به این دلایل، حتما باید یکبار به توکیو سفر کنید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه‌های شگفت‌انگیز، رستوران‌های پرزرق‌وبرق، آسمان‌خراش‌های بلندمرتبه، حمل‌ونقل دقیق و تنوع فرهنگی گسترده، توکیو را به آرمان‌شهری برای توریست‌های علاقه‌مند به سفرهای متفاوت تبدیل کرده است.

تور اروپا

شما برای دیدار از کلان‌شهر پرزرق‌وبرق توکیو و مرکز غذا، فشن و زندگی شبانه‌ی ژاپنی نیاز به هیچ توجیهی ندارید. توکیو با داشتن دو فرودگاه بین‌المللی، معمولاً اولین و آخرین توقفگاه هر مسافری به هنگام سفر به ژاپن است؛ اما شایستگی این شهر به‌مراتب چیزی بیشتر از نامیده شدن به‌عنوان یک توقفگاه است. توکیو شهری امن، تمیز و راحت است، اما بسیار شلوغ، گران و یک‌شکل به نظر می‌رسد.

با این‌حال، توکیو با ساختمان‌های چوبی در مجاورت برج‌های مدرن شیشه‌ای و فولادی و رستوران‌های رنگارنگ، تنوع فراوانی نیز دارد. برخی از رستوران‌ های توکیو برای ۳ نسل است که در حال سرو کردن یک نوع نودل خاص هستند. فرقی نمی‌کند که عاشق غذا، هنر، ورزش، معماری، زندگی شبانه یا فشن باشید، بدون شک توکیو را شگفت‌انگیز خواهید یافت. اگر همچنان قانع نشده‌اید، با مطالعه‌ی این مقاله خواهید فهمید که چرا سفر به توکیو یه امر ضروری است.

موزه های توکیو

به خاطر بهترین و عجیب ترین موزه ها

شاید بتوان گفت که توکیو نسبت به هر شهر دیگری در جهان دارای عجیب ترین موزه‌ ها است. در طبقه‌ی پنجم یک ساختمان نامشخص در منطقه‌ی نیهونباشی (Nihonbashi)، می‌توان از یک موزه‌ی کوچک بادبادک‌های کاغذی دیدن کرد. این موزه از زمین تا سقف با بادبادک‌های سنتی پر شده و برخی از آن‌ها به دوران امپراطوری ادو (Edo) تعلق دارند. موزه‌ی شگفت‌انگیز دیگر، موزه‌ی انگل‌شناسی است که در آن طیف گسترده‌ای از انگل‌های وحشتناک دیده می‌شود. خوشبختانه، اکثر آن‌ها از نوع انگل‌های رایج نیستند، اما اگر خواهان بردن یک انگل با خود به خانه هستید، می‌توانید یک عدد از آن‌ها که در یک جاسوئیچی نگهداری می‌شوند را خریداری کنید.

موزه‌ی دیگر در منطقه‌ی میتاکا (Mitaka)، موزه‌ی گیبلی (Ghibli) است. می‌توان در این موزه یک فیلم کوتاه را در سینمایی کوچک تماشا کرد، در میان دفتر کار شبیه‌ سازی‌شده متعلق به میازاکی هایائو قدم زد و روی پشت‌بام آن همرا با یک ربات غول‌آسا وقت گذراند. حتی اگر طرفدار آثار میازاکی نباشید، مسحور این موزه‌ی شگفت‌انگیز خواهید شد که در هر گوشه و کنار آن یک چیز عجیب نظیر لوله‌های اشکال نما، بطری‌های مرکب و طرح‌هایی از موجودات عجیبِ بیرون‌زده از لای کتاب‌ها دیده می‌شود. موزه‌ی بعدی، موزه‌ی عروسک عشق است که آشنایی با ویژگی‌های آن را به خود شما واگذار می‌کنیم.

موزه کایت توکیو

برای دیدن شگفت انگیزترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان

از خدمه‌ای با دستکش‌های سفیدرنگ که مؤدبانه اما با خشونت مسافران را به درون واگن‌ها هل می‌دهند تا گربه‌هایی که به‌عنوان رئیس ایستگاه مترو کلاه‌هایی مخصوص به سر دارند، حمل‌ونقل عمومی ژاپن شادی و حیرت ناشی از کلیپ‌های اینترنتی را به یک اندازه به شما هدیه می‌دهد؛ اما هیچ‌کدام از این کلیپ‌ها قابل‌ مقایسه با تجربه‌ی آن‌ها از سوی خود شما نیستند.

علامت‌های روی سکوها دقیقاً محل توقف قطار و باز شدن درها را نشان می‌دهند، خدمه‌ی قطارهای سریع‌السیر شینکانسن (shinkansen) با سرعت و کاملا دوستانه اقدام به تمیز کردن واگن‌ها می‌کنند، کارکنان برای راهنمایی و توصیه به شما دست‌ به‌کار می‌شوند. بدون شک شما در هزارتوی خطوط پیچ‌درپیچ ریلی در سراسر شهر یا ایستگاه‌های توکیو گم خواهید شد؛ اما تمام این داستان جذاب نیست. از رفتن به ایستگاه شینجوکو (Shinjuku) در ساعات شلوغی خودداری کنید. این ایستگاه با جابجایی بیش از ۳.۵ میلیون مسافر در طول روز، شلوغ‌ترین ایستگاه جهان محسوب می‌شود.

سفر به توکیو

برای تماشای کشتی سومو

۳ رویداد از ۶ تورنمنت اصلی کُشتی سومو در طول سال در توکیو برگزار می‌شود، بنابراین شانس شما برای تماشای این مبارزان غول‌آسا در توکیو نسبت به هر شهر دیگری در ژاپن بیشتر است.

در ساعات ابتدایی روز راهی تالار بزرگ سومو در منطقه‌ی ریوجوکو (Ryogoku) شوید. در هنگام برگزاری مسابقات کوچک‌تر در ساعات ابتدایی روز، این سالن خلوت‌تر به نظر می‌رسد، بنابراین می‌توان برای تماشای مسابقه به نزدیکی رینگ رفت. هرچه از روز می‌گذرد، تالار شلوغ‌تر، درگیری‌ها کوتاه‌تر، آماده‌سازی‌ها طولانی‌تر و مبارزان بزرگ‌تر می‌شوند.

زمانی‌که سطح مسابقات به اوج خود می‌رسد، جمعیت در سالن موج می‌زند. ساعت‌ها مبارزه‌ی نفس‌گیر میان کشتی گیران تنش را به اوج خود می‌رساند و درنهایت در عرض چند ثانیه، یک نفر به‌عنوان پیروز مسابقه معرفی می‌شود.

سفر به توکیو

به خاطر تنوع گسترده در توکیو

خوب یا بد، ژاپن کشوری بسیار یک‌دست است؛ اما در کلان‌شهر توکیو، شانس مواجهه با دیگر فرهنگ‌های ادغام‌شده با فرهنگ ژاپنی بیشتر خواهد بود. می‌توان برای تجربه‌ی فرهنگ کره‌ای و مشاهده‌ی تکه‌ای از سئول در توکیو، به محله‌ی شین اوکوبو (Shin-Okubo) رفت. اگر به دنبال غذاهای خیابانی کره‌ای نظیر هوتوکو (hottoku)، نوعی پنکیک همراه با شکر قهوه‌ای فراوان و دارچین، هستید، این سفر ارزشش را دارد. نیشی کایسای (Nishi Kaisai) محله‌ای دیگر برای امتحان کردن خورشت کاری لذیذ هندی است؛ نسخه‌ی ژاپنی این خوراک هم لذیذ است، اما از آنجایی‌که دستور تهیه‌ی آن از بریتانیایی‌ها گرفته شده، به‌سختی می‌توان اصالت آن را تأیید کرد. با یک سفر کوتاه به شهر یوکوهاما، می‌توان با بزرگ‌ترین محله‌ی چینی‌های ژاپن روبه‌رو شد. سفر به این محله صرفاً برای امتحان کردن کلوچه‌های بخارپز چینی ضروری به نظر می‌رسد.

علاوه بر این محله‌ها، سراسر شهر نیز نسبت به کل کشور دارای تنوع گسترده‌ای است. از کلوپ‌های سبک بریتانیایی گرفته تا کافه‌های سبک جامائیکایی، می‌توان شاهد ادغام شگفت‌انگیز فرهنگ‌ ژاپنی و خارجی باهم در این شهر بود.

محله های توکیو

برای کشف جدیدترین ترندهای ژاپن

اینکه یک پایتخت کانون توجه کشور به فشن و طراحی باشد، موضوع عجیبی نیست، اما توکیو در نوع خود بسیار عالی عمل می‌کند. لباس‌ها، طراحی داخل، موسیقی و حتی غذاهای اینستاگرامی به حدی بدیع و تازه هستند که نمی‌توان آن‌ها را به‌درستی درک کرد.

تعداد مناطقی که به صنعت فشن اهمیت می‌دهند بیشتر از آن چیزی است که بتوان در یک سفر با آن‌ها آشنا شد. هاراجوکو (Harajuku) نقطه‌ی کانونی فشن کاوایی (سبک مخصوص دختران) و صدها خرده‌فرهنگ دیگر است؛ شینجوکو خانه‌ی کالج فشن بونکا (Bunka) است؛ کوئِنجی (Koenji) قطب موسیقی زنده محسوب می‌شود و شیموکیتازاوا (Shimokitazawa) مخصوص سبک‌های مستقل، جایگزین و قدیمی است. شما توکیو را با انبوهی از ایده‌های جدید ترک خواهید کرد.

ترندهای توکیو

برای غذا خوردن به مانند خاندان سلطنتی

تعجبی ندارد که فرهنگ غذایی در توکیو با داشتن بیشترین رستوران‌ های ستاره‌ دار میشلن تا این حد عالی باشد. مسافران می‌توانند حتی در مقرون‌ به‌صرفه‌ترین رستوران‌های این شهر هم غذاهای خوب میل کنند. حتی برخی از رستوران‌های ستاره‌دار میشلن نیز قیمت‌های معقولی دارند. برای مثال، گردشگران می‌توانند در رستوران‌های گینزا ایبوکی (Ginza Ibuki) و شینجوکو کاپو ناکاجیما (Shinjuku Kappo Nakajima) ناهارهای ارزان‌قیمتی را امتحان کنند. درواقع، خوردن غذای بد در توکیو نادر است. از سرآشپزهای معتبر و متخصص در تهیه‌ی سوشی گرفته تا دکه‌های خیابانی فروش انواع مختلف رامن (نوعی نودل)، می‌توان رستوران‌های کوچک و حرفه‌ای فراوانی را در سطح شهر پیدا کرد.

غذاهای خیابانی توکیو نقطه‌ی خوبی برای شروع تور خوراکی توکیو است، زیرا گردشگران می‌توانند غذاهای متعددی را در اندازه‌های کم امتحان کنند. به‌علاوه، توکیو دارای خیابان‌های متعددی است که به خاطر دکه‌های غذافروشی و رستوران‌های کوچک شهرت دارند. اومویده یوکوچو (Omoide Yokocho) آرمان‌شهری برای فرهنگ غذای خیابانی است؛ توگوشی گینزا شوتنگای (Togoshi Ginza Shotengai) به خاطر کوفته‌برنجی‌های ترد خود شهرت دارد؛ ناکامیسه دوری (Nakamise Dori) محبوبیت خود را مدیون غذاهای سنتی نظیر موچی (mochi) و دانگو (dango) است و تاکشیتا دوری (Takeshita Dori) در محله‌ی هاراجوکو نیز محل خوبی برای عکس گرفتن از کرپ‌ها و بستنی‌ها به‌منظور قرار دادن در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

غذاهای توکیو

برای تماشای سنت و مدرنیته در یک بعدازظهر

توکیو با آسمان‌خراش‌ها، قطارهای سریع‌السیر، چراغانی‌های فراوان و حتی یک رستوران کاملاً رباتیک، به شهر آینده معروف است؛ اما در کشوری مانند ژاپن که بیش‌ازحد به سنت اهمیت می‌دهد، جای تعجب نیست که بتوان سنت و مدرنیته را در کنار هم مشاهده کرد.

گاهی اوقات، می‌توان سنت و مدرنیته را کاملاً در کنار هم تجربه کرد. رنگ‌های شاد و سَبکِ لولیتا، با لباس‌هایی جذاب و رنگی، در محله‌ی هاراجوکو در مقابل زمین‌های گسترده‌ی معبد میجی، محل دفن امپراطور میجی و همسر وی، قد علم کرده‌اند. یا اینکه در محله‌ی بونکیو (Bunkyo)، ساختمان فلزی و بتنی کلیسای سنت مری درست در آن‌طرف خیابان و در مقابل باغ چینزانسو (Chinzanso) با یک پاگودای هزارساله، قرار دارد.

هم‌جواری سنت و مدرنیته در توکیو به حوزه‌ی هنر نیز کشیده شده است. موزه‌ی ملی هنر مدرن درست در مجاورت کاخ سلطنتی قرار دارد، در حالی‌که موزه‌ی نزو (Nezu) با کلکسیونی از هنر پیشامدرن در ساختمانی با طراحی حیرت‌انگیز از کِنگو کوما (Kengo Kuma)، معمار ژاپنی، واقع شده است.

سفر به توکیو

برای کشف مکان های غیرمنتظره

یکی از عجایب شهر شلوغ و بلندمرتبه‌ای نظیر توکیو این است که تفریح و سرگرمی تنها به سطح خیابان محدود نمی‌شود. گاهی اوقات، شما با دنبال کردن یک مسیر خاص در نقشه، انتظار رسیدن به مکان موردنظر خود را دارید، اما ناگهان سر از محلی متفاوت درمی‌آورید. نگران نباشید؛ وقتی‌که سر خود را بالا بیاورید، با تابلوهای راهنمایی روبه‌رو می‌شوید که در میان ۵ تابلوی تبلیغاتی دیگر گرفتار شده‌اند.

این اتفاق می‌تواند در نگاه اول کمی ترسناک باشد، اما شما به‌سرعت یاد خواهید گرفت که بهترین غذاها، جذاب‌ترین بوتیک‌ها و مکان‌ها چند طبقه بالاتر از سطح زمین واقع شده‌اند. البته رفتن به زیر زمین هم ارزش خود را دارد. فروشگاه‌های بزرگ عرضه‌ی محصولات غذایی در ژاپن، مکان‌های خوبی برای امتحان مجانی برخی از خوراکی‌ها هستند؛ باید به این موضوع توجه داشت که اغلب آن‌ها در زیر زمین واقع شده‌اند.

به همین نحو، ممکن است که بخواهید یک ساعت زودتر از حرکت قطار خود به ایستگاه راه‌آهن بروید؛ در این صورت مشاهده خواهید کرد که اکثر ایستگاه‌های بزرگ‌تر دارای انبوهی از رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی در زیر سطح خیابان هستند. در این فروشگاه‌ها همه‌چیز، از میوه‌های تازه‌ی بسته‌بندی‌شده تا شانه‌های دست‌ساز و چوب‌های مخصوص غذا خوردن، به فروش می‌رسد.

توکیو ژاپن

برای تحسین بزرگ ترین شهر جهان

توکیو دارای بیشترین تراکم جمعیتی نسبت به هر شهر دیگری در جهان است. می‌توان این موضوع را به هنگام بودن در این شهر، به‌خصوص در محله‌های شینجوکو و شیبویا، کاملاً احساس کرد.

بهترین راه برای کمی استراحت و تحسین شکوه و جلال این کلان‌شهر عظیم از بالا است. می‌توان برای این کار راهی سکوی تماشای برج بلند توکیو شد یا اینکه به سراغ مکانی مرتفع‌تر در برج توکیو اسکای‌تری (Tokyo Skytree) در ارتفاع ۳۵۰ و ۴۴۵ متری رفت. با این‌حال، لوکس‌ترین مکان بلندمرتبه برای تماشای توکیو از بالا، طبقه‌ی پنجاه و دوم هتل پارک حیات (Park Hyatt) است. گردشگران می‌توانند علاوه بر صرف یک نوشیدنی و گوش دادن به یک موسیقی جاز، به تماشای چراغ‌های شهر و امتداد آن در خط افق بپردازند.

توکیو ژاپن

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}