امن ترین ایرلاین های جهان در سال ۲۰۱۹

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/11/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سفر هوایی یکی از امن‌ترین شکل‌های حمل و نقل به شمار می‌آید. یک تیم مجرب شامل خدمه زمینی، مهندسین، خلبانان و مدیران عملیاتی بر همه‌چیز نظارت می‌کنند و بررسی‌های دوباره و سه‌باره و چند باره صورت می‌گیرد تا پروازی انجام شود.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

متأسفانه همیشه امکان بروز حادثه وجود دارد و وقتی رخ می‌دهد صفحه اول روزنامه‌ها را پُر می‌کند. تعداد مسافران هواپیما معمولاً زیاد است و زمانی که حادثه‌ای به وقوع می‌پیوندد تراژدی‌های غیرقابل تصور پرشماری به جا می‌ماند. در نتیجه با اینکه در کل سفر هوایی امن محسوب می‌شود، اما بعضی از ایرلاین‌ها ایمنی بیشتری را فراهم می‌کنند. یک منبع معتبر در بررسی اخیر ۲۱ ایرلاین را از بین بیش از ۴۰۰ مورد به عنوان امن‌ترین ایرلاین‌های 2019 معرفی کرده است که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم. نکاتی مثل تعداد سقوط و سوانح، عمر ناوگان و سودآوری در تهیه‌ی این فهرست مورد توجه قرار گرفته که البته به ترتیب ذکر نمی‌شود اما برخی از آن‌ها از نظر نداشتن هیچ‌گونه جراحت یا مرگ، آمار فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشته‌اند.

۱. کانتاس

کانتاس (Qantas) تقریباً در همه‌ی پیشرفت‌های عملیاتی مهم در حوزه ایمنی که در شصت سال گذشته صورت گرفته، پیشتاز بوده است و در عصر جت، حتی یک مرگ و میر را هم رقم نزده است.

کانتاس

۲. ویرجین استرالیا

ویرجین استرالیا (Virgin Australia) که با نام اصلی ویرجین بلو (Virgin Blue) در استرالیا پدید آمد، ایرلاین پیشرفته و کاملی است که با کانتاس در این کشور رقابت می‌کند. برای این ایرلاین هم هیچ سانحه‌ی منجر به مرگی ثبت نشده است.

ویرجین استرالیا

۳. ویرجین آتلانتیک

ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic) اروپا که می‌توان آن را برادر بزرگ‌تر ویرجین استرالیا دانست هرگز سانحه‌ای که منجر به مرگ و میر شود، نداشته است و حالا ۴۹ درصد آن در اختیار ایرلاین دلتا آمریکایی قرار دارد.

ایمن ترین ایرلاین های جهان

۴. یونایتد

یونایتد (United)، ایرلاین ایمن دیگری است که در ۲۰ سال گذشته دچار هیچ سانحه‌ای نشده است؛ البته به جز حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱.

یونایتد ایرلاین

۵. ایرلاین سنگاپور

دو سایت معتبر رده‌بندی شرکت‌های هواپیمایی، ایرلاین سنگاپور را به عنوان بهترین و یکی از امن ترین ایرلاین های ۲۰۱۸ انتخاب کردند. این ایرلاین در ۱۹ سال گذشته هیچ سانحه‌ای را ثبت نکرده است.

 ایرلاین سنگاپور

۶. سوئیس اینترنشنال ایرلاینز

سوئیس اینترنشنال ایرلاینز (Swiss International Airlines) از سال ۲۰۰۲ با هیچ حادثه‌ای مواجه نشده و امروزه به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا (Lufthansa) فعالیت می‌کند.

سوئیس اینترنشنال ایرلاینز

۷. هواپیمایی اسکاندیناوی

هواپیمایی اسکاندیناوی (Scandinavian Airlines) یا «اس ای اس» (SAS) شرکت هواپیمایی ملی نروژ، دانمارک و سوئد است که از سال ۲۰۰۱ هیچ حادثه‌ی منجر به فوتی برای آن رخ نداده است.

ایمن ترین ایرلاین های جهان

۸. هواپیمایی قطر

قطر ایرویز (Qatar Airways) رکورد فوق‌العاده‌ای را با صفر حادثه به ثبت رسانده و از شرکت‌های قدرتمند در صنعت هواپیمایی شناخته می‌شود.

قطر ایرویز

۹. لوفت هانزا

لوفت‌هانزا (Lufthansa) شرکت هواپیمایی ملی آلمان است که از سال ۱۹۹۳ هیچ حادثه‌ای را تجربه نکرده است.

لوفت هانزا

۱۰. کا ال ام

«کا ال ام» (KLM) بخشی از شرکت هواپیمایی ایر فرانس (Air France) است که متأسفانه در بیست سال گذشته سوانحی در کارنامه‌ی آن ثبت شده است. ولی کا ال ام به صورت مستقل از آن فعالیت می‌کند و در چهل سال گذشته هیچ مشکلی برایش پیش نیامده است.

کا ال ام ایرویز

۱۱. شرکت هواپیمایی هاوایی

«شرکت هواپیمایی هاوایی» (Hawaiian Airlines) را می‌توان یک ایرلاین تمام عیار دیگر معرفی کرد که هرگز دچار سانحه‌ای نشده است، چه با مرگ و میر و چه بدون آن.

ایمن ترین ایرلاین های جهان

۱۲. فین ایر

فین‌ایر (Finnair) شرکت هواپیمایی ملی فنلاند را می‌توان ایرلاین خوش‌ سابقه‌ی دیگری معرفی کرد که از زمان به‌کارگیری هواپیمای جت در دهه‌ی ۱۹۶۰ تاکنون درگیر حادثه‌ای نشده است.

فین ایر

 ۱۳. اوا ایر

اوا ایر (EVA Air) شرکت هواپیمایی حامل پرچم تایوان از دیگر شرکت‌های ایمن این لیست معرفی می‌شود که از سال ۱۹۸۸ بدون تصادف فعالیت کرده است.

اوا ایر

۱۴. هواپیمایی امارات

تنها در یک مورد شرکت هواپیمایی امارات (Emirates) دچار سانحه شد که طی آن هواپیمای «ای ۷۷۷» (a 777) در فرودگاه دبی در آتش سوخت البته مسافران به سلامت از آن خارج شده و هیچ تلفاتی به‌جا نماند.

هواپیمایی امارات

۱۵. کاتای پسیفیک

کاتای پسیفیک (Cathay Pacific) را ایرلاین مطمئن دیگری می‌شناسند که از دهه‌ی ۱۹۶۰ خسارت و آسیبی به آن وارد نشده است.

ایمن ترین ایرلاین های جهان

۱۶. بریتیش ایرویز

بریتیش ایرویز (British Airways) را ایرلاینی به خاطر بسپارید که در ۳۰ سال گذشته سانحه‌ای را تجربه نکرده است.

بریتیش ایرویز

۱۷. آسترین ایرلاینز

هواپیمایی اتریش به نام آسترین ایرلاینز (Austrian Airlines) یک شرکت دیگر از تابعه‌های لوفت‌هانزا است که به نظر می‌رسد قوانین پیشگیری از بروز سانحه را با زیرمجموعه‌ها به اشتراک میگذارد و هواپیمایی اتریش هم از زمان استفاده از ناوگان تمام جت حادثه‌ای را ثبت نکرده است.

۱۸. امریکن ایرلاینز

به جز موارد حمله‌های تروریستی، برای امریکن ایرلاینز (American Airlines) سانحه‌ی دیگری در ۲۰ سال گذشته ثبت نشده است.

ایمن ترین ایرلاین های جهان

۱۹. آل نیپون ایرویز

آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways) به اختصار ANA، شرکت هواپیمایی ژاپنی است که امروزه به هاوایی سفر می‌کند و به مدت ۴۵ سال از حوادث مصون مانده است.

آل نیپون ایرویز

۲۰. آلاسکا

شرکت هواپیمایی آلاسکا (Alaska) در سیاتل تأسیس شده و از سال ۲۰۰۰ به مدت ۱۹ سال است که می‌توان گفت آسیبی به آن وارد نشده است.

آلاسکا

۲۱. ایر نیوزیلند

در چند دهه‌ی اخیر برای ایر نیوزیلند (Air New Zealand) هیچ سانحه‌ای ثبت نشد و به سرعت در فهرست ایرلاین‌های مطمئن جای گرفت.

ایمن ترین ایرلاین های جهان

در پایان ۱۰ ایرلاین مطمئن کم هزینه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • «فلای‌ بی» (Flybe) در بریتانیا
  • «فرانتیر» (Frontier) در ایالات متحده آمریکا
  • «هنگ‌کنگ اکسپرس» (HK Express) در هنگ‌کنگ
  • «جت‌ بلو» (Jetblue) در ایالات متحده آمریکا
  • «جت استار» (Jetstar) در استرالیا و آسیا
  • «توماس کوک» (Thomas Cook) در بریتانیا
  • «ولاریس» (Volaris) در مکزیک
  • «ویولینگ» (Vueling) در اسپانیا
  • «وست جت» (WestJet) در کانادا
  • «ویز» (Wizz) در مجارستان
نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}