جایگزینی برای دیدنی های معروف پاریس در فصل های شلوغ

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/9/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 اگر در فصل‌های توریستی قصد سفر به شهر پاریس را دارید، شاید بهتر باشد جایگزینی برای مکان‌های دیدنی معروف آن پیدا کنید تا اگر از ایستادن در صف‌ های طولانی جاذبه ها خسته شُدید، گزینه‌های دیگری را برای بازدید در ذهن داشته باشید.

تور اروپا

پاریس، یکی از زیباترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید و در فصل‌های توریستی چنان شلوغ می‌شود که جای سوزن انداختن در مکان‌های دیدنی مشهور آن نیست! بیشتر مردم، پاریس را با جاذبه‌های گردشگری معروفی همچون برج ایفل و موزه لوور می‌شناسند؛ اما دیدنی‌های پایتخت کشور فرانسه به همین موارد محدود نمی‌شود. در این مقاله توصیه‌هایی را آورده‌ایم تا در تله‌ی جاذبه‌های توریستی نیفتید و جایگزین مناسبی برای هر کدام معرفی کرده‌ایم تا در فصل‌های شلوغ بتوانید از وقتتان نهایت استفاده را ببرید.

۱. کلیسای ساکره ‌کور – کلیسای سن ژان دو مون ‌مارتر

کلیسای ساکره کور، یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی پاریس است و در فصل تابستان به میدان جنگ گردشگران و نگهبانان تبدیل می‌شود؛ زیرا توریست‌ها معمولاً توجهی به تابلوها نمی‌کنند. در این تابلوها از آن‌ها خواسته شده از داخل کلیسا عکس نیندازند و نگهبانان نیز مدام به آن‌ها تذکر می‌دهند، اما فایده‌ای ندارد. همچنین مردم روی پله‌های ورودی این مکان می‌نشینند و در مجموع این کلیسا آنقدر در این فصل شلوغ می‌شود که بهتر است فقط آن را از دور تماشا کنید. به جای آن می‌توانید سری به «کلیسای سن ژان دو مونمارتر» (Saint-Jean-de-Montmartre) بزنید که در ایستگاه متروی «اَبِس» (Abbesses) واقع شده است. این کلیسا، یک دهه بیشتر از ساکره کور قدمت دارد و به همان اندازه دیدنی است و چندان هم شلوغ نمی‌شود.

فصل های شلوغ پاریس در ساکره ‌کور

۲. کافه‌ های میدان ترت – موزه مونمارتر

مقصد بعدی که در لیست سیاه محله مونمارتر قرار دارد، «میدان تِرت» (Place du Tertre) است. این میدان، به پاتوق نقاش‌ها و کاریکاتوریست‌ها تبدیل شده و کافه‌های اطراف آن گران هستند. به جای آن می‌توانید به «موزه‌ی مونمارتر» (Musée de Montmartre) بروید که تاریخچه‌ی هنری این منطقه را به خوبی به نمایش می‌گذارد و زمانی، هنرمندان معروفی همچون «پیِر آگوست رنوآر» و «سوزان والادون» در آن زندگی می‌کردند. توصیه‌ی دیگر ما راجع به این محله این است که به هیچ وجه سوار قطارهای توریستی مونماتر (Promotrain) نشوید که ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و در این مدت نمی‌توانید هیچ منظره‌ای را کامل ببینید. قدم زدن در مونمارتر، بهترین روش برای گشت و گذار در این منطقه به حساب می‌آید.

کافه‌ های میدان ترت

۳. مولن روژ – لاسیگال

«مولن روژ» (Moulin Rouge)، کلوب معروفی در میان فرانسویان بود تا اینکه در آتش سال ۱۹۱۵ میلادی به ویرانه تبدیل شد و کاباره‌ای که امروزه می‌بینید، تصویر صحیحی را از عصر طلایی یا همان دوران زیبا ارائه نمی‌دهد. امروزه این مکان بیشتر به خاطر آسیاب‌گردان جلوی درب ورودی‌اش به شهرت رسیده است و پیشنهاد می‌کنیم توقفی در این قسمت داشته و عکس‌های هنری خودتان را بیندازید؛ اما وقت و هزینه‌ی مدنظر را در جای دیگری همچون تئاتر «لاسیگال» (La Cigale) و «لو تریانون» (Le Trianon) خرج کنید که آن‌ها هم رستوران و بار مخصوص به خود را دارند.

مولن روژ

۴. موزه لوور – موزه هنرهای تزئینی

موزه لوور، آثار دیدنی و باارزش بی‌شماری را به نمایش می‌گذارد؛ اما اگر در فصل توریستی قصد سفر به پاریس را دارید، با خودتان رو راست باشید و هدف اصلی‌تان از بازدید از این موزه را مشخص کنید. اگر بخش خاصی از آن مد نظرتان است، ارزش وقت و انرژی و ایستادن در صف را دارد؛ اما اگر صرفاً هدفتان دیدن تابلوی مونا لیزا از نزدیک است، شاید بهتر باشد در این فصل از آن صرف‌نظر کنید. بیشتر گردشگران دیگر نیز با هدف بازدید از مونا لیزا به این موزه می‌آیند و این قسمت معمولاً شلوغ‌تر از بخش‌های دیگر می‌شود. بنابراین احتمالش کم است که بتوانید آن را از نزدیک و با خیال راحت ببینید. به جای آن سری به «موزه‌ی هنرهای تزئینی» (Musée des Arts Décoratifs) بزنید که موزه‌ای جداگانه در کاخ لوور است و بر روی هنرهای تصویری، تبلیغات، مد و فشن تمرکز دارد و یک رستوران و مغازه‌ی سوغات فروشی جالبی را نیز در برمی‌گیرد.

موزه لوور

۵. باغ تویلری – پله رویال

باغ تویلری، یکی از زیباترین باغ های پاریس و انتخابی مناسب برای استراحت یا قدم زدن در فضای آرامش‌بخش آن در فصل بهار یا پاییز به شمار می‌رود؛ اما این باغ هم مانند سایر جاذبه‌های معروف شهر پاریس در فصل تابستان شلوغ می‌شود و احتمالاً در هر قسمت از آن، گردشگران را خواهید دید که درحال خنک کردن پاهای خسته‌شان در فواره‌های باغ هستند. باغ لوکزامبورگ نیز تقریباً وضعیت مشابهی دارد. اگر به دنبال جایی برای استراحت با چشم‌اندازی روح‌نواز (به غیر از منظره‌ی پای گردشگران!) می‌گردید، میدان Square Louvois یا «پِله رویال» (Palais Royal) را در لیست بازدیدهایتان قرار دهید که معمولاً چندان مورد توجه توریست‌ها قرار نمی‌گیرند و می‌توانید در آرامش از فضای سبز زیبای آن‌ها لذت ببرید.

باغ تویلری پاریس

۶. مغازه‌ های شانزلیزه – خیابان مونتین و جرج پنجم

خیابان شانزلیزه، یکی از معروف ترین خیابان های پاریس به حساب می‌آید و به یکی از مقاصد خرید پرطرفدار میان گردشگران تبدیل شده است؛ به طوری که خیابانی با آن وسعت، با خریدارانی پر می‌شود که آهسته و سر وقت در حال قدم زدن هستند و به نوعی راه را بند می‌آورند. اگر می‌خواهید در جایی خلوت‌تر خرید کنید، محله‌ی مونمارتر می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد که تمامی برندهای شانزلیزه در آن پیدا می‌شود. همچنین اگر دنیای مد و فشن پاریس است که بیشتر برایتان اهمیت دارد، سری به بوتیک‌های لوکس واقع در خیابان «مونتین» (Avenue Montaigne) یا «جورج پنجم» (Avenue George V) بزنید.

مغازه‌ های شانزلیزه

۷. برج ایفل – پل بیرحکیم

عکس گرفتن با برج ایفل به بخش ضروری مسافرت به پاریس تبدیل شده و این موضوع به این معنی است که باید در مجاورت گروهی از مردم ژست بگیرید و احتمالاً در بهترین حالت نیز دست یا سر یک غریبه در عکستان خواهد افتاد. اگر به دنبال چشم‌اندازی زیبا از برج ایفل هستید که در هر قدم، یک نفر کنارتان نایستاده باشد، «پل بیر حکیم» (Pont de Bir-Hakeim) را جایگزین آن کنید که در جزیره‌ی کوچکی واقع در رود سن به نام «جزیره‌ی قوها» (Île aux Cygnes) قرار دارد.

برج ایفل

۸. بالا رفتن از برج ایفل – تماشای ایفل از برج مونپارناس

صف‌های برج ایفل در فصل‌های توریستی بسیار شلوغ است و می‌توانید این میزان وقت باارزش را به بازدید از مکان‌های دیدنی بیشتری اختصاص بدهید. البته مسئولان، برنامه‌هایی برای کاهش زمان انتظار این بنا در ذهن دارند؛ اما تا عملی شدن این پروژه، بهتر است به برج مونپارناس بروید که تقریباً ارتفاعی نزدیک به ایفل دارد و از بالای آن می‌توانید به دورنمای شهر پاریس و جاذبه‌های دیدنی معروف آن از جمله برج ایفل دسترسی داشته باشید.

بالا رفتن از برج ایفل

۹. موزه اورسی – موزه‌ های شهر پاریس

بین ماه اکتبر تا مارس، موزه اورسی و سایر موزه‌های بزرگ پاریس در اولین یکشنبه‌ی هر ماه هزینه‌ای به عنوان ورودی از بازدیدکنندگان دریافت نمی‌کنند. بنابراین جمعیت بسیاری به سمت این موزه‌ها می‌آیند و به جای آن می‌توانید به «موزه‌های شهر پاریس» (City of Paris Museums) بروید که تعدادشان زیاد است. نمایشگاه‌های دائمی این موزه‌ها، به خوبی آثار موزه‌های معروف دیگر هستند و در این ماه‌ها رایگان می‌شوند؛ با این تفاوت که در شلوغی و صف‌های طولانی آن‌ها گیر نمی‌افتید و وقت و انرژی‌تان به هدر نمی‌رود.

موزه اورسی

۱۰. رستوران‌ های میدان سن میشل – رستوران‌ های لوماره

«میدان سن میشل» (Place Saint-Michel)، به یکی از توریستی‌ترین بخش‌های شهر پاریس تبدیل شده است؛ اما سوغات فروشی‌ها و لوازم زرق و برقی آن‌ها و رستوران‌هایی که کیفیت کرپ‌هایشان چنگی به دل نمی‌زند، چیز به خصوصی برای ارائه به شما ندارند. اگر به دنبال مکانی برای تجربه‌ی حال و هوای مخصوص پاریس هستید، سری به بلوار سن ژرمن یا محله‌ی «لوماره» (Le Marais) بزنید که یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر به شمار می‌رود. البته این منطقه نیز ممکن است شلوغ شود؛ اما حداقل می‌دانید که جمعیت حاضر، مردم محلی هستند و همچنین بهترین ساندویچ‌ها در فرانسه را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید.

رستوران‌ های میدان سن میشل

۱۱. جزیره دولاسیته – جزیره سن لویی

جزایر رود سن، طرفداران بسیاری در میان گردشگران دارند و توصیه‌ی ما این است که به کمک تورهای مخصوص، توقفی کوتاه در «ایل دولاسیته» (Île de la Cité) داشته باشید و از فاصله‌ای مناسب، چشم‌انداز زیبای کلیسای نوتردام و قلعه کونسیرژری را تماشا کنید. سپس برای صرف ناهار به «جزیره سن‌لویی» (Île Saint-Louis) بروید و بیشتر وقتتان را آنجا بگذرانید.

جزیره دولاسیته

۱۲. کلیسای نوتردام - موزه کلونی

اگر در روز نسبتاً خلوتی به کلیسای نوتردام رفتید (که معمولاً کم پیش می‌آید)، کاملاً ارزشش را دارد که برای بازدید از داخل آن در صف‌های طولانی به انتظار بایستید. اما می‌توانید معماری زیبای گوتیک آن را از بیرون نیز تماشا کنید. به جای آن، به «موزه‌ی ملی قرون وسطی» یا همان «موزه‌ی کلونی» (Musée de Cluny) بروید که آثار مربوط به قرون وسطیِ بیشتری را شامل می‌شود و قرار است در آینده‌ای نزدیک، هزینه‌ی هنگفتی را به گسترش آن اختصاص بدهند.

نوتردام پاریس

۱۳. قایق های گران قیمت رود سن - قایق های باتوباس

آخرین بخشی که می‌تواند گردشگران را در تله‌ی خود گیر بیندازد، رود سن یا به طور دقیق‌تر، قایق‌های توریستی آن است. قایق‌های «بتو موش» (Bateaux Mouches) و رقیبانش، هزینه‌ی بالایی را از شما دریافت می‌کنند و در آخر، آفتاب سوخته یا سرمازده برمی‌گردید. همچنین تمامی قسمت‌هایی که با قایق به دیدن آن‌ها می‌روید، از کنار رود قابل رؤیت هستند و شاید حتی از زاویه‌ی بهتری به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اما اگر به دنبال هیجان قایق‌سواری هستید، حداقل برای قایق‌های «باتوباس» (Batobus) کمی بیشتر خرج کنید که به شما اجازه می‌دهند تا هر چند بار که می‌خواهید در بین راه از قایق پیاده شوید.

قایق های رود سن

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}