راهنمای جامع سفر به بارسلونا

طاها ولی زاده
  • طاها ولی زاده
  • 1399/9/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در سفر به بارسلونا کجا اقامت کنیم؟ هزینه حمل و نقل در بارسلونا چقدر است؟ کدام جاذبه‌های گردشگری بارسلونا را نباید از قلم بیاندازیم؟ از تهران تا بارسلونا، از بارسلونا تا تهران؛ هر اطلاعاتی را که برای این سفر هیجان‌انگیز لازم داشته باشید، در این مقاله خواهید یافت. با ما همراه باشید.

سفر به بارسلونا با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

تور اروپا

بارسلونا (Barcelona) این شهر جنب‌وجوش و بیداری، در ایالت کاتالونیا در کشور اسپانیا قرار گرفته است. خیابان‌های مملو از جمعیت، کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز خرید، بناهای تاریخی، شهرسازی چشم‌گیر و یکی از معابد مهمش یعنی ورزشگاه نیوکمپ، این شهر مدیترانه‌ای را تبدیل به یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی دنیا کرده است.

شاید پس از المپیک بارسلون بود که این شهر جهش خیره کننده‌ای در صنعت توریسم پیدا کرد. اگرچه بارسلونا یکی از مهمان‌نوازترین شهرهای توریستی دنیا است، اما دانستن جزيیات به ما کمک خواهد کرد که از سفر خود به این شهر نهایت استفاده را ببریم. در این مطلب سعی خواهیم کرد که تمام دانسته‌های خود را که نتیجه‌ی سال‌ها سفر و اجرای تور در بارسلونا است، با شما به اشتراک بگذاریم.

اگر همراه با تور اسپانیا سفری هم به شهر بارسلونا در پیش دارید و به‌دنبال یک راهنمای جامع برای گشت‌وگذار در این شهر هستید، این مقاله درباره‌ی کامل‌ترین راهنمای سفر به بارسلونا است که به شما برای داشتن یک سفر خاطره‌انگیز کمک خواهد کرد.

کامل ترین راهنمای سفر به بارسلونا

از تهران به بارسلونا

سریع‌ترین راه رسیدن به بارسلونا استفاده از خطوط پروازی مستقیمِ تهران-بارسلونا است. هواپیمایی ماهان تنها خط مستقیم هوایی بین این دو شهر به‌شمار می‌رود که ۲ بار در هفته پرواز رفت و برگشتی به شهر بارسلونا دارد. فاصله زمانی این پرواز ۵ ساعت است. با ‌این‌حال به‌دلیل اینکه پرواز ماهان به این شهر در سال‌های اخیر گاهی دچار توقف شده، بهتر است بدانیم که هواپیمایی ترکیش، هواپیمایی قطر، اتریشی، پگاسوس، لوفتهانزا، امارات و برخی دیگر از خطوط هوایی تهران-بارسلونا پرواز غیرمستقیم دارند. مبدا تمام این پرواز‌ها فرودگاه امام خمینی تهران بوده و فرودگاه مقصد نیز فرودگاه ال ‌پرات شهر بارسلونا است. این فرودگاه بین‌المللی در ۱۲ کیلومتری جنوب غرب شهر قرار دارد و از طریق تاکسی، اتوبوس و قطار به‌سادگی قابل دسترسی است.

فرودگاه بارسلونا

راه‌های دسترسی به فرودگاه بارسلونا و هزینه حمل و نقل

  • با تاکسی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارید. قیمت تاکسی معمولی بین ۳۰ تا ۳۵ یورو است. با ‌این‌حال تاکسی‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. این تاکسی‌ها نیاز به هماهنگی قبلی و قیمتی بالاتر از تاکسی‌های معمولی دارند.

حمل و نقل در بارسلونا

  • با اتوبوس هم بسته به نوع اتوبوسی که انتخاب می‌کنید، قیمت‌های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد ما استفاده از اتوبوس‌ها آئروباس (Aerobús) ‌است که هزینه بلیط‌ یک‌طرفه آن‌ها ۵/۹۰ یورو و هزینه بلیط دوطرفه که ۱۵ روز اعتبار دارد ۱۰/۲۰ یورو است. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های شماره ۴۶ شهری بارسلونا استفاده کنید. درست است که اتوبوس‌های شهری در ایستگاه‌های بیشتری نسبت به دیگر اتوبوس‌ها توقف می‌کنند، اما از نظر اقتصادی مناسب‌ترین گزینه هستند. شما می‌توانید با خرید بلیط‌های تی کَژوال (T-casual) که فقط ۲/۴ یورو قیمت دارند، از این سرویس استفاده کنید.

خرید بلیط اتوبوس آئروباس

  • با قطار نهایتا ۲۵ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارید. قطار هر نیم ساعت از ایستگاه آئروپوئرتو (Aeropuerto) به‌سمت سه ایستگاه بارسلونا سانتْس (Barcelona Santsپاسِیج د گراسیا، کلوت (Clot) و برعکس در حرکت است. برای استفاده از این سرویس نیز خرید بلیط‌های تی کَژوال کفایت می‌کند.

قطار در بارسلونا

اقامت در بارسلونا

در هر شهر توریستی گزینه‌های اقامتی زیادی برای مسافران وجود دارد؛ از هتل ‌های لوکس بارسلونا گرفته تا هاستل‌های گوناگون. مهمترین مسئله در انتخاب محل اقامت، قصد شما و انتظارتان از سفر است. اگر برای گشت‌و‌گذار و دیدن شهر بارسلونا، به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است هتلی در مرکز شهر بگیرید. میدان کاتالونیا، میدان اسپانیا و یا هتلی در نزدیکی ساحل‌های شنی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اقامت در این شهر باشند.

انتخاب هتل در محل مناسب همیشه به ما کمک می‌کند که در هزینه‌های تردد داخل شهری خود صرفه‌جویی کنیم. اگر به فکر کاستن از هزینه‌های اقامت هستید، هاستل‌ های بارسلونا نیز برای کسانی‌که با فضاهای عمومی مشترک مشکلی ندارند و می‌توانند از حمام و سرویس بهداشتی مشترک با دیگر مهمانان هاستل استفاده کنند، گزینه مناسبی هستند.

عموم هتل‌ها به شما امکان دسترسی رایگان به اینترنت را می‌دهند. به‌علاوه بسته به نوع هتل شما می‌توانید از دیگر امکانات آن‌ها از قبیل فراهم کردن وسیله حمل و نقل، خرید تورهای مشخص و برخی خدمات دیگر نیز استفاده کنید.

اقامت در بارسلونا - راهنمای جامع

بهترین زمان سفر به بارسلونا

به‌خاطر آب و هوای مدیترانه‌ای شهر بارسلونا عموم ماه‌های سال برای سفر به این شهر مناسب هستند، هر ماهی در این شهر مناسب کاری است. با ‌این‌حال اگر می‌خواهید اوج جنب‌وجوش شهر را تجربه کنید، اواسط اسفند تا اواخر تیر‌ماه را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. در این زمان شهر پر است از رنگ و شکوفه و البته کافه‌ها و رستوران‌هایی که تا پاسی از شب میزبان شما خواهند بود. اگر هوس شنا یا آفتاب گرفتن در ساحل را دارید، اواخر بهار تا پایان تابستان بهترین زمان بازدید از این شهر است، اگرچه که مرداد ماه می‌تواند آنقدری گرم شود که شما را از پرسه زنی‌های طولانی بازدارد. با ‌این‌حال اگر دوست‌ دارید شهر را خلوت‌تر ببینید و کمتر در صف‌ها زمان بگذرانید، اواسط پاییز تا اواسط اسفندماه بهترین زمان سفر به بارسلونا است.

زمان سفر به بارسلونا

اینترنت و سیم کارت

بارسلونا یکی از بزرگترین شبکه‌های وای‌فای رایگان را در سراسر اروپا دارد. با ‌این‌حال سرعت این اینترنت شهری برروی ۲۵۶ کیلوبایت محدود و دسترسی به برخی سایت‌ها نیز مسدود شده است. با استفاده از این اینترنت که در بیشتر نقاط شهر کار می‌کند، شما می‌توانید از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی متداول استفاده کنید. عموم هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز امکان دسترسی به اینترنت سریع‌تر را می‌دهند. همچنین در بسیاری از مکان‌های تاریخی و توریستی، شما به اینترنت سریع دسترسی دارید. وسایل حمل و نقل عمومی نیز به شما امکان دسترسی به اینترنت را می‌دهند. بنابراین، اگر هدف‌تان از خرید سیم کارت صرفا دسترسی به اینترنت برای استفاده از موارد مطرح شده است، توصیه ما به شما این است که لزومی به خرید سیم کارت نیست. با این همه اگر نیاز به خرید سیم کارت دارید می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

سیم کارت در بارسلونا

  • بهترین گزینه برای خرید سیم کارت، اورَنج تو موندو است. با خرید این سیم کارت به مبلغ ۲۳ یورو، می‌توانید از ۷ گیگابایت اینترنت پر سرعت و ۴۰۰ دقیقه مکالمه استفاده کنید. اعتبار بسته‌ای که تهیه می‌کنید به مدت ۳۰ روز است و سیم کارت نیز پس از گذشت ۶ ماه از آخرین شارژ کردن، منقضی می‌شود.
  • گزینه بعدی برای خرید سیم کارت، مووی استار پری‌پِید است. این سیم کارت اگرچه به نسبت گران‌تر از مورد قبلی است، اما پوشش سراسری بسیار قوی‌ای در کشور اسپانیا دارد. با خرید این سیم کارتِ ۱۹ یورویی شما ۱۰ گیگ اینترنت و ۲۰ دقیقه مکالمه داخلی خواهید داشت؛ البته به ازای ۱/۳ یورو برای هر دقیقه، می‌توانید تماس‌های بین‌المللی نیز داشته باشید.
  • گزینه دیگر برای شما خرید سیم کارت ۵ یوروییِ لیکاموبایل است. اگرچه دسترسی به فروشگاه‌های این سیم کارت به‌راحتیِ دو سیم کارت قبلی نیست، اما به ازای خرید بسته‌هایی بین ۲۰ تا ۳۰ یورو می‌توانید از خدمات این شرکت استفاده کنید. بسته به اینکه سر و کار شما بیشتر با اینترنت باشد و یا تلفن زدن، می‌توانید از بین بسته‌های این شرکت انتخاب کنید.

خرید سیم کارت در بارسلون

سیستم حمل و نقل در بارسلونا

سیستم حمل و نقل بارسلونا در مقایسه با بسیاری از شهرهای توریستی اروپا، ارزان قیمت و کار آمد است. مترو، انواع مختلف اتوبوس و البته تاکسی در همه جای شهر در دسترس شما خواهند بود. انواع مختلفِ بلیط مترو و اتوبوس وجود دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. شما بسته به زمان اقامت‌تان در بارسلونا یا مسیری که معمولا در آن عبور و مرور می‌کنید، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با این همه تاکسی نیز گزینه در دسترس و مناسبی است. خصوصا اگر شما و همسفران‌تان بیش از ۲ نفر باشید، می‌توانید با مبلغی بسیار نزدیک به مبلغ بلیط تک‌نفره اتوبوس و مترو، از این گزینه استفاده کنید.

مترو در بارسلونا

مترو در بارسلونا

مترو بارسلونا نزدیک به ۱۰۰ سال عمر دارد. سیستمی حمل و نقلی که با ۱۲ خط و ۱۸۶ ایستگاه دومین شبکه بزرگ حمل و نقل عمومی زیرزمینی در اسپانیا محسوب می‌شود. استفاده از مترو بارسلونا بسیار ساده است. کافی است هرجا حرف بزرگ M را به رنگ قرمز دیدید، پله‌ها را پایین بروید و از روی نقشه‌هایی که در سراسر ایستگاه‌ها و واگن‌ها نصب شده‌اند، کمک بگیرید. اپلیکیشن‌های متفاوتی نیز برای گوشی‌های هوشمند تهیه شده است که کار شما را آسان می‌کند.

قیمت بلیط تک سفره مترو بارسلونا ۲/۴ یورو است. اگر قرار است یک یا دو روز در بارسلونا بمانید، این بلیط برای شما کافی خواهد بود، اما اگر اقامت طولانی‌تری در شهر دارید، حتما به سراغ بلیط‌های تی کَژوال بروید. شما با پرداخت ۱۱/۳۵ یورو می‌توانید ۱۰ بار از مترو استفاده کنید. به‌یاد داشته باشید که در هر بار سفر با مترو تنها یک نفر می‌تواند از یک بلیط استفاده کند و چند نفر هم‌زمان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با ‌این‌حال زمانی‌که بلیط‌تان اعتبار دارد و شما هم نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید بلیط را به همسفران‌تان قرض بدهید.

با استفاده از این بلیط ۱۰ سفره، شما از طریق خطوط شرکت آر ای ان اف ای (RENFE) به فرودگاه هم دسترسی دارید. شاید خیلی خوشایند نباشد، اما بهتر است بدانیم که خطوط مترو بارسلونا از نظر سرقت چندان امن نیستند و بهتر است همیشه حواس‌مان به وسایل‌مان باشد.

ایستگاه مترو در بارسلونا

اتوبوس در بارسلونا

تمام مواردی که در مورد نحوه خرید بلیط مترو توضیح دادیم، برای اتوبوس نیز صادق است. تنها چند تفاوت کوچک ولی مهم وجود دارد. برای استفاده از بلیط‌های ۱۰ سفره شما حتما باید به ایستگاه‌های مترو بروید و از ماشین‌های موجود در ایستگاه‌ها این نوع بلیط را بخرید. با ‌این‌حال می‌توانید از این بلیط‌ها برای اتوبوس نیز استفاده کنید. به‌علاوه شما می‌توانید بلیط خود را در زمان سوار شدن به اتوبوس و از راننده تهیه کنید.

مزیت‌های دیگر اتوبوس نسبت به مترو تعدد بیشتر خطوط، وسایل و البته امنیت بیشتر آن‌ها است. فراموش نکنیم که بارسلونا در شب و روز می‌درخشد پس چه بهتر که از شیشه‌های اتوبوس به تماشای زیبایی‌های شهر بنشینیم.

وسایل حمل و نقل عمومی در بارسلونا

تاکسی در بارسلونا

همان‌گونه که پیش‌تر نوشتیم، تاکسی در شهر بارسلونا چندان گران قیمت نیست، خصوصا زمانی‌که گروه شما بیش از ۲ نفر است. از مرکز شهر تا عموم بناها و سایت‌های تاریخی-توریستی با تاکسی در بدترین حالت بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

تمام تاکسی‌های داخل شهر بارسلونا با تاکسی‌متر کار می‌کنند. نرخ مبلغ ورودی تاکسی‌ها ۲/۱۵ یورو است و به ازای هر کیلومتر ۱/۱۳ یورو به مبلغ اضافه می‌شود. البته باید توجه داشت که در ترافیک‌های سنگین، زمان نیز به این مبلغ اضافه می‌کند.

کرایه تاکسی در بارسلونا

گشت‌وگذار در بارسلونا

اگر مقصد مشخصی ندارید، ماشین را فراموش کنید. گوشه گوشه‌ی شهر بارسلونا پر است از دیدنی‌های منحصر به‌فرد. در کنار جاذبه‌های توریسی معروف شهر مثل خیابان رامبلا، محله گوتیک، ساحل بارسلونتا، پارک گوئی، کلیسای ساگرادا فامیلیا، تپه مونجوئیک و ده‌ها جاذبه‌ی معروف دیگر، خیابان‌ها و میدان‌های این شهر مملو از جاذبه‌های کمتر شناخته شده است.

در کوچه پس کوچه‌های پشت کلیسای جامع گوتیک معبدی ۲۰۰۰ ساله در دل آپارتمان‌های محله قرار دارد یا کمی آن‌سوتر پل کوچکی که بین دو بنا قرار گرفته است و صحنه‌ی سینمای باشکوهی برای کوچه تنگ و باریک خود ساخته است. در بعضی میدان‌های شهر هنوز می‌توانید جای گلوله‌ها و زخم‌های جنگ‌های داخلی اسپانیا را ببینید.‌

در عموم مسیرهای خود به نوازندگان خیابانی برخواهید خورد. کمی آن سوتر از محله گوتیک، محله اِل بورن قرار دارد که دیدنی‌هایش دست کمی از محله گوتیک ندارد. در نزدیکی میدان کاتالونیا موزه هنرهای معاصر قرار دارد که پاتوق جوان‌های شهر است؛ جوانانی که خیلی سریع با شما گرم خواهند گرفت.

نیاز به تاکید ندارد که کافه‌ها و رستوران‌های بارسلونا را نباید از دست داد. مطمئن باشید که در عموم خیابان‌های شهر گزینه مناسبی برای غذا خوردن و نوشیدن وجود دارد.

گشت و گذار در بارسلونا

ساعت کاری موزه‌ها و اماکن توریستی

مانند عموم موزه‌های اروپا ساعت کاری موزه‌ های بارسلونا نیز از ساعت ۹ یا ۱۰ صبح شروع می‌شود و تا حدود ساعت پنج تا شش عصر باز هستند. با ‌این‌حال این ساعات بسته به فصل و روزهای هفته می‌توانند متغیر باشند. برای بازدید از آثار گائودی همیشه بهتر است از قبل بلیط رزرو کنیم، چراکه در غیر این‌صورت عموما با صف‌هایی طولانی روبه‌رو خواهیم بود و البته معمولا در قیمت نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. با ‌این‌حال اگر امکان رزرو آنلاین یا تلفنی را نداریم، بهتر است بدانیم که آخرین بلیط برای بازدید از این ماکن معمولا نیم ساعت تا یک ساعت پیش از پایان کار موزه فروخته می‌شود. مشخصا خرید بلیط حضوری کاسا میلا  و کاسا باتیو به‌دلیل محدودیت‌های فضا، می‌تواند کمی زمان‌بر باشد.

ساعت کاری موزه های بارسلون

خرید بلیط نیوکمپ در محل اگرچه کار سختی نیست و شما می‌توانید به‌راحتی بلیط تهیه کنید، اما اگر به‌صورت آنلاین اقدام به خرید کنید، مبلغ کمتری هزینه خواهید کرد. این ورزشگاه از معدود جاذبه‌های توریستی در شهر است که در بسیاری از روز‌ها تا ساعت ۱۹:۳۰ باز است. بنابراین، می‌توانید بازدید از اینجا را آخرین بازدید روز خود قرار دهید.

نرخ بلیط موزه‌ها و اماکن توریستی

برخلاف بسیاری از شهرهای اروپایی از جمله پاریس یا لندن، در بارسلونا کمتر می‌توانید موزه رایگان پیدا کنید. با ‌این‌حال در نظر داشته باشید که عموم موزه‌های دولتی مثل موزه تاریخ طبیعی، باغ گیاه‌شناسی، موزه دریانوردی و چند موزه دیگر یکشنبه‌ها از ساعت ۳ عصر به بعد و البته یکشنبه‌های اول هر ماه رایگان هستند. در ادامه به قیمت بلیط برخی از جاذبه‌های اصلی بارسلونا اشاره می‌کنیم.

راهنمای گردش در بارسلون

کلیسای ساگرادا فامیلیا: هزینه بلیط برای بازدید از فضاهای اصلی کلیسا ۱۵ یورو است. اما اگر می‌خواهید از طبقات و سالن‌های دیگر نیز بازدید کنید، باید بلیط ۲۹ یورویی را بخرید. با این بلیط یک راهنمای صوتی نیز به شما خواهند داد.

آکواریوم بارسلونا: برای بزرگسالان ۲۰ یورو، ۱۵ یورو برای کودکان ۵ تا ۱۰ سال و ۷ یورو برای کودکان ۳ و ۴ ساله.

پوبله اسپانیول یا دهکده اسپانیایی: در روز ۱۲/۶ یورو و بعد از ساعت ۲۰، ۶/۳۰ یورو. البته پکیج‌های مختلف خانوداگی که شامل تخفیف می‌شوند نیز در دسترس هستند.

کاسا میلا: ارزان‌ترین پکیج بازدید از این شاهکار گائودی ۲۲ یورو برای بزرگسالان و ۱۶/۵ یورو برای کودکان هزینه در بر خواهد داشت.

نیوکمپ: برای بزرگسالان ۲۵ یورو و ۲۰ یورو برای کودکان. به‌علاوه ورود کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

خرید کردن در بارسلونا

یکی از بهترین مقاصد برای خرید در اروپا، شهر بارسلونا است. علاوه‌بر ارزان بودن نسبی کالاها، شما این امکان را دارید که برای هر مبلغ خرید، درخواست برگه تکس‌فیری کنید. در عموم شهرهای اروپایی از جمله پاریس، باید حداقلی از مبلغ مصوب را خرید کنید تا این برگه به شما تعلق بگیرد.

مراکز خرید بارسلونا

تعدد مراکز و خیابان‌های خرید در بارسلونا باعث سخت شدن انتخاب از میان‌شان می‌شود. میدان کاتالونیا و خیابان‌ها و مراکز خرید اطرافش به‌صرفه‌ترین و متنوع‌ترین انتخاب‌ها را پیش روی ما می‌گذارند. خیابان رامبلا، مرکز خرید ال کورته اینگلس، خیابان پورتال دلانجِل از جمله مراکز نزدیک میدان کاتالونیا هستند که طیف زیادی از فروشگاه‌های کالاهای مختلف را در بر می‌گیرند. در خیابان گراسیا می‌توانید انواع برندهای لوکس را مشاهده کنید.

پاساژ ماره‌ماگنوم در نزدیکی آکواریوم و ساحل بارسلونتا، در انتهای خیابان رامبلا یکی دیگر از پیشنهادهای ما به شما است. مرکز خرید آرناس که در گذشته و پیش از ممنوع شدن گاوبازی در کاتالونیا، یک میدان گاوبازی بوده، یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما است. دیاگونال مار، مرکز خریدی است که تا حدودی دور از مرکز شهر قرار دارد، اما تنوع محصولات و فضاسازی زیبای آن شما را به سوی خود می‌کشاند. گران‌ویا ۲ یکی از بزرگترین مراکز خرید اروپا است. این مرکز خرید در حومه شهر بارسلونا قرار دارد. با ‌این‌حال اگر به‌دنبال فروشگاه‌هایی هستید که تخفیف‌های چشمگیری داشته باشند، این مرکز خرید را از دست ندهید.

پاساژهای بارسلونا

در ۴۰ دقیقه‌ای شهر بارسلونا دهکده خرید روکا قرار دارد. تقریبا می‌توان گفت که مناسب‌ترین قیمت‌ها در بین تمام مراکز خرید بارسلونا را اینجا پیدا خواهید کرد. برای رفتن به این دهکده گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. از جمله شاتل‌هایی که از خیابان گراسیا به‌صورت منظم به‌سمت این دهکده می‌روند و باز می‌گردند.

خرید در دهکده لاروکا

فصل حراج در بارسلونا

فصل حراج تابستانی از اول ژوئیه شروع می‌شود و تقریبا تا دو ماه ادامه دارد. در هفته‌های ابتدایی تنوع محصولات هنوز بالا است، ولی در هفته‌های انتهایی میزان تخفیف‌ها بیشتر می‌شود و گاهی به ۷۰ یا ۸۰ درصد نیز می‌رسد.

فصل حراج زمستانی نیز از هفتم ژانویه شروع می‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد.

فصل حراج در بارسلونا

گردشگری غذا در بارسلونا

بارسلونا شهری چند فرهنگی است و شما می‌توانید انواع و اقسام غذاهای مدیترانه‌ای، اسپانیای، هندی و عربی را در آن پیدا کنید. با ‌این‌حال مهم‌ترین غذایی که نباید آن را از دست بدهید تاپا است. تاپا یا تاپاس مجموعه متنوع و بی‌شماری از فینگرفودهای مختلف است که در عموم کافه‌ها و رستوران‌های شهر سرو می‌شود. تاپا بیشتر یک فرهنگ است تا غذا. مردمان شهر کافه به کافه می‌روند و برای معاشرت در هرکدام از این مکان‌ها نوشیدنی‌ و کمی تاپا سفارش می‌دهند. جالب است بدانید که تورهای زیادی هم به‌عنوان تور تاپاس در این شهر وجود دارد.

غذای دیگری که حتما باید آن را امتحان کنید پائیا است. پائیا بشقابی از مخلوط برنج پخته و سپس سرخ شده با غذاهای دریایی و یا غیردریایی است. برای نوشیدنی اورچَتا یا سانگریا را فراموش نکنید. به‌علاوه رستوران‌های غذای دریایی زیادی خصوصا در بارسلونتا قرار دارند که حیف است از دست‌شان بدهید.

بازار بوکریا در قلب خیابان رامبلا یکی از مهم‌ترین مراکز برای گردشگری غذا است. انواع مواد اولیه خوراکی همچنین رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های متفاوت، می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما رقم بزنند.

گردشگری غذا در بارسلوناراه‌هایی برای صرفه‌جویی در بارسلونا

  • اگر شما مکان مناسبی برای اقامت انتخاب کرده باشید، می‌توانید با پیاده‌روی به عموم مراکز دیدنی شهر برسید. پیاده‌روی به شما این فرصت را می‌دهد تا مانند یک شهروند بارسلونایی شهر را تجربه کنید و زوایایی را ببینید که عموم توریست‌ها به‌سادگی از کنارشان عبور می‌کنند.
  • بدون شک استفاده از مترو و اتوبوس با راهکارهایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، به‌جای تاکسی در کم کردن هزینه‌های سفر شما کمک شایان توجهی می‌کند.
  • اگر دانشجو یا خبرنگار هستید، عموم موزه‌ها برای شما تخفیف‌های زیادی دارند. پس حتما کارت خود را همراه داشته باشید.
  • برای خرید بارسلونا کارت نیز می‌تواند کمک زیادی به صرفه‌جویی کند. برای بارسلونا کارت باید از پیش به شهرداری شهر بارسلونا درخواست بدهید. داشتن این کارت بازدید از عموم مراکز و استفاده از اتوبوس و مترو را رایگان می‌کند و حتی در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها شما از تخفیف‌های قابل توجهی بهره‌مند می‌شوید. در زمان حضور در بارسلونا می‌توانید از دفاتر گردشگری نیز انواع مختلفی از بارسلونا کارت را بخرید.
  • قبل از سفر در مورد ساعات و تاریخ‌هایی که موزه‌ها در آن‌ها رایگان هستند، حتما مطالعه کنید. عموم شهرهای توریستی تقویمی دارند که این تاریخ‌ها را برای شما به‌صورت سالانه مشخص می‌کنند.
  • در رستوران‌ها از منوهای ثابت سفارش دهید. معمولا منوهای ثابت بسیار به صرفه‌تر از انتخاب‌های جدا جدا از درون منو هستند.
  • تورهای رایگان شهری را از دست ندهید. این تورها معمولا تورهای پیاده‌روی در سطح شهر هستند. علاوه‌بر استفاده از توضیحات راهنماهای داوطلب، شما با آدم‌هایی از سراسر جهان آشنا خواهید شد.
  • خرید آنلاین در اکثر موارد ارزان‌تر از خرید حضوری بلیط‌ها است.

نکات مهم در سفر به بارسلونا

بگذارید بی‌پرده به شما بگوییم که شهرهای توریستی اروپا از نظر سرقت بسیار ناامن هستند. شهر بارسلونا اما شاید سرآمد همه آنها باشد. با این‌حال، جلوگیری از صدمه دیدن حاصل از سرقت کاری است بسیار آسان. با رعایت نکات زیر تقریبا شما از خطر دزدی اموال‌تان در امان خواهید بود:

  • تا جای ممکن پاسپورت خود را از صندوق امانت هتل خارج نکنید.
  • در گشت‌های خود بیشتر از آنچه همان روز نیاز دارید، وجه نقد همراه نداشته باشید.
  • استفاده از مترو خصوصا در شب را آخرین گزینه خود قرار دهید. اگر در شب از مترو استفاده می‌کنید در واگن‌های شلوغ سوار شوید.
  • جیب‌های‌تان ترجیحه زیپ‌دار باشد و به جز در زمان نیاز، زیپ جیب‌های‌تان را ببندید.
  • وسایل ارزش‌مند غیرضروری مانند جواهرات یا ساعت گران‌قیمت همراه نداشته باشید.
  • وسایل ارزش‌مند خود مانند موبایل یا کیف پول را در کوله خود نگذارید. اگر از کوله استفاده می‌کنید و در آن وسایل ارزش‌مندی دارید، آن را به‌سمت جلو از دوش خود آویزان کنید.
  • هیچ‌کس در اروپا حق ندارد داخل کیف شما دست ببرد، حتی پلیس. در صورت درخواست پلیس از شما برای این امر، از او کارت شناسایی بخواهید و بخواهید که برای این کار به نزدیک‌ترین مرکز پلیس بروید.
  • همه جای هتل به جز اتاق و جعبه امانات‌تان، مانند خیابان ناامن است. توجه داشته باشید که عموم هتل‌ها رستوران و مراکزی دارند که تمام شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. پس کنترل خاصی برای ورود شهروندان عادی به هتل وجود ندارد.
  • هیچ‌یک از وسایل خود را چه در لابی هتل، چه سالن صبحانه و دیگر اماکن شهر حتی برای ثانیه‌ای رها نکنید.
  • حتما کارت هتل همیشه و همیشه همراه تک‌تک افراد و هم‌سفران شما خصوصا کودکان باشد. اگر حتی یک کلمه انگلیسی یا اسپانیایی بلد نباشید، با نشان دادن کارت به تاکسی‌ها یا پلیس، آنها شما را به هتل خواهند رساند.
طاها ولی زاده طاها ولی زاده
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}