اند تا بتوانند دید خوبی به منطقه داشته باشند و دارای امنیت بیشتری باشند. بااین‌حال، عموم این ساختمان‌ها متعلق به دوران رنسانس هستند و تنها باهدف زندگی تجملاتی، تفریح و خوش‌گذرانی ساخته شده بودند.

این ساختمان‌ها در آن زمان نقش ویلاهای امروزی را داشتند که در اطراف شهر ساخته می‌شوند تا به دور از جمعیت و شلوغی شهر و در دل طبیعتِ بکر، بتوانند مزایای خاصی را برای صاحبان خود به همراه داشته باشند.

دره لوآر

پانتئون - پاریس

ساختمان پانتئون پاریس (Panthéon) در ابتدا به‌عنوان یک کلیسا و به منظوره رقابت با کلیساهای سن پیتر شهر رم (یا همان منطقه واتیکان) و کلیسای سن پل شهر لندن ساخته‌شده بود.

ساختمان پانتئون امروزه به‌عنوان آرامگاه بسیاری از مشاهیر و برجسته‌ترین افراد تاریخ فرانسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساخت این ساختمان در سال ۱۷۵۶ و به دستور شاه لوئی پانزدهم انجام شد. لوئی پانزدهم به یکی از معماران فرانسوی و برجسته‌ی آن دوران دستور داد تا این ساختمان که یک کلیسای جدید بود را روی ویرانه‌های یک کلیسای قدیمی بنا کند. ساخت پانتئون فرانسه در سال ۱۷۹۰ به اتمام رسید.

معمار این ساختمان، در طراحی آن کمی شیطنت به خرج داد و پا از خواسته‌های لوئی پانزدهم فراتر گذاشت. او به‌جای آنکه سبک موردنظر لوئی را طراحی کند، طرحی ساده‌تر را اجرا کرد که شباهت بیشتری با سبک معماری نئوکلاسیک داشت. بر روی نمای جلویی ساختمان پانتئون عبارتی به زبان فرانسه درج شده که ترجمه تحت الفظی این عبارت به این شرح است: «تقدیم به مردان بزرگی که به خاطر کشورشان شناخته می‌شوند.»

بسیاری از افراد مشهور فرانسه که شمار آن‌ها به ۷۲ تن می‌رسد، در این ساختمان دفن شده‌اند. در میان آن‌ها می‌توان به فیلسوف‌های بزرگی مانند ژان-ژاک روسو (Jean-Jacques Rousseau)، ولتر (Voltaire)، نویسندگانی همچون ویکتور هوگو (Victor Hugoالکساندر دوما (Alexandre Dumasامیل زولا (Emile Zola) و آندره مالرو (André Malraux) اشاره کرد.

از سال ۱۹۹۵ میلادی، برخی از بانوان سرشناس فرانسوی نیز در این ساختمان دفن شده‌اند. در این میان می‌توان به فیزیکدان بزرگ، ماری کوی (Marie Curie) اشاره کرد؛ کسی که موفق شده بود تا برای دو مرتبه به‌عنوان برنده جایزه نوبل انتخاب شود. البته ۴ زن سرشناس دیگر نیز در میان این ۷۲ نفر جای دارند.

پانتئون - پاریس

 گورستان پر لاشز - پاریس

شاید برایتان عجیب باشد که در طول سفر از یک گورستان دیدن کنید ولی توصیه می‌کنیم این کار را حتماً انجام دهید. گورستان پر لاشز (Cimetière du Père Lachaise) را شاید بتوان معروف‌ترین گورستان دنیا دانست. البته این گورستان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین گورستان در شهر پاریس نیز نامیده می‌شود.

مساحت این گورستان حدود ۴۴ هکتار است و تعداد زیادی از سرشناس‌ترین زنان و مردان تاریخ فرانسه در اینجا دفن شده‌اند. در میان این اسامی می‌توان به نویسنده بسیار نام‌آشنا و محبوب ایرانی، یعنی صادق هدایت نیز اشاره کرد.

علاوه بر هدایت، افراد دیگری همچون انوره دو بالزاک (Honoré de Balzac)، ادیت پیاف (Edith Piaf)، اسکار وایلد (Oscar Wilde) و جیم موریسن (Jim Morrison) نیز در اینجا دفن شده‌اند. طرفداران این هنرمندان نام‌آشنا، از سراسر دنیا به اینجا می‌آیند و تقریباً همه‌روزه قبر آن‌ها پوشیده از گل است.

 گورستان پر لاشز - پاریس

کوت دازور

زیبایی‌های فرانسه را نباید محدود به تاریخ و هنر دانست. خط ساحلی کشور  فرانسه موقعیت فوق‌العاده‌ای را برای دوستداران  تفریحات دریایی و ساحل فراهم کرده است. کوت دازور (Côte d'Azur) کلمه فرانسوی است که انگلیسی‌ها آن را «سواحل آبی» می‌نامند. علت این نام‌گذاری کاملاً مشخص است، چراکه آن را به خاطر آبی بیکران دریای مدیترانه انتخاب کرده‌اند.

این منطقه تا نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد و در طول فصل تابستان یکی از پربازدیدترین و شلوغ‌ترین بخش‌های کشور فرانسه است. تفرجگاه‌های ساحلی این منطقه همیشه پر از گردشگرانی است که همه‌ی آنها عاشق دریا، آفتاب و سواحل شنی هستند.

مشخصه دیگر این سواحل را می‌توان لوکس بودن آنها دانست. به‌عبارت‌دیگر، بخش‌های زیادی از این خط ساحلی مخصوص ویلاهای بسیار بزرگ و مدرن افراد مشهور و ثروتمند است. شهرهای نیس (Niceموناکو (Monaco) و کن (Cannes)، همگی در همین امتداد قرار دارند.

هرکدام از این شهرها به خاطر ویژگی‌های خاصی شناخته می‌شوند؛ شهر نیس به‌واسطه نماها و چشم‌اندازهای پانورامایی خود از سواحل دریا و شهر کن به واسطه فسیتوال فیلم مشهوری که در آن برگزار می‌شود، توانسته‌اند شهرت زیادی به‌دست بیاورند.

کوت دازور - موناکو

صدرا شریفی صدرا شریفی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}