بازدید از جاهای دیدنی پاریس در ۳ روز

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/6/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پاریس جاذبه‌های فراوانی دارد که تماشای همه‌ی آن‌ها، یک عمر زمان می‌طلبد اما می‌توان از پایتخت فرانسه در مدت‌زمان کوتاه‌تری هم دیدن کرد. راهنمای بازدید از جاهای دیدنی پاریس در ۳ روز به شما کمک می‌کند تا از مهم‌ترین این جاذبه‌ها در زمان کم دیدن کنید.

تور اروپا

به نظر می‌رسد ۳ روز زمان خوبی برای گذراندن در یکی از شهرهای محبوب اروپایی باشد و شما شانس بازدید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در پاریس را خواهید داشت. مسلماً اگر زمان بیشتری داشته باشید، حتی بهتر هم خواهد بود اما سه روز در پاریس قطعاً برای تماشای بسیاری از جاذبه‌ها کافی است و به‌اندازه‌ی یک تعطیلات آخر هفته کاربردی به نظر می‌رسد.

در این مقاله شما را با تمامی جاهای دیدنی آشنا خواهیم کرد که می‌توان در مدت این سه روز در پاریس دید. قطعاً شما می‌توانید از این مقاله به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید و به سراغ دیدار از جاذبه‌های محبوب خود در بین موارد پیش رو بروید.

توصیه‌ی ما این است که پیش از مراجعه، ساعات کاری هر جاذبه را بررسی کنید. برای مثال، موزه لوور در روزهای سه‌شنبه تعطیل است؛ بنابراین با توجه به زمان سفر شما، باید روز دیدار از موزه در برنامه‌ی سفر تغییر کند. حتی بد نیست نقشه‌ مکان‌های دیدنی پاریس را همراهتان داشته باشید تا در مسیریابی دچار مشکل نشوید و از قیمت ورودی مکان‌های دیدنی پاریس مطلع باشید.

پاریس در ۳ روزه

روز اول

۱. برج ایفل

چه راهی بهتر از شروع سفر خود در پاریس با بازدید از برج ایفل وجود دارد؟ ایفل بدون شک مشهورترین نماد پاریس است و دیدار از اینجا برای هر گردشگری ضروری به نظر می‌رسد. هرکسی که از پاریس دیدن می‌کند، حتماً هر دفعه به سراغ بازدید از این برج می‌رود و هر بار ایفل را با اندازه‌ی بزرگش شگفت‌انگیز می‌یابد.

راه‌های متعددی برای لذت بردن از پاریس وجود دارد. اول اینکه می‌توان از نمای برج لذت برد. توصیه‌ی ما تماشای نمای برج ایفل از داخل باغ های تروکادرو در مقابل رود سن یا باغ‌های شان دو مارس (Champ de Mars) در پشت برج است.

می‌توان همچنین وارد برج شد و به یکی از طبقات آن رفت و نمایی گسترده از شهر را تماشا کرد. همه ما دوست داریم از داخل برج نیز دیدن کنیم اما تصور نمی‌کنیم که بتوان بهترین منظره از شهر را از اینجا مشاهده کرد، زیرا در این نما از داخل برج ایفل، یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر پاریس غایب است؛ خود برج ایفل.

اگر اولین بار است که از پاریس دیدن می‌کنید، حتماً به دیدن داخل برج نیز بروید. اگر قصد بالا رفتن از برج را دارید، از قبل بلیط‌های آن را از وب‌سایت رسمی برج تهیه کنید. صف موجود در پایین برج بسیار طولانی است و پیش‌خرید بلیط‌ها کمک می‌کند که نیازی به انتظار کشیدن نداشته باشید.

اگر هم از وضع جسمانی مناسبی برخوردار هستید، می‌توانید از طریق پله‌ها خود را به طبقه‌ی اول برسانید. معمولاً صفی طولانی برای پله‌ها وجود ندارد و می‌توان بلیط‌های این بخش را با قیمت پایین‌تر تهیه کرد.

پاریس در ۳ روزه

۲. گشت در رود سن

دیگر تجربه‌ی ضروری در پاریس، قایق‌سواری در رود سن است. این یک برنامه‌ی بسیار محبوب است و شرکت‌های فراوانی تورهای قایق‌سواری در امتداد رود سن را ارائه می‌دهند. توصیه‌ی ما امتحان کردن قایق‌های شرکت باتو پاریزیان (Bateaux Parisiens) است.

این قایق‌ها درست از مجاورت برج ایفل حرکت می‌کنند، بنابراین مناسب با برنامه‌ی سفر شما هستند. در صورت داشتن کارت‌های مخصوص حمل و نقل عمومی پاریس یا پاریس پس (Paris Pass)، می‌توان به‌طور رایگان سوار بر این قایق‌ها شد.

قایق‌های این شرکت تمامی جاذبه‌های پاریس، از برج ایفل گرفته تا کلیسای نوتردام، را پوشش می‌دهند. پس کافی است در این قایق‌ها بنشینید و در حین استراحت اجازه دهید تا جاذبه‌های دیدنی پاریس از مقابل چشم شما عبور کنند.

پاریس در ۳ روزه

۳. سوار اتوبوس های هاپ آن هاپ آف شوید

حالا که صحبت از استراحت شد، راه دیگری برای گشت‌وگذار در شهر پاریس و تماشای جاذبه‌های آن وجود دارد؛ سوار شدن بر اتوبوس‌های گردشگری هاپ آن هاپ آف.

پاریس نیز از این قاعده مستثنا نیست و می‌توان اتوبوس‌های گردشگری این شهر را در نزدیکی برج ایفل پیدا کرد. این اتوبوس‌ها شما را به دیدن جاذبه‌های گردشگری مهم پاریس می‌برند. شرکت‌های متعددی اقدام به برگزاری تورهای اتوبوسی در سراسر شهر می‌کنند.

اگر یک کارت متروی پاریس داشته باشید، می‌توانید از خدمات تور اتوبوس‌های شرکت وان دِی بیگ باس تور (1Day Big Bus Tour) استفاده کنید. این تور روشی آسان برای گشت‌وگذار در شهر و آشنایی با بسیاری از جاذبه‌های پاریس است. بااین‌حال، تورهای متعدد دیگری نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را هم امتحان کرد.

گردش ۳ روزه در پاریس

۴. تور پیاده روی پاریس

نشستن در قایق یا اتوبوس برای تماشای شهر، ایده‌ی خوبی است اما گاهی اوقات نیاز است تا پاهای خود را در پیاده‌رو بر روی زمین بگذارید. پاریس شهر شگفت‌انگیزی برای کاوش با پای پیاده است و یک تور پیاده‌روی می‌تواند روش خوبی برای این کار باشد.

ما تصور می‌کنیم که اگر شما قصد پیاده‌روی در پاریس را دارید، بهتر است آن را در روز اول انجام دهید؛ شما می‌توانید از راهنمای تور خود برای توصیه‌های محلی نظیر بهترین میدان‌های شهر برای غذا خوردن یا صرف قهوه و همچنین جاذبه‌های پنهانی که نامی از آن‌ها در کتاب‌های راهنما نیست، سؤال کنید.

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که تورهای پیاده‌روی را ارائه می‌کنند. شرکت کانتکست تراول (Context Travel) یکی از مجریان برتر در زمینه‌ی برگزاری تورهای گردشگری با ارائه‌ی جزئیات کامل است. آن‌ها تورهای متعددی در پاریس برگزار می‌کنند. تور آن‌ها با موضوع ارنست همینگوِی، یکی از تورهای محبوب برای پیاده‌روی در پاریس است.

شرکت تِیک واکس (Take Walks) نیز تورهای متعدد و خوبی در پاریس برگزار می‌کند. برای مثال، تور پیاده‌روی بازدید از کلیسای نوتردام یکی از گزینه‌های خوب آن‌ها است.

گردش در پاریس در سه روز

۵. دیدار از مونپارناس

آخرین گزینه در فهرست ما برای روز اول، دیدار از برج مونپارناس است. دیدار از این برج به هرکسی که قصد سفر به پاریس را دارد، توصیه می‌شود. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نمای شهر پاریس همراه با منظره‌ای از برج ایفل است. می‌توان برج ایفل را همراه با منظره‌ای از غروب آفتاب در پشت آن تماشا کرد.

سکوی دیدبانی این برج شامل دو بخش داخلی و خارجی می‌شود. بخش خارجی با شیشه احاطه شده اما دارای بریدگی‌هایی برای گرفتن عکس، بدون انعکاس، است. می‌توان حتی سه‌پایه‌ی دوربین خود را نیز به اینجا آورد. تعجبی ندارد که برج مونپارناس یکی از محبوب‌ترین نقاط برای عکاسی در پاریس باشد. ورود به برج برای دارندگان کارت حمل‌ونقل عمومی پاریس رایگان است.

روز دوم

در روز دوم به سراغ برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های پاریس نظیر مشهورترین موزه‌ها و کلیساهای آن بروید. این گردش تمام روز ما را به خود اختصاص می‌دهد، درنتیجه شما مجاز هستید تا هرکدام از جاذبه‌های موجود در آن را تغییر داده و با سرعت دلخواه خود به سراغ تجربه‌ی آن‌ها بروید.

گردش سه روزه در پاریس

۶. سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل (Saint Chapelle) یا کلیسای مقدس از مکان‌هایی است که به همه‌ی گردشگران به مقصد پاریس توصیه می‌شود. اینجا یک کلیسای نسبتاً کوچک است که فاصله‌ی چندانی تا نوتردام ندارد اما درون آن، از سقف تا کف، پر از شیشه‌های رنگی است که ما را به حیرت وا می‌دارد. نمای داخلی کلیسا نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند.

این کلیسای قرن سیزدهمی بسیار محبوب است و اندازه‌ی کوچک و رعایت موارد امنیتی در بیرون آن به این معنی است که گردشگران باید برای مدت‌های طولانی در صف بایستند. به همین خاطر ما نام این کلیسا را در صدر فهرست برنامه‌های روز دوم قرار دادیم تا شما صبح زود به اینجا بیایید و نهایتاً ۱۵ دقیقه در بیرون آن معطل شوید. هیچ‌کسی دوست ندارد زمان سفر خود را در صف‌های طولانی سپری کند.

ورود به داخل کلیسا برای دارندگان کارت‌های حمل‌ونقل عمومی پاریس رایگان است.

۳ روز در پاریس

۷. نوتردام

نوتردام که تنها ۱۰ دقیقه با پای پیاده تا کلیسای سنت شاپل فاصله دارد، مشهورترین بنای مذهبی در پاریس است که به خاطر طاق مایل و پشتیبان ساختمان، مناره‌های دوقلو و محل زندگی گوژپشت نوتردام معروف است.

ورود به نوتردام رایگان است، هرچند گردشگران باید از گیت‌های امنیتی عبور کنند و همین امر سبب تشکیل صف‌های طولانی می‌شود. اگر تمایل به بالا رفتن از مناره‌ها یا رفتن به سرداب کلیسا را دارید، باید مبلغی را برای این کار بپردازید؛ به‌علاوه شما باید از قبل برای این کار درخواست بدهید.

شما می‌توانید این کار را از طریق باجه‌های بلیط فروشی نیز انجام دهید؛ بااین‌حال، ما توصیه می‌کنیم که به‌جای این کار از طریق اپلیکیشن ژفایل (Jefile) برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید استفاده کنید. رزرو دیدار از مناره‌ها و سرداب کلیسا هر روز از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می‌شود، پس در ابتدای روز خود اقدام به تهیه‌ی بلیط این دو بخش کنید تا دچار ناامیدی در طول سفر نشوید.

به خاطر داشته باشید که کلیسای نوتردام در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ به‌شدت طعمه‌ی حریق شد. کلیسا به خاطر این اتفاق دردناک تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. به نظر ما دیدار از نمای بیرونی کلیسا هم بسیار ارزشمند است اما قطعاً در حال حاضر نمی‌توان از داخل آن دیدن کرد.

گردشگران تا زمان باز شدن مجدد کلیسا می‌توانند به جاذبه‌های اطراف نظیر زندان و قلعه کونسیرژری، محل زندانی شدن ماری آنتوانت، مراجعه کنند.

۳ روز در پاریس

۸. موزه اورسی

اگر به موزه‌ها علاقه‌مند هستید، بدون شک پاریس تمامی خواسته‌های شما را پوشش می‌دهد. مقصد بعدی ما، موزه اورسی است اما پیش از اینکه عازم این موزه شوید، به پیاده‌روی در امتداد رود سن، از کلیسای نوتردام تا موزه‌ی اورسی، بپردازید. فاصله‌ی بین این دو جاذبه زیاد نیست اما می‌توان در این مسیر کتاب‌فروشی‌ها را دید و حس این بخش از شهر را تجربه کرد.

موزه‌های پاریس به‌طور کاملاً هوشمندانه‌ای دسته‌بندی شده‌اند و شامل ۳ موزه‌ی هنری اصلی برای پوشش ۳ دوره‌ی متفاوت تاریخی می‌شوند:

موزه‌ی اورسی در صدر فهرست ما قرار دارد و هنر دوران اواسط قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم را پوشش می‌دهد؛ این موزه میزبان شاهکارهایی از هنرمندانی نظیر مارسل دوشان (Marcel Duchamp)، واسیلی کاندینسکی (Wassily Kandinsky)، پیکاسو و شمار دیگری از نام‌های بزرگ است. موزه‌ی لوور که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، دوران پس از اوایل قرن بیستم را پوشش می‌دهد.

موزه‌ی اورسی بدون شک بی‌نظیر است. این موزه در جایی واقع شده است که زمانی ایستگاه‌های اصلی قطار بودند. دهلیز میانی و اصلی موزه نیز بسیار زیبا است و در نوع خود ارزش بازدید دارد. گردشگران باید برای ورود به موزه مبلغی را پرداخت کنند اما دارندگان کارت‌های اعتباری حمل‌ونقل عمومی پاریس می‌توانند بدون ایستادن در صف و با کارت خود وارد موزه شوند.

پاریس در ۷۲ ساعت

۹. موزه لوور

اگر تنها قصد دیدار از یک موزه در پاریس را دارید، توصیه‌ی اکید ما موزه‌ی لوور است. اینجا یکی از مشهورترین موزه‌های جهان است و خانه‌ی کلکسیون عظیمی از آثار هنری نظیر مونالیزا از داوینچی، ونوسِ میلو و برده‌ی سرکش از میکل آنژ محسوب می‌شود.

بدون شک مونالیزا در صدر خواسته‌های تمامی بازدیدکنندگان این موزه قرار دارد اما لوور که آثار متعددی از دوران باستان تا اواسط قرن نوزدهم را پوشش می‌دهد، گزینه‌های فراوان دیگری نیز دارد. عاشقان حقیقی هنر می‌توانند روزهای متمادی از زمان خود را در این موزه سپری کنند.

پاریس در ۳ روز

قطعاً همه‌چیز به شما بستگی دارد و می‌توان زمان بیشتری را در این موزه سپری کرد اما پیشنهاد ما این است که زمان دیدار شما از این موزه محدود به ۲ تا ۳ ساعت شود؛ در این صورت امکان دیدار از باقی جاذبه‌های پاریس هم وجود دارد. ما توصیه می‌کنیم که حتماً یک کارت حمل‌ونقل عمومی پاریس یا یک کارت مخصوص موزه‌های پاریس تهیه کنید. در این صورت می‌توانید سریع‌تر وارد موزه‌ی لوور شوید.

به خاطر داشته باشید که موزه‌ی لوور در فصل تابستان بسیار شلوغ است. بلیط موزه در برخی از روزها نایاب می‌شود و تنها افرادی که از قبل اقدام به پیش‌خرید بلیط کرده‌اند، می‌توانند وارد لوور شوند.

اگر دارای کارت حمل‌ونقل عمومی پاریس یا موزه‌های این شهر هستید، می‌توانید بلیط خود را به‌طور آنلاین تهیه کنید. این کار برای دارندگان کارت‌های ذکرشده به‌منظور تضمین ورود به موزه ضروری است و ما نیز توصیه می‌کنیم که حتماً بلیط خود را از قبل تهیه کنید. اگر از قبل بلیط خود را تهیه نکنید، حتی با داشتن کارت‌های مذکور هیچ تضمینی برای ورود به شما نمی‌دهیم.

پاریس در ۳ روز

اگر چنین کارت‌هایی ندارید، می‌توانید بلیط خود را به‌طور آنلاین از وب‌سایت رسمی موزه تهیه کنید. اگر بلیطی در وب‌سایت رسمی موزه وجود نداشت نیز همچنان گزینه‌هایی در پیش پای شما قرار دارد.

امکان تهیه‌ی بلیط از منابع دیگر نظیر وب‌سایت گِت یور گاید (GetYourGuide) وجود دارد. این بلیط‌ها کمی گران‌تر هستند اما برای کسی که تمایل به ورود به لوور را داشته باشد، می‌ارزند.

فرقی نمی‌کند که از کجا بلیط تهیه کرده باشید، شما درنهایت باید در صف گیت امنیتی بایستید؛ بااین‌حال این صف به‌سرعت حرکت می‌کند و در مقایسه با صف ورودی موزه سریع‌تر است. به‌علاوه، وقتی‌که بلیط‌های موزه در وب‌سایت رسمی آن تمام می‌شود، هیچ بلیطی نیز در خود موزه به فروش نخواهد رسید؛ درنتیجه شما نمی‌توانید وارد صف تهیه‌ی بلیط شوید، زیرا تنها دارندگان بلیط‌های پیش‌خرید شده امکان ورود به موزه را به دست می‌آورند.

پاریس در ۳ روزه

۱۰. طاق پیروزی

روز دوم سفر خود به پاریس را با دیدار از طاق پیروزی این شهر، یکی دیگر از نمادهای پایتخت فرانسه، به پایان برسانید. می‌توان از موزه‌ی لوور، چه با وسایل حمل‌ونقل عمومی و چه با پای پیاده، راهی خیابان شانزه لیزه، مشهورترین خیابان خرید در پاریس و محل قرارگیری این بنا، شد.

طاق پیروزی به یاد جان‌باختگان انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی ساخته شده و محل بسیار مناسبی برای عکاسی است. اگر به‌موقع به اینجا بیایید، می‌توانید به بالای آن رفته و شهر را از منظره‌ای عالی تماشا کنید؛ از این بالا خیابان‌های اطراف پاریس و برج ایفل در دوردست‌ها نیز قابل‌ مشاهده است.

حالا که سفر شما در روز دوم به این بنا ختم شده، حتی می‌توان به موزه‌ای رفت که تاریخچه‌ی طاق پیروزی را به تصویر می‌کشد. در پایین طاق نیز مزار چندین سرباز گمنام فرانسوی به چشم می‌خورد.

برای دسترسی به طاق پیروزی، سعی نکنید از میان ترافیک شلوغ خیابان‌ها گذر کنید. به‌جای آن، راهی یک زیرگذر شده و با اطمینان خاطر خود را به این بنا برسانید. برای رفتن به داخل طاق پیروزی نیاز است مبلغی را برای ورود پرداخت کنید؛ دارندگان کارت‌های حمل‌ونقل عمومی پاریس می‌توانند بدون ایستادن در صف بلیط وارد طاق پیروزی شوند.

روز سوم

در آخرین روز از سفر سه‌روزه‌ی خود به پاریس، از مرکز شهر فاصله گرفته و راهی یکی از کاخ‌های سلطنتی مشهور شوید. در صورت داشتن وقت اضافی نیز، می‌توانید به سراغ تماشای غروب آفتاب از بالای شهر بروید.

پاریس در ۳ روزه

۱۱. ورسای

موضوع واقعاً جذاب در مورد سفر سه‌روزه به پاریس این است که برنامه‌ی سفر شما انعطاف کافی برای دور شدن از مرکز شهر را نیز دارد. توصیه‌ی ما در روز سوم، دیدار از کاخ ورسای، مرکز سابق قدرت سیاسی فرانسه و خانه‌ی خاندان سلطنتی این کشور نظیر لویی شانزدهم و ماری آنتوانت، است.

کاخ ورسای واقع تحسین‌برانگیز است و ما به شما توصیه می‌کنیم که حداقل یک نصف روز را به دیدار از این کاخ اختصاص دهید. دیدار از این کاخ حتی می‌تواند به‌راحتی یک روز کامل شما را پر کند، به همین خاطر ما توصیه نمی‌کنیم که در روز دوم سفر به دیدار ورسای بروید.

ما توصیه می‌کنیم که کار خود را با گشت زدن از داخل کاخ آغاز کنید. بهتر است تا از همان ساعات اولیه در مقابل کاخ حضور داشته باشید؛ از آنجاییکه کاخ ورسای یکی از جاذبه‌های محبوب پاریس است، هرچه از ساعات شروع فعالیت آن می‌گذرد، شلوغ‌تر هم می‌شود. پس از اینکه از داخل کاخ دیدن کردید و جاذبه‌های خارق‌العاده‌ی آن نظیر تالار آیینه و اقامتگاه‌های مخصوص شاهان را دیدید، به محوطه‌ی بیرونی آمده و به تحسین فضای اطراف بپردازید.

پاریس در ۳ روز

قدم زدن در باغ‌های شگفت‌انگیز کاخ نیز ضروری است. عمارت مخصوص ماری آنتوانت نیز در نوع خود بی‌نظیر است و در بخش ساکت‌تر باغ‌ها قرار دارد. صرف یک روز کامل در کاخ ورسای و زمین‌های آن بسیار آسان است و در صورت تمایل شما، ما هیچ مخالفتی با آن نخواهیم داشت.

دیدار از ورسای بسیار آسان است و می‌توان از طریق قطارهای سریع‌السیر آر ای آر (RER) از مرکز پاریس به‌طرف ایستگاه کاخ ورسای رفت. فاصله‌ی ایستگاه تا خود کاخ حدود ۱۰ دقیقه‌ی پیاده است. می‌توان از طریق کارت‌های مخصوص حمل‌ونقل عمومی پاریس، بدون نیاز به ایستادن در صف کاخ، باغ‌ها و دیگر جاذبه‌های ورسای، گذر کرد. هرچند گردشگران درنهایت باید از گیت‌های امنیتی کاخ عبور کنند.

باید به این نکته اشاره کنیم که کارت سفر ارائه‌شده همراه با کارت‌های پاریس پس (Paris Pass)، سفر به مجموعه کاخ‌های ورسای را پوشش نمی‌دهد.

ما افراد زیادی را دیده‌ایم که سعی کرده‌اند از این کارت برای تهیه‌ی بلیط قطار استفاده کنند و با در بسته مواجه شده‌اند. کارت‌های سفر پاریس پس تنها مناطق ۱ تا ۳ پاریس را پوشش می‌دهند که مناسب سر زدن به دیگر جاذبه‌های شهر به‌جز ورسای هستند که در منطقه‌ی ۴ قرار دارد؛ بنابراین مسافران باید یک بلیط مجزا برای سفر به این منطقه تهیه کنند؛ امکان تهیه‌ی این بلیط‌ها از طریق دستگاه‌های خودکار فروش بلیط در تمامی ایستگاه‌های قطار وجود دارد. می‌توان حتی زبان این دستگاه را نیز به انگلیسی تغییر داد و به‌راحتی خرید کرد.

پاریس در ۳ روزه

۱۲. مونمارتر

اگر توانستید از ورسای دل بکنید، توصیه‌ی نهایی ما برای آخرین روز سفر شما به پاریس، سر زدن به منطقه‌ی مونمارتر است. اینجا خانه‌ی تپه‌ای بزرگ است که در بالای آن کلیسای قلب مقدس، دیگر نماد شگفت‌انگیز پاریس، قرار دارد.

این محوطه از پاریس به‌طور ویژه به‌عنوان خانه‌ی هنرمندان این شهر نظیر دالی، پیکاسو و همینگوی شناخته می‌شود؛ آن‌ها بخشی از عمر خود را در مونمارتر سپری کرده‌اند. اینجا همچنان از سوی هنرمندان محبوب است و میدان تئاتر در مونمارتر جایی است که می‌توان سفارش نقاشی صورت خود را به یکی از هنرمندان داد. علاقه‌مندان به دالی نیز می‌توانند از نمایشگاه دالی، خانه‌ی بزرگ‌ترین کلکسیون از آثار وی در فرانسه، دیدن کنند.

مونمارتر هزارتویی از خیابان‌های کوچکِ جذاب، کافه‌ها و فروشگاه‌ها است. در صورت داشتن زمان اضافی، ورود به کلیسای قلب مقدس در این منطقه رایگان است، هرچند مبلغ اندکی برای رفتن به بالای مناره‌ی آن از شما دریافت می‌شود. مونمارتر همچنین مکان محبوبی برای تماشای غروب آفتاب بر فراز شهر است و چه راهی بهتر از تمام کردن سفر سه‌روزه‌ی خود در پاریس از طریق تماشای غروب آفتاب بر فراز این شهر جادویی وجود دارد؟

پاریس در ۳ روزه

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}