راهنمای جامع سفر به پاریس

ملیکا علی مدد
  • ملیکا علی مدد
  • 1397/6/31
  • 6 دیدگاه
{{selectedRate}}

مقاله راهنمای سفر به پاریس چکیده‌ای از تجربیات عملی بارها اجرای تور فرانسه است و نکات مهمی را دربر می‌گیرد که هر مسافر پاریس باید به آن‌ها توجه کند. این نکات از تجربیات سرکار خانم پگاه حاجی مختاری، راهنمای با سابقه ایوار استخراج شده است:

تور اروپا

سفر به پاریس در فرانسه همیشه یکی از رویاها و اولویت اول عاشقان سفر در جای جای جهان بوده است. پاریس که به شهر نور، شهر عشق، هنر و مد شناخته می‌شود، سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است. قطعاً برای کشف هر آنچه که پاریس را به عروس شهرهای اروپا تبدیل کرده، به زمانی بیش از یک سفر کوتاه توریستی نیاز است. اما در مدت کوتاه هم با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست می‌توان طعم واقعی پاریس را چشید و از آن خاطراتی ابدی ساخت. در ادامه هر نکته‌ ضروری که برای سفر به پاریس نیاز دارید، شرح داده شده است. در نظر داشته باشید که قیمت‌ها از جمله تاکسی، بلیت مترو، ورودی مکان‌ها و زمانبندی آن‌ها با توجه به فصل و زمان سفر شما می‌تواند متفاوت باشد. پس پیشنهاد می‌کنم باز هم قبل از سفر از جزئیات به روز استفاده نمایید.

از تهران به پاریس

برای سفر به پاریس، خطوط هوایی مختلفی از ایران وجود دارد. بهترین و کوتاه‌ترین نوع سفر، انتخاب یک پرواز مستقیم تهران-پاریس بوده که توسط خطوط هواپیمایی ایران ایر، ماهان و ایرفرانس به صورت هفتگی انجام می‌شود و طول پرواز بین ۵:۳۰ الی ۵:۴۵ دقیقه متغییر است. انتخاب‌های دیگر می‌توانند پروازهای توقف‌دار، مثل خطوط هواپیمایی ترکیش، اتریشی، لوفتهانزا و کی ال ام باشد که مشخصاً سفری طولانی‌تر خواهد بود.

ورود به این شهر از طریق یکی از دو فرودگاه‌ های بین‌ المللی پاریس زیر صورت می‌گیرد:

  •  فرودگاه شارل دوگل، فرودگاه اصلی شهر و بزرگ‌ترین فرودگاه فرانسه که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر.
  • فرودگاه اورلی، دومین فرودگاه شهر واقع در ۱۳ کیلومتری جنوب پاریس.

هر دوی این فرودگاه‌ها توسط سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسب و کارآمد به مرکز شهر متصل شده‌اند و مترو، اتوبوس و تاکسی از گزینه‌های قابل دسترس هستند. برای مثال هزینه و زمان این وسایل نقلیه به این صورت خواهند بود:

  • با مترو RER ،حدود ۳۵ الی ۵۰ دقیقه زمان و هزینه ۱۰.۳۰ یورو
  • با اتوبوس حدود ۷۰ دقیقه و هزینه ۱۱.۳۰ یورو
  • با تاکسی، گران‌ترین و آسان‌ترین گزینه، بسته به ترافیک بین نیم الی یک ساعت با هزینه ۶۰ یورو

    فرودگاه های فرانسه

هتل در پاریس

انتخاب هتل در هر شهری بنا به سلیقه فردی و بودجه متفاوت است. اما باید گفت بهترین انتخاب برای شما می‌تواند هتلی باشد که دسترسی مناسب به وسایل حمل و نقل عمومی، دسترسی رایگان به اینترنت و صبحانه‌ بوفه دارد. همچنین هتل‌های ساده‌تر اما نزدیک‌تر به قسمت توریستی شهر می‌توانند گزینه بهتری باشند چون به راحتی و با پای پیاده می‌توانید خود را به نقاط دیدنی و مکان‌های توریستی برسانید.

اما یک نکته بسیار مهم؛ حتماً کارت و آدرس هتل را به همراه داشته باشید در صورت گم شدن بتوانید از پلیس یا افراد قابل اعتماد کمک بگیرید. همچنین گاهی هتل‌ها شعبات متعددی در یک شهر دارند. برای مثال، «هتل پولمن» (Pullman) شش شعبه در نقاط مختلف پاریس دارد!

هتل های پاریس

بهترین فصل برای سفر به پاریس

زمان ایده‌ آل سفر به پاریس بین ماه‌های ژوئن تا آگوست (خرداد تا پایان مرداد) و همچنین سپتامبر (شهریور) است. البته سفر در فصل‌های توریستی مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ از صف‌های طولانی جاذبه‌های دیدنی گرفته تا ازدحام جمعیت در شهر و افزایش چشمگیر هزینه‌ها مانند هتل.

اگر کاهش هزینه‌ها برای شما اولویت است، چتر و لباس گرم بردارید و پاییز خیره‌کننده پاریس را برای سفر انتخاب کنید. ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) شهر به استقبال پاییز هزار رنگ رفته و دیگر جمعیت عظیم توریست‌ها را نمی‌بیند. پاریس، با خلوتی و هوای مطبوع انتظار شما را می‌کشد. اما همه می‌دانیم که پاریس شهری گران به شمار می‌رود. پس در پاسخ سوالتان باید گفت که ارزان‌ترین فصل سفر به پاریس زمستان است؛ البته اگر تعطیلات ژانویه و سال جدید را در نظر نگیریم. از ماه دسامبر شهر به استقبال سال جدید می‌رود و حال و هوایی خاطره‌انگیز در آن شکل می‌گیرد؛ بازارها، تزئینات ویژه، ویترین‌های رنگارنگ و درخت‌های کریسمس در سرتاسر شهر خودنمایی می‌کنند.

سفر به پاریس با هر بودجه‌ای امکان پذیر است. چه طرفدار سفرهای لوکس و پنج ستاره باشید، چه علاقه‌مند به سفر ماجراجویانه و بک‌پکینگ، راه‌های لذت بردن از پاریس فراوان هستند. تنها کافی است هدف خود را مشخص کنید و چمدان‌هایتان را ببندید.

پاریس در بهار - کلیسای نوتردام

اینترنت و سیم کارت

این روزها دسترسی به اینترنت در سفر یکی از واجبات است. علاوه بر سیستم‌های پیام‌رسانی، اکثر نقشه‌ها و اپلیکیشن نیز به عنوان راهنما نیاز به اینترنت دارند. در اکثر مکان‌های عمومی مثل مراکز خرید، رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، مترو و گاهی بعضی از میدان‌های اصلی و خیابان‌ها، مانند خیابان شانزلیزه، دسترسی به اینترنت رایگان امکان‌پذیر است. با این وجود خریدن یک سیم کارت کشور مقصد هم می‌تواند بسیار مفید باشد. در فرانسه اپراتورهای تلفن همراه متعددی سیم کارت ارائه می‌دهند که در زیر به بهترین‌‌های سیم کارت‌های آن‌ها برای توریست‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • Orange Holliday:  سیم کارت با بسته‌ای شامل ۲ ساعت مکالمه، ۱۰۰۰ پیام و ۱۰ گیگابایت اینترنت برای مدت ۱۴ روز به قیمت ۳۹.۹۹ یورو.
  • SFR welcome package: سیم کارت با ۱ ساعت مکالمه، ۵۰۰ پیام و ۲ گیگابایت اینترنت به قیمت ۲۴.۹۹ یورو.
  • SFR la Carte limitée: مبلغ ۳.۹۹ یورو بابت خود سیم کارت + ۲۰.۹۹ یورو شارژ برای مکالمه نامحدود و ۱ گیگابایت اینترنت یا ۱۰ یورو به ازای ۸ گیگابایت اینترنت.
  • Lycamobile Pass national M: سیم کارت با مکالمه نامحدود در فرانسه و ۶ گیگابایت اینترنت برای یک ماه به قیمت ۱۴.۹۹ یورو.

به یاد داشته باشید که برای خرید سیم کارت و فعال کردن آن همراه داشتن پاسپورت الزامی است. این سیم کارت‌ها را می‌توانید از فرودگاه، سوپرمارکت های بزرگ، فروشگاه‌های «SFR» ،«Orange» یا «Reply» تهیه نمایید.

سیستم حمل و نقل در پاریس

سیستم حمل و نقل عمومی پاریس به طرز قابل توجهی گسترده بوده و تمامی شهر را پوشش می‌دهد. مترو زیرزمینی RER، تراموا و اتوبوس در پاریس تحت شبکه‌ای به نام «RATP» اداره می‌شوند. تحت سیستم این شبکه می‌توانید با خرید بلیت مربوطه از وسایل نقلیه مورد نظر استفاده کنید. دو عامل در قیمت بلیت‌ها تأثیرگذار هستند: 

  • از آنجایی که پاریس به ۵ ناحیه شهری (زون) تقسیم شده، قیمت بلیت‌ها نیز با توجه به این نواحی که مقاصد شما در یکی از آن‌ها هستند، متفاوت خواهد بود.
  • اینکه چند روز شهر اقامت دارید، بلیت‌های متنوعی برای خرید موجود هستند؛ مانند بلیت‌های تک سفره‌، یک روزه، چند روزه و بلیت‌های هفتگی.

هر بلیت تک سفره ۱.۹۰ یورو قیمت داشته و ۹۰ دقیقه درون شبکه مترو قابل استفاده می‌باشد. یک گزینه مناسب دیگر برای توریست‌ها، بلیت‌های ۱۰ تایی به نام «Carnet» هستند که می‌توان با نرخ تخفیف‌دار ۱۴.۹۰ یورو آن را خریداری کرد. بلیت‌های هفتگی از دوشنبه تا دوشنبه فعال هستند. پس برای مثال اگر جمعه به پاریس سفر می‌کنید گزینه‌ای مناسب نیست. همچنین بلیت‌های هفتگی یا چند روزه فقط برای یک نفر معتبرند که باید اسم و تاریخ روی آن ذکر شود.

مترو در پاریس

بلیط‌های مترو از ماشین‌های اتوماتیک یا از گیشه‌های بلیط قابل تهیه هستند. در تمام طول سفر با مترو باید بلیط‌تان را به همراه داشته باشید. به صورت دوره‌ای مأموران بلیط‌ها را چک می‌کنند و در صورت نداشتن بلیط معتبر جریمه‌هایی تا سقف ۱۰۰ یورو اعمال خواهند کرد. پس تا لحظه خروج از ایستگاه حتماً بلیط خود را نگه دارید.

ساعت کار مترو پاریس در روزهای عادی از ساعت ۵:۳۰ صبح الی ۰۰:۳۰ بامداد و در روزهای آخر هفته تا ۲:۱۵ بامداد است. این ساعت‌ها با توجه به ایستگاه و فصل و تعطیلات می‌توانند تغییر کنند. مترو پاریس یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین متروهای جهان محسوب می‌شود. حتماً نقشه مترو یا نرم‌افزار رایگان مترو پاریس را دانلود کنید؛ در غیر این صورت با دقت تابلوها را دنبال نمایید.

مترو پاریس

تاکسی ها در پاریس

تاکسی‌ها گزینه دیگر برای تردد در سطح شهر بوده و همگی مجهز به تاکسیمتر هستند. به محض سوار شدن مبلغ ۲.۲۰ یورو برای شما شارژ می‌شود که این مبلغ شب‌ها افزایش یافته و با توجه به منطقه  شهری و ساعت، هر کیلومتر بین ۰.۸۶ سنت الی ۱.۳۵ یورو شارژ می‌شود. حداقل هزینه تاکسی در پاریس بین ۵.۶۰ الی ۷ یورو است. ضمناً همراه داشتن چمدان، کالسکه یا هر گونه بار حجیم، غیر از ویلچر معمولاً هزینه جداگانه دارند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از پیاده شدن از تاکسی از راننده فاکتور یا فیش بگیرید که در صورت فراموش کردن چیزی در تاکسی، به راننده مورد نظر دسترسی داشته باشید.

تاکسی‌های پاریس یک تابلوی کوچک روی سقف دارند که روشن بودن چراغ سبز رنگ‌شان به معنی خالی بودن و چراغ قرمز به معنی اشغال بودن است. راستی در پاریس تاکسی‌ها رنگ مشکی یا نقره‌ای دارند، نه زرد!

گشت و گذار در پاریس

بدون شک برای هر مسافر پاریس دیدن برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای، کلیسای نوتردام و خیابان شانزلیزه در لیست اولویت‌ها قرار دارد. اما آیا دیدنی‌های شهر به این چند مورد ختم می‌شود؟ مسلماً خیر. پل‌ها، پارک‌ ها، محله‌های جذاب و دلفریب، کلیساها، موزه‌های متنوع، رستوران‌ها و کافه‌ ها، سالن‌های سینما و تئاتر، بازارهای محلی و عتیقه و البته ساحل رود سن، همه و همه در کنار هم شهرت پاریس را جهانی کرده‌اند. به همین دلیل برای شروع گشت و گذار، سلیقه خود را اولویت قرار دهید و با توجه به آن برنامه‌ریزی کنید. البته روز و ساعت کاری سایت‌های مورد بازدید را هم در نظر بگیرید. اگر تنها سفر می‌کنید، حتماً از راهنمای صوتی موزه‌ها و اماکن توریستی که به زبان‌های مختلف توضیحات مفید و جذابی ارائه می‌دهند، کمک بگیرید. در اکثر موزه‌ها همراه داشتن کوله پشتی بزرگ، منوپاد و عکاسی با فلش ممنوع است.

یکی از جذاب ترین گشت‌های پاریس گشت کشتی روی رودخانه سن است و شکل‌های مختلفی دارد؛ از گشت یک ساعته تا گشت‌های چند ساعته با شام و نوشیدنی از دو کمپانی معروف «بتو پاریزین» و «بتو موش».

تاکسی در پاریس

ساعت کاری موزه ها و اماکن توریستی

اکثر موزه‌ها در فرانسه مانند «موزه اورسی، کاخ ورسای، موزه هنر مدرن، موزه رودن، موزه هنرهای تزئینی، گراند پَله و پُتی پَله، خانه ویکتور هوگو» در دوشنبه‌ها و بعضی‌ها در سه‌شنبه‌ها مانند «موزه لوور، مرکز ژرژ پمپیدو، موزه اورانژری» تعطیل هستند. بعضی مکان‌ها هم مثل «برج ایفل، موزه نظامی انولید و مقبره ناپلئون، پانتئون» بدون تعطیلی پذیرای گردشگران هستند، مگر در روزهای خاص.

بیشتر موزه‌ها بین ساعت ۹ یا ۱۰ صبح الی ۱۷ یا ۱۸ قابل بازدید هستند و گیشه بلیت معمولاً تا ۱ ساعت قبل از ساعت تعطیلی موزه باز است. بعضی از موزه‌ها و مکان‌ها در روزهای معینی از هفته، مدت زمان بیشتری را برای بازدید ارائه می‌دهند، مانند موزه لوور که چهارشنبه و جمعه تا ساعت ۲۲ شب باز است. بیشتر موزه ها در ساعت‌های اولیه روز صف‌های طولانی‌تری نسبت به عصر دارند. مثلاً برای بازدید از کاخ ورسای، اگر ابتدا باغ آن را ببینید و بعد از ساعت ۳ وارد کاخ شوید، با صف بسیار کوتاه‌تری مواجه خواهید شد. اگر می‌خواهید از صف طولانی خرید بلیط این نقاط پرهیز کنید و کارت اعتباری هم برای خرید اینترنتی ندارید، سری به توریست آفیس‌ها بزنید و بلیت‌تان را از قبل تهیه کنید که گاهی هزینه‌ای بسیار مختصر هم اضافه بر هزینه بلیت از شما می‌خواهند. همچنین یکشنبه اول هر ماه میلادی بیشتر موزه‌ها رایگان می‌شوند که بدون شک صف های بسیار طولانی را هم به دنبال خواهد داشت.
موزه اورسی پاریس

نرخ بلیط موزه ها و اماکن توریستی

همانطور که می‌دانید نرخ ورودی این مکان‌ها متفاوت بوده ولی اکثر موزه‌های پاریس برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان هستند. توصیه می‌کنیم از کارت‌های گردشگری مثل «Paris Pass»، «Paris Attraction Pass»، «Paris Museum Pass» استفاده کنید که با توجه به تعداد روزهای اعتبارشان قیمت‌های مختلفی دارند. با داشتن این کارت‌ها می‌توانید از بیشتر موزه‌ها به صورت رایگان یا تخفیف‌دار و بدون صف‌های طولانی بازدید کنید. برای جزئیات بیشتر هم به سایت parispass.com سر بزنید. برای اینکه پیش زمینه‌ای داشته باشید، نرخ ورودی تعدادی از موزه‌ها و سایت های توریستی معروف پاریس برای افراد بزرگسال به شرح زیر است‌:

موزه لوور: ۱۵ یورو

برج ایفل تا طبقه ی آخر: ۲۵ یورو

کاخ ورسای: ۱۸ الی ۲۵ یورو

موزه ی اورسی : ۱۱ یورو

موزه انولید و مقبره ی ناپلئون: ۱۲ یورو

معبد پانتئون: ۹ یورو

 چند نکته درباره برج ایفل

بالا رفتن از برج ایفل و دیدن شهر از فراز آن از محبوب‌ترین تفریحات توریست‌ها است. این بازدید معمولاً بین ۲ الی ۳ ساعت با در نظر گرفتن صف طولانی آن زمان می‌برد. اگر حوصله صف بسیار دور و دراز برج ایفل را ندارید، به برج مونپارناس، پانتئون یا دروازه پیروزی فکر کنید. از فراز این مکان‌ها هم می‌توانید افق شهری پاریس تماشا کنید. قبل از بالا رفتن از برج ایفل، گیت‌های بازرسی وجود دارند که اجازه حمل هرگونه مایعات، کوله‌های حجیم و اشیا تیز و برنده را نمی دهند. برای بالا رفتن هم دو گزینه بیشتر ندارید: پله یا آسانسور. طبقه اول و دوم برج امکاناتی مانند فروشگاه سوغات و یادگاری و رستوران‌های مختلف را ارائه می‌دهند و اینترنت رایگان نیز قابل دسترسی است.

برج ایفل

خرید کردن در پاریس

سفر به شهر مد بدون گشت و گذار در خیابان‌ های جذاب و مراکز خریدش تکمیل نمی‌شود. در نگاه اول پاریس شهری گران‌قیمت با برندهای لوکس به نظر می‌آید، اما برخلاف تصور، برای هر بودجه‌ای امکان لذت بردن از یک خرید خوب در پاریس هم وجود دارد.

ساعت کاری رسمی در فرانسه، ۹ صبح تا ساعت ۱۹ یا ۲۰ شب بوده و فروشگاه‌ها به صورت یکسره باز هستند. البته بوتیک های کوچک و محلی ممکن است در ساعت ناهار تعطیل باشند. حتی یکشنبه‌ها که در اکثر کشورهای اروپایی اکثر فروشگاه‌ها تعطیل هستند، در پاریس گزینه‌های بسیاری برای خرید پیدا می‌کنید.

خیابان شانزلیزه، به عنوان معروف‌ترین خیابان پاریس، ساعت کاری طولانی‌تری نسبت به نقاط دیگر شهر دارد و بعضی مواقع فروشگاه های بزرگ آن تا ساعت ۲۲ الی ۲۳ هم باز هستند؛ مخصوصاً در زمان حراج و روزهای قبل از تعطیلات کریسمس. اگر مقداری تنوع می‌خواهید، سری به خیابان ریوولی و بلوار هاوسمن بزنید. به علاوه مراکز خرید بزرگ «گالری لافایت»، «Les Quatre Temps» در منطقه لدفانس، مرکز خرید اوتلت «la Vallée village» در منطقه «Marne-la-Vallée» فقط نمونه ای از این مراکز خرید بیشمار پاریس هستند.

برای خرید معاف از مالیات و دریافت برگه‌های tax free، کافی است در هر خرید بالای ۱۷۵ یورو روی یک فاکتور از فروشنده درخواست برگه مخصوص tax free کنید و در هنگام خروج از حوزه شنگن در فرودگاه این فاکتورها و کالای خریداری شده را ارائه کنید تا مبلغی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد دریافت نمایید. معمولاً هم فروشنده بعد از رویت پاسپورت برگه های مخصوص tax free را به شما می‌دهد. اما گاهی همراه داشتن تصویر صفحه اول پاسپورت و ویزا نیز مورد قبول است. راستی در طول خرید فاکتورهای خرید خود را همراه داشته باشید تا در فروشگاهی با کالای مشابه دچار مشکل نشوید.

فصل حراج در پاریس

هر ساله دو حراج بزرگ سالانه در پاریس به مدت ۵ الی ۶ هفته اجرا می‌شود که در هفته‌های آخر قیمت‌ها تا ۷۰، ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کنند. با توجه به استقبال بالا، اولین هفته‌های حراج بهترین زمان برای خرید است. تاریخ دقیق این حراجی‌ها هر سال تغییرات جزئی دارند به طور معمول به این صورت هستند: 

  •  حراج بزرگ زمستانی معمولا دومین چهارشنبه ماه ژانویه
  • حراج تابستانی معمولا اواخر ماه جون تا آخر ماه جولایگالری لافایت پاریس

گردشگری غذا در پاریس

گردشگری بدون تجربه طعم‌ها و مزه‌های جدید پازلی ناتمام خواهد بود. سفر به فرانسه شما را در معرض طیف گسترده ای از غذاها، شیرینی‌ ها، پنیرها و دسرهای جذاب، رنگارنگ و گاهی عجیب قرار می‌دهد. در ادامه به چند مورد از معروف‌ ترین‌های آن‌ها که در پاریس می‌توانید امتحان کنید اشاره میکنیم:

غذاها

  • L’entrecote: «آنتروکوت» به نوعی همان استیک است که معمولاً در فرانسه همراه با سیب‌زمینی سرخ شده آن را سرو می‌کنند و از مشتری درباره میزان پخت گوشت مورد نظرشان سوال می‌شود. یکی از بهترین رستوران‌ها برای خوردن این غذا، رستوران «Le Relais de l'Entrecote» در منطقه سنت ژرمن بوده که به دلیل محبوبیت بالای این رستوران باید انتظار یک صف طولانی برای خالی شدن میز را هم داشته باشید.
  • Beef Bourguignon: «گوشت بورگینیون» نوعی خورش گوشت است که در نوشیدنی خاصی پخته شده و با تکه‌های هویج یا سیب‌زمینی برایتان سرو می‌گردد.
  • Ratatouille: «رَتاتویی» نوعی خوراک سبزیجات فرانسوی است که مواد تشکیل‌دهنده اصلی آن گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز، کدو سبز، بادمجان، هویج، فلفل و ریحان هستند.
  • Soupe à l'oignon: «سوپ پیاز» نوعی پیش غذای سنتی فرانسوی بوده که به طور سنتی همراه با تکه‌های نان و پنیر سرو می‌کنند.
  • Quiche: «کیش» از ترکیب مواد مختلف مثل گوشت، تخم‌مرغ و پنیر تهیه می‌شود؛ چیزی شبیه به کوکوهای ایرانی خودمان!
  • Confit de canard: «کونفی دو کنق» نوعی خوراک لذیذ با گوشت اردک در کنار سیب زمینی است که از محبوب‌ترین غذاهای فرانسوی به شمار می‌رود.

    غذاهای فرانسوی

 دسرها، شیرینی ها و نان ها

  • Creme brûlée: امتحان کردن «کرم بروله» را در سفر به پاریس به هیچ وجه از دست ندهید چون یکی از محبوب ترین دسر های فرانسوی است .
  • Macaron: «ماکارون» شیرینی‌های رنگارنگ هستند که از خمیر بادام تهیه می‌شوند. اگر به دنبال خرید بهترین ماکارون در پاریس هستید سری به شعبه شیرینی‌فروشی‌ زنجیر‌ه‌ای «Ladurée» در خیابان شانزلیزه بزنید.
  • Croissant: «کروسان» نوعی نان شیرینی ترد، شکننده با طعم کره‌ای است مخصوصاً در وعده صبحانه بسیار خورده می‌شود.
  • Soufflé: «سوفله» نوعی دسر سبک و اسفنجی بر پایه تخم مرغ بوده که از قرن هجدهم در فرانسه به شهرت رسیده است.
  • Crêpe: «کرپ» فرانسوی از ورقه‌های نازک خمیر هستند که با مواد مختلفی از جمله نوتلا، موز و توت‌فرنگی یا مرغ، قارچ، تخم‌مرغ و پنیر پر می‌شوند .کرپ هم می‌تواند دسر باشد، هم یک وعده غذای کامل.
  • باگت: این نان محبوب فرانسوی به تنهایی طعمی فراموش‌نشدنی دارد؛ مخصوصاً اگر از داغ و تازه باشد! باگت به قدری مشهور است که هر ساله طی مسابقه‌ای بهترین نانوایی شهر انتخاب شده و نان باگت کاخ الیزه را تهیه می‌کند.
  • پنیرهای فرانسوی:  پنیرها از اجزای جدانشدنی زندگی فرانسوی‌ها هستند. پس عجیب نیست بیش از ۴۰۰ مدل پنیر در فرانسه تولید شود. همچنین بشقاب پنیر در رستوران‌ها معمولاً به عنوان پیش غذا یا دسر به شما پیشنهاد خواهد شد.

    ماکارون فرانسوی

اگر اهل ماجراجویی در طعم‌ و مزه‌ هستید و مشتاق تجربه‌های جدید، این گزینه‌ها را امتحان کنید:

  • Escargots: «اسکارگو» یک پیش غذایی فرانسوی از حلزون‌های پر شده با سیر و سبزیجات معطر. این پیش غذا را در منوی اکثر رستوران‌های منطقه سنت میشل می‌بینید.
  • Frog Leg: «ران سرخ شده قورباغه» یک پیش غذای عجیب! اگر دنبال بهترین نوع آن هستید، سری به رستوران «Roger la Grenouille» در منطقه سنت ژرمن بزنید.
  • Steak tartare: این غذا با استیک‌های که می‌شناسیم کاملاً متفاوت است. «استیک تارتار» را از گوشت چرخ کرده خام درجه یک که با سبزیجات معطر و سیر مخلوط می‌شود، تهیه می‌کنند و معمولاً همراه با یک تخم‌مرغ خام سرو می‌گردد.
  • Foie gras: «جگر غار چرب» نوعی خوراک لوکس و نسبتاً گران‌قیمت بوده که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. این پیش غذا گاهی پخته، نیم‌پز یا خام است.

موارد بالا فقط گوشه‌ای از دنیای گسترده آشپزی فرانسوی بودند. به یاد داشته باشید که فرانسوی‌ها عجله‌ای برای خوردن غذا و همچنین سرو آن در رستوران‌ها ندارند. پس اگر یکی از رستوران‌های پاریس را برای غذا خوردن انتخاب می‌کنید، بدانید که بین ۱ الی ۱.۵ ساعت برای غذا خوردن و سرو آن زمان برده می‌شود.

راه هایی برای صرفه جویی در سفر به پاریس

پاریس همیشه در لیست گران‌ترین و لوکس ترین مقاصد گردشگری دنیا قرار دارد. اما راهی برای کاهش هزینه‌ها در سفر به پاریس وجود دارد؟ بله قطعاً وجود دارد. در ادامه شما را با راه‌هایی برای یک سفر اقتصادی در پاریس آشنا خواهم کرد:

  • پیاده‌روی کنید. بافت تاریخی و اکثر سایت‌های دیدنی پاریس روی یک محور مستقیم و در اطراف رود سن قرار گرفته‌اند. خود این مکان‌های دیدنی هم باهم فاصله چندانی ندارند و به راحتی و پیاده قابل دسترس هستند. پس کفش راحت را در سفر به پاریس فراموش نکنید.
  • جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های رایگان بسیار زیاد هستند و بدون پرداخت ورودی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. باغ لوکزامبورگ، کلیسای نوتردام، خانه ویکتورهوگو، خانه بالزاک، پُتی پَله، موزه تاریخ پاریس، موزه هنر مدرن، باغ‌ها و پارک‌ها  نمونه‌ای از این موارد هستند.
  • به جای خرید از سوپرمارکت‌های کوچک محلی، از سوپرمارکت‌های بزرگ زنجیره‌ای و بازارهای روز محلی خرید کنید. محصولات تنوع بیشتری دارند و قیمت‌ها به طرز چشمگیری متفاوت است. اگر در ساعات پایانی روز سری به سوپر مارکت‌های بزرگ بزنید، از تخفیفات خوبی که به مواد غذایی اختصاص داده‌اند می‌توانید بهره ببرید.
  • از سیستم حمل و نقل عمومی به جای تاکسی استفاده کنید.
  • قبل از سفر خود در مورد جشن‌ها و رویدادهای رایگان شهر اطلاعات کسب کنید. این جشن‌ها به قدری جذاب‌ هستند که گذر زمان را متوجه نخواهید شد. به طور مثال، روز ملی فرانسه یعنی روز باستی در ۱۴ جولای و جشن موسیقی «Fête de la Musique» در ۲۱ ماه ژوئن از این دسته هستند.
  • آب شیر در فرانسه آشامیدنی است. پس بطری آب خود همراه داشته باشید و آن را از آب شیر پر کنید.
  • از منوهای ثابت رستوران‌ها سفارش دهید. این منوها شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر هستند که با قیمت‌های بسیار مناسبی از ۱۰ یورو به بالا ارائه می‌شوند.
  • در رستوران‌ها به جای آب معدنی آب شیر سفارش دهید. بطری آب شیر برای شما رایگان خواهد بود.
  • اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها در ساعاتی از روز به نام «happy hours» تخفیفات ویژه‌ای روی نوشیدنی و غذا در نظر می‌گیرند.
  • مثل پاریسی‌ها به پیک‌نیک بروید. یک پارک یا فضای سبز انتخاب کرده، از سوپرمارکت نان باگت، پنیر فرانسوی، میوه و نوشیدنی بخرید و مثل مردم محلی از یک عصر دلنشین لذت ببرید. میدان شان دو مارس، ساحل رود سن، باغ لوکزامبورگ و باغ ورسای فضاهای مناسبی برای پیک‌نیک هستند.
  • اگر دانشجو هستید، با همراه داشتن کارت دانشجویی بین‌المللی خود می‌توانید برای ورودی مکان‌ها تخفیف بگیرید.
  • از اینترنت رایگان مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های عمومی مثل فرودگاه، موزه‌ها و خیابان شانزلیزه استفاده کنید.
  • از کارت‌های گردشگری پاریس به نام «Paris Pass» استفاده کنید.
  • با تورهای رایگان شهری همراه شوید. این تورها اصولاً پیاده بوده و در آخر مبلغی دلخواه به عنوان انعام به راهنما داده می‌شود.
  • اگر یکشنبه اول ماه میلادی در پاریس هستید، بازدید از موزه‌ها برایتان در این روز رایگان خواهد بود.
  • اگر همراه با خانواده هستید، نرخ بلیت‌های خانوادگی را چک کنید. چون بلیت‌ها به صورت پکیج خانوادگی شامل درصدی از تخفیف شامل می‌شوند.
  • اگر نمی‌خواهید برای ورودی برج ایفل هزینه کنید، بعد از تاریک شدن هوا به میدان تروکادرو یا شان دو مارس بروید تا چراغانی برج ایفل را که رأس هر ساعت به مدت ۵ دقیقه ستاره باران می‌شود تماشا کنید. 
  • از پشت بام گالری لافایت می‌توانید بدون پرداخت ورودی نمای زیبایی از پاریس را ببینید.
  • از نمایش‌ها و موسیقی خیابانی در پارک‌ها ، خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو لذت ببرید.
  • از قبرستان پرلاشز و محوطه زیبای آن دیدن کنید و سری به مقبره صادق هدایت و غلامحسین ساعدی بزنید.
  • اکثر موزه‌ها برای تمام افراد زیر ۱۸ سال رایگان و برای کودکان تخفیفات ویژه دارند. قبل از خرید بلیت حتماً سن کودک همراه خود را به فروشنده اعلام کنید.
  • حمل و نقل عمومی برای کودکان زیر ۴ سال رایگان و برای کودکان زیر ۱۰ سال نیم بها است.
  • برای اطلاع از جزئیات روزهای رایگان موزه‌های پاریس به سایت موزه مورد نظر مراجعه کنید.
  • اگر کارت اعتباری همراه دارید، بلیتتان را روزهای قبل به صورت آنلاین و با تخفیف بخرید؛ مثل بلیت شهربازی دیزنی لند.

    روز باستیل در فرانسه

نکات مهم در سفر به پاریس

پاریس در کنار همه زیبایی‌های منحصر به فردش متأسفانه کارزار جیب‌برها و دزد‌های بسیار حرفه‌ای هم هست. پس برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هرگز تمام پولتان را با خود حمل نکنید. در داخل اکثر اتاق هتل‌ها صندوقی قفل‌دار برای نگهداری پول وجود دارد.
  • پاسپورت شما مهم‌ترین مدرک هویتی شما در سفر است. تا جای ممکن از همراه داشتن پاسپورت در خارج از هتل خودداری نمایید.
  • اگر شب‌ها دیر وقت از مترو استفاده می‌کنید، ترجیحا واگن‌های شلوغ‌تر را برای نشستن انتخاب کنید.
  • مکان‌های توریستی مثل برج ایفل، میدان شان دو مارس، تپه مونمارتر، شانزلیزه، کاخ ورسای و ایستگاه‌های مترو مکان مناسب برای جیب‌برها هستند. ترجیحاً در حد نیازتان پول حمل کنید، نه بیشتر!
  • در لابی هتل و هنگام صرف صبحانه و همینطور در رستوران‌ها به هیچ وجه کیف و موبایل خود را روی میز نگذارید.
  • از بیرون آوردن اسکناس‌های درشت در مکان‌های شلوغ خودداری نمایید.
  • به هیچ وجه به اشخاص، حتی در لباس پلیس اجازه بازرسی از کیفتان را ندهید. گاهی آن‌ها پلیس‌های تقلبی هستند.
  • گول قمارهای خیابانی را نخورید. در بازی‌های به ظاهر ساده که از برد خود مطمئن هستید، به راحتی و با روش‌های کلاهبرداری حرفه‌ای به باخت شما منجر می‌شوند. از این دسته بازی‌ها می‌توان به بازی ۳ لیوان و توپ اشاره کرد که شروع شرط‌بندی‌ها از ۵۰ یورو است. در ضمن این گروه‌ها معمولاً چندین نفر هستند که به راحتی از شما سرقت هم می‌کنند!
  • حواستان به کودکانی که به شما نزدیک می‌شوند باشد. خیلی از این موجودات معصوم و زیبا جیب‌برهای حرفه‌ای هستند.
  • اگر با گروهی از خانم‌های جوان کولی مواجه شدید و از شما خواستند که فرمی را پر کنید، به هیچ وجه به درخواستشان توجه نکنید. این‌ها نیز گروهی دیگر از جیب‌برهای حرفه‌ای هستند.
  • گاهی جیب‌برها روش‌‌های خلاقانه‌تر و سرگرم کننده‌ای دارند؛ مثل بستن دست‌های شما با بندهای ظریف و سرگرم کردنتان به باز کردن آن‌ها. در همین حین همکار او سرگرم خالی کردن جیب و کیف شماست.
  • ترفند دیگر جیب‌برها حلقه طلاست. آگاه باشید که شما حلقه طلایی ندارید از از کیفتان افتاده باشد.
  • به هیچ کس اجازه ندهید بیش از حد به شما نزدیک شود. جیب‌برها گاهی در لباس توریست‌ها با دوربین و نقشه به شما نزدیک می‌شوند.
  • منطقه ۱۸ پاریس و منطقه «پیگال»، خصوصاً شب‌ها از امنیت پایین‌تری نسبت به سایر مناطق برخوردارند. از تنها رفتن به این محله‌ها خودداری نمایید.
  • کیف و بار دستی خود را جدا از خود رها نکنید؛ مخصوصا در مترو یا موزه‌ها و فروشگاه‌ها. پلیس‌ها به وسایل رها شده حساس هستند و ممکن است برای شما دردسر ساز شود.
  • حتما کارت هتل را در جیب لباس فرزند خود قرار دهید تا در صورت نیاز بتواند هتل را پیدا کند.
ملیکا علی مدد ملیکا علی مدد
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}