راهنمای جامع سفر به زوریخ

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1397/12/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سفر به یکی از گران‌ترین و مرفه‌ترین شهرهای جهان می‌تواند تجربه‌ی جالب و در عین‌حال پرهزینه باشد. اگر برای ماجراجویی‌های این چنینی آماده هستید زوریخ گزینه‌ای بسیار مناسب خواهد بود. این نکات از تجربیات اجراهای متعدد تور سوئیس توسط سرکار خانم پگاه حاجی مختاری، راهنمای با سابقه ایوار استخراج شده است:

تور اروپا

 زوریخ بزرگترین و پر جمعیت‌ترین شهر در شمال مرکزی کشور سوئیس است. با اینکه این شهر پایتخت سوئیس نیست، اما قطب اقتصادی و تجاری کشور و پر بازدیدترین شهر این کشور است. این مقاله که نتیجه‌ی بارها سفر به زوریخ و کشور سوئیس است برگزیده‌ای از نکات کاربردی و عملی برای داشتن سفری لذت‌بخش و آسان را در خود جای داده است. در نظر داشته باشید قیمت‌ها و ساعات کاری می‌توانند متغییر باشند. بنابزاین حتما پیش از سفر خود از جزئیات به روز اطلاع کسب نمایید.

سفر به زوریخ

بهترین زمان سفر به زوریخ 

بهترین زمان سفر به زوریخ بین خرداد تا اواخر مرداد است. این وقت از سال هوا مطبوع و آفتابی و البته گران‌ترین و شلوغ‌ترین ماه‌های سال خواهد بود. اگر با هوای خنک و نسبتا سرد سازگار هستید پاییز رنگارنگ زوریخ در آبان ماه هم گزینه‌ی جذابی خواهد بود و اگر در فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید زمستان بهترین و ارزان‌ترین فصل برای سفر به زوریخ است. 

زبان

زبان سوئیس در بخش‌های مختلف این کشور متفاوت است و تنها از یک زبان واحد استفاده نمی‌شود. زبان آلمانی، فرانسه و ایتالیایی از جمله زبان‌های مورد استفاده در سوئیس هستند. کانتون زوریخ در بخش آلمانی زبان قرار گرفته و اولویت با زبان آلمانی است. در ضمن خیلی از سوئیسی‌ها زبان انگلیسی هم می‌دانند پس نگران برقراری ارتباط نباشید!

 واحد پول

واحد پول رسمی کشور سوئیس فرانک سوئیس (CHF) است، همراه داشتن فرانک سوئیس در سفر پیشنهاد می‌شود، در غیر این‌صورت می‌توانید از یورو به‌صورت مستقیم با نرخ تبدیل یک به یک در فروشگاه‌ها استفاده کنید که معمولا مقرون به‌صرفه نیست. پیشنهاد می‌شود اسکناس کوچک و سکه نیز همراه خود داشته باشید تا در روز اول سفر برای خرید دچار مشکل نشوید.

فرودگاه زوریخ

فرودگاه بین المللی زوریخ (ZRH) پر ترددترین فرودگاه کشور است و در فاصله‌ای مناسب ( حدود ۱۰ کیلومتر ) از مرکز شهر قرار گرفته شده و سیستم حمل و نقل کاملی از جمله اتوبوس، تاکسی، تراموا و قطار دسترسی به آن را آسان می‌کند. 

فرودگاه زوریخ

هزینه ها از فرودگاه تا مرکز شهر 

تاکسی ۱۵ دقیقه، ۶۰ الی ۷۰ فرانک

شاتل ۳۰ الی ۴۰ دقیقه، ۲۵ فرانک

تراموا ۳۵ دقیقه، بلیط ۲۴ ساعته ۱۳.۶۰ فرانک

قطار ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، ۶.۸۰ فرانک 

هزینه حمل و نقل در زوریخ

زوریخ یکی از گران‌ترین نرخ‌های حمل و نقل در اروپا و جهان را دارد. تاکسی‌های زوریخ از گران‌ترین‌ها در جهان هستند. ورودیه‌ی تاکسی بین ۶ الی ۸ فرانک با توجه به ساعت روز یا شب و به ازای هر کیلومتر بین ۳.۸۰ الی ۴ فرانک یعنی برای یک مسیر ۳ کیلومتری، چیزی حدود ۱۸ فرانک است!!!

البته به‌عنوان گردشگر گزینه‌های ارزان‌تری نیز در اختیار شماست: قطار، تراموا، اتوبوس، قایق و پاهای قدرتمندتان! سیستم حمل و نقل عمومی زوریخ به‌طرز عجیبی کارآمد است و کل شهر را پوشش می‌دهد. همه‌ی ایستگاه‌ها مجهز به دستگاه‌های فروش بلیط بوده و حتی در اتوبوس‌ها می‌توانید بلیط تهیه نمایید. بلیط‌ها در انواع مختلف از بلیط‌هایی با مسافت کوتاه (دو کیلومتر) تا بلیط‌های چندروزه و هفتگی، در دسترس هستند. برای مثال با توجه به نرخ بلیط تک سفره‌ی ۴.۴۰ فرانکی، بهترین نوع بلیط برای گردشگرانی که قصد سفر به فرودگاه ندارند، بلیط ۲۴ ساعته با نرخ ۸.۸۰ فرانک موجود است. با این بلیط می‌توانید تا ۲۴ ساعت پس از نخستین استفاده از بلیط به‌صورت نامحدود از حمل و نقل عمومی و قایق‌ها در زون‌های مشخص استفاده کنید. در ضمن با استفاده از بلیط ۲۴ ساعته می‌توانید از گشت کوتاه (یک ساعت الی یک ساعت و نیم) با کشتی و نرخ تخفیف‌دار استفاده نمایید. برای خرید بلیط از دستگاه‌های اتوماتیک حتما باید سکه یا اسکناس فرانک کوچک یا کارت اعتباری داشته باشید. حتی بعضی از دستگاه‌ها فقط سکه قبول می‌کنند.

زوریخ همچنین سیستم حمل و نقل شبانه‌ی کاملی دارد که تعرفه‌های استفاده از آن‌ها متفاوت است. بلیط‌هایی به نام Nachtnetze به قیمت ۵ فرانک در دستگاه‌های فروش بلیط موجود هستند. برای استفاده از سرویس شبانه دو بلیط لازم دارید یک بلیط عادی و یک بلیط شبانه. اگر با کودکان ۶ الی ۱۶ سال سفر می‌کنید حتما نرخ‌های ویژه را چک کنید. کودکان زیر ۶ سال رایگان هستند. همراه داشتن کارت شناسایی برای کودکان ۶ الی ۱۶ سال پیشنهاد می‌شود.

حمل و نقل در زوریخ

نکات مهم در خرید و استفاده از بلیط

ایستگاه‌های قطار و تراموا در زوریخ بدون گیت‌های ورودی طراحی شده‌اند و برای سوار شدن به قطار نیازی به عبور از گیت‌های مشخص نیست اما هر مسافر موظف است قبل از سوار شدن بلیط خود را در دستگاه‌های تعبیه شده در ایستگاه فعال کند در غیر این‌صورت اگر بلیط شما به‌صورت اتفاقی کنترل شود و غیرفعال باشد جریمه‌ای ۱۰۰ فرانکی در انتظار شما خواهد بود. کنترل بلیط معمولا به‌صورت ناگهانی توسط ماموران انجام می‌شود.

قبل از انتخاب نوع بلیط از محدودیت‌های استفاده از بلیط خود مطمئن شوید. استفاده از بلیط اشتباه منجر به پرداخت جریمه نقدی می‌شود، مثلا در مورد زون‌بندی‌ها مطمئن باشید بلیط شما مناسب با مقصد نهایی انتخاب شده باشد.

استفاده‌ی اشتباه از بلیط‌های تخفیف خورده و نیم بهای کودکان برای بزرگسالان ممنوع است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت ZVV.Ch مراجعه نمایید.

سیم کارت

برای تهیه‌ی سیم کارت در زوریخ کافی است به یکی از شعب کمپانی‌های تلفن همراه از جمله swisscom ,salt یا sunrise مراجعه نمایید و سیم کارت مناسب با نیاز خود را تهیه کنید. این کمپانی‌ها در سراسر شهر و فرودگاه زوریخ شعبه دارند. برای تهیه‌ی سیم کارت همراه داشتن پاسپورت الزامی است. 

زوریخ

گشت و گذار در زوریخ

زوریخ با داشتن تاریخچه‌ای طولانی و بافت قدیمی بسیار جذاب، رودخانه، دریاچه و طبیعت بی‌نظیر اطراف آن، پارک‌ها ، کلیساها و همچنین تعداد زیادی موزه‌ می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد.

دریاچه زوریخ

دریاچه زوریخ با آب‌های زلال و فیروزه‌ای رنگش می‌تواند زیباترین جاذبه‌ی گردشگری زوریخ باشد. تجربه‌ی قایق‌سواری روی دریاچه یکی از ناب‌ترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود، علاوه بر آن در فصل‌های گرم سال شنا کردن در دریاچه نیز امکان‌پذیر است. 

خیابان بانهوف

خیابان بانهوف زوریخ یکی از ده خیابان مشهور جهان و مشهورترین خیابان سوئیس است. قدم زدن در این خیابان، صرف یک وعده غذای دلچسب در یکی از رستوران‌های آن یا یک خرید هیجان انگیز از فروشگاه‌های لوکس و سرشناسش می‌تواند تجربه‌ای به یادماندنی باشد.

لیندنهوف

اگر دوست دارید با تاریخچه‌ی باستانی و ریشه‌های رومی زوریخ آشنا شوید، کافی است از کوچه پس کوچه‌های سربالایی بافت قدیم بالا بروید و به تپه لیندنهوف برسید. از اینجا منظره‌ی زیبایی از شهر و رودخانه‌ لیمات را خواهید دید و از شنیدن داستانهای تاریخی‌اش لذت ببرید.

سفر به زوریخ

گروس مونستر

کلیسای گروس مونستر را می‌توان بزرگترین و اصلی‌ترین کلیسای شهر نامید. کلیسایی پروتستانی به سبک معماری رومانسک که داستان‌های حدود هزار سال از تاریخ زوریخ را روایت می‌کند. ورود به این کلیسا برای عموم آزاد است.

فرامانستر

فرامانستر یادگاری دیگر از شکوه قرون وسطای زوریخ، دقیقا روبه‌روی کلیسای گروس مونستر در سمت دیگر رودخانه لیمات قرار گرفته است. این کلیسای قدیمی علاوه بر تاریخچه‌ی شنیدنی‌اش به خاطر نقاشی‌های شیشه‌ای سبک مذهبی‌اش که آثار ارزشمندی از مارک شاگال هستند، بین گردشگران بسیار محبوب است. ساعات بازدید کلیسا از ۱۰ صبح الی ۱۷ عصر در زمستان و ۱۸ عصر در بهار و تابستان است. ورودی کلیسا ۵ فرانک سوئیس است.

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر با قدمتی بیش از هزارسال قدیمی‌ترین کلیسای زوریخ است. این کلیسا با قطر ۸.۷ متر بزرگترین صفحه‌ی ساعت اروپا را دارد و حتی بزرگتر از بیگ بن در لندن است. سنت پیتر در روزهای غیر تعطیل از ۸ صبح الی ۱۸ عصر و در روزهای آخر هفته از ۱۰ صبح الی ۱۶ عصر به‌صورت رایگان قابل بازدید است.

سنت پیتر زوریخ

موزه ملی

اگر دوست دارید بیشتر با تاریخچه و فرهنگ کشور سوئیس، گذشته و حال آن آشنا شوید موزه ملی سوئیس که در زوریخ واقع شده گزینه‌ی مناسبی برای شماست. این موزه که به آن لندِسموزیُم (Landesmuseum) هم گفته می‌شود، مجموعه‌ای جالب برای بزرگسالان و کودکان به نمایش می‌گذارد. موزه ملی همه روزه غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر و پنجشنبه‌ها تا ۱۹ عصر قابل بازدید است. ورودیه‌ی موزه ۱۰ فرانک و برای کودکانِ زیر ۱۶ سال رایگان است. 

موزه فیفا

برای علاقه‌مندان به فوتبال، موزه مدرن فیفا در شهر زوریخ یک انتخاب هیجان انگیز است. موزه فیفا که از فوریه‌ی ۲۰۱۶ برای عموم قابل بازدید است. مجموعه‌ای منحصر به‌فرد از تاریخ فوتبال، توپ‌های جام جهانی، کاپ‌ها و ... است. ورودیه‌ی این موزه برای بزرگسالان ۲۴ فرانک، برای کودکان ۷ الی ۱۵ سال ۱۴ فرانک و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. ساعات کاری موزه سه‌شنبه تا پنجشنبه ۱۰ صبح الی ۱۹ عصر، جمعه تا یکشنبه ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر و دوشنبه‌ها هم تعطیل است.

ستاد مرکزی فیفا

این مجموعه که در اصل یک ساختمان اداری محسوب می‌شود برای عموم به‌صورت رایگان قابل بازدید است. محوطه‌ی این مجموعه با داشتن سمبل‌های فوتبالی فضای جذابی برای علاقه‌مندان به فوتبال است. روی پله‌های منتهی به ساختمان اسامی کشورهای عضو فیفا نوشته شده و با کمی دقت نام کشور عزیزمان را روی پله‌ها پیدا خواهید کرد. این مجموعه همه روزه به غیر از شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر قابل بازدید است. برای رسیدن به اینجا کافی است تراموای خط ۶ به سمت باغ وحش را سوار و در ایستگاه آخر پیاده شوید و چند دقیقه پیاده مسیر تابلوها را دنبال کنید. 

باغ وحش

باغ وحش زوریخ برای علاقه‌مندان به حیات وحش و حیوانات انتخاب بسیار مناسبی است. با فضایی که بیشتر شبیه جنگل است قفس انواع حیوانات، از پرندگان گرفته تا خزندگان و کوالاهای بانمک استرالیایی ... در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. علاوه بر باغ وحش یک جنگل بارانی سرپوشیده با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در انتظار شماست. ساعات کاری باغ وحش در ماه‌های مارچ تا اکتبر از ۹ صبح الی ۱۸ عصر و در ماه‌های نوامبر تا فوریه از ۹ صبح الی ۱۷ عصر است. نرخ ورودیه بزرگسالان از ۲۱ سال به بالا ۲۶ فرانک، ۱۶ تا ۲۰ سال ۲۱ فرانک، ۶ تا ۱۵ سال ۱۳ فرانک و زیر ۶ سال رایگان است.

سفر به زوریخ

موارد زیر بخشی از جاذبه‌های گردشگری زوریخ هستند. پیشنهاد می‌کنیم گشت‌های اطراف زوریخ را از دست ندهید:

آبشارهای راین

آبشارهای راین در فاصله ۴۶ کیلومتری زوریخ، پهن‌ترین آبشارهای اروپا هستند که در شهر شافهاوزن قرار دارند. سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این جاذبه‌ی طبیعی زیبا راهی سوئیس می‌شوند. امکانات گردشگری از جمله کافه و رستوران، سوغات فروشی، امکانات قایق سواری و ... در محل مهیا است. قایق سواری روی رودخانه در مسیرهای مختلفِ ۳۰ دقیقه‌ای و ۱ ساعته موجود است. برای رسیدن به آبشارهای راین می‌توانید از تورهای گردشگری، اتوبوس یا قطار استفاده نمایید. 

لوسرن 

شهر لوسرن به جرات یکی از زیباترین شهرهای سوئیس است. لوسرن در ۵۲ کیلومتری زوریخ قرار گرفته و به‌راحتی با قطار و اتوبوس از زوریخ قابل دسترس است. روزانه حدود ۶۰ قطار در مسیر زوریخ-لوسرن و برعکس حرکت می‌کنند. فاصله‌ی این دو شهر با قطار سریع‌السیر ۴۵ دقیقه و با قطار عادی ۵۵ دقیقه است. این شهر کوچک با معماری قرون وسطایی و یادگاری‌های ارزشمندی از قرن ۱۴ و ۱۵ مقصدی جذاب برای سفری یک روزه از زوریخ است. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لوسرن می‌توان به پل چپل، بنای یادبود شیر، کلیسای یسعویون، محله قدیمی و دریاچه لوسرن اشاره کرد.

لوسرن، سوئیس

کوهستان ریگی 

سفر به سوئیس تکمیل نمی‌شود مگر با دیدن یکی از کوهستان‌های مرتفع و بالا رفتن تا قله‌ی آنها. انتخاب‌های مختلفی برای شما وجود دارد. در اینجا اشاره‌ای می‌کنیم به کوهستان ریگی معروف به عروس کوهستان هابرای. رسیدن به ارتفاع ۱۷۹۸ متری آن و دیدن مناظر کارت پستالی و حیرت‌آور ریگی کافی است تا در تورهای یک روزه‌ی زوریخ ثبت نام کنید و یا به لوسرن سفر کنید و از لوسرن با کشتی به سمت روستای ویتزنائو (Vitznau) یا وگیس (weggis) بروید و با خرید یک بلیط روزانه به قیمت ۷۲ فرانک از سیستم حمل و نقل کوهستان که شامل قطار دنده‌ای و تله کابین است، استفاده نمایید. مناظر حیرت‌آوری در انتظار شما است، پس برای سفر به کوهستان‌ها شک نکنید! حتی در فصل زمستان می‌توانید به کوهستان‌ها سفر کرده و حتی از شنا در استخر آب گرم زیر بارش برف لذت ببرید. از گشت‌های یک روزه‌ی کوهستان می‌توان به کوه پیلاتوس هم اشاره کرد که شرایطی نسبتا مشابه با کوهستان ریگی دارد. 

کوهستان ریگی

ساعات کار فروشگاه های زوریخ 

تمام فروشگاه‌ها در روزهای کاری از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح تا ۱۹ الی ۲۰ عصر باز هستند. سوپر مارکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل کوپ (coop) از ساعت ۷ الی ۲۲ و سوپر مارکت‌های کوچک‌تر معمولا تا ساعت ۲۳ باز هستند. ساعات کاری شنبه‌ها کوتاه‌تر و معمولا از ساعت ۹ الی ۱۷ است. مراکز خرید بزرگ اما تا ساعت ۲۰ باز هستند. یکشنبه‌ها تقریبا تمام شهر تعطیل است و برای خریدهای ضروری پیشنهاد می‌کنم سری به ایستگاه قطار (بانهوف) یا فرودگاه بزنید.

خرید کردن در زوریخ 

بانهوف

مهمترین و معروف‌ترین خیابان خرید زوریخ، خیابان بانهوف است که به‌عنوان یکی از گران قیمت‌ترین و لوکس‌ترین خیابان‌های خرید دنیا هم شناخته می‌شود. این خیابان حد فاصل بین میدان بورکلی نزدیک به دریاچه زوریخ تا ایستگاه قطار اصلی شهر یا همان بانهوف است. هر چه از سمت ایستگاه قطار به سمت دریاچه برویم به برندهای لوکس و گران‌قیمت بیشتری بر می‌خوریم. برندهای سرشناسی مثل رولکس، امگا، لوئی ویتون، ون کلیف، گوچی و ... در این خیابان شعبه دارند. مراکز خرید سوئیسی مثل مانور (manor) و گلوبوس (globus) هم اینجا شعبه دارند.

سفر به زوریخ

بوشرر

اگر به دنبال خرید ساعت و جواهرات از مجموعه‌ای منتخب و کامل از برندهای سرشناس جهان هستید، فروشگاه‌های بوشرر (Bucherer) در تمام شهرهای سوئیس انتخابی مناسب برای شما هستند. 

یلمولی

مرکز خرید یلمولی (Jelmoli) یکی از مراکز خرید نسبتا بزرگ در مرکز شهر در خیابان بانهوف است. انواع لوازم آرایشی، عطر و پوشاک از برندهای مطرح جهانی در این فروشگاه قابل دسترس است.

زیل سیتی

مرکز خرید مدرن اما کوچک زیل سیتی (Sihlcity) با فاصله‌ی خیلی کم از مرکز شهر یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید کردن است که خیلی راحت با تراموای خط ۱۳ به آن دسترسی خواهید داشت.

سفر به زوریخ

نیدردورف

خیابان نیدردورف (Niederdorfstrasse) بخشی از بافت قدیم زوریخ محسوب می‌شود؛ جایی‌که می‌توانید از قدم زدن در پیاده‌روهای سنگفرش شده و خرید کردن از بوتیک‌های مدرن و متنوع در کنار هم لذت ببرید.

گلت

مرکز خرید بزرگ گلت (Glatt) را می‌توان به عنوان معرو‌ف‌ترین مرکز خرید سوئیس نام برد. ترکیبی از برندهای مختلف پوشاک و کیف و کفش و ... که با داشتن مجموعه‌ی منتخبی از رستوران‌های بین المللی و محلی در فاصله‌ی ۲۰ دقیقه‌ای از زوریخ قرار گرفته است. این مرکز خرید به راحتی با خطوط S3,S9 و S12 قطار به سمت ایستگاه اشتت باخ (stettbach) و از آنجا با تراموای خط ۱۲ به سمت گلت قابل دسترس است.

شاپ ویل زوریخ

نگران روزهای تعطیل و یکشنبه‌ها نباشید. دقیقا زیر ایستگاه قطار اصلی زوریخ مرکز خرید بزرگ شاپ ویل (ShopVille-Zurich) با ۱۸۹ فروشگاه و رستوران، ۳۶۵ روز سال از صبح زود تا دیر وقت باز است.

سفر به زوریخ

ایرساید سنتر

اگر گشت و گذاردر شهر فرصتی برای خرید کردن به شما نداد، نگران نباشید قبل از ترک زوریخ کمی زودتر به فرودگاه بروید و از مرکز خرید بزرگ ایرساید سنتر (Airside center) لذت ببرید.

بورکلی پلاتز

اگر علاقه‌مند به اشیا قدیمی و دست دوم هستید بازار محلی بورکلی پلاتز (Burkliplatze flea market) می‌تواند گزینه‌ی هیجان انگیزی باشد. این بازار محلی هر آخر هفته برپاست و مردم از سراسر شهر برای سفری در دنیای نوستالژی به اینجا می‌آیند. 

 خیابان لانگ، زوریخ وست و آلت اشتات یا همان بافت قدیمی شهر هم انتخاب‌های جذابی برای خرید کردن را به شما پیشنهاد می‌کنند.

سفر به زوریخ

نکاتی برای خرید کردن در زوریخ

برای استفاده از برگه‌های taxfree یا خرید معاف از مالیات حداقل خرید شما از یک فروشگاه باید از ۳۰۰ فرانک به بالا باشد.

  • فروشگاه‌ها و مراکز خرید حداکثر تا ساعت ۲۰ باز هستند.
  • یکشنبه‌ها تقریبا تمام فروشگاه‌ها تعطیل هستند.
  • ماه‌های ژانویه و جولای فصل حراج در اکثر فروشگاه‌های زوریخ است .

زوریخ کارت چیست؟

زوریخ هم مثل دیگر شهرهای بزرگ برای گردشگران کارت‌هایی را تدارک دیده که هر گردشگر در ازای پرداخت وجهی مشخص قادر به استفاده از امکانات گسترده آن به‌صورت رایگان یا تخفیف‌دار است. زوریخ کارت در مدل‌های مختلف ۲۴ ساعته، ۲۷ فرانک و ۷۲ ساعته، ۵۳ فرانک موجود است که برای کودکان ۶ الی ۱۶ سال به نرخ‌های ۱۹ و ۳۷ فرانک فروخته می‌شود.

سفر به زوریخ

مزایای زوریخ کارت

استفاده نامحدود از حمل و نقل عمومی، ورودی رایگان یا تخفیف خورده‌ی موزه‌ها، ۵۰٪ تخفیف گشت پیاده‌روی، سورپرایزهای ویژه در بعضی رستوران‌ها، گشت رایگان قایق روی رودخانه‌ی لیمات، ۱۰ الی ۲۰٪ تخفیف در فروشگاه‌های منتخب و ...

شکم گردی در زوریخ 

آشپزی سوئیسی ترکیب خوشمزه‌ای از پنیر، گوشت، سوسیس و سیب زمینی است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی مرتبط با بهترین غذاهای سوئیسی که باید در زوریخ امتحان کنید را در ایوارنامه مطالعه بفرمایید.

برای صرف یک وعده غذای خوشمزه و نشستن در یک محیط دلنشین در زوریخ انتخاب‌های متنوع و جذابی خواهید داشت که با توجه به بودجه و سلیقه‌ی شما انتخاب می‌شود. در ادامه به چند مکان هیجان انگیز در زوریخ اشاره می‌کنیم:

کافه شوبر

در قلب بافت تاریخی زوریخ گزینه‌ی فوق العاده‌ای برای مزه کردن طعم واقعی شکلات‌های دست‌ساز سوئیسی در کنار شکلات داغ مشهور این کافه است. کافه شوبر (Cafe Schober) در یک ساختمان قدیمی چندطبقه با دکوری بسیار زیبا و مجلل آماده‌ی پذیرایی از شما عزیزان است. این کافه در اکثر روزهای هفته تا ساعت ۱۸ الی ۱۹ باز است.

کافه شوبر

کافه اودئون

اگر تا دیر وقت مشغول گشت و گذار در شهر بودید و فرصت غذا خوردن را از دست داده‌اید نگران نباشید، کافه اودئون (Café Odeon) تا ۱۲ شب و حتی در روزهای آخر هفته تا ۲ بامداد باز است. ناگفته نماند این کافه از پاتوق‌های لنین رهبر بزرگ شوروی در زوریخ بود.

کافه ژول ورن

قهوه خوردن یا یک وعده غذای دلچسب بر فراز شهر با منظره‌ی ۳۶۰ درجه از زوریخ در جایی جز کافه بار ژول ورن (Jules Verne Panoramabar) امکان‌پذیر نیست. این کافه در برج رصدخانه‌ی زوریخ قرار دارد.

کافه اشپرونگلی

کافه اشپرونگلی (Café Sprüngli) انتخاب فوق العاده‌ای برای یک قهوه‌ی عصرانه یا یک ناهار سبک است. در این کافه تنوع بسیاری از شکلات‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد موجود است. از شیرینی‌ها و انواع ماکارون‌ رنگارنگ این کافه غافل نشوید.

سفر به زوریخ

خیابان نیدردورف

خیابان نیدردورف با انتخاب‌های متنوعی از رستوران‌های محلی سوئیسی تا غذاهای بین‌المللی و رستوران‌های حلال و ترکی برای هر سلیقه‌ای مناسب خواهد بود. برای لذت بردن از حال و هوای زنده‌ی این خیابان وعده‌ی شام مخصوصا در شب‌های آخر هفته تجربه‌ی به یاد ماندنی خواهد بود.

هتل آدلر

برای مزه کردن یک فوندو اصیل و آشپزی سوئیسی رستورانِ هتل آدلر (Adler) یکی از بهترین انتخاب‌ها در زوریخ است. البته در نظر داشته باشید این رستوران معمولا شلوغ و گاهی بهتر است رزرو قبلی داشته باشید.

زایگ هاوس کلر

اگر دوست دارید غذای خود را در یک انبار اسلحه‌ی قدیمی میل کنید زایگ هاوس کلر (Zeughauskeller) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک بشقاب رُستی (Rosti) سفارش بدهید و از طعم غذای سوئیسی در فضایی کاملا سنتی لذت ببرید. برای جزئیات بیشتر در مورد این رستوران مقاله مربوط به رستوران زایگ هاوس کلر را در ایوارنامه مطالعه کنید.

سفر به زوریخ

برای علاقه‌مندان به رستوران‌های لوکس و شیک و درجه یک، انتخاب‌های متنوعی وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم: 

دولدر گراند

رستورانی مجلل در هتلی لوکس و پنج ستاره به نام هتل دولدر گراند (Dolder Grand) با منویی خاص و جذاب. 

رستوران پارک هوس

از ویژگی‌های جذاب این رستوران دید کامل مشتری به آشپزخانه و پخت غذا توسط سرآشپز است. رستوران پارک هوس (Parkhuus) همچنین مجموعه‌ای از ۳۰۰۰ بطری نوشیدنی دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. 

کرونن هاله

کرونن هاله (Kronenhalle) جایی برای عاشقان غذا و هنر است. رستورانی که ترکیبی از هنر آشپزی سوئیسی و شاهکارهای هنری از هنرمندان بزرگی چون شاگال ، ماتیس و خوان میرو است. این رستوران مجلل در لیست بهترین‌های زوریخ قرار دارد و انتخاب افراد سرشناسی از جمله کوکو شنل، ایو سنت لورن، پابلو پیکاسو و ... بوده است.

برای آشنایی با بهترین رستوران‌های زوریخ مقاله‌ مرتبط با رستوران های زوریخ را در ایوارنامه مطالعه کنید. 

سفر به زوریخ

رستوران‌ های کنار دریاچه

اگر در فصل‌های گرم سال به زوریخ سفر کنید با انتخاب‌های متنوع و جذابی از رستوران‌های ثابت تا رستوران‌های فصلی در کنار دریاچه روبه‌رو خواهید بود. پس فرصت غذا خوردن در کنار مناظر زیبای دریاچه را از دست ندهید.  

سوغات و یادگاری خریدن

تهیه سوغات و یادگاری از زوریخ کار سختی نیست. طیف گسترده‌ای از یادگاری‌ها از تیشرت و ماگ و مگنت‌های مختلف با نمادهای سوئیسی گرفته تا شکلات‌های دست‌ساز و کارخانه‌ای و چاقوهای ارتشی سوئیسی و ساعت‌های کوکو سوئیس می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. 

سفر به زوریخ

راه های صرفه جویی در هزینه ها

با توجه به اینکه زوریخ در لیست شهرهای لوکس و گران٬قیمت برای گردشگری محسوب می‌شود سفر به این شهر مستلزم هزینه‌های بالا از جمله هزینه‌ی ایاب ذهاب، غذا و اقامت خواهد بود اما راه‌هایی هم وجود دارد که از این شهر زیبا با هزینه‌های پایین‌تری لذت ببرید.

  • پیاده‌روی کنید. دیدنی‌های مهم و اصلی زوریخ در فاصله‌ی نسبتا کمی از هم قرار دارند و پیاده خیلی راحت قابل دسترس هستند. البته این نه فقط برای کاهش هزینه‌هایتان است بلکه از قدم زدن کنار ساحل رودخانه و دریاچه در هوای پاک زوریخ هم لذت خواهید برد.
  • از حمل و نقل عمومی به جای تاکسی استفاده کنید.
  • از züri rollt دوچرخه‌ی رایگان اجاره کنید و لذت ببرید. در ایستگاه‌های مشخصی در سطح شهر از جمله پشت موزه‌ی ملی با دادن ۲۰ فرانک بیعانه دوچرخه‌ی رایگان کرایه کنید.
  • از موزه‌های رایگان شهر مناسب با سلیقه‌ی خود لذت ببرید برای مثال موزه‌ی باستان شناسی زوریخ یا موزه‌ی جانور شناسی و ...
  • پارک‌ها و فضاهای سبز رایگان فرصت خوبی برای ثبت یک خاطره‌ی دلنشین در طبیعت زیبای سوئیس خواهد بود. باغ گیاه‌شناسی دانشگاه زوریخ یکی از این گزینه‌های جذاب خواهد بود.
  • پیک نیک کنید. اگر در فصل گرم مسافر زوریخ هستید مثل سوئیسی‌ها در پارک‌های عمومی یا کنار دریاچه پیک نیک کنید و لذت ببرید.
  • از شنا کردن در استخرهای سرباز رایگان شهر یا در آب‌های شیرین دریاچه‌ی زوریخ در فضاهای مشخص لذت ببرید. آپر لِتِن ریور پول (Upper letten river pool) یکی از استخرهای رایگان شهر است.
  • سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ مثل کوپ (coop) و میگروس (migros) انتخاب‌های متنوع و مقرون به‌صرفه‌ای برای غذا، نوشیدنی، میوه و سبزیجات تازه را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • خرید خوراکی و میوه را به ساعات پایانی کار سوپرمارکت‌ها موکول کنید و از تخفیفات لحظه آخری استفاده کنید.
  • غذاهای خیابانی خوشمزه که معمولا سوسیس‌های متنوع هستند را امتحان کنید.
  • با استفاده از بلیط ۲۴ ساعته از نرخ تخفیف‌دار گشت کشتی روی دریاچه استفاده کنید.
  • بطری‌های خود را از آب آشامیدنی باکیفیت شهر پر کنید و آب معدنی‌های چند فرانکی را فراموش کنید.
  • هزینه‌ی هتل در زوریخ به‌طرز چشمگیری بالاست؛ مخصوصا در مرکز شهر برای کاهش هزینه‌ها هتل‌هایی که در مرکز شهر نیستند انتخاب بهتری خواهند بود.
  • سفر در فصل‌هایی که کمتر توریستی هستند مثل زمستان و پاییز به‌طرز چشمگیری در مدیریت هزینه‌ها به شما کمک می‌کند البته اگر با سرما مشکلی ندارید.
  • اگر شهر بعدی سفر شما خارج از سوئیس است خرید پوشاک و ... را به کشورهای بعدی بسپارید. با این‌کار قطعا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • بهترین راه برای کاهش هزینه‌های تبدیل ارز استفاده از فرانک سوئیس به جای یورو و دلار است.
  • اگر با کودکان سفر می‌کنید حتما از نرخ‌های تخفیف خورده‌ی بلیط‌ها و نرخ‌های گروهی و خانوادگی اطلاع کسب کنید.
  • از اینترنت رایگان رستوران‌ها و مکان‌های عمومی استفاده کنید.
  • از ساعات مشخص تخفیف کافه‌ها و رستوران‌ها به نام ساعت خوشی یا هَپی اَووِر (happy hour) استفاده کنید و ۲۰ الی۳۰ ٪ تخفیف بگیرید.
  • قبل از سفر در مورد جشن‌ها و فستیوال‌های رایگان شهر اطلاع کسب نمایید.
تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}