جاذبه های دیدنی سوئیس کجاست؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/8/8
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

سوئیس با طبیعتی شگفت انگیز و محله‌های تاریخی خیره‌کننده و افسونگر، یکی از بهترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود. و اما جاهای دیدنی سوئیس کجاست؟

تور اروپا

سوئیس یکی از کشورهای اروپای مرکزی است و بخشی از رشته کوه آلپ با قله‌های بلند، دریاچه‌های بسیار و دهکده‌های زیبا را در بر می‌گیرد. شهرهای سوئیس محله‌های قرون وسطایی با جاذبه‌های دیدنی را در خود جای داده‌اند. خیابان‌ها و روستاهای سرسبز سوئیس از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی این کشور برای گردشگران به شمار می‌روند.

برای مشاهده لیست تورهای سوئیس بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.eavar.com/tour/category/switzerland/

جاذبه های سوئیس

کتابخانه صومعه - سنت گال

کتابخانه صومعه سنت گالن (St Gallen) یکی از قدیمی‌ترین‌های جهان بوده و بهترین نمونه از معماری روکوکو سوئیسی نیز به شمار می‌رود. کتابخانه صومعه (Stiftsbibliothek) در کنار باقی صومعه‌های بندیکتی تأسیس شده توسط سنت گالن در سال ۶۱۲، یکی از محوطه‌های میراث جهانی یونسکو را شکل می‌دهد.

در این کتابخانه می‌توانید کتاب‌های جلد چرمی بی‌قیمت و نسخ خطی ارزشمندی را ببینید که با زحمت و دقت زیادی در قرون وسطی توسط راهب‌ها نوشته و تصویرسازی شده‌اند. راهنماهای صوتی چند زبانه‌ای برای گردشگران وجود دارند و برای حفاظت از کفپوش بنا باید دمپایی‌های مخصوصی را به پا کنید.

جاهای دیدنی سوئیس

همیشه در آن واحد تنها ۳۰ هزار نسخه از ۱۷۰ هزار کتاب کل مجموعه در نمایشگاه‌های ویژه کتابخانه چیده شده‌اند. از میان ۲۱۰۰ نسخه خطی بسیار ارزشمند کتابخانه که اثر هنری واقعی هستند و به خوبی حفظ شده‌اند، تنها تعداد اندکی در این میان به نمایش در می‌آیند.

قدیمی‌ترین نسخه خطی به سال ۷۶۰ تعلق دارد. از دیگر اقلام قابل توجه کتابخانه می‌توان به یک کره زمین شگفت انگیز قرن شانزدهمی اشاره کرد که پر از جزئیات واقع‌گرایانه است. همچنین یک مومیایی مصری هم در اینجا نگهداری می‌شود. سرداب طاقی اینجا یک لاپیداریوم (Lapidarium) دارد که مجموعه‌ای از مجسمه‌های کارولنژی، عثمانی و گوتیک را به نمایش می‌گذارد. این مجسمه‌هامتعلق به کلیسایی هستند که سابقاً در این ناحیه وجود داشت.

جاذبه های سوئیس

ویترا کمپوس - وایل آم راین

ویترا کمپوس (Vitra Campus) کارهای تولیدکننده لوکس و معتبر مبلمانی را که در نزدیکی‌اش قرار دارد، به نمایش می‌گذارد. این مجموعه از موزه دیزاین ویترا، ویترا هاوس (Vitra Haus) و ویترا شائودپو (Vitra Schaudepot) تشکیل شده است و چیدمان‌هایی از معماران و دیزاینرهای برجسته مانند کارستن هولر (Carsten Höller) را شامل می‌شود.

بازدید از این جاذبه گردشگری سوئیس برای علاقه‌مندان معماری، طراحی داخلی و طراحی صنعتی از واجبات است. پیشنهاد می‌کنیم کمی پول و جا در کیفتان برای سوغاتی‌هایی که می‌توانید از اینجا بخرید نگه دارید.

تور دو ساعته معماری از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۳ برگزار می‌شود. این مجموعه درست روبروی مرز آلمان در وایل آم راین (Weil am Rhein) واقع شده است. برای رسیدن به اینجا باید از ایستگاه بازل، بارفوسرپلاتز (Barfüsserplatz) یا کلاراپلاتز (Claraplatz) تراموای شماره ۸ را سوار شده و در وایل آم راین پیاده شوید یا ریبرگر-ویگ (Rehberger-Weg) را پیاده طی کنید.

جاهای دیدنی سوئیس

مرکز پل کله - برن

مرکز پُل کله (Zentrum Paul Klee) ساختمانی برجسته و درخشان از معمار معروف، رنزو پیانو (Renzo Piano) است که ۱۵۰ متر طول داشته و به شکلی موجی طراحی شده است. در این فضای نمایشگاهی خیره کننده، به صورت گردشی آثار مختلف هنرمند مشهور، پل کله را به نمایش می‌گذارند. نمایشگرهای تعاملی و راهنماهای صوتی به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا این هنرمند سوئیسی و آثارش را بهتر درک کنند.

در کنار این مرکز، موزه کودک سرگرم‌کننده‌ای هم وجود دارد که به کودکان اجازه می‌دهد دست به کار شده و مشغول خلق آثار هنری شوند. اتوبوس شماره ۱۲ از بوبنبرگ پلاتز (Bubenbergplatz) مستقیماً از موزه عبور می‌کند.

جاهای دیدنی سوئیس

یونگفرایوخ - کوه های آلپ

سالانه بیش از دو میلیون نفر برای یک تجربه تکرارنشدنی در زندگیشان به دیدن یونگفرایوخ (Jungfraujoch)، بلندترین ایستگاه قطار اروپا با ۳۴۵۴ متر ارتفاع، می‌روند. از این بلندا می‌توانید مناظر زیبا و دیدنی یخچال اَلچ (Aletsch) را تماشا کرده و ردیفی از قله‌های آلپی را که پشت به پشت هم قد برافراشته‌اند از نزدیک ببینید. جدای از یک پانورامای حیرت انگیز، یک «کاخ یخی» و «پارک تفریحی برفی» هم در اینجا وجود دارد. برای این تجربه بی‌نظیر باید حتماً لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

جاذبه های سوئیس

کاستل گرانده - بلینزونا

این قلعه مستحکم قرون وسطایی که از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی بلینزونا (Bellinzona) به شمار می‌رود، با ابهت زیادی بر فراز محله قدیمی قد برافراشته است. از پیاتزا کولجیاتا (Piazza Collegiata) به سمت سالیتا سن میکله (Salita San Michele) بروید یا از پیاتزا دل سول (Piazza del Sole) با آسانسوری که در یک تپه صخره‌ای واقع شده بالا بروید. بعد از گشت و گذار در محوطه و موزه، به سمت غرب رفته و در میان باروهای مارپیچ قلعه که برخی از زیباترین مناظر کوهستانی را به شما هدیه می‌کنند قدم بزنید.

جاهای دیدنی سوئیس

راین فال - شفوزان

راین فال (Rheinfall) با صدای رعد آسا و گرد مرطوبی که از ذرات آب درست می‌کند، شاید نتواند با ۲۳ متر ارتفاع و ۱۵۰ متر عرض با نیاگارا برابری کند اما بزرگ‌ترین آبشار نوع خود در اروپا بوده و بسیار خیره کننده است. برای پیاده روی و گردش در امتداد ساحل آن مسیرهای زیادی وجود دارند و برای اینکه عکس‌های شگفت انگیز و به یادماندنی بگیرید، زاویه‌های بسیاری در اختیار دارید.

جاهای دیدنی سوئیس

قلعه شیون - ویتو

از ساحل مونترو، یک مسیر رویایی به نام شومان فلوری (Chemin Fleuri) یا مسیر گل‌دار وجود دارد. این مسیر دلربا و لطیف با گل‌هایی رنگارنگ و سرزنده احاطه شده است و به طول ۴ کیلومتر در امتداد دریاچه کشیده شده و در انتها به سازه عظیم و باشکوه قلعه شیون (Château de Chillon) می‌رسد.

این قلعه بیضی شکل قرن سیزدهمی در دریاچه ژنو موقعیت خیره کننده‌ای داشته و از هزارتویی از حیاط‌ها، برج‌ها و تالارهای اسلحه، مبلمان قدیمی و آثار هنری تشکیل می‌شود. قسمت رو به خشکی به شدت مستحکم شده اما جناح رو به دریاچه ظاهر ملایم‌تری دارد.

جاهای دیدنی سوئیس

قسمت عمده شیون توسط «خاندان ساووی» ساخته شد و سپس به دست حکمرانان برن افتاد. پیشنهاد می‌کنیم نقاشی دیواری‌های قرون وسطایی آن را که در نمازخانه سنت جرج (Chapelle St Georges) قرار دارند و همچنین سیاه‌چال‌های ترسناک گوتیکی‌اش را از دست ندهید.

این قلعه در سال ۱۸۱۶ وقتی که بایرون (Byron) شعر خود به نام «زندانی شیون» را سرود به شهرت رسید. این شعر برای فرانسوا بونیوار (François Bonivard) ساخته شده بود که به خاطر ایده‌های انقلابی‌اش به سیاه‌چال افتاده بود و در سال ۱۵۳۶ توسط نیروهای برن آزاد شد. بایرون نام او را روی ستونی که به آن زنجیر شده بود حک کرد.

نقاشانی مانند ویلیام ترنر (William Turner) و گوستاو کوربه (Gustave Courbet) نیز سیلوئتی از این قلعه را در کارهای خود جاودانه کرده‌اند. از مونترو با یک پیاده روی سه کیلومتری در امتداد دریاچه به شیون خواهید رسید. همچنین می‌توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه با اتوبوس شماره ۲۰۱ نیز به آنجا بروید.

جاهای دیدنی سوئیس

محله قدیمی برن

مرکز قرون وسطایی برن، یک گذرگاه طاقی به طول شش کیلومتر دارد که شامل مغازه‌هایی زیر زمینی که از خیابان به سمت پایین پله می‌خورند می‌شود. بعد از یک آتش‌سوزی ویرانگر در سال ۱۴۰۵، شهر چوبی با خانه‌های سنگی‌ای پر شد که امروز می‌بینیم. برج ساعت برن نیز نقطه اصلی آن به شمار می‌رود.

معیت زیادی برای تماشای نمایش مجسمه‌های کوچکی که چهار دقیقه مانده به ساعت‌ها شروع به چرخش می‌کنند جمع می‌شوند. تورهایی هم بین ماه می تا اکتبر وجود دارند که شما را به داخل برج می‌برند تا بتوانید مکانیزم ساعت را از نزدیک ببینید.

جاهای دیدنی سوئیس

دنیای چاپلین - کورسیر سور وو وه

این موزه جذاب به کار و زندگی ستاره فیلم لندنی، چارلی چاپلین اختصاص دارد. این عمارت، جایی است که چاپلین چندین سال آخر عمرش را در آن سپری کرد. نمایشگاه‌های اینجا شامل یک استودیوی تعاملی، نمایش‌های چند رسانه‌ای، گزیده‌هایی از فیلم‌های چاپلین، بازسازی صحنه‌های فیلم، عکس‌های خانوادگی و سایر یادگارهای دیگر به ویژه کلاه و عصای معروف او می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً از باغ‌های باشکوه این عمارت دیدن کنید. برای این بازدید باید چند ساعتی را در نظر بگیرید. اما در صورت امکان یک روز کاملتان را هم می‌توانید در رستوران و گیفت شاپ سپری کنید.

جاهای دیدنی سوئیس

ژدو - ژنو

اگر با هواپیما به ژنو سفر کنید، اولین چیزی که به هنگام فرود می‌بینید، این فواره عظیم است. این سازه ۱۴۰ متری، آب را با قدرت باورنکردنی ۱۳۶۰ اسب بخار به بالا هدایت می‌کند. این جریان آب در روزهای آفتابی یک رنگین کمان هم درست می‌کند. در هر لحظه، حدود ۷ تن آب در هوا بوده که بیشترش تماشاچیان را به صورت اسپری خیس می‌کند. دو یا سه بار در سال به مناسب‌های مختلف انسان‌دوستانه این فواره را با نورهای رنگی تزئین می‌کنند.

ژدو (Jet d'Eau) سومین فواره مدادی ژنو است. اولین نسخه در بین سال‌های ۱۸۸۶ تا ۱۸۹۰، هر یکشنبه به مدت یک ربع آب را به آسمان پرتاب می‌کرد تا از فشار ایستگاه آب شهر کم کند. دومین فواره هم از سال ۱۸۹۱ به بعد هر یکشنبه و در تعطیلات عمومی، آب را به ارتفاع ۹۰ متر به سمت بالا پرتاب می‌کرد. ژدو از سال ۱۹۵۱ افتتاح شده است.

جاهای دیدنی سوئیس

آبشار رایخن باخ - برن

تماشای آبشار با ابهت رایخن باخ (Reichenbach) که از ارتفاع ۲۵۰ متری به پایین ریخته و غرشی کر کننده دارد، می‌تواند شما را حیرت زده کند. برای رسیدن به آبشار باید از ویلیگن (Willigen) در جنوب رودخانه «آره» سوار واگن‌های مسافربری شوید و بالا روید.

گردش و بازگشتن به مایرینگن (Meiringen) حدود یک ساعت طول می‌کشد. به جای این روش می‌توانید مسیر شیب‌دار کنار آبشار را هم به سمت دهکده زورگی (Zwirgi) بالا بروید. برای بازگشتن به مایرینگن می‌توانید دوچرخه‌های بدون زین و رکاب تروتی (trotti) را کرایه کنید.

جاهای دیدنی سوئیس

یخچال طبیعی الچ - کوه های آلپ

یخچال طبیعی الچ با ۲۳ کیلومتر طول، طولانی‌ترین یخچال آلپ اروپا و یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. اگر چه بیشتر مردم یخچال را از قسمت یونگفرایوخ در اوبرلند (Oberland) برن تماشا می‌کنند، بهترین نماها را می‌توان از اگیشورن (Eggishorn)، بتمرهورن (Bettmerhorn) و موسفلا (Moosfluh) در وله (Valais) دید.

این نقاط کلیدی در بالای تله‌کابین‌ها و بالابرهایی که از فیش (Fiesch)، بتمِرآلپ (Bettmeralp) و ریدر آلپ (Riederalp) حرکت می‌کنند قابل دسترس هستند. در بالای یخچال مسیرهای ایده‌آلی برای کوهپیمایی هم وجود دارند.

جاهای دیدنی سوئیس

آکواریوم و ویواریوم آکواتیس - لوزان

آکواتیس (AQUATIS) تنها یک آکواریوم معمولی نیست و از زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۷ افتتاح شده به لوزان یک جاذبه گردشگری مهم دیگر را اضافه کرده است. سر در ورودی کره‌ای آن با پولک ماهی‌های درخشانی پوشیده شده و در فضای مجموعه نیز آخرین تکنولوژی روز را می‌بینید. اینجا به دنیای آب‌های تازه جهان نگاهی دوستانه‌تر و حمایتی‌تر داشته و شما را به سفری در پنج قاره دعوت می‌کند. از یخچال‌های اروپا گرفته تا آمازون را در این میان خواهید دید.

در نواحی مختلف و تانکرهایی که در چندین طبقه کشیده شده‌اند، حدود ۱۰ هزار ماهی و خزنده وجود دارند که می‌توانید تماشا و تحسین کنید. گردشتان از یخچال‌های آلپی اروپا شروع شده و به سمت رودخانه رون و مدیترانه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن به سراغ آفریقا خواهید رفت و ماهی‌های درخشان و کروکودیل خواهید دید. در قسمت آمازون هم پیراناها با دندان‌های تیزشان انتظارتان را می‌کشند.

جاهای دیدنی سوئیس

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}